Brak ssania

Postprzez gregorius 323 F » 17 paź 2009, 13:50

Właściwym czujnikiem od załączenia ssania jest czujnik dwupinowy pod aparatem zapłonowym.
Mogę wam podać jego parametry dla sprawdzenia miernikiem.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez Sebaaaaaaa7 » 17 paź 2009, 14:01

gregorius 323 F napisał Mogę wam podać jego parametry dla sprawdzenia miernikiem. Bardzo prosimy :) [/quote]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 10:26
Posty: 94
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 03r. Mazda 323f 1.8 96r.

Postprzez lesiux » 17 paź 2009, 14:28

przyłączam się do prośby. czy do jego wymiany trzeba spuszczać płyn chłodniczy?

edit:

właśnie pomierzyłem mój czujnik temp.

na zimnym ma 5,2 kOhm na ciepłym ok 210 Ohm.

Czy to dobre wartości?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez gregorius 323 F » 17 paź 2009, 16:50

Płynu spuszczać nie trzeba może być minimalny wyciek należy mieć przy sobie coś w roli korka,

Obrazek


Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez lesiux » 17 paź 2009, 17:22

gregorius 323 F widzę żę to jest do Z5, możesz mi sprawdzić do BP?Będę wdzięczny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez gregorius 323 F » 17 paź 2009, 18:38

lesiux u ciebie występuje identyczny czujnik o tych samych parametrach.
Po lifcie wtyk ma kształt trójkąta ale parametry pozostają niezmienne.
Wydaje mi się że twoje parametry są ok tylko przy jakiej temp mierzyłeś na zimnym ??
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez yoshiwwy » 17 paź 2009, 18:54

To z wizualizacją nie miało nic wspólnego. W taką pogodę auto nie chciało odpalić musiałem długo je kręcić i za cholerę nie chciało trzymać obrotów. Po zmianie tego czujnika sytuacja wróciła do normy, czyli po odpaleniu obroty auta wzrastają do 1500 utrzymują się jakiś czas by powrócić do poziomu 700-800. Wydaje mi się że czujnik ten odpowiada za automatyczne ssanie. Kontroluje temperaturę i przy określonej wartości temperatury załącza ssanie. Latem przy odpalaniu ssanie nie jest potrzebne więc się nie załącza. Ale mechanikiem nie jestem więc są to moje wnioski z objawów.
Jestem magiem posługuję się fragiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 15:58
Posty: 482
Skąd: Wyszków
Auto: 323f BA BP '95 –> Dupowóz Grandtour 2,2 klekot

Postprzez lesiux » 18 paź 2009, 15:42

gregorius 323 F napisał(a):tylko przy jakiej temp mierzyłeś na zimnym


ok 3 stopni było wczoraj na dworze jak mierzyłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Sebaaaaaaa7 » 18 paź 2009, 20:54

Koledzy troche ten czujnik za sanie odpowiada ale większą role odgrywa zaworek bimetaliczny w przepustnicy, bo odłączyłem czujnik (zdjąłem wtyczke) z czujnika i uruchomiłem samochód, ssanie się załączyło, obroty 1700 i załączył się też wiatrak więc komputer myślał chyba że silnik jest gorący. Po około 1 min. obroty spadły do 1000 bo pewnie nagrzał się zaworek bimetaliczny w przepustnicy, gdy wpiołem wtyczke obroty podskoczyły na 1200 i wiatrak się wyłączył. Po następnej minucie obroty spadły na 750. Gdy ja niemiałem ssania czyściłem tylko ten zaworek bimetaliczny i ssanie się pojawiło, natomiast czujnika nieruszałem. Gdyby czujnik odgrywał kluczową rolę to po odłączeniu go niepowinno być ssania tym bardziej że chodzi wiatrak na chłodnicy, więc komputer myśli że silnik jest gorący. Dobrze myśle czy się myle?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 10:26
Posty: 94
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 03r. Mazda 323f 1.8 96r.

Postprzez korzeń » 9 gru 2013, 09:33

witam, wiem że temat stary i już nikt tu nie zagląda... no ale...
oddałem auto do mechanika, wymiana uszczelki pod głowicą i teraz nie mam ssania...
Jak poszedłem z tym do nich to stwierdzili ze to kwestia regulacji, a że to się nie da wyregulować a bo to kiepska instalacja od gazu i dziury na dolocie i ciągnie lewe powietrze i najlepiej nowy kolektor dolotowy.... jednym słowem ściema!!
rozebrałem przepustnice i wyczyściłem, tylko że nie udało mi się rozebrać najważniejszego elementów.. krokowca i części gdzie schowany jest zawór bimetalowy...
Pytanie: czy możliwe jest nagłe zepsucie tego elemenu.... że tak od razu przestał kompletnie działać, czy jest jeszcze coś co wpływa na ssanie, coś co idzie do kompa.... ten czujnik temp może... jak to z tym jest ma wpływ czy nie... no i gdzie on jest....
a może zapomnieli czegoś poskładać....?
Ssania nie ma wogóle... nic... zimny silnik gaśnie od razu...
ehhh a idą mrozy....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2010, 23:52
Posty: 11
Skąd: Będzin
Auto: MAZDA 6 GG/GY DIESEL 2.0 2007

Postprzez Marek 161BD081 » 10 gru 2013, 11:20

Jest jeszcze czujnik temperatury silnika i to on daje informację do sterownika, że silnik jest zimny itd.
Może czegoś po prostu nie podłączyli?

A dolot to tak czy inaczej MUSI być szczelny!

PS. Uzupełnij proszę profil o lokalizację.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez korzeń » 12 gru 2013, 22:41

tak, czytałem o tym wyżej, muszę sobie z pracy skołować oporniki i za symulować jego pracę... i pomierzyć go lepiej, bo próbowałem ale właśnie mi coś nie grało...
a tak po za tym to myślę że z dolotem nie jest tak źle, owszem trochę mi obroty falują co może i jest oznaką nieszczelności ale brak ssania na pewno z tego nie wynika....
ehhh tylko nie mam kiedy...
jak coś wyknuję to postaram się napisać...

PS. profil poprawiony!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2010, 23:52
Posty: 11
Skąd: Będzin
Auto: MAZDA 6 GG/GY DIESEL 2.0 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323