Po remoncie głowicy Mazda kopci i bierze spore ilości oleju 323F BA-BP 97
Strona 1 z 1
Witam. Posiadam Mazdę 323F BA-BP 1997 r po lifcie 1,8, 16V, 114KM. Auto aktualnie po remoncie głowicy, wymieniona też jest sonda. Doszło do tego że kopci i spala olej w dużych ilościach. Nie wiem czy pchać się w remont bloku silnika czy lepiej szukać używki. Może ktoś ma namiar na silniki 1,8 BP w Woj. Podlaskim czy też wie ile ewentualnie kosztowałby remont bloku ?.
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Kopci na biało-siny kolor, może siny bardziej. Na 400km bierze pół litra oleju. Kopci jak postoi ze 3 dni na parkingu a potem podczas jazdy jak ruszam i ustępuje. Kopcenie wzmaga się jak doleje oleju dzień wcześniej przed odpalaniem, odpalaniem auta na parkingu.
W planach rozłożenie bloku silnika :
– ocena stanu ruchomych części i samego bloku
potem:
– wymiana pierścieni i panewek po nominale
– ewentualnie szlif wału i podobieranie panewek, pierścieni itd.
– może trzeba będzie zrobić remont czyli szlif bloku, wału, obróbki itd. plus wykorzystanie starych tłoków oraz założyć pierścienie i panewki o dobranych wymiarach...
wszystko zależy od stanu bloku i jego ruchomych części...
W planach rozłożenie bloku silnika :
– ocena stanu ruchomych części i samego bloku
potem:
– wymiana pierścieni i panewek po nominale
– ewentualnie szlif wału i podobieranie panewek, pierścieni itd.
– może trzeba będzie zrobić remont czyli szlif bloku, wału, obróbki itd. plus wykorzystanie starych tłoków oraz założyć pierścienie i panewki o dobranych wymiarach...
wszystko zależy od stanu bloku i jego ruchomych części...
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
A sprawdzłes gładzie cylindrów oraz tłokow? Czy nie były gdzieś wytarte? Moje były w idealnym stanie podczas remontu.
Przecież stan bloku da radę ocenić po zwaleniu głowicy.
Co zrobiłeś podczas remontu?
PS. Sondę lambda to sobie możesz do śmieci wyrzucić bo jest zaolejona:)
Przecież stan bloku da radę ocenić po zwaleniu głowicy.
Co zrobiłeś podczas remontu?
PS. Sondę lambda to sobie możesz do śmieci wyrzucić bo jest zaolejona:)
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Głowica i jej remont:
– szlif głowicy gniazd itd.
– wymiana 8 zaworów
– prowadnice
– uszczelniacze zaworowe
– regulacja płytkowa
do tego zamontowana nowa sonda lambda
Na pierwszy rzut oka gładzie były ok.
– szlif głowicy gniazd itd.
– wymiana 8 zaworów
– prowadnice
– uszczelniacze zaworowe
– regulacja płytkowa
do tego zamontowana nowa sonda lambda
Na pierwszy rzut oka gładzie były ok.
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość