Nieszczelność wtryskiwacza

Postprzez asterf » 14 wrz 2013, 17:38

Hej, po zatankowaniu dwukrotnie 98verva na orlenie zaczęły się problemy, zapach benzyny w aucie.

Okazuje się, że jeden z wtryskiwaczy leje na boki z pod uszczelki, zaznaczam na foto. Gdzie dostanę takie uszczelki i czy to jest element wymienny? Jak wygląda demontaż sikawki, wysuwam ją do dołu od listwy wtryskowej po uprzednim wykręceniu jej i wtedy wymieniam tą uszczelkę? Czy cały już jest do wywalenia?

Obrazek

Zaczęło się łagodnie od pocenia z tej uszczelki i zrobiłem jeszcze sporo km, bo jeżdżę na lpg i mi to nie robiło. Potem stopniowo coraz dłużej kręcenie żeby odpaliło. W tej chwili auto odpala i od razu gaśnie. Zakładam, że dlatego że na jeden gar nie dostaje wystarczająco paliwa i ciężko mu ruszyć. Za to jak odpalę na biegu i ze sprzęgłem daję gaz już od razu to zacznie chodzić, trzymam go na lekkim gazie aż przełączy się na lpg i mogę gaz odpuścić, bo chodzi już normalnie. Tylko, że nie wiem jakim cudem z pod tego wtryskiwacza leje się jak z kranu, mimo że auto przeszło na lpg i tego już wgl nie rozumiem:)

Porażka, 90% tankowań lałem na shelu vpower, też paliwko z dodatkami do czyszczenia wtrysków – jeżdżę na lpg i jest to nawet wskazane niby. Nigdy nie miałem żadnych problemów. Nie wiem co ten orlen dodaje do paliwa ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez rafał88 » 14 wrz 2013, 21:47

Lac sie bd mimo przelaczenia na lpg, bo pompa bije ciagle paliwa, jesli ze chcesz wrocic na pb nie masz zadnego szarpana itd. A oring wyrwiesz w motoryzacyjnym, wystraczy wziasc stary i dobrac. A i odpowiem odrazu. jesli masz sekwencje to napewno mozesz odpalic na lpg, wystaczy ze odlaczysz pompe pb i juz sie lac nie bd. Wiem ze to deko katowanie, zeby odpalic na lpg ale jak trzeba to trzeba:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez asterf » 14 wrz 2013, 23:12

no tak się właśnie zastanawiałem i to gdzie ucieka paliwo to jest jakby przed strzykawką chyba. To mówisz, że pompka cały czas pompuje nawet na lpg? Śmiesznie dużo jeździłem i myślałem, że na lpg mi tam paliwa nie wywala, miałem farta że mnie nie wywaliło:) wtedy o ile dobrze piszesz. Jak najłatwiej pompę wyłączyć? Pod tylną kanapą odłączyć, czy jakiś przekaźnik/bezpiecznik? Jak już chodził na lpg i przekaźnik od wtrysku "fuel inj" odłączałem to gasł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez Przemek323c » 15 wrz 2013, 00:20

Pompe odlaczysz wyciagajac bezpiecznik. Wtryskiwacz uszczelnia oring i wg mnie najlepiej zmierzyc jaka srednice ma osadzenie wtryskiwacza w listwie, wtedy bedzie mozna dobrac odpowiedni.
Przemek323c
 

Postprzez asterf » 15 wrz 2013, 13:56

Wyczytałem coś takiego:
Jeżdżąc na gazie benzyna w obiegu chłodzi wtryskiwacze, paliwo wraca z powrotem do zbiornika rurką nadmiaru. Co prawda nie jeżdżę na gazie ale wiem to od gazowników i gdzieś w dostępnej literaturze czytałem o tym , jednak nie potrafię wskazać źródła.

Przy jeździe z odłączoną pompa paliwa cierpi na tym układ wtrysku benzyny.


Jeśli u mnie jest tak samo to już coś się wyjaśniło, zobaczę jak będzie jak wymienię oringi, zapytam o nie w ASO w Gdynii
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez Przemek323c » 15 wrz 2013, 16:30

To nie wtrysk bezposredni zeby benzyna musiala chlodzic wtryskiwacze. Jak odlaczysz pompe to nic nie ucierpi.
Przemek323c
 

Postprzez asterf » 15 wrz 2013, 20:09

Przemek323c to będzie bezpiecznik pod maską w puszcze o oznaczeniu "inj"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez rafał88 » 16 wrz 2013, 09:06

tak to ten bezpiecznik. sory ze tak sie wtracam:) ale sam ostatnio sie nagrzebalem w ukladzie Pb :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez asterf » 16 wrz 2013, 21:50

nie no dzięki, jutro będę miał te oringi. Po 15zł sztuka w ASO w Gdyni. Są tam też jakieś przelotki pod oringiem ale w workshop manualu nie było to oznaczone jako replace, więc tego nie brałem. Chcieli po 19ziko za sztukę ;]

Przemek323c napisał coś co mnie zmartwiło, raczej moja instalacja nie jest zestawiona tak żeby był przepływ PB przy pracy na lpg, bo to nie jest bezpośredni wtrysk. I tu może być jakaś zagadka eh. Może ten wtryskiwacz zaczął chlapać, bo coś się skopało z instalacją LPG, któryś przekaźnik padł... Może on po prostu był najsłabszym ogniwem i dlatego tam uchodzi paliwo bo gdzieś musi, wtryskiwacze nie puszczają dalej. Ciekawe to wszystko, jutro wymieniam oringi i badam dalej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez Marek 161BD081 » 17 wrz 2013, 07:40

Kolego asterf – nie zauważyłeś, że od jakiegoś czasu dział BA/BH ma swój podział?
Proszę na przyszłość zakładać tematy w działach do tego przeznaczonych.

Zazwyczaj jak się ma instalację LPG to pompa paliwa pracuje cały czas i ciśnienie paliwa na wejściu wtryskiwacza jest przez cały czas pracy silnika. Jedynie wtryskiwacze nie dostają sygnału do otwarcia się podczas pracy na gazie.
Niektórzy instalują dodatkowy przekaźnik do odłączania pompy paliwa ale moim zdaniem to jest bez sensu.
Wymień ten oring i powinno być OK.

A Przemek zaś miał na myśli silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny.

PS. Temat przenoszę do działy B3/BP
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Przemek323c » 17 wrz 2013, 07:45

asterf napisał(a):Przemek323c napisał coś co mnie zmartwiło, raczej moja instalacja nie jest zestawiona tak żeby był przepływ PB przy pracy na lpg, bo to nie jest bezpośredni wtrysk. I tu może być jakaś zagadka eh. Może ten wtryskiwacz zaczął chlapać, bo coś się skopało z instalacją LPG, któryś przekaźnik padł... Może on po prostu był najsłabszym ogniwem i dlatego tam uchodzi paliwo bo gdzieś musi, wtryskiwacze nie puszczają dalej. Ciekawe to wszystko, jutro wymieniam oringi i badam dalej


Nie szukaj problemow tam gdzie ich nie ma. Po prostu zmien uszczelki bo puszczaja i powinno byc wszystko ok.
Przemek323c
 

Postprzez asterf » 18 wrz 2013, 18:43

ktoś wie jaka średnica tych oringów? Mam wyjęte, ale nie wiem czy dobrze mi dobiorą w sklepie. Tylko OE czy można zamiennik śmiało dawać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez Przemek323c » 18 wrz 2013, 18:45

Oring to oring, byle byl odporny na benzyne.
Przemek323c
 

Postprzez asterf » 18 wrz 2013, 19:05

w aso chcieli 50zl ponad za 4 sztuki, myślałem że to takie tulejki jak to co jest widoczne na foto, a jednak uszczelnia oring. Za zwykły oring nie będę dawał tyle kasy, kupie w cenie 1zł za sztukę pewnie a nie 14zł;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323