zamiana głowic

Postprzez arkadiuszek1 » 31 paź 2013, 22:03

witam, mam pytanie do bardziej zaawansowanych znawców mazd. posiadam mazde 323f 1.8 BP 114kM z 95roku. W tym samochodzie miałem głowice z hydropopychaczami która mi pękła że spawanie jej jest nie opłacalne. dziś kupiłem drugą kompletna głowice(wałki oraz szklanki) z tego samego silnika i okazało się że w nim luzy regulowane są płytami zaworowymi.... sprzedający twierdzi że one się niczym nie różnią poza regulacją luzu i że ma pasować. Właśnie wracam z zakładu który zajmuje się regulacją i regeneracją i mają wszystko sprawdzić. z obawy przed ich negatywną oceną chciałbym się dowiedzieć od kogoś kto może się z tym już spotkał. uważacie że z zamianą nie będzie problemów?
z góry dzięki za odpowiedź
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2009, 20:38
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F 1.8 16v 114kM 95r

Postprzez krzysek71 » 1 lis 2013, 13:40

Przypadkiem nie kupiłeś od Z5 1,5 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez arkadiuszek1 » 1 lis 2013, 14:14

właśnie nie, przynajmniej tak mi się wydaje. głowica wygląda identycznie tylko te szklanki...
w 1.5 dwa wałki są chyba połączone łańcuszkiem a tu dwa koła od wałków wystają jak w moim 1.8 z hydro


zgłupiałem... oglądam głowice z mazd 323f i:
1.6 98-
1.8 89-94
1.8 16V 98-01
wszystkie maja wizualnie takie same głowice... o co tu chodzi?? pomocy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2009, 20:38
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F 1.8 16v 114kM 95r

Postprzez adamax4 » 2 lis 2013, 00:35

krzysek71 napisał(a):Przypadkiem nie kupiłeś od Z5 1,5 :D

W 1.8 też były płytki, ale po lifcie. W przedliftowych były HLA.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez arkadiuszek1 » 2 lis 2013, 10:04

ale głowice się czymś różnią??? bo że są płytki to mi w niczym nie przeszkadza aby na moc i ogólnie na jazdę nie miało wpływu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2009, 20:38
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F 1.8 16v 114kM 95r

Postprzez Marek 161BD081 » 2 lis 2013, 10:54

arkadiuszek1 – tyle czasu na Forum i nadal nie wiesz, gdzie powinieneś umieścić swój temat?

Poczytaj: viewtopic.php?f=116&t=149073

Temat przenoszę do B3/BP
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez arkadiuszek1 » 2 lis 2013, 12:40

nie chodzi że nie wiem tylko w dziale B3/BP zero zainteresowania i przeglądających...

Dopisano 03 lis 2013 10:50:

dotarłem do prawdy sam dzięki specjalistom z carspeedu i zacytuje na przyszłość dla innych

"Jeśli chodzi o dopasowanie głowicy – wszystkie roczniki 323F BA w
silnikach 1.8 miały takie same głowice, różnica polegała jedynie na
zmianie sposobu regulacji luzu zaworowego, niemniej głowice zmianom nie
podlegały. Zatem głowica od wersji z płytkową regulacja luzu zaworowego
będzie pasować w miejsce głowicy z regulatorami hydraulicznymi."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2009, 20:38
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F 1.8 16v 114kM 95r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323