Problem z przygasaniem silnika i stzreły z wydachu 323C BA 1.3
Strona 1 z 1
Witam, temat nie przybliża mojego problemu więc zaraz go opisze. Silnik po uzyskaniu pełnej temp. ma dziwna przypadłość na biegu jałowym z wył. Światłami dmuchawą itd. pracuje dobrze i równo natomiast przy załączeniu np. świateł opadnie w dół do ~300 Obr./min. po czym znowu wskoczy na 900 efekt niby wytłumaczalny spadkiem napięcia w instalacji ale taki sam efekt dzieje się przy kręceniu kierownicą tzn. lekkie ruchy w prawo i w lewo powodują spadek obrotów i do póki wykonuje szybkie energiczne ruchy kierownica to obroty pozostają w dolnym zakresie ok 300 po puszczeniu kierownicy obroty podnoszą się do normy tj. 900 – 800 problem jest na tyle drażniący ze przy parkowaniu auto często gaśnie na wskutek opadnięcia obrotów i odpuszczenia sprzęgła w celu ruszenia. efekt występuje również przy zatrzymywaniu się np. na światłach do póki dohamowywuje biegami jest ok ale po zrzuceniu biegu na "luz" i zatrzymaniu się obroty na chwile spadną w dół a następnie podniosą do 900 – 800 czasami zostanie przy 500 i wtedy trzęsie się jak galareta i do póki nie ruszę to nie wskoczy ale jest to dość rzadkie. Silnik jeszcze strzela z wydechu przy schodzeniu z obrotów na biegu czyli mam np. 3000 obr zostawiam wbity bieg puszczam gaz i zaczyna się chamowanie biegiem obroty spadają i przy ok 2000 obr. następuje strzał z tłumika (Strzelanie zawsze występuje przy zakresie 2000 obr. lub w momęcie lekkiego dotknięcia pedału gazu) Co zostało wymienione:
-Alternator (w tej chwili daje 14,5v)
– Kable WN (NGK)
-kopułka + Palec
-silnik Krokowy
-Sonda Lambda
Teraz moje pytanie: Czy to może byś cewka zapłonowa o ile da się ją wymienić lub Aparat zapłonowy, znajomy podpowiedział jeszcze ze może być zabrudzona przepustnica,
P.S. Postaram się nagrać jakiś filmik aby dokładnie odzwierciedlić problem
-Alternator (w tej chwili daje 14,5v)
– Kable WN (NGK)
-kopułka + Palec
-silnik Krokowy
-Sonda Lambda
Teraz moje pytanie: Czy to może byś cewka zapłonowa o ile da się ją wymienić lub Aparat zapłonowy, znajomy podpowiedział jeszcze ze może być zabrudzona przepustnica,
P.S. Postaram się nagrać jakiś filmik aby dokładnie odzwierciedlić problem
Ostatnio edytowano 18 sty 2011, 00:35 przez Cr@cker, łącznie edytowano 1 raz
Mazda na PJ: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/47144
- Od: 6 sty 2008, 17:01
- Posty: 60
- Skąd: Sosnowiec (ślask)
- Auto: Mazda 323c 1.3 16 v --> Corolla E12 TS
Obroty to raczej na 100% cała przepustnica + kanały wolnych obrotów i ssania = do wymontowania i umycia . Może być uszkodzony czujnik położenia przepustnicy ale w to wątpię. Co do strzelania to raczej źle ustawiony aparat zapłonowy (kąt wyprzedzenia zapłonu), ale to bym zobaczył dopiero jak wymyjesz DOKŁADNIE całą przepustnice, wstawisz ją spowrotem, WYKALIBRUJESZ i wtedy dopiero zobaczysz czy dalej strzela. Swoją drogą wystarczy troszkę poszukać
bo było to napewno i to nieraz
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=32195
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=80823
P.S. Nie widziałem przepustnicy od Twojego silnika ale tak na logike wszystko powinno być podobnie

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=80823
P.S. Nie widziałem przepustnicy od Twojego silnika ale tak na logike wszystko powinno być podobnie
-
TonSiL
Może zapytam.
Czy patrząc na wymontowaną przepustnice pod swiatło od strony dolotu ta klapka która sie otwiera przy dodawaniu gazu powinna być szczelna???
Tzn po umyciu przepustnicy z nagaru popatrzyłem pod światło i zobaczyłem że są delikatne prześwity na łączeniu tej klapki z obudową.
Pomóżcie bo muszę dojsć dlaczego chla mi 13-14 litrów na 100 km
Czy patrząc na wymontowaną przepustnice pod swiatło od strony dolotu ta klapka która sie otwiera przy dodawaniu gazu powinna być szczelna???
Tzn po umyciu przepustnicy z nagaru popatrzyłem pod światło i zobaczyłem że są delikatne prześwity na łączeniu tej klapki z obudową.
Pomóżcie bo muszę dojsć dlaczego chla mi 13-14 litrów na 100 km
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Popraw kolego temat... razi trochę 
- Od: 9 sie 2006, 07:27
- Posty: 1827
- Skąd: Sieraków
- Auto: JapanMuscleCar
czujnik polozenia przepustnicy tez moze tak mieszac
Hamujac biegiem komp poprzez owy czujnik czyli tps widzi,ze obroty sa na minimum i odcina paliwo.Gdy nie widzi tych niskich obr leje paliwkiem a gdzies to musi strzelic(latwiej nie potrafie wytlumaczyc)
a btw póki a nie puki
a btw póki a nie puki
-
waldii
Błędy poprawione
nie było mnie na kilku lekcjach z polskiego
i takie teraz tego efekty
) ale wracając do tematu to chyba zacznę od czyszczenia przepustnicy a ktoś mi jeszcze wyjaśni to "TPS" i gdzie go szukać (ewentualnie co z nim zrobić czy też wyczyścić czy wymienić
)
Mazda na PJ: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/47144
- Od: 6 sty 2008, 17:01
- Posty: 60
- Skąd: Sosnowiec (ślask)
- Auto: Mazda 323c 1.3 16 v --> Corolla E12 TS
Przepustnica "klapka" ma być szczelna – bynajmniej na logikę tak być powinno... W innym przypadku będzie brać tzw. "lewe powietrze" a wtedy, choć byś był
, to nie dasz rady tego poustawiać.

-
TonSiL
TonSiL napisał(a):Przepustnica "klapka" ma być szczelna – bynajmniej na logikę tak być powinno... W innym przypadku będzie brać tzw. "lewe powietrze" a wtedy, choć byś był, to nie dasz rady tego poustawiać.
Czyli czeka mnie wymiana przepustnicy czy tej samej ruchopmej klapki???
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Samej klapki nie kupisz. Przepustnica kosztuje coć między 40-80 zł. Spróbuj dorobić sobie taką klapkę u tokarza czy frezera. Tak z ciekawości: Czym czyściłeś przepustnice? Założona już jest? Bardzo duże prześwity masz?
-
TonSiL
Przepustnice czyściłem benzyną ekstrakcyjną + pendzelek + szmatka.Napoczątku powoli szła praca bo benzyna musiała się przeżreć przez nagar. Założyłem ją.Efekt dla mnie na razie nie odczuwalny zresztą u mnie obroty są wporządku.Szukam przyczyny wysokiego spalania więc jak czas był wolny to skorzystałem z fotorelacji i wyczyściłem.Jestem ogólnie po remoncie silnika wiec w miare możliwosci chce wszystkie takie drobnostki zrobić sam. Jeżeli chodzi o prześwity to delikatne ale są i nie wiem czy to może wpływać na spalanie.
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Jeżeli obroty ok to dalej przyczyna może być w aparacie zapłonowym. Bo generalnie strzelanie z niczego się nie bierze
. Czyszczenie i regeneracja (fotorelacja) jest na forum więc to też możesz wykonać. A obroty przy obciązeniu np. światłami dalej spadają?
-
TonSiL
Jak Ci strzela w rurę to ustaw zapłon tak jak pisał lesiux, ponieważ się przestawił.
- Od: 6 gru 2010, 16:49
- Posty: 74
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 2 1.2 DY 2006r.
Były:
Mazda 323 F 1.5 BA 98r.;
Mazda 323 BG '91r.
Przepustnica wyczyszczona na "złoto" zaworki poczyszczone mechanizm przepustnicy nasmarowany i zamontowany w aucie, po regulacji obrotów stwierdzam poprawę na DUŻY + obroty przy ruchach kierownicy już nie idą w dół tylko silnik stara się je podtrzymać i idą w górę co wydaje mi się dobrym efektem. dodatkowo auto zyskało na energiczności czy jak to nazwać na dynamice o wiele lepiej reaguje na pedał gazu i przestał strzelać z wydechu
:d więc polecam ten zabieg
i dzięki za pomoc wszystkim wypowiadającym się 
Mazda na PJ: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/47144
- Od: 6 sty 2008, 17:01
- Posty: 60
- Skąd: Sosnowiec (ślask)
- Auto: Mazda 323c 1.3 16 v --> Corolla E12 TS
Co do wysokiego spalania sprawdź kody błędów może sonda padała
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość