Regeneracja Wałka rozrządu 323c BA 1.3

Postprzez Cr@cker » 20 sty 2011, 11:31

Witam po wizycie u pewnego mechanika i na zadanie mu trapiącego mnie już od dawna pytania "czemu ten silnik tak klepie" padła odpowiedź "prawdopodobnie wałek jest wytarty i trzeba go zrobić" Dodam że regulacja zaworów nie daje poprawy o czym mu powiedziałem, więc teraz moje kolejne pytanie tym razem do znawców tematu:
-jaki jest koszt regeneracji
-czy wałki można kupić do tych silników
-czy ktoś z was przerabiał już taki temat w BA
Mazda na PJ: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/47144
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 17:01
Posty: 60
Skąd: Sosnowiec (ślask)
Auto: Mazda 323c 1.3 16 v --> Corolla E12 TS

Postprzez trzydziech » 20 sty 2011, 17:38

Wałki rozrządu się regeneruje?
Szukaj używki, bo cena nowego w aso to około 1300zł netto.
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez waldii » 20 sty 2011, 21:26

yyyy a kto regulowal zawory???Jakis zaufany warsztat???Z wałkiem to chyba jakis zart zrobili,zmien mechanika
waldii
 

Postprzez marmarek » 20 sty 2011, 23:10

walki sie redeneruje koszt ok 40 zł od krzywki zalezy kto ile krzyknie
np firma rewar krakow

tak w ogole to zdejmij pokrywe popatrz na ten walek i bedziesz widzial czy wytarty mozesz sobie nawet pomierzyc dla pewnosci przywki

a jesli juz potrzeba wymienic to uzywke kup i jazda.

no i mechanik podejrzany;)
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez trzydziech » 21 sty 2011, 09:45

marmarek napisał(a):walki sie redeneruje koszt ok 40 zł od krzywki zalezy kto ile krzyknie
np firma rewar krakow

no to do tej poty żyłem w nieświadomości ;)
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez Cr@cker » 21 sty 2011, 10:40

Tak regeneruje się chodź żadko bo nie zawsze jest to wykonalne ja nawiązałem kontakt z firmą Świątek w zapytaniu mailowym o nowy wałek lub regeneracje otrzymałem odp.
"możemy taki wałek dla Pana zrobić – koszt 980 zł, czas realizacji 3 tygodnie
warunkiem jest ze musi Pan wysłać do nas swój wałek zebyśmy mogli go zmierzyć....
w przypadku regeneracji nie moge Panu podac jakie beda koszty bo nie wiem co ile do zrobienia jest z tym wałkiem – tzn ile krzywek jest uszkodzonych, czy wałek jest prostu, jak wyglądają czopy itp....

musiałby Pan wałek wysłać żebysmy mogli ocenić – dodam tlyko ze w przypadku japończyków czesto wałki nie nadają sie już do regenracji..."

Firma robi też wałki sportowe i koszt takiego wałka to około 1290 zł

Wałek drugi mam do podmiany ale boje się ze może być też w nie za dobrym stanie no a kupując używany też nie wiem co mi ktoś przyśle w paczce ...
Mazda na PJ: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/47144
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 17:01
Posty: 60
Skąd: Sosnowiec (ślask)
Auto: Mazda 323c 1.3 16 v --> Corolla E12 TS

Postprzez marmarek » 21 sty 2011, 18:39

jak masz 2 to pomierz oba wiedziesz wiedzial czy jest jakas roznica
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez flywin » 21 sty 2011, 20:19

@tak jak kolega wyżej mówi ,zmierz suwmiarką
P.S. jakoś nie chce mi się wierzyć ,że coś z wałkami się zrobiło ,ogólnie Silniki Mazdy nie są wyżyłowanymi jednostkami napędowymi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Cr@cker » 22 sty 2011, 03:37

Generalnie chodzi o to że strasznie klepie na zimnym i na ciepłym silniku regulacja zaworów raczej nie przynosi rezultatu chodź spróbuje raz jeszcze tym razem u jakiegoś innego mechanika, dlatego pokierowałem się do nowego w miarę zaufanego gościa i on mi podsunął taką diagnozę ale nie na 100% po prostu tak na ucho wydaje sie mu ze to wałek ( bo z doświadczenia taki sam problem był w hondach) a zaznaczam ze w B3 silniku jest tylko 1 wałek a zawory reguluje się ręcznie a nie za pomocą płytek
Mazda na PJ: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/47144
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 17:01
Posty: 60
Skąd: Sosnowiec (ślask)
Auto: Mazda 323c 1.3 16 v --> Corolla E12 TS

Postprzez marmarek » 22 sty 2011, 09:28

w hondzie w d seri tez jest 1 walek i tez sie reguluje recznie i nie plytkami i jakos nie slyszalem zeby sie walk wycieraly jak gosciu twierdzi
a na sluch to mozna co najwyzej zachorowac;)

jedz do innego ktoremu bedzie sie przynajmniej chcialo pokrywe odkrecic i zagladnac
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez flywin » 22 sty 2011, 10:53

nie wiem skąd bierzesz takich mechaniorów , z tego co mi wiadomo to wałek jakby nawet chodził na asfalcie to by się nie wytarł , jedź do jakiegoś normalnego Mechanika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Cr@cker » 22 sty 2011, 11:48

flywin napisał(a):nie wiem skąd bierzesz takich mechaniorów , z tego co mi wiadomo to wałek jakby nawet chodził na asfalcie to by się nie wytarł , jedź do jakiegoś normalnego Mechanika


może i masz racje ale skoro wałki się regeneruje to chyba jednak się coś w nich zużywa ?? no temat do przemyślenia i przedyskutowania dlatego pytam :)
Mazda na PJ: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/47144
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 17:01
Posty: 60
Skąd: Sosnowiec (ślask)
Auto: Mazda 323c 1.3 16 v --> Corolla E12 TS

Postprzez marmarek » 22 sty 2011, 11:52

zuzywaja sie jesli jest np problem ze smarowaniem lub za ciasno ustawiony luz lub silnik ma jakas wade fabryczna np fiat 1.4 12v , bmw m40 , lub np krecac silnik za wysoko sprezyna zaworowa nie nadazy odbic walek wytraci podkladke i pozniej uderza w szklanke

noi wtedy sie regeneruje jesli jest taka mozliwosc i sens.
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez flywin » 22 sty 2011, 12:06

tak ale ty mówisz o wadach fabrycznych , natomiast o smarowanie to wałek się zatrze a nie wytrze :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez marmarek » 22 sty 2011, 12:20

no to proponuje popatrzec na walek "zepsuty" w fiacie bravo 1.4 smarowanie bylo walek wytarty nie zatarty
albo za ciasno sobie ustawic luz i ladnie waleczek poleci
takze wytarcie jest mozliwe
walek jest utwarczany powierzchniowo np przez azotowanie i nawet ta utwardzona powierzchnie latwo zepsuc a pozniej leci w oczach
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez flywin » 22 sty 2011, 13:07

wiesz ale to jest całkowicie co innego to jest błąd pseudo mechaniora bo są jakieś wytyczne dotyczące regulacji Silnika tu dotyczy Matusoka Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323