Komputery 323C 1,3i oraz 1,5i są takie same? Może ktoś wie? Bo mam silnik 1,3i, ale komputer od 1,5i. Czy to ma wpływ na spalanie?
Autko ładnie pracuje, równo ale dużo pali. Silnik 1,3i około 9l paliwka po mieście, czy to normalne?
_____________
323C BA B3 1,3i
Komputery 1,3i oraz 1,5i – Czy są identyczne?
Strona 1 z 1
Sterownik silnika powinien być dostosowany do jego pojemności i osprzętu. Co prawda skład mieszanki zależy od ilości zasysanego powietrza i to jest mierzone, ale w grę wchodzą jeszcze takie "drobiazgi" jak wolne obroty, inny moment i moc (i w nieco innym zakresie obrotów – szczególnie wersje 8V / 16V), punkt odcięcia, no i przede wszystkim różnice w sposobie przesuwania zapłonu. Jak widać inny sterownik też działa, ale pali więcej...
IMHO te sterowniki pochodza z podobnych modeli i byly produkowane w tym samym okresie, wiec zapewne są identyczne w sensie budowy elektronicznej.
Niestety, w srodku sterownika siedzi sobie mikroprocesor (lub tez dla purystow jezykowych 'mikrokontroler') ktory, byc moze jest identyczny, ale wykonuje swoj PROGRAM, i ten program moim zdaniem MUSI byc rozny dla roznych modeli silnika.
Program powinien byc napisany tak, zeby sterownik wiedzial jak reagowac na sygnaly z roznych czujnikow, wiedzial jaka dysponuje moca, jaki sklad mieszanki dobrac przy jakim obciazeniu itp.
Program zawiera miedzy innymi tzw "mape wtrysku" i "mape wyprzedenia zaplonu" (i moze inne rzeczy tez) ktore okreslaja dokladnie jakie chwilowe parametry pracy ma sterownik zastosowac dla konkretnej sytuacji.
reszta te wlasnie elementy sa przedmiotem chip tuningu – chodzi o to, ze mozna sztucznie zmodyfikowac takie informacje aby spowodowac lepsze osiagi silnika
Niestety, w srodku sterownika siedzi sobie mikroprocesor (lub tez dla purystow jezykowych 'mikrokontroler') ktory, byc moze jest identyczny, ale wykonuje swoj PROGRAM, i ten program moim zdaniem MUSI byc rozny dla roznych modeli silnika.
Program powinien byc napisany tak, zeby sterownik wiedzial jak reagowac na sygnaly z roznych czujnikow, wiedzial jaka dysponuje moca, jaki sklad mieszanki dobrac przy jakim obciazeniu itp.
Program zawiera miedzy innymi tzw "mape wtrysku" i "mape wyprzedenia zaplonu" (i moze inne rzeczy tez) ktore okreslaja dokladnie jakie chwilowe parametry pracy ma sterownik zastosowac dla konkretnej sytuacji.
reszta te wlasnie elementy sa przedmiotem chip tuningu – chodzi o to, ze mozna sztucznie zmodyfikowac takie informacje aby spowodowac lepsze osiagi silnika
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości