Komputery 1,3i oraz 1,5i – Czy są identyczne?

Postprzez Kreska » 10 paź 2005, 17:12

Komputery 323C 1,3i oraz 1,5i są takie same? Może ktoś wie? Bo mam silnik 1,3i, ale komputer od 1,5i. Czy to ma wpływ na spalanie?
Autko ładnie pracuje, równo ale dużo pali. Silnik 1,3i około 9l paliwka po mieście, czy to normalne?

_____________
323C BA B3 1,3i
Początkujący
 
Od: 1 paź 2005, 09:44
Posty: 10
Skąd: Gdynia
Auto: 323C

Postprzez herbert » 10 paź 2005, 21:36

Jakoś sporo. U mnie tak około 7l.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sty 2005, 23:59
Posty: 26
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323c BA

Postprzez Miccyg » 14 paź 2005, 19:03

U mnie miasto około 7 – 7,5l.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2005, 10:13
Posty: 46
Skąd: Warszawa
Auto: 323 C 1,3 16V – 95r

Postprzez Kreska » 18 paź 2005, 14:48

czy wie ktoś czy te komputery są takie same?
Początkujący
 
Od: 1 paź 2005, 09:44
Posty: 10
Skąd: Gdynia
Auto: 323C

Postprzez Briareos » 18 paź 2005, 15:04

Sterownik silnika powinien być dostosowany do jego pojemności i osprzętu. Co prawda skład mieszanki zależy od ilości zasysanego powietrza i to jest mierzone, ale w grę wchodzą jeszcze takie "drobiazgi" jak wolne obroty, inny moment i moc (i w nieco innym zakresie obrotów – szczególnie wersje 8V / 16V), punkt odcięcia, no i przede wszystkim różnice w sposobie przesuwania zapłonu. Jak widać inny sterownik też działa, ale pali więcej...
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Kreska » 18 paź 2005, 15:18

dzieki za odpowiedz ,ale może ktos jeszcze cos doda od siebie czekam na jakis opinie
Początkujący
 
Od: 1 paź 2005, 09:44
Posty: 10
Skąd: Gdynia
Auto: 323C

Postprzez toady » 18 paź 2005, 15:29

IMHO te sterowniki pochodza z podobnych modeli i byly produkowane w tym samym okresie, wiec zapewne są identyczne w sensie budowy elektronicznej.

Niestety, w srodku sterownika siedzi sobie mikroprocesor (lub tez dla purystow jezykowych 'mikrokontroler') ktory, byc moze jest identyczny, ale wykonuje swoj PROGRAM, i ten program moim zdaniem MUSI byc rozny dla roznych modeli silnika.
Program powinien byc napisany tak, zeby sterownik wiedzial jak reagowac na sygnaly z roznych czujnikow, wiedzial jaka dysponuje moca, jaki sklad mieszanki dobrac przy jakim obciazeniu itp.

Program zawiera miedzy innymi tzw "mape wtrysku" i "mape wyprzedenia zaplonu" (i moze inne rzeczy tez) ktore okreslaja dokladnie jakie chwilowe parametry pracy ma sterownik zastosowac dla konkretnej sytuacji.
reszta te wlasnie elementy sa przedmiotem chip tuningu – chodzi o to, ze mozna sztucznie zmodyfikowac takie informacje aby spowodowac lepsze osiagi silnika :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 14:53
Posty: 175
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ DITD '02

Postprzez Kreska » 18 paź 2005, 15:35

ja mam silnik 1,3 l a komp z 1,5 pracuje ale duo pali
Początkujący
 
Od: 1 paź 2005, 09:44
Posty: 10
Skąd: Gdynia
Auto: 323C

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323