Mazda 323f BA BP – Nie działa wiatrak chłodnicy

Postprzez Lingx » 8 lip 2013, 15:20

Witam, mam problem z moim samochodem otóż od czasu kiedy kupiłem Mazdę a minął już jakiś czas nie załączał mi się wiatrak chłodnicy jeździłem tak ale w te ostatnie upały jazda bez niego jest nie możliwa. Więc tak wiatrak działa na 100% był sprawdzany na krótko oraz sprawdzałem go na przekaźniku załączając go śrubokrętem, czujnik wydaję mi się że też jest sprawny temperaturę pokazuję prawidłowo oraz silnik też pracuję ok. Kable miernikiem od czujnika sprawdzałem niby na jednym pokazuję opór przy przekaźniku ale na drugim kablu nie wiem gdzie przytknąć aby go sprawdzić. Myślałem też o tym że może przekaźnik jest zły podaję jego model KA32 jest on 5 pinowy a w kostce są niby 4 piny nie wiem czy ma to jakiś wpływ czy też nie. Proszę o jakieś rady bo sam nic nie wskóram.

Pozdrawiam
Lingx
 

Postprzez Marek 161BD081 » 14 lip 2013, 00:01

Lingx napisał(a):temperaturę pokazuję prawidłowo oraz silnik też pracuję ok.

Jak temperaturę wskaźnik pokazuje prawidłową to w zasadzie w jakim celu miałby się wentylator załączać?

Uzupełnij też proszę profil o lokalizację i ... używaj częściej znaków interpunkcyjnych :)

Pozdrawiam i powodzenia na Forum Życzę!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez 90krzycho90 » 31 lip 2013, 11:27

Lingx w naszych silnikach (1.8 BP) są 2 czujniki temperatury, jeden od wskaźnika na desce, a drugi od kompa. Ten od wskaźnika nie ma nic wspólnego z załączaniem się wentylatora. Jeśli już to sprawdź czujnik od kompa, jest z prawej strony w bloku silnika, pod termostatem. A po drugie sprawdź zasilanie tego czujnika, napięcie U=5V i prąd A coś koło kilku mA. Napisałeś, że jazda bez wentylatora jest niemożliwa, napisz coś więcej czy Ci się wyłączył w czasie jazdy czy co? Ja tylko dodam, że wentylator w moim 1.8 ciężko uruchomić, kiedy stan płynu chłodniczego jest w normie, a czujnik i termostat działają. Pozdrawiam
"Prędkość nie zabija, to nagłe jej wytracenie jest niebezpieczne"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2011, 13:30
Posty: 41
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA BP DOHC 114KM '95

Postprzez Marek 161BD081 » 31 lip 2013, 17:16

Kolega Lingx widać, że napisał post zaraz po rejestracji na Forum i ... zapomniał o śledzeniu wątku.
Tak wiec nasze "wypociny" i tak na niewiele sie przydadzą :(
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez mikissj » 8 sie 2013, 16:38

Marek zgadzam sie z tobą .

a odnośnie tematu chpie sprawdź główne bezpieczniki i podociskaj wtczki mi pomogło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron