Uszczelka pod głowicą – kolejności i siły dokręcenia [BA B3]

Postprzez boskipiter » 1 lut 2013, 17:53

Witam :)

Po raz kolejny zwracam się do was z prośbą o pomoc,
myślę, że przyda się jasna i klarowna odpowiedź na forum na ten temat :D bo w fotorelacjach nie ma konkretnie i jasno napisane :) ( Mazda 323c 1.3 BA 16V, 54KW, VIN: JMZBA133200115664, 1995r. )

Będę zmieniał uszczelkę pod głowicą na podstawie fotorelacji Majkiego88 ( viewtopic.php?f=116&t=97628 ) z tym, że nie wiem w jakiej kolejności:
1. Kolejność ODkręcania pokrywy zaworów
2. Kolejność ODkręcania głowicy
3. Kolejność i siła DOkręcania głowicy
4. Kolejność i siła DOkręcania pokrywy

Szalenie będę wdzięczny za klarowne (wręcz jak dla idioty) napisanie tych 4 rzeczy, gdyż robię to pierwszy raz i staram się zebrać i przestudiować jak najwięcej materiałów i myślę, że nie tylko mi się to przyda :)
Ostatnio edytowano 2 lut 2013, 17:30 przez boskipiter, łącznie edytowano 2 razy
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2013, 13:50
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.

Postprzez arkadiuszek1 » 1 lut 2013, 19:27

jak jest silnik nagrzany to w zbiorniczku pokazują się bąbelki? nagrzej go i obserwuj zbiorniczek, możesz nawet ścisnąć wąż górny chłodnicy co powinno przyśpieszyć wydostawanie się gazów do zbiorniczka.
dymienie na wysokich obrotach wygląda na pierścienie... porannych dymień na biało nie ma??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2009, 20:38
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F 1.8 16v 114kM 95r

Postprzez boskipiter » 1 lut 2013, 19:43

na wysokich obrotach pluje z rury a dymi cały czas

Dopisano 1 lut 2013, 19:16:

ok temat do zamknięcia. jak wczesniej nie przybywało oleju tak teraz przybywa, płynu znów nie ma i jeszcze do tego uszczelka pokrywy do wymiany( zresztą jak to przy wymianie uszczelki pod głowicą) czyli pewnie uszczelniacze również.... no i magistrala wodna której nigdzie nie ma oki dziekuje
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2013, 13:50
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.

Postprzez mikissj » 2 lut 2013, 11:12

jak silnik ci sie poci to może to byc uszczelka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez boskipiter » 2 lut 2013, 19:47

To napisze ktoś proszę :) znalazłem na forum ale nie do mojego :(
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2013, 13:50
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.

Postprzez mikissj » 3 lut 2013, 10:44

a dałem mechanikowi i zapłaciłem 250 zł, samemu bym na twoim miejscu tego nie robil bo se możesz auto popsuć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez boskipiter » 3 lut 2013, 12:11

znam ryzyko tyle ze w warszawie mechanicy zazyczyli sobie min 1500 a z rozkrecona glowica na samo sorecenie nie dojade.... poza tym jak bede znal kolejnosc i momenty dokrecenia to zaden problem :)

znalazlem cos takiego :

etap I 20-30 Nm
etap II 40-60 Nm
etap III 76-81 Nm

w kolejnosci
10|6|2|3|7
---------------
9|5|1|4|8

tylko nie siem czy to dobrze jest :)
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2013, 13:50
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.

Postprzez rider143 » 3 lut 2013, 13:28

boskipiter napisał(a):znam ryzyko tyle ze w warszawie mechanicy zazyczyli sobie min 1500 a z rozkrecona glowica na samo sorecenie nie dojade.... poza tym jak bede znal kolejnosc i momenty dokrecenia to zaden problem :)

znalazlem cos takiego :

etap I 20-30 Nm
etap II 40-60 Nm
etap III 76-81 Nm

w kolejnosci
10|6|2|3|7
---------------
9|5|1|4|8

tylko nie wiem czy to dobrze jest :)
Dobrze
Pokrywa zaworów: 5-9Nm od środka w kierunku zewnętrznym.
Kolektor ssący: 19-25Nm
Kolektor wydechowy: 22Nm

Pamiętaj, że czystość i odpowiednia temperatura to pół sukcesu.
Gwinty śrub zwilżaj olejem silnikowym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez mati49912 » 3 lut 2013, 16:52

8 4 1 5 9
7 3 2 6 10 skrzynia

Taka jest kolejność dokręcenia głowicy,
Odkręcasz na odwrót od 10 do 1

Momenty dokręcenia głowicy:

poziom 1 30 NM
poziom 2 55 NM
poziom 3 85 NM

Pokrywe zaworów odkręcasz normalnie

moment to 10NM ale dokręc ją poprostu z czuciem :)
Przykrecasz pokrywę na krzyż i to wszystko w temacie
mati49912
 

Postprzez boskipiter » 3 lut 2013, 20:25

jejuuu dzięki wszystkim:)))))) jak byscie nie napisali to bym gwinty pourywal.... dzieki wielkie :))))))

a potrzebne sa jakies nie typowe klucze procz klucza dynamometrycznego??
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2013, 13:50
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.

Postprzez mati49912 » 3 lut 2013, 23:24

Raczej nic specjalnego nie będziesz potrzebował musisz zoabczyć sobie tylko jakie klucze będą potrzbne.
Jak coś to pisz bo mam całą AutoDate więc wszystkie momenty itd moge ci podać.
mati49912
 

Postprzez Paweł » 4 lut 2013, 00:56

Potrzebna jest nasadka 12 mm 12-kątna do śrub głowicy.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez flywin » 4 lut 2013, 10:33

a nie może być 6-kątna
?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez boskipiter » 4 lut 2013, 12:26

to takie rzeczy na szczęście mam :) przeredagowywując fotorelację MAJKIEGO88 i kożystając z waszych odpowiedzi, zrobiłem poradnik/manual offline w pdf'ie z wkładem własnym i uzupełnieniami( momenty, kolejności, schematy) do użytku własnego:) Jeżeli Majki i wy nie macie nic przeciwko mogę udostępnić na forum, jeżeli jest zapotrzebowanie :) ( w razie potrzeby moge uzupełnić o własne, dokładniejsze zdjęcia)
pozdrawiam i dziękuje wszystkim serdecznie :)

[edit]

proszę :) http://chomikuj.pl/boskipiter/Mazda+323c+BA+1.3+1.5
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2013, 13:50
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.

Postprzez mati49912 » 4 lut 2013, 16:50

Poradnik dobry :) a głowice dałeś do splanowania?I czy przygotowałeś płaszczyzne na bloku pod nową uszczelkę?
mati49912
 

Postprzez boskipiter » 4 lut 2013, 22:41

ja bd zmienial dopiero 15 lutego:] dlatego jestem wstanie uzupelnic o dokladniejsze zdjecia :)) . Tak daje do splanowania (60zl) i przygotuje :))
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2013, 13:50
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.

Postprzez Ruski » 6 lut 2013, 20:28

flywin napisał(a):a nie może być 6-kątna
?

Nie może być 6-kątna bo śruby głowicy mają 12-kątne łby.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2010, 21:32
Posty: 41 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 323F BA 1.8 1998r.

Postprzez marshal_sila » 17 kwi 2013, 20:59

i mało tego nasadka nie może być grubsza to znaczy nie może mieć większej średnicy jak 21 mm bo się nie zmieści w otworach w głowicy w odlewie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 08:42
Posty: 225
Skąd: Lublin/Krasnystaw
Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)

Postprzez boskipiter » 18 kwi 2013, 00:34

I tu się nie zgodzę :) akurat w moim silniczku tj. b3 wokól śrub jest mjejsca ile dusza zapragnie :)
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2013, 13:50
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.

Postprzez marshal_sila » 18 kwi 2013, 20:13

co masz się nie zgadzać mowa o BP :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 08:42
Posty: 225
Skąd: Lublin/Krasnystaw
Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323