Uszkodzony rozrusznik/alternator/akumulator ? Objawy – prosze o pomoc.
1, 2
Witam.
Mazda 323c 1.3 16v – ciężko kręci. Na zimnym silniku kręci ciężko ale odpala, praktycznie za każdym razem. Po przejażdżce 5km i rozgrzaniu silnika nie chce zapalić, kręci praktycznie w ogole. Jak samochód ostygnie znów odpali.
Przyjechałem z trasy, samochód zgasiłem – już nie odpalił. Dzień stał. Kolejnego dnia odpalał bez problemu 3-4 razy ( aczkolwiek ciągle opornie ) po zagrzaniu silnika znów nie mogl odpalić i ledwo kręcił.
Akumulator raczej odpada ok 3 lat ma, napięcia są okej na nim. Stawiam na rozrusznik – ktos sie spotkał z czymś takim? Pozdrawiam.
Mazda 323c 1.3 16v – ciężko kręci. Na zimnym silniku kręci ciężko ale odpala, praktycznie za każdym razem. Po przejażdżce 5km i rozgrzaniu silnika nie chce zapalić, kręci praktycznie w ogole. Jak samochód ostygnie znów odpali.
Przyjechałem z trasy, samochód zgasiłem – już nie odpalił. Dzień stał. Kolejnego dnia odpalał bez problemu 3-4 razy ( aczkolwiek ciągle opornie ) po zagrzaniu silnika znów nie mogl odpalić i ledwo kręcił.
Akumulator raczej odpada ok 3 lat ma, napięcia są okej na nim. Stawiam na rozrusznik – ktos sie spotkał z czymś takim? Pozdrawiam.

- Od: 29 lis 2012, 19:57
- Posty: 238
- Skąd: Olsztyn i okolice
- Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998
Witaj:) ach pamietam jak mialem swifta gti z '95 tam nonstop mialem problem z tym:)) A wiec... u mnie poszlo wszystko pokoleji co wymieniles;) na poczatek sprawdz aku. to ze ma 3 lata nie znaczy ze jest jeszcze dobry;) odkrec korki na aku ( pomimo iz sa " bezobslugowe" to i tak sa korki:p np. pod jakas listewka miedzy bolcami) i sprawdz czy elektrolit nie odslonil plytek i czy sie nie powyginaly lub nie ma na nich nalotu bialego..., jezeli tak jest dolej wody destylowanej i naladuj moze da sie odratowac aku. Jezeli z aku bedzie wszystko ok step 2. rozrusznik;) baaardzo mozliwe ze jedyna wada moga byc posniedziale wtyczki lub kabelek miedzy bendyksem a rozrusznikiem, przy okazji wykrecania rozrusznika proponuje go rozkrecic i sprawdzic szczotki i przeszlifowac blaszki komutatora, wyczyscic magnesy wokol cewki tylko bron boze nic nie szlifowac na zwojnicy! przetrzesz cos delikatnie i fajer jak siemasz:)
No to troche sie rozgadalem ale mam nadzieje ze pomoglem;)
p.s pisze z tel wiec sory za brak polskich znakow
No to troche sie rozgadalem ale mam nadzieje ze pomoglem;)
p.s pisze z tel wiec sory za brak polskich znakow
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
- Od: 25 sty 2013, 13:50
- Posty: 69
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.
Wielkie dzięki. Akumulator ma wszystkie cele pełne i wyglądają okej
Raczej jest dobry. Jest sporo roboty z wykręceniem rozrusznika no ale będe musiał spróbować chyba
Dziękuje za odpowiedz boskipiter!

- Od: 29 lis 2012, 19:57
- Posty: 238
- Skąd: Olsztyn i okolice
- Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998
po remoncie silnika kojarzę, że wystarczy od spodu wykręcić jakiegoś rodzaju "podporę" , która jest przykręcona do kolektora ssącego i bloku silnika na 4 śrubki 14" bodajże ^^ jak odkręcisz masz elegancki dostęp do rozrusznika;)
pozdrawiam:)
pozdrawiam:)
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
- Od: 25 sty 2013, 13:50
- Posty: 69
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.
Ha ha. No właśnie, straciłem dziś 4h życia na odkręcenie 5ciu śrubek bo niestety ale dwóch od tej podpory nie dałem rady... ( te dwie od kolektora ssącego) Tragedia, żadnego klucza nie mogłem tam wpasować a na leżąco pod samochodem troche pary w łapach za mało... No nic, zamawiam jakąś dobrą używkę i daje do mechaniola.

- Od: 29 lis 2012, 19:57
- Posty: 238
- Skąd: Olsztyn i okolice
- Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998
Hahaha w swifcie dostęp był jak marzenie i to od góry ale za to męczyłem się z 2 śrubkami 8h^^ Proponuje spsikaj wd40 (chodź moim zdaniem nadaje się tylko do przesmarowania:P), ja takie kwiatki psikam fosolem z zakładów chemicznych z lublina xDD Dzisiaj już nie robią takich rzeczy:D A nie radze zamawiać rozrusznika przez internet (t.j używanego) Nigdy nie wiadomo co trafisz:P wykręcić rozrusznik i jak nie umiesz sam to daj do autoelektryka regeneracja rozrusznika waha się w okolicach 50zł – czyli tyle samo co używka (która i tak pewnie jest po regeneracji
) + dolicz sobie prace mechanika.... Dopuki sam nie zrobiłem remontu silnika mama nie wierzyła, że potrafię sam "coś" zrobić a samochód sam się naprawia w magiczny sposób... i oddała forda focusa do mechanika z rozrusznikiem. Regeneracja 50zł + 350zł robocizna = 400zł, więc się zastanów czy cie stać:P (od tamtej pory mamie serwisuje samochód ja^^)
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
- Od: 25 sty 2013, 13:50
- Posty: 69
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.
Ja mam mechanika, który woła ode mnie 5zł za diagnoze i jak sie okazalo problem z naciągiem paska klinowego. Sam wole mu już czteropak za to kupić bo takich ludzi ze świeczką szukać dziś 
Żeby nie było off topu, pryskałem wszystkim czym sie dalo, ale nie mam takiej psychy żeby 8h odkręcać dwie śrubki. Może przy drugim podejściu się uda. Po wymianie napiszę czy pomogło
Żeby nie było off topu, pryskałem wszystkim czym sie dalo, ale nie mam takiej psychy żeby 8h odkręcać dwie śrubki. Może przy drugim podejściu się uda. Po wymianie napiszę czy pomogło

- Od: 29 lis 2012, 19:57
- Posty: 238
- Skąd: Olsztyn i okolice
- Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998
parę dni temu w mojej mx3 również męczyłem się tym problemem... 2,5 h 3 sruby odkrecać... do tego aku, dolot powietrza, podstawe akumulatora....ze tez japonce nie wymyslili lepszego dojscia do niego;] moze panowie pomozecie mi.... rozrusznik mi raz kleszczy a raz nie, wymienilem tulejki ale to nie to... jakies rady??? w rozruszniku jest od cholery czarnego nalotu czy czegos tam;D ktory smierdzi. czyby caly rozrusznik do wymiany?
- Od: 15 maja 2012, 20:31
- Posty: 110
- Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
- Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D
Mi trudno powiedzieć bo sam strzelam z tą swoją diagnozą. Używany rozrusznik w dobrej formie za 50zł to jeszcze nie tak tragicznie. Postaram się wymienić go samodzielnie i zobaczymy.

- Od: 29 lis 2012, 19:57
- Posty: 238
- Skąd: Olsztyn i okolice
- Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998
Kolego Mardock
Jeżeli rozrusznik raz łapie a raz nie (t.j raz kreci silnikiem a raz kręci sam rozrusznik) to jest na 100% bendyks (czy jak sie to pisze^^) czyli taka mała puszeczka na rozruszniku odpowiadająca za wysuwanie zębatki. Jeżeli jednak mówisz, że w rozruszniku są jakieś opiłki i do tego siadł bendyks to możliwe ze siepie ci się koło dwumasowe... Oczywiście nie mowie ze na bank:) poprostu rozrusznik też pracuje i pewne elementy się ścierają i syfią:D pewne elementy mam na myśli szczotki, czyli magnesiki dochodzące do komutatora które się ścierają i powstają takie czarne opiłki
mam nadzieje, że pomogłem:)
P.S Dziadowy – rozrusznik za 50zł będzie w niewiadomej formie^^ tak jak mówiłem lepiej wykręcić i oddać do regeneracji za to 40-50zł i przynajmniej wiesz co masz i, że zostało zrobione;)
P.S Dziadowy – rozrusznik za 50zł będzie w niewiadomej formie^^ tak jak mówiłem lepiej wykręcić i oddać do regeneracji za to 40-50zł i przynajmniej wiesz co masz i, że zostało zrobione;)
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
- Od: 25 sty 2013, 13:50
- Posty: 69
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.
to nie sa opilki tylko taki czarny nalot.... jakby sadza... dzieki za odp 
- Od: 15 maja 2012, 20:31
- Posty: 110
- Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
- Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D
Spróbuj wszystko wyczyścić przesmarować bendyks i może bedzie ok 
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
- Od: 25 sty 2013, 13:50
- Posty: 69
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.
dzieki za rade kolego

- Od: 15 maja 2012, 20:31
- Posty: 110
- Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
- Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D
i jak panowie rozwiązało się coś?
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
- Od: 25 sty 2013, 13:50
- Posty: 69
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.
Powodzenia! ^^ Pamiętaj odpowiedni kąt zgięcia nadgarstka (t.j jakieś 20 stopni) wraz oparciem klucza na 1/9 długości, stosując do tego pozycje horyzontalną uzyskuje się jakieś +15 cm objętości bicepsa i +5 do objętości tricepsa i +3 do charyzmy ^^
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
- Od: 25 sty 2013, 13:50
- Posty: 69
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.
Kolego VPM jakim cudem smar ci coś zblokuje??, można zrozumieć też, że do smaru przylepi się syf... ale bendix to raczej zamknięta konstrukcja...
Na poparcie moich wypocin regenerowałem sobie rozrusznik w swifcie i smarowałem bendix i wszystko było w jak najlepszym porządku..
Pozdrawiam;)
Pozdrawiam;)
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
- Od: 25 sty 2013, 13:50
- Posty: 69
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.
Rozrusznik jakoś zamontowany, przy pomocy osoby drugiej bo sam bym chyba nie podołał.
Kręci jak nówka sztuka
Satysfakcja ogromna. Cieply, zimny czy gorący kręci pięknie. 
Kręci jak nówka sztuka


- Od: 29 lis 2012, 19:57
- Posty: 238
- Skąd: Olsztyn i okolice
- Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości