wartości obrotomierz na wolnych obrotach

Postprzez tkonarzewski » 27 kwi 2010, 19:22

Witam mam pytanko, interesuje mnie ile po wino być obrotów na biegu jałowym ?? w silniku 1.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2008, 03:17
Posty: 132
Skąd: Płońsk
Auto: Było czerwone Z5, Jest srebrne BP05


Postprzez tkonarzewski » 28 kwi 2010, 00:11

masz klime ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2008, 03:17
Posty: 132
Skąd: Płońsk
Auto: Było czerwone Z5, Jest srebrne BP05

Postprzez adamax4 » 28 kwi 2010, 06:37

tkonarzewski napisał(a):masz klime ??

tak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez lukasssss1 » 28 kwi 2010, 08:16

dla mnie prof. na uczelni mówił jak robił mi hamownie mówił ze na benzynowym powinna być 800-820 bo wtedy silnik pracuje najrówniej
u siebie mam ustawione 750 i mi lusterka trochę drżał wiec chyba podkręcę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez lesiux » 28 kwi 2010, 10:46

wszystko zależy od konstrukcji silnika. w 1.5 i 1.8 jest 750 a 2.0 z uwagi że jest V6 przypuszczam może spokojnie pracować na niższych obrotach.
klima nie ma nic do tego bo silniczek krokowy po jej włączeniu powinien wyrównać obroty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez tkonarzewski » 28 kwi 2010, 10:54

hmmm czyli może być u mnie walnięty silnik krokowy, jak jest taka sytuacja, mam pomiędzy ok 800 obrotów, przekręcam kierownice w prawo lub w lewo na max i obroty spadają a za chwile idą spowrotem do góry.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2008, 03:17
Posty: 132
Skąd: Płońsk
Auto: Było czerwone Z5, Jest srebrne BP05

Postprzez lesiux » 28 kwi 2010, 18:14

wyczyść krokowca
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez pagan.gh » 1 maja 2010, 08:56

Miałem ten sam problem. Przy kręceniu kierownicą, otwieraniu/zamykaniu szyb, przy gwałtownym hamowaniu itd. itp.
Krokowiec był czyszczony, zero nieszczelności, ustawiane obroty właściwie każda zalecana tu rzecz (na forum jest dużo wątków o tym) i nic.
Przy przeglądzie u mechanika okazało się że alternator pada więc poszedł do regeneracji. Przy okazji wymieniony został regulator napięcia alternatora i....
jak ręką odjął.
Oczywiście to już ostateczność ale trzeba pamiętać że mają one już ponad 10 lat i może tu tkwić przyczyna.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2008, 10:52
Posty: 25
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BA 1.5 '98

Postprzez Malina » 24 cze 2010, 15:37

pagan.gh napisał(a):Miałem ten sam problem. Przy kręceniu kierownicą, otwieraniu/zamykaniu szyb, przy gwałtownym hamowaniu itd. itp.
Krokowiec był czyszczony, zero nieszczelności, ustawiane obroty właściwie każda zalecana tu rzecz (na forum jest dużo wątków o tym) i nic.
Przy przeglądzie u mechanika okazało się że alternator pada więc poszedł do regeneracji. Przy okazji wymieniony został regulator napięcia alternatora i....
jak ręką odjął.
Oczywiście to już ostateczność ale trzeba pamiętać że mają one już ponad 10 lat i może tu tkwić przyczyna.


Ja mam tak że jak silnik sie nagrzeje to po zatrzymaniu np. przed światłami obroty spadają mi do 500 (silnik drży) i potem ustalają się na poziomie 750. Do tego mam lekkie falowanie obrotów (czesem niezauważalne) Przepustnice sprawdziłem i napięcia są ok. Kable i świece wymienione. Obroty ustawione w trybie serwisowym.
pagan.gh od czego zacząc dalsze poszukiwania przyczyny ?
1. W jaki sposób czyści się krokowca? Trzeba odkręcić go od przepustnicy i wrzucić do benzyny czy może trzeba go jeszcze jakoś rozkręcać?
Pod blokiem można wykonać takie czyszczenie?
2. w jaki sposób sprawdzić alternator oraz regulator napięcia alternatora?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:53
Posty: 114
Skąd: Tarnów
Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24

Postprzez mell » 24 cze 2010, 23:25

Podbijam, dokładnie mam to samo co kolega wyżej, równiez interesuje mnie jak we własnym zakresie wyczyścić krokowca.
Początkujący
 
Od: 16 cze 2010, 15:32
Posty: 10

Postprzez bzzyczek » 25 cze 2010, 10:58

Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez flashmaniac » 28 cze 2010, 22:56

Malina napisał(a):Ja mam tak że jak silnik sie nagrzeje to po zatrzymaniu np. przed światłami obroty spadają mi do 500 (silnik drży) i potem ustalają się na poziomie 750. Do tego mam lekkie falowanie obrotów (czesem niezauważalne)


miałem identycznie.....
po wyczyszczeniu przepustnicy jak ręką odjął
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez Malina » 29 cze 2010, 15:21

flashmaniac napisał(a):
Malina napisał(a):Ja mam tak że jak silnik sie nagrzeje to po zatrzymaniu np. przed światłami obroty spadają mi do 500 (silnik drży) i potem ustalają się na poziomie 750. Do tego mam lekkie falowanie obrotów (czesem niezauważalne)


miałem identycznie.....
po wyczyszczeniu przepustnicy jak ręką odjął



flashmaniac
Poradze sobie sam z czyszczeniem czy lepiej to dac komus kto to juz robił ?
Ja swoja przepustnice miałem czyszczoną 2 lata temu przez jakiegoś mechanika.
Co ile trzeba ją czyścić?
Czy z takim problemem można założyć instalacje LPG, czy lepiej nie ryzykować ?
Myślę o założeniu instalacji BRC sequent24 za 2900zł w Czakramie w Tarnowie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:53
Posty: 114
Skąd: Tarnów
Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323