Zakupiłem mazde 323F 1,8 96r mam taki problem gdy silnik jest zimny słychać metaliczny dźwięk z klawiatury gdy silnik się nagrzeje stukot ustaje. Mazda mam najechane trochę ponad 200 tys.
01.10.2011
Dzisiaj wymieniłem olej na Mobil po wymianie stukot jest tylko przez chwilę później ustaje. Będę musiał wybrać się z tym do mechanika czy istnieje jakieś inne rozwiązanie tego problemu?
Metaliczny dzwięk z klawiatury [BA BP]
Strona 1 z 1
maikee napisał(a):Zawory stukają wg. mnie to znoramlne na zimny silniku ale nie napisałeś ile czasu trwa to stukanie?
w mazdoskich silnikach nie ma takiej opcji by miało takie coś miejsce mam jeszcze mazde z 94 roku z otwieranymi lampami i tam nic takiego nie ma odpalałem w zimie i nic nie słyszałem by coś stukało!
lesiux napisał(a):jak ustaje po chwili to wszystko w porządku a jak Ci się będzie utrzymywać to możesz spróbować wymienić zaworek zwrotny w pompie oleju, wielu to pomogło. na forum znajdziesz potrzebne info.
Trwa tylko chwile jak silnik jest zimny po ok 3 sekundach przestaje, ale zauważyłem że czasami nawet jak silnik jest ciepły np jak jeżdżę w mieście to słychać stukot, może to być wina "szklanek'' któraś mogła się wyrobić?
- Od: 9 maja 2010, 13:29
- Posty: 129
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BA 1.8 i BG 1.6
MareckiGTI napisał(a):w mazdoskich silnikach nie ma takiej opcji by miało takie coś miejsce mam jeszcze mazde z 94 roku z otwieranymi lampami i tam nic takiego nie ma odpalałem w zimie i nic nie słyszałem by coś stukało!
nie wiem o jakim silniku gadamy bo masz pusty profil ale jak masz zawory regulowane na płytkach to normalne, że trochę pograją na zimnym, przecież dopiero jak silnik się zagrzeje, materiały się rozszerzą to wtedy luzy powinny się skasować. A na HLA powinny ustać po chwili.
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
Mam 1.8 16v no to że mogą pograć na zimnym przez chwilę to rozumiem, ale słychać czasami i to dość wyraźnie jak jeżdżę po mieście i silnik parzcież jest ciepły i słychać stukot to mnie martwi.
- Od: 9 maja 2010, 13:29
- Posty: 129
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BA 1.8 i BG 1.6
Podepne sie pod temat poniewaz mam identyczny problem. Kiedys owy odlos bylo sluchac tylko od 1300 do 2500 tys obr a teraz caly czas jak zimny jest silnik to tak bardzo nie
sluchac ale jak juz pochodzi trochr to wlasnie slychac taki metaliczny odglos z klawiatury. Troche mnie to meczy i martwi dziaiaj spotkalem mazde z silnikiem z5 i prawie w ogule nie zlyszalem jak silnik pracuje a u mnie to duzo glosniej. Sprobuje ten zaworek zwrotny wymienic w pompie olejowej pozniej jak to nie pomoze to zagladne na rozrzad bo jak na 2 biegu kiedys wycisnalem 100km/h to teraz 87 w tych granicach.
sluchac ale jak juz pochodzi trochr to wlasnie slychac taki metaliczny odglos z klawiatury. Troche mnie to meczy i martwi dziaiaj spotkalem mazde z silnikiem z5 i prawie w ogule nie zlyszalem jak silnik pracuje a u mnie to duzo glosniej. Sprobuje ten zaworek zwrotny wymienic w pompie olejowej pozniej jak to nie pomoze to zagladne na rozrzad bo jak na 2 biegu kiedys wycisnalem 100km/h to teraz 87 w tych granicach.
- Od: 6 lut 2011, 13:45
- Posty: 38
- Skąd: Sieniawa
- Auto: Mazda 323 f BA 1.5 16v
meziu_23 – pisz trochę staranniej bo tak to wykazujesz ZERO szacunku dla czytających.
A co do tematu – pomyśl o łańcuszku spinającym wałki rozrządu.
A co do tematu – pomyśl o łańcuszku spinającym wałki rozrządu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość