Po remoncie głowicy Mazda kopci i bierze spore ilości oleju 323F BA-BP 97

Postprzez Murray » 5 paź 2013, 17:28

Witam. Posiadam Mazdę 323F BA-BP 1997 r po lifcie 1,8, 16V, 114KM. Auto aktualnie po remoncie głowicy, wymieniona też jest sonda. Doszło do tego że kopci i spala olej w dużych ilościach. Nie wiem czy pchać się w remont bloku silnika czy lepiej szukać używki. Może ktoś ma namiar na silniki 1,8 BP w Woj. Podlaskim czy też wie ile ewentualnie kosztowałby remont bloku ?.
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez mikissj » 9 paź 2013, 17:59

ale kopci na jaki kolor. a tak przy okazji mi też bierze olej po remoncie uszczelki głowicy silnika i ja przypuszczam że to zawory puściły .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez Murray » 10 paź 2013, 23:07

Kopci na biało-siny kolor, może siny bardziej. Na 400km bierze pół litra oleju. Kopci jak postoi ze 3 dni na parkingu a potem podczas jazdy jak ruszam i ustępuje. Kopcenie wzmaga się jak doleje oleju dzień wcześniej przed odpalaniem, odpalaniem auta na parkingu.

W planach rozłożenie bloku silnika :
– ocena stanu ruchomych części i samego bloku
potem:
– wymiana pierścieni i panewek po nominale
– ewentualnie szlif wału i podobieranie panewek, pierścieni itd.
– może trzeba będzie zrobić remont czyli szlif bloku, wału, obróbki itd. plus wykorzystanie starych tłoków oraz założyć pierścienie i panewki o dobranych wymiarach...

wszystko zależy od stanu bloku i jego ruchomych części...
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez Murray » 10 paź 2013, 23:07

<co?>
Ostatnio edytowano 10 paź 2013, 23:23 przez Murray, łącznie edytowano 1 raz
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez don2x44 » 13 paź 2013, 13:32

A sprawdzłes gładzie cylindrów oraz tłokow? Czy nie były gdzieś wytarte? Moje były w idealnym stanie podczas remontu.

Przecież stan bloku da radę ocenić po zwaleniu głowicy.

Co zrobiłeś podczas remontu?

PS. Sondę lambda to sobie możesz do śmieci wyrzucić bo jest zaolejona:)
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez Murray » 14 paź 2013, 16:45

Głowica i jej remont:
– szlif głowicy gniazd itd.
– wymiana 8 zaworów
– prowadnice
– uszczelniacze zaworowe
– regulacja płytkowa
do tego zamontowana nowa sonda lambda

Na pierwszy rzut oka gładzie były ok.
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323