Mazda 323C 1.3 16V – Duży spadek mocy, przyczyny?

Postprzez pawaw1 » 22 lip 2011, 15:13

Witam..

Od jakichś 2 tyg mam problem z Madzią, na 5 biegu nie ma praktycznie w ogóle mocy;/ ... Vmax to 110km/h , gdzie niedawno 160 bez większego trudu śmignęła. Nie mam pojęcia co to może być, odpiąłem przepływomierz żeby sprawdzić jak będzie bez, z odpiętym przep. był ten sam problem... Na pozostałych biegach jakoś się zbiera ale też można odczuć minimalny spadek mocy. Czy ktoś miał taki problem ? ewentualnie może powiedzieć w czym tkwi problem ?? z góry dziękuje za wskazówki:)
Ostatnio edytowano 23 lip 2011, 00:24 przez pawaw1, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2009, 16:47
Posty: 12
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323C BA 1.3 16V 96r

Postprzez luki_92_92 » 22 lip 2011, 15:47

Jak mówisz że na innych biegach też jest spadek mocy to ja bym sugerował na początek sprawdzenie świec i przewodów wysokiego napięcia – może warto je już wymienić?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez pawaw1 » 22 lip 2011, 16:05

Też biorę taką opcję pod uwagę, ale na tych niższych biegach spadek mocy jest znikomy ... dopiero na 5 przestaje "iść"... jak rozbujam auto na 4 do 90 i wrzucę 5 bieg to do prędkości 100km/h dochodzi bardzo bardzo wolno...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2009, 16:47
Posty: 12
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323C BA 1.3 16V 96r

Postprzez andrzej-w » 22 lip 2011, 21:02

blokada rodzicielska? :)
moze przytkany wydech?
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez Majki88 » 22 lip 2011, 21:37

24h na poprawę nazwy tematu
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez pawaw1 » 23 lip 2011, 00:31

@up
Teraz jest właściwa nazwa tematu ?

Możliwe usterki to : świece/przewody, zabity katalizator, przepływomierz, lewe powietrze.. ? Jeszcze coś można dopisać do tej listy ? bo przed naprawą chciałbym zebrać jak najwięcej informacji...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2009, 16:47
Posty: 12
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323C BA 1.3 16V 96r

Postprzez luki_92_92 » 23 lip 2011, 10:41

Wątpię żeby lewe powietrze miało taki wpływ, ale rurę od dolotu nie zaszkodzi sprawdzić czy nie ma dziur ani pęknięć a jak ma to zaizolować :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez pawaw1 » 23 lip 2011, 13:09

A mam jeszcze takie pytanko, jeżeli z odpiętym przepływomierzem problem występuje nadal to czy uszkodzony przepływomierz wchodzi dalej w grę ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2009, 16:47
Posty: 12
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323C BA 1.3 16V 96r

Postprzez pawaw1 » 30 lip 2011, 17:21

Wiem już, że to nie świece i przewody... Chciałbym zabrać się za filtr paliwa, ale nie mam pojęcia gdzie on się znajduje?? Ktoś coś wie... czytałem na forum, że podobno masakra z wymianą, ale jakbym wiedział gdie go szukać to dałbym radę xD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2009, 16:47
Posty: 12
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323C BA 1.3 16V 96r

Postprzez cwany » 30 lip 2011, 17:27

jeśli to rura od dolotu to wystarczy ją zdemontować i sprawdzic, od tego bym zaczął. ja wymieniłem świece, kable, aparat zapłonowy żeby na koniec zauważyć pęknięcie własnie na dolocie. u mnie max było 120. spadek mocy na wszystkich biegach a koło 4 tys obrotów i wyżej różna dziwne zachowania. do 3 tys chodził w miare normalnie.
filtr paliwa w silniku 1.5 znajduje sie w komorze silnika tuż za nim, tj między silnikiem a ścianką kabiny. taka puszka, paliwo wchodzi jedną stroną wychodzi drugą. dojście jest masakryczne nawet po zdjeciu dolotu, akumulatora. nie wiem jak to jest rozwiązane w 1.3. niektóre auta filtr paliwa mają pod autem niedaleko zbiornika.
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 17:52
Posty: 146
Skąd: Biskupiec/Gdańsk
Auto: Mazda 323f 1.5 BA

Postprzez pawaw1 » 4 sie 2011, 12:40

Wymieniłem filtr- nie jest to takie trudne w 323C 1.3, może komuś się przyda- filtr jest za silnikiem, bardziej po lewej.. trudno go nie zauważyć. Rurkę od dolotu przy okazji obejrzałem, jest cała, przepływaka i przepustnica czyste. No i niestety problem jest nadal, został wydech i katalizator do sprawdzenia, może to wtryski ?? już nie wiem za co się mam zabrać ehh..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2009, 16:47
Posty: 12
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323C BA 1.3 16V 96r

Postprzez Aju » 5 sie 2011, 21:53

Ja kiedyś jak miałem C 1.3 to taki efekt miałem jak było uszkodzone złącze od przepływki, niewidoczne "na oko" ... sprawdz to złącze, dociśnij plastikową opaską żeby styk był dobry...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:18
Posty: 150 (1/0)
Skąd: Głogów
Auto: 323 F BA (KF) 2.0i V6 24V '97

Postprzez Marek 161BD081 » 6 sie 2011, 10:45

pawaw1 napisał(a):odpiąłem przepływomierz żeby sprawdzić jak będzie bez, z odpiętym przep. był ten sam problem.

Skoro bez przepływomierza autko zachowuje się tak samo jak z nim to może po prostu jest on uszkodzony?
Dobrze byłoby spróbować zrobić małą podmiankę od kogoś chociażby na krótką przejażdżkę.

Nie masz przypadkiem LPG?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez pawaw1 » 15 sie 2011, 15:51

@Aju
Chodzi ci o złącze elektryczne ( kostkę) ??

@Marek 161BD081
Nie mam LPG , sama benzynka ...


A czy może to być wina dziurawego wydechu ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2009, 16:47
Posty: 12
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323C BA 1.3 16V 96r

Postprzez Marek 161BD081 » 16 sie 2011, 07:09

Dziurawy wydech ma głownie wpływ na hałas autka :D
Na mocy nie tracisz z tego powodu – to nie "dwusuw" ;)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez pawaw1 » 22 sie 2011, 11:43

Już po problemie... Zabity katalizator okazał się problemem.. Wymiana przyniosła pożądany efekt, Madzia sunie 170km/h bez problemów :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2009, 16:47
Posty: 12
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323C BA 1.3 16V 96r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323