Wymiana rury początkowej od kolektora do katalizatora, usunięcie kata
Strona 1 z 1
Domyślam sie ze jest podobny temat ale coś kiepsko z odpowiedziami a czas mnie nagli, sprawa ma sie tak ze jest u mnie w okolicy problem ze zdobyciem rury łączącej kolektor wydechowy z katalizatorem, jest juz w kiepskim stanie i na gwałt trzeba robić, byłem tu i ówdzie i każdy nie bardzo chciał sie podjąć, ale jednego utrafiłem i powiedział ze zrobi na zamówienie tylko auto zostawie, zaśpiewał ok 240zł, stwierdził jeszcze zeby było lepiej bo kat pewnie zapchany to jeszcze wstawi pseudo kata, w sumie 350zł, teraz moje pytanie jak to się bedzie sprawować czy nie będzie problemów itp? Jak juz napisałem troche mnie sprawa nagli ze względów na spalanie które jest ogromne przez łapanie powietrza w sondzie lambda i złe dobranie mieszanki.....słowa znajomego mechanika....
Prosze o wyrozumiałość moderatorów bo pewnie temat kiedyś był,
Dziękuje za zainteresowanie i pozdrawiam,
Prosze o wyrozumiałość moderatorów bo pewnie temat kiedyś był,
Dziękuje za zainteresowanie i pozdrawiam,
widzę ze nikt nie odpisał.....zamówiłem rurę od wer 1.5 mechanik na oko stwierdził ze powinno pasować teraz uszczelki muszę kupić mam nadzieje ze wtedy już na pewno będzie jasne
jak może sonda lambda źle badać poziom tlenu w spalinach, jak masz dziurę za sondącob_ra napisał(a):sprawa nagli ze względów na spalanie które jest ogromne przez łapanie powietrza w sondzie lambda i złe dobranie mieszanki
wstaw metalowego kata, albo już nawet lepsza będzie wspawana rurka i na to nałożona obudowa kata niż te pseudokaty. Możesz za to usunąć katalizator wstępny, pewnie też jest w nie najlepszej kondycji.cob_ra napisał(a):kat pewnie zapchany to jeszcze wstawi pseudo kata
Wg katalogu Bosala, rury między kolektorem a katalizatorem (taka zakręcająca) w 1.3 i 1.5 są inne. Szczególnie, ze do 1.3 nie produkują, a do 1.5 już tak. Ale może się różnić tylko kryzą, więc jest szansa, że będzie pasować.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
dziś byłem u kolesia i wg wstępych oględzin pasuje tylko teraz czekam na uszczelke i zobaczymy,
no dobrze tylko dlaczego im większa dziura tym więcej pali?
ArtX napisał(a):cob_ra napisał:
sprawa nagli ze względów na spalanie które jest ogromne przez łapanie powietrza w sondzie lambda i złe dobranie mieszanki
jak może sonda lambda źle badać poziom tlenu w spalinach, jak masz dziurę za sondą pytajnik
no dobrze tylko dlaczego im większa dziura tym więcej pali?
bo sa zawirowania powietrza opuszczanie spalin przez wydech jest utrudnione dlatego auto traci tez moc i trzeba go wiecej cisnac i wiecej pali jak bedziesz mial noiwa rure zaobserwujesz ze autko nabralo mocy
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
uszczelki kupione i pasuja do rury od wer 1.5 323f,323p, teraz czekam do piątku następnego na montaż, uszczelki sa od wer 1.3 więc przypuszczamy ze bedzie dobrze, załam
a juz myślałem ze będziecie mieć jeszcze inna teorie
,
cob_ra napisał(a):ArtX napisał:
cob_ra napisał:
sprawa nagli ze względów na spalanie które jest ogromne przez łapanie powietrza w sondzie lambda i złe dobranie mieszanki
jak może sonda lambda źle badać poziom tlenu w spalinach, jak masz dziurę za sondą pytajnik
no dobrze tylko dlaczego im większa dziura tym więcej pali?
Mazdaxxx napisał(a):bo sa zawirowania powietrza opuszczanie spalin przez wydech jest utrudnione dlatego auto traci tez moc i trzeba go wiecej cisnac i wiecej pali jak bedziesz mial noiwa rure zaobserwujesz ze autko nabralo mocy
a juz myślałem ze będziecie mieć jeszcze inna teorie
Musisz sobie zdawać z tego sprawę, że układ dolotowy i wydechowy dobierane są do konkretnego silnika/samochodu. Dlatego też tłumiki, czy inne elementy układu są prededykowane do konkretnego modelu. Wyjątkiem są tutaj katalizatory, ale i tak nie zawsze. W moim przypadku całą złączkę elastyczną zamówiłem do tego modelu (mojego), zaś uszczelki akurat pasowały od Daewoo... Tico?
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Witam po przerwie w temacie, mam dobra wiadomość dla posiadaczy mojej wer silnika czyli 1324cc, dziś po pracy pojechałem do znajomego, niestety go nie było ale znalazłem go w pracy(miałem praktyki 3 lata) i jako ze jest zastępcą kierownika serwisu wpuścił mnie na hale napraw i wjechałem sobie na podnośnik i nadeszła ta chwila prawdy. Fotorelacji nie udało mi sie zrobić z tego względu ze czasu było mało a chciałem sie szybko zebrać i ogarnąć to wszystko. Na początek popatrzyłem odpiąłem sonde i zacząłem odkręcać śruby przy katalizatorze oraz kolektorze wydechowym. Co dziwne bez większego wysiłku odkręciłem mimo ze wszystko było jeszcze gorące. Wykręciłem sonde i przełożyłem do nowej rury a uszczelki powędrowały na swoje miejsce nowiuśkie. Nałożyłem rure na swoje miejsce, pasowała jakby była od mojej mazdki. Wszystko skręciłem i odjechałem zadowolony
Całkowity koszt operacji to: 323 zł
Rura Bosal pasująca wg. etykiety mazda 323f, 323p od wer. silnikowej 1.5 zapłaciłem 280zł
Uszczelka od kolektora do rury Bosal 7zł
Pierścień uszczelniający Bosal nie pamiętam ale coś ok 16zł
Za wjazd na hale aby nikt sie nie pluł 20zł
Po zmianie widoczna ulga w głośności, dużo ciszej, autko nabrało mocy, fakt minimalnie ale zawsze coś. Teraz mam nadzieje ze zacznie znów normalnie pić wysokooktanowy trunek.
Jutro postaram sie zrobić fote starej rury wyglądała strasznie, prawie rozsypała sie w rękach, gnie się jak drucik.
Proponuje pozostawić ten temat aby inni również z nie go skorzystali.

Całkowity koszt operacji to: 323 zł
Rura Bosal pasująca wg. etykiety mazda 323f, 323p od wer. silnikowej 1.5 zapłaciłem 280zł
Uszczelka od kolektora do rury Bosal 7zł
Pierścień uszczelniający Bosal nie pamiętam ale coś ok 16zł
Za wjazd na hale aby nikt sie nie pluł 20zł
Po zmianie widoczna ulga w głośności, dużo ciszej, autko nabrało mocy, fakt minimalnie ale zawsze coś. Teraz mam nadzieje ze zacznie znów normalnie pić wysokooktanowy trunek.
Jutro postaram sie zrobić fote starej rury wyglądała strasznie, prawie rozsypała sie w rękach, gnie się jak drucik.
Proponuje pozostawić ten temat aby inni również z nie go skorzystali.
Witam po przerwie w temacie, mam dobra wiadomość dla posiadaczy mojej wer silnika czyli 1324cc, dziś po pracy pojechałem do znajomego, niestety go nie było ale znalazłem go w pracy(miałem praktyki 3 lata) i jako ze jest zastępcą kierownika serwisu wpuścił mnie na hale napraw i wjechałem sobie na podnośnik i nadeszła ta chwila prawdy. Fotorelacji nie udało mi sie zrobić z tego względu ze czasu było mało a chciałem sie szybko zebrać i ogarnąć to wszystko. Na początek popatrzyłem odpiąłem sonde i zacząłem odkręcać śruby przy katalizatorze oraz kolektorze wydechowym. Co dziwne bez większego wysiłku odkręciłem mimo ze wszystko było jeszcze gorące. Wykręciłem sonde i przełożyłem do nowej rury a uszczelki powędrowały na swoje miejsce nowiuśkie. Nałożyłem rure na swoje miejsce, pasowała jakby była od mojej mazdki. Wszystko skręciłem i odjechałem zadowolony
Całkowity koszt operacji to: 323 zł
Rura Bosal pasująca wg. etykiety mazda 323f, 323p od wer. silnikowej 1.5 zapłaciłem 280zł
Uszczelka od kolektora do rury Bosal 7zł
Pierścień uszczelniający Bosal nie pamiętam ale coś ok 16zł
Za wjazd na hale aby nikt sie nie pluł 20zł
Po zmianie widoczna ulga w głośności, dużo ciszej, autko nabrało mocy, fakt minimalnie ale zawsze coś. Teraz mam nadzieje ze zacznie znów normalnie pić wysokooktanowy trunek.
Jutro postaram sie zrobić fote starej rury wyglądała strasznie, prawie rozsypała sie w rękach, gnie się jak drucik.
Proponuje pozostawić ten temat aby inni również z nie go skorzystali.

Całkowity koszt operacji to: 323 zł
Rura Bosal pasująca wg. etykiety mazda 323f, 323p od wer. silnikowej 1.5 zapłaciłem 280zł
Uszczelka od kolektora do rury Bosal 7zł
Pierścień uszczelniający Bosal nie pamiętam ale coś ok 16zł
Za wjazd na hale aby nikt sie nie pluł 20zł
Po zmianie widoczna ulga w głośności, dużo ciszej, autko nabrało mocy, fakt minimalnie ale zawsze coś. Teraz mam nadzieje ze zacznie znów normalnie pić wysokooktanowy trunek.
Jutro postaram sie zrobić fote starej rury wyglądała strasznie, prawie rozsypała sie w rękach, gnie się jak drucik.
Proponuje pozostawić ten temat aby inni również z nie go skorzystali.
Mam ten sam problem. Kupiłem rure kolektorowa i jest za krotka
jak myslicie mozna dospawac inna dluzsza?
Bedzie to mialo rece i nogi? Wiem ze tu wrozek nie ma i nikt mi z fusow nie wywrozy ale jestem otwarty na wszelkie sugestie.
sorry za odswiezanie ale chyba lepiej odswiezyc niz zakladac nowy topic taki sam.
jak myslicie mozna dospawac inna dluzsza?
Bedzie to mialo rece i nogi? Wiem ze tu wrozek nie ma i nikt mi z fusow nie wywrozy ale jestem otwarty na wszelkie sugestie.
sorry za odswiezanie ale chyba lepiej odswiezyc niz zakladac nowy topic taki sam.
Moja mazda może być Twoja!
http://miodny.fotosik.pl/albumy/632265.html http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8651067
http://miodny.fotosik.pl/albumy/632265.html http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8651067
- Od: 1 maja 2007, 00:59
- Posty: 31
- Skąd: Krk
- Auto: Mazda 323 1,3 =[
Nie nie bosal. Kupilem na allegro
taką---->http://allegro.pl/item318287482_mazda_323_323f_mx6_rura_kolektorowa.html . Nie moglem nigdzie dostac w Krakowie. Powiedzieli mi ze juz nie jest produkowana.

Moja mazda może być Twoja!
http://miodny.fotosik.pl/albumy/632265.html http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8651067
http://miodny.fotosik.pl/albumy/632265.html http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8651067
- Od: 1 maja 2007, 00:59
- Posty: 31
- Skąd: Krk
- Auto: Mazda 323 1,3 =[
Dopisze tylko ze przespawalem ta rure zeby ja przedluzyc i teraz wszystko idealnia pasuje.
Nie moge poznac auta, ciszej w srodku. Dostala mocy i przyjamniej sie jezdzi.
Nie moge poznac auta, ciszej w srodku. Dostala mocy i przyjamniej sie jezdzi.
Moja mazda może być Twoja!
http://miodny.fotosik.pl/albumy/632265.html http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8651067
http://miodny.fotosik.pl/albumy/632265.html http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8651067
- Od: 1 maja 2007, 00:59
- Posty: 31
- Skąd: Krk
- Auto: Mazda 323 1,3 =[
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość