Montaż dolotu-uszczelnienie

Postprzez piesek » 5 gru 2010, 23:08

Witam Was,

Mam pytanie, zakładam cały dolot po demontażu. Mam problem i pytanie. Czy można użyć tych samych uszczelek?(prawdopodobnie powiecie, że nie:)) czy dać coś w rodzaju silikonu? ale jaki? polecono mi klej jaki jest używany do szyb samochodowych. Jak ten nie pasi to jaki? A jeśli silikon (czy coś w tym rodzaju) to czy razem z uszczelką czy sam silikon? Nowych uszczelek nie dam bo zawołali mi za 3szt 450zł :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2009, 19:45
Posty: 10
Skąd: Lubsko
Auto: Mazda 323f BA '95r. 1,8 16V

Postprzez marcinpozycki » 6 gru 2010, 09:42

jeśli robisz sam to próba będzie cię kosztować tylko czas. JA nie jestem zwolennikiem silikonów itp.
jesli uszczelki dobrze wyglądają to może warto spróbować 450 pln daje do myślenia. ja kolektora dolotowedo nie ściągałem a reszte składałem na starym zestawie + benzyna estrakcyjna do mycia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 18:47
Posty: 32 (0/1)
Skąd: Harbutowice
Auto: mazda 323f ba 1840ccm 2szt 95 i 96r 126p 2000r

Postprzez piesek » 6 gru 2010, 11:02

Stare uszczelki maja już te swoje wgniecenia dopasowane dokładnie do elementów. Tylko boję się, że lewe będzie zasysać...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2009, 19:45
Posty: 10
Skąd: Lubsko
Auto: Mazda 323f BA '95r. 1,8 16V

Postprzez marcinpozycki » 8 gru 2010, 18:48

na 100% to nie gwarantuje ale powinno być dobrze, o ile kojarze to tam przychodzą bardzo cienkie uszczelki i nic złego sie z nimi nie dzieje "z regóły". jeśli so ok to próbój tam ciśnienia nie ma aż takiego tylko tzeba wyczyścić dokładnie a i nie pomyl przewodów od vics-a bo to jest dosyć przydatny systemik w naszych autkach. 1,8 to kossmoss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 18:47
Posty: 32 (0/1)
Skąd: Harbutowice
Auto: mazda 323f ba 1840ccm 2szt 95 i 96r 126p 2000r

Postprzez arkadiuszek1 » 8 gru 2010, 21:23

marcinpozycki napisał(a):nie pomyl przewodów od vics-a bo to jest dosyć przydatny systemik w naszych autkach. 1,8
o jakich kolego przewodach mówisz??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2009, 20:38
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F 1.8 16v 114kM 95r

Postprzez piesek » 8 gru 2010, 22:17

Dziękuję Ci "marcinpozycki". Uszczelki generalnie nie są bardzo zniszczone, poza miejscami lącznia dolotu ma rdze-ale to nie przeszkadza. Są tylko takie jakby wgłębienia, które sie dopasowaly na styk... Wsadzę te stare co były i się zobaczy :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2009, 19:45
Posty: 10
Skąd: Lubsko
Auto: Mazda 323f BA '95r. 1,8 16V

Postprzez marcinpozycki » 10 gru 2010, 21:03

miałem na myśli przewody podciśnienia. (pewnie omylnie nazwałem to vcis) te po lewej stronie kolektora, wężyki oznaczone na niebiesko i czerwono.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 18:47
Posty: 32 (0/1)
Skąd: Harbutowice
Auto: mazda 323f ba 1840ccm 2szt 95 i 96r 126p 2000r

Postprzez olik110 » 11 gru 2010, 23:30

nazwa Ci się chyba nasunęła od vris'ów ale one są w całkiem innym miejscu :) a Tobie chodzi o to przykręcone do obudowy filtra powietrza zaraz obok aparatu zapłonowego http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 435ca.html
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.

tel. 693 153 844
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 11:52
Posty: 150
Skąd: Żary
Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6

Postprzez marcinpozycki » 12 gru 2010, 12:05

Licze na to że już wszystko poskładane i że madzia lata jak należy, a to zdj to 2.0 a mowa o 1.8 <ok> tak przypuszczam. z pierwszego postu wynika że kolega rozebrał cały dolot = kolektor dolotowy też. musiał też w większym, czy mniejszym stopniu, ale porozbierać elementy znajdujące się po lewej stronie kolektora.
Wg mnie jest tam właśnie umieszczony vris
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/84d3d0cd672650c5.html
tak to wygląda u mnie, <oczy> ciężko ale można dostrzec. Gdybym się mylił to sorry, pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 18:47
Posty: 32 (0/1)
Skąd: Harbutowice
Auto: mazda 323f ba 1840ccm 2szt 95 i 96r 126p 2000r

Postprzez B4r7 » 18 gru 2010, 07:35

tak po lewej stronie kolektora ssącego mamy siłownik przeponowy sterowany podciśnieniem;] też mom 7f <jupi>O tym systemie dowiedziałem sie ostatnio i od razu musiałem podniesć klape i przegazować bo nie wieżyłem... a jednak;]
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2009, 10:27
Posty: 120
Skąd: Mikołów
Auto: Lexus IS200

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323