Wysokie spalanie 13-14 l/100km (1.8 BP)
Matrix92, kolego sympatyczny, a czy zauważyłeś taki objaw który wydaje mi się łączy się z tymi obrotami i całym tym spalaniem??
Hamujesz silnikiem i sytuacja wygląda tak:
Jedziesz na 4 biegu , ok 2500 obr/min, obroty spadają do 2000 obr/min., wrzucasz 3 bieg i dalej hamujesz silnikiem i teraz jest taka sytuacja że silnik hamuje do 2000 obr/min i nagle tak jak by puszczało to całe hamowanie, tak jak by silnik znowu chodził na ssaniu.
Pamietam że w BG 1,6 16v silnik hamował do 1600-1500 0br/min i wtedy puszczał.Oczywiście po wciśnięciu sprzęgła, jak autko dojeżdża do świateł i podczas tego hamowania silnikiem obroty zamiast spaść do 800 obr/min wzrastają do 1200 i po 5 sekundach dopiero spadają(tak gwałtownie) do 800 obr/min.Przypominam ze nie mam zadnych falowań obrotów.
Ten mój opis nie wiem czy zrozumiały ale moze rozumiesz o co mi chodzi???
Koledzy co wy na to???
Hamujesz silnikiem i sytuacja wygląda tak:
Jedziesz na 4 biegu , ok 2500 obr/min, obroty spadają do 2000 obr/min., wrzucasz 3 bieg i dalej hamujesz silnikiem i teraz jest taka sytuacja że silnik hamuje do 2000 obr/min i nagle tak jak by puszczało to całe hamowanie, tak jak by silnik znowu chodził na ssaniu.
Pamietam że w BG 1,6 16v silnik hamował do 1600-1500 0br/min i wtedy puszczał.Oczywiście po wciśnięciu sprzęgła, jak autko dojeżdża do świateł i podczas tego hamowania silnikiem obroty zamiast spaść do 800 obr/min wzrastają do 1200 i po 5 sekundach dopiero spadają(tak gwałtownie) do 800 obr/min.Przypominam ze nie mam zadnych falowań obrotów.
Ten mój opis nie wiem czy zrozumiały ale moze rozumiesz o co mi chodzi???
Koledzy co wy na to???
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Sprawdze to jutro wieczorem i dam znać.
Postaramy się razem jakoś rozwiązać ten problem. Pzdr.
EDIT: Witam, kolego HOGUN nie zauwazyłem podobnych objawów dotyczących hamowania silnikiem i obrotów natomiast mam chyba dobrą wiadomośc. Na przełomie tygodnia umówiłem się ze znajomym elektronikiem samochodowym który sprawdzi co Madzię boli.
Oczywiscie dam znac, pzdr.
EDIT: Witam, kolego HOGUN nie zauwazyłem podobnych objawów dotyczących hamowania silnikiem i obrotów natomiast mam chyba dobrą wiadomośc. Na przełomie tygodnia umówiłem się ze znajomym elektronikiem samochodowym który sprawdzi co Madzię boli.
Bo nie wszystkim pomógł los,
Wrócić z leśnych dróg,
Gdy kwitły bzy.
W szczerym polu biały krzyż
Nie pamięta już,
Kto pod nim śpi...
Wrócić z leśnych dróg,
Gdy kwitły bzy.
W szczerym polu biały krzyż
Nie pamięta już,
Kto pod nim śpi...
- Od: 23 lis 2010, 22:15
- Posty: 13
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC
OK.Daj znać ,czekam
Ostatnio edytowano 4 mar 2011, 19:50 przez HOGUM, łącznie edytowano 1 raz
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.

Panowie, po podpięciu do kompa wyszły mi takie błędy. Jeden z nich to czujnik temp powietrza zasysanego, drugi to... ? Na allegro nie moge znaleźć takiego czujnika, gdzie szukać? Może da rade coś z tym zrobić? Jakieś pomysły? Dziekuje i pzdr.
Bo nie wszystkim pomógł los,
Wrócić z leśnych dróg,
Gdy kwitły bzy.
W szczerym polu biały krzyż
Nie pamięta już,
Kto pod nim śpi...
Wrócić z leśnych dróg,
Gdy kwitły bzy.
W szczerym polu biały krzyż
Nie pamięta już,
Kto pod nim śpi...
- Od: 23 lis 2010, 22:15
- Posty: 13
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC
No moje oko to ten drugi czujnik to po prostu przepływomierz.
Zastanawia mnie ten czujnik temp powietrza zasysanego.Czujnik ten znajdyje się przy puszcze z filtrem a w 1,8 takiego nie ma,...chyba.
U kogo podpinałeś magde w Rzeszowie???
Zastanawia mnie ten czujnik temp powietrza zasysanego.Czujnik ten znajdyje się przy puszcze z filtrem a w 1,8 takiego nie ma,...chyba.
U kogo podpinałeś magde w Rzeszowie???
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Sonda lambda? Wątpie... Dopiero co wymieniłem, wprawdzie na używke ale w 100% sprawną – sprawdzone.
Bo nie wszystkim pomógł los,
Wrócić z leśnych dróg,
Gdy kwitły bzy.
W szczerym polu biały krzyż
Nie pamięta już,
Kto pod nim śpi...
Wrócić z leśnych dróg,
Gdy kwitły bzy.
W szczerym polu biały krzyż
Nie pamięta już,
Kto pod nim śpi...
- Od: 23 lis 2010, 22:15
- Posty: 13
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC
lambda i czujnik temperatury powietrza zasysanego. czujnik jest w przepływce, nie wiem czy da się wymienić sam czujnik czy trzeba samą przepływkę. po wymianie lambdy błędy skasowałeś? może jakieś stare a jeśli nie to proponuję wymianę na nową uniwersalną. ja kupiłem 4-przewodową NGK za niecałą stówkę.
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
Nie skasowałem... Poza tym nie wiem nawet jak... Może mi ktoś napisać jak to zrobić? Z góry dziekuje. Pzdr.
Bo nie wszystkim pomógł los,
Wrócić z leśnych dróg,
Gdy kwitły bzy.
W szczerym polu biały krzyż
Nie pamięta już,
Kto pod nim śpi...
Wrócić z leśnych dróg,
Gdy kwitły bzy.
W szczerym polu biały krzyż
Nie pamięta już,
Kto pod nim śpi...
- Od: 23 lis 2010, 22:15
- Posty: 13
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC
Odłącz plusowa kleme od akumulatora i na 30 sek wciśnij pedał hamulca 
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Witam, mam pytanie odnośnie sondy lambda. Spalanie w mojej efce w mieście ok 13 trasa 9 troche za dużo chyba. Sonda powinna oscylować w granicach 0.2- 0.8. Ale nigdzie sie nie doczytałem gdize mam sie podpiąć i do którego przewodu. Mam zdejmować wtyczke od sondy i tam podłączać miernik czy może gdzieś na przewodach trzeba izolację zedrzeć i sie wpiąć . Proszę o szybką odpowiedz, bo dobija mnie to spalanie a jestem laikiem w tych sprawach.
-
domo285
no to 13-14 to faktycznie duzo bo mi tyle pali w miescie czasem mniej ale gazu i nie do 3tys bo co to za jazda jak trzeba depnac zeby sie wcinac po miescie na trasie 10.5 przy dosc noramlnej jedzie czyli mieszanej gdzie sie da to do160 gdzie nie 100-120 – 8.5 przy wolnej jezdzie raz uzyskalem sam sie zdziwilem i na gazie jechalem wolno nie spieszac sie i dodam ze gaz mam zwykly zekomo gowniany na takim kupilem i niewiem czemu ludzie odradzaja gaz jak sie chce lepiej poszalec to jest pstryczek na benzynke bo roznica niby jest ale sporo sie oszczedza
-
grzesiek123
No i panowie, to samo. 1500 obr/min... Bardzo rzadko spadają na 900 chyba, ze lekko szarpne na jedynce, wtedy wracają na 900. Przepływomierz wymieniony, dalszych pomysłów brak. Mam dość.
Bo nie wszystkim pomógł los,
Wrócić z leśnych dróg,
Gdy kwitły bzy.
W szczerym polu biały krzyż
Nie pamięta już,
Kto pod nim śpi...
Wrócić z leśnych dróg,
Gdy kwitły bzy.
W szczerym polu biały krzyż
Nie pamięta już,
Kto pod nim śpi...
- Od: 23 lis 2010, 22:15
- Posty: 13
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC
klapka w przepustnicy ci sie nie zacina?? albo linka od gazu, jak Ci obroty zatrzymają sie znowu na 1500 to podnieś pedał gazu do góry i zobacz czy nie spadną
- Od: 12 paź 2007, 17:38
- Posty: 123
- Auto: 323F BA 1.8 16v DOHC 1995
Toyota Celica VII – 2ZZ-GE – 2001
Klapka w przepustnicy ładnie chodzi, sprawdzałem. Sprawdze to z pedałem gazu, w koncu moze mi sie uda... Dzięki.
EDIT: Nic takiego, z pedałem wszystko ok. Może wina leży w aparacie zapłonowym?
EDIT: Nic takiego, z pedałem wszystko ok. Może wina leży w aparacie zapłonowym?
Bo nie wszystkim pomógł los,
Wrócić z leśnych dróg,
Gdy kwitły bzy.
W szczerym polu biały krzyż
Nie pamięta już,
Kto pod nim śpi...
Wrócić z leśnych dróg,
Gdy kwitły bzy.
W szczerym polu biały krzyż
Nie pamięta już,
Kto pod nim śpi...
- Od: 23 lis 2010, 22:15
- Posty: 13
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC
No i po kłopocie. Auto było u elektryka samochodowego i wyszedł jakiś czujnik temp silnika. Obroty teraz są nawet ciut za niskie, mysle ze kwestia wyregulowania. Okazało się, ze nie bylo obiegu(?) i zbędna była wymiana lambdy i przepływki – cóż polak mądry po szkodzie. Mam nadzieje, ze wraz z obrotami unormuje się spalanie. Pzdr i dzieki za wszystko.
Bo nie wszystkim pomógł los,
Wrócić z leśnych dróg,
Gdy kwitły bzy.
W szczerym polu biały krzyż
Nie pamięta już,
Kto pod nim śpi...
Wrócić z leśnych dróg,
Gdy kwitły bzy.
W szczerym polu biały krzyż
Nie pamięta już,
Kto pod nim śpi...
- Od: 23 lis 2010, 22:15
- Posty: 13
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC
Pomogło
u mnie też teraz spalanie w granicy 13 litrów przy naprawde wolnej jezdzie , Gdzie w okoloicy Mikołowa -Katowic moge podpiąć sie do kompa ,byłem u kilku elekt. i nikt nie potrafił mi podpiąć sie do kompa ponoć stara wtyczka i będzie pronblem 
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
- Od: 21 cze 2011, 11:33
- Posty: 63
- Skąd: Łaziska Górne
- Auto: 323f 1.8 BP 95r
witam , moje autko mazda 323f 1,5 16V , i mój problem to spalanie benzyny w granicach 14-16l /100km , natomiast mam sekwencje i spalanie gazu prawidłowe od 8-10l /100km , jak myślicie co może być nie tak? , bo jakby sonda byłaby padnięta to spalanie gazu też chyba powinno znacznie wzrosnąć , a może sie mylę , poprawcie mnie jeśli jestem w błędzie .
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość