Przegrzanie silnika?

Postprzez jarkacz » 13 lip 2014, 15:19

Witam, Kupiłem mazde 323f BA i musiałem nią wracać ponad 200KM no i w trakcie drogi poszła pompa wody silnik sie zagotował (chyba) i samochód zgasł a potem nie chciał już odpalić. Zostawiłem go u kogoś na noc i następnego dnia pojechałem po niego. Silnik ostygł wkładam kluczyk przekręcam i wskazówka temperatury skoczyła na maksa a samochód nie odpalił jednak. Zdecydowałem, że pociągniemy go i zobaczymy czy odpali, wiem że nie powinno się na pych odpalać. Samochód po dłuższym czasie odpalił więc się ucieszyłem że silnik chodzi. Zgasiłem go żeby się nie uszkodził. Otworzyłem maske a spod korka od chłodnicy wydobywał się dym. Podejrzewam, że pompa wody się usmażyła do końca( zalałem płyn chłodniczy przed ciągnięciem żeby nie było na sucho). Samochód mam już w domu. Moje pytanie brzmi co o tym myślicie? Do wymiany pompa wody na pewno i czujnik temperatury(wentylator załącza sie po przekreceniu kluczyka) Silnik miał remont kapitalny podobno pracował równo i był suchy rozrząd wymieniany około 3tys km temu bez pompy wody właśnie. Proszę o radę jakąkolwiek. Co może być uszkodzone i jakie mogę ponieść koszty naprawy. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 13 lip 2014, 15:02
Posty: 23
Skąd: Głowaczów
Auto: Mazda 323f BA 1.8 84Kw 1995rok+LPG sekwencja

Postprzez Marek 161BD081 » 15 lip 2014, 10:50

Sprawdź kompresję bo przegrzanie silnika może się wiązać z uszkodzeniem uszczelki pod głowicą jak i samej głowicy.
Pompa wody jest na tyle prosta konstrukcją, że nie bardzo ma się tam co zepsuć – szybciej termostat się zawiesił w poz zamknietej.
Albo .... ktoś ci po prostu sprzedał "minę" :(

Uzupełnij tez profil o lokalizację bo bywa to przydatne.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez jarkacz » 15 lip 2014, 12:13

No jak Cieknie z pompy wody więc ewidentnie do wymiany jest. Kupiłem już pompe thermotec'a nie wiem czy dobry wybór czy nie. Samochód dziś pojedzie do mechanika. Powiedział mi 100 zł za wymiane pompy i zobaczy co jeszcze jest nie tak ze z kluczyka nie pali.

A uszczelka skoro wymieniana to nie powinna tak łatwo pęknąć po pierwszym przegrzaniu raczej. A sprawdzenie kompresji nie zawsze pokazuje, że pękła uszczelka. Kompresja może być a uszczelka walnięta ;). Poprosiłem mechanika mimo to o sprawdzenie kompresji.
Początkujący
 
Od: 13 lip 2014, 15:02
Posty: 23
Skąd: Głowaczów
Auto: Mazda 323f BA 1.8 84Kw 1995rok+LPG sekwencja

Postprzez jarkacz » 24 lip 2014, 09:08

ZAprowadziłem do mechanika wymienił pompe wody. Baak kompresji w samochodzie z kluczyka nie odpala za nic. Stwierdził, że aparat zapłonowy. Odpala tylko na pych. No ale nie ważne. Mechanik stwierdził, że silnik do wymiany bo przegrzany i nie opłaca się go robić. Dymi z rury spala duzo oleju i brak kompresji. Mi to wygląda na pękniętą uszczelke pod głowicą. Ja jestem za remontem bo jak kupie silnik to nie wiadomo co trafie. Więc co w najgorszym z możliwych scenariuszy musiałbym wymienić? Tłoki, pierścienie, panewki, głowice, uszczelke pod głowicą, uszczelniacze, coś jeszcze ? o jakie koszty by były tego ?
Początkujący
 
Od: 13 lip 2014, 15:02
Posty: 23
Skąd: Głowaczów
Auto: Mazda 323f BA 1.8 84Kw 1995rok+LPG sekwencja

Postprzez Przemek323c » 13 sie 2014, 14:41

Najpierw rozbierz i pomierz silnik bo inaczej z remontem tez mozna sie wsadzic na mine.
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron