323F BA 1.8- ogromne zużycie oleju

Postprzez kprzemek1 » 31 mar 2012, 20:14

Witam!

Jakieś pół roku temu stałem się (mimo wszystko) szczęśliwym posiadaczem Mazdy 323F BA 1.8 BP z 97 roku.
Od samego początku okazało się, że jest problem z braniem, a właściwie wpieprzaniem oleju- około 2 litrów na 1000km. Zapadła decyzja, że trzeba coś z tym zrobić- auto poszło do zaprzyjaźnionego mechanika, który zrobił-
– uszczelkę pod pokrywą zaworów (gołym okiem było widać, że stamtąd cieknie)
– uszczelniacze zaworowe (ponoć stare po wyjęciu wręcz kruszały w rękach)
– simmeringi do przodu silnika
– silnik przepłukany jakimś specyfikiem
– zalany motulem 10w40- półsyntetyk
– wlany preparat o nazwie 'ceramizer'
– ja wymieniłem jeszcze oring przy aparacie zapłonowym.

Efekt tych prac- zrobiłem 550km, i wlałem już... 2.5 litra oleju..

Jestem zielony w mechanice, ale przekopałem pół internetu- co wiem, to piszę-
kompresja wg tego mechanika jest ok, nie pytałem ile dokładnie, nie ma tak zwanego majonezu pod korkiem wlewu oleju, nie ubywa płyny chłodniczego, nie ma w nim żadnych tłustych plam. Ani pod pracą, ani na podwórku pod domem (staję prawie co do centymetra w tym samym miejscu) nie ma plam oleju. Zaraz po odpaleniu przez może kilka, 2-3 minuty jest wielka chmura siwego-białego dymu. W czasie jazdy, po rozgrzaniu- nie zauważyłem. Silnik pracuje bardzo ładnie, cicho, równo, na dynamikę nie narzekam.

Samochód zasilany LPG, jazda- praktycznie tylko po mieście, dość dynamicznie- zazwyczaj zmiana biegu ok 4 krpm, nie raz i nie dwa, dość często przeganiam na te 5, max niecałe 6k rpm.

W poniedziałek podjadę jeszcze na jakąś stację, i poproszę o pomiar kompresji, żeby mieć na papierku ile wg tamtego Pana wynosi ta 'dobra' kompresja.

Panowie, i Panie- jakieś pomysły i sugestie na temat tego mojego nieszczęsnego silnika?
Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi, bo już powoli ręce mi opadają, i nie wiem, czy jeździć po innych mechanikach, bawić się w remont (czego, jakich części), czy przekładkę silnika? Sprzedaż raczej nie wchodzi w grę, autku poza tym olejem nie można na chwilę obecną nic zarzucić..

Z góry dzięki,
pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2010, 11:48
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: 323F BA BP

PostTen post został usunięty przez Majki88 31 mar 2012, 21:13.
Powód: OT

Postprzez arkadiuszek1 » 31 mar 2012, 21:21

ogrom informacje na temat pierścieni jest na forum, poszukaj bo na pewno tu trzeba szukać przyczyny w Twoim przypadku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2009, 20:38
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F 1.8 16v 114kM 95r

Postprzez flywin » 31 mar 2012, 21:23

Remont ci sie szykuje, Pierścienie stoją w miejscu byc może też mogą być panewki podtarte
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez arkadiuszek1 » 31 mar 2012, 21:25

panewek nie wymieniać przy wymienić przy wymianie pierścieni to wielki błąd, nigdy nie robi się głowicy (tak jak Ty) bez robienia pierścieni i panewek. użytkownicy mazd maja na ten temat duuże pojęcie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2009, 20:38
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F 1.8 16v 114kM 95r

Postprzez Bart0n » 31 mar 2012, 21:29

kprzemek1 napisał(a): zazwyczaj zmiana biegu ok 4 krpm, nie raz i nie dwa, dość często przeganiam na te 5, max niecałe 6k rpm.


Na zimnym też tak robisz? Źle zrobiłeś też ,że wlałeś ceramizera po remoncie. Wymiana silnika to średnie rozwiązanie, duża szansa ,że trafisz na taki w stanie podobnym jak twój. Najlepszym wyjściem będzie chyba porządny remont. Poszukaj na forum, dużo jest tematów o braniu oleju zwłaszcza w Z5, można się dużo dowiedzieć, polecane warsztaty też są.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez kprzemek1 » 31 mar 2012, 22:17

Nigdy na zimnym, czekam cierpliwie aż się rozgrzeje.

Powiedzcie mi, jest taka możliwość, że winne są pierścienie, a kompresja 'jest ok'? Swoją drogą, tak jak pisałem pojadę ją zmierzyć, i będzie jasne.

Nie wiem, czy dobrze kojarzę, gdzieś kiedyś widziałem takie info- fabryczna kompresja była chyba 12.5 albo 12.8, przy średnio zdrowym silniku- koło 11 powinno być, dobrze pamiętam?
Początkujący
 
Od: 18 lip 2010, 11:48
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: 323F BA BP

Postprzez arkadiuszek1 » 31 mar 2012, 22:42

kompresja może być odpowiednia bo jak coś to stoją Ci pierścienie olejowe a nie sprężające
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2009, 20:38
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F 1.8 16v 114kM 95r

Postprzez lesiux » 1 kwi 2012, 14:54

tak jak kolega pisze powyżej, pierścienie olejowe stoją. Jak zrobisz remont to nie dodawaj żadnych ceramizerów bo jak wszystko będzie dobrze zrobione to nie ma potrzeby wlewać takich specyfików. Najlepiej przed spuszczeniem oleju do remontu zrób płukankę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez kprzemek1 » 1 kwi 2012, 15:24

Ok, dzięks za odpowiedzi.
Będę miał jeszcze tylko jedno szybkie pytanie- pójdę porozmawiać oczywiście z kilkoma mechanikami- ale jaką plus minus kwotę za tę robotę można uznać za rozsądną? Województwo łódzkie, samo centrum- Łódź..
Początkujący
 
Od: 18 lip 2010, 11:48
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: 323F BA BP

Postprzez Hazu » 2 kwi 2012, 20:34

Przy tak dużym braniu oleju lepiej sobie odpuścić remont silnika.
Ostatnio miałem takiego szrota, mial niesamowicie porysowane gładzie cylindrów,a wogóle to ciekł na około.
Wymieniłem silnik na starszą wersję z BG GT.
Starsze silniki były znacznie lepsze, bardziej wyważone.
W tym aucie ten silnik wkręcał się na obroty jak v-ka a nie jak typowe BP z tego auta.
Ostatnio edytowano 2 kwi 2012, 20:58 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez jacobs » 2 kwi 2012, 20:37

2,5 litra na 550km? To w ogóle możliwe bez jakiegoś wycieku?
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez hopek » 3 kwi 2012, 10:04

Hazu napisał(a):W tym aucie ten silnik wkręcał się na obroty jak v-ka a nie jak typowe BP z tego auta.

pewnie dlatego ze była to mocniejsza wersja a co za tym idzie większy stopień sprężania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez lesiux » 3 kwi 2012, 19:51

Hazu napisał(a):Przy tak dużym braniu oleju lepiej sobie odpuścić remont silnika.
Ostatnio miałem takiego szrota, mial niesamowicie porysowane gładzie cylindrów,a wogóle to ciekł na około.
Wymieniłem silnik na starszą wersję z BG GT.
Starsze silniki były znacznie lepsze, bardziej wyważone.
W tym aucie ten silnik wkręcał się na obroty jak v-ka a nie jak typowe BP z tego auta.


no ok tylko gdzie kupić pewny silnik no i do tego przekładka. Bez znajomości to pewnie będzie kosztować majątek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Hazu » 3 kwi 2012, 20:24

Na forum oferowano ostatnio dwa dobre (podobno) silniki z BG GT.
Ale to też trzeba uważać, bo ludzie się chwalą, a później wychodzą kwiatki (wiem z doświadczenia)

Na szrocie można kupić używany taki sam silnik (ważne aby go przedtem odpalić) bo wszelką gwarancje rozruchową to można sobie później w ... wsadzić (też doświadczyłem)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez kprzemek1 » 4 kwi 2012, 21:54

Grzebałem na forum, ale pewnej, 100% odpowiedzi nie znalazłem- rozszerzając sobie pole wyboru, można szukać też BP od BG? Ewentualna przekładka obeszłaby się bez jakiejś rzeźby i większych problemów?
Dzięki za odpowiedzi.

Aaa, jeszcze jedno, ważne, a nie wiem, czy zwróciliście na to uwagę- przed ostawieniem do mechanika, brała ok 2, może niecałych ltr na 1000, teraz, to zużycie się dosłownie podwoiło- słyszę od ludzi, że facet, jak to człowiek- mógł się pomylić, i coś mi tam spieprzyć..
Początkujący
 
Od: 18 lip 2010, 11:48
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: 323F BA BP

Postprzez Hazu » 4 kwi 2012, 22:27

BP BG nie podejdzie tak bezproblemowo w 100%

Silniki różnią się wałem, a co najmniej samym mocowaniem koła pasowego.
Trzeba z silnikiem dokupić co najmniej koło pasowe pompy wody i alternatora.

Dodatkowo w silnikach trzeba zamienić łapę silnika, pompę wody oraz komplet osłon rozrządu i pokrywę zaworów. (to tylko po to aby nic nie "rzeźbić" )

Silniki ponad to różnią się pompami oleju ale to już mniej istotne w tym przypadku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez kprzemek1 » 4 kwi 2012, 22:31

Oki, dzięki.
Czyli albo przekładka tego 'BA-owego', albo dalsza walka z tym moim.

Najbardziej wkurzające jest to, że gdyby nie ten olej, nie byłoby z tym samochodem żadnych najmniejszych problemów.. :(
Początkujący
 
Od: 18 lip 2010, 11:48
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: 323F BA BP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323