Wiatraki przy chłodnicy niedziałają
1, 2
Witam
Po powrocie na świąta wyprowadziłem swoją madzie z garażu i wczoraj w ten ciepły dzień byłem zmuszony włączyć klime i troche mnie to zafrasowało bo klima jakby nie zadziałała. Jako że było bardzo ciepło i był to któtki odcinek pomyśłałem że klima nie zdążyła się "rozbujać", a przecież dokładnie pamiętam że w zeszłym roku na wiosne napełniałem freon. Dzisiejszy wypad i bardzo ciepłe powietrze zmusiło mnie do odpalenia nie działającej nadal klimi i podniesienia maski auta.
Przy chłodnicy mam dwa wiatraki i wiem że jeden jest od klimy. Tylko po podniesieniu maski okazało sie że oba nie działają. Wydaje mi sie że jeden powinien działać bez przerwy albo włączać się co jakiś czas, a drugi po włączeniu klimy. Okazuje sie natomiast że po włączeniu A/C nie działa ani jeden ani drugi.
Co robić?
Po powrocie na świąta wyprowadziłem swoją madzie z garażu i wczoraj w ten ciepły dzień byłem zmuszony włączyć klime i troche mnie to zafrasowało bo klima jakby nie zadziałała. Jako że było bardzo ciepło i był to któtki odcinek pomyśłałem że klima nie zdążyła się "rozbujać", a przecież dokładnie pamiętam że w zeszłym roku na wiosne napełniałem freon. Dzisiejszy wypad i bardzo ciepłe powietrze zmusiło mnie do odpalenia nie działającej nadal klimi i podniesienia maski auta.
Przy chłodnicy mam dwa wiatraki i wiem że jeden jest od klimy. Tylko po podniesieniu maski okazało sie że oba nie działają. Wydaje mi sie że jeden powinien działać bez przerwy albo włączać się co jakiś czas, a drugi po włączeniu klimy. Okazuje sie natomiast że po włączeniu A/C nie działa ani jeden ani drugi.
Co robić?
- Od: 5 cze 2010, 15:10
- Posty: 24
- Auto: MAZDA 323 BA 1.8 16v, 114KM, 1995r.
Włącz tryb serwisowy i rusz lekko przepustnicą. Powinien ruszyć jak sprawny.
- Od: 14 maja 2009, 18:47
- Posty: 14
- Skąd: Wola Miastkowska
- Auto: 323f ba '96 z5
Jeśli masz nie sprawną klimę to wiatrak od klimy Ci się nie załączy. Żaden z tych wiatraków nie chodzi cały czas. Wszystko u Ciebie w porządku, poza tym, że klima nie działa.
- Od: 12 paź 2008, 22:43
- Posty: 478 (0/4)
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96
To zależy od temperatury zewnętrznej, jeśli jest ciepło to wiatrak się będzie załączał co kilka sekund, natomiast w upale będzie pracował prawie cały czas ( mówie o tym od klimy )
Pozdrawiam Kuba[color=#0080BF][/color]
- Od: 27 paź 2009, 23:18
- Posty: 101
- Skąd: Poznan\Luboń
- Auto: Jest: 323C 1.5 16v 98r – LIFT
była mx-3: 1.6 16v 94r – LIFT
korytarz4 napisał(a):To zależy od temperatury zewnętrznej, jeśli jest ciepło to wiatrak się będzie załączał co kilka sekund, natomiast w upale będzie pracował prawie cały czas ( mówie o tym od klimy )
Tak, ale jeśli koledze marszal1 nie działa klima to wentylator wcale się nie załączy.
- Od: 12 paź 2008, 22:43
- Posty: 478 (0/4)
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96
Witam
Ja też mam problem z tymi wiatraczkami. W niedzielę byłem pozwiedzać nasz wspaniały kraj postałem ok. 30 min. w korku, przy 32 stopniowym upale i płyn chłodniczy mi się zagotował, częściowo wyciekł przez ten wężyk u góry zbiornika wyrównawczego. Po ostygnięciu uzupełniłem ubytek płynu i ruszyłem dalej ( wskazówka pokazywała środek tarczy temperaturomierza
do samego końca trasy ). Zaniepokoiła mnie ta sytuacja więc zainteresowałem sie tymi wentylatorkami. Przejechałem się kawałek w upale ok 30 stopni ,żeby rozgrzać silnik i przy włączonym silniku zajrzałem pod maskę – wentylatorki nie pracowaly. Podczas gdy mam właczoną klimę A/C strasznie powoli się schładza wnętrze Madzi. Jak mogę sprawdzić działanie wentylatorków ? Co radzicie ? Z góry dzięki za pomoc
Ja też mam problem z tymi wiatraczkami. W niedzielę byłem pozwiedzać nasz wspaniały kraj postałem ok. 30 min. w korku, przy 32 stopniowym upale i płyn chłodniczy mi się zagotował, częściowo wyciekł przez ten wężyk u góry zbiornika wyrównawczego. Po ostygnięciu uzupełniłem ubytek płynu i ruszyłem dalej ( wskazówka pokazywała środek tarczy temperaturomierza
- Od: 12 lut 2010, 21:05
- Posty: 9
podepne sie pod pytanie.
czy za włączanie wentylatora odpowiada jakis czujnik? domyslam sie ze tak ale nie wiem który... a w motoryzacyjnym z czesciami do japoncow nawet nie mieli go w katalogu.
czy za włączanie wentylatora odpowiada jakis czujnik? domyslam sie ze tak ale nie wiem który... a w motoryzacyjnym z czesciami do japoncow nawet nie mieli go w katalogu.
- Od: 4 cze 2010, 11:56
- Posty: 8
- Skąd: Gdańsk
- Auto: mazda 323f BA 1.5 16v '97
Ja mam to samo dziś upał otwarłem maskę dotkąłem chłodnicy to prawie łapska poparzyłem,napewno wentylator już powinien chodzić a stoi w miejscu...prześledziłęm tor kabli dotarłęm do przekaznika rozebrałęm nacisnąłem na blaszkę działa wentyl,puszczam przestaje działać co jest grane?gdzie jest czujnik który włącza wentylator chłodnicy ?
- Od: 4 sty 2009, 18:28
- Posty: 13
- Skąd: Bydgoszcz - Fordon
Witam, jestem tu swiezy, ale chciałbym podpiąc sie pod temat, mam ten sam problem z tymi wiatrakami, przejechalem 20 km otwieram maske wiatraki ani drgną, tu pytanie do kolegi powyzej ( kamaro111) w którym miejscu tą blaszkę naciskasz?? też spróbuje. z gory dzieki za odpowiedz.
-
Borsuk87
widze sami mechanicy
ponaciskać to można sobie sutka a nie blaszkę w przekaźniku
uwaga czujnik załącznia wiatraka od chłodnicy jest pod aparatem zapłonowym bliżej szyby, takie coś z czarną wtyczką, występuje w dwu rodzajach na 2 i 3 piny
tylko nie róbcie jakiegoś modzenia na krótko tylko wymieńcie na nowy
borsuk jak jedziesz to wiatrak od chłodnicy nie chodzi bo powietrze samo przepływa możesz i 100000km przejechać bez zatrzymywania i też się nie załączy
kamaro jak już otwarłeś maskę to dobrze, wielki plus za to
no i na koniec czy w gdansku nie ma foty albo IC albo japan carsów, a jak tam nie wiedzą jak znaleść we własnym katalogu to trzeba się wybrać hm,,, do miasta jakiegoś innego
działanie wiatraków zawsze można sprawdzić na krótko ale lepiej jak nie bede was do tego zachęcał
powodzenia przy modzeniu inspektorzy gadżet
- Od: 26 cze 2008, 22:33
- Posty: 37
- Skąd: WARSZAWA
- Auto: CIVIC EK3 D15Z6
Niebieski przekaznik w skrzynce bezpieczników,rozbierasz tz.ściągasz plastikowy kapsel z niego i naciskasz blaszkę równie dobrze możesz zmostkować dwa piny w kostce ale łątwiej jest nacisnąć właśnie tą blaszkę...............na moje chłodnica miała już 90 stopni
- Od: 4 sty 2009, 18:28
- Posty: 13
- Skąd: Bydgoszcz - Fordon
kamaro111 napisał(a):Niebieski przekaznik w skrzynce bezpieczników,rozbierasz tz.ściągasz plastikowy kapsel z niego i naciskasz blaszkę równie dobrze możesz zmostkować dwa piny w kostce ale łątwiej jest nacisnąć właśnie tą blaszkę...............na moje chłodnica miała już 90 stopni
Łatwiej i szybciej w trybie diagnostycznym przekręcić przepustnicą. Jednak żadnym z tych sposobów nie sprawdzisz czy czujnik działa prawidłowo.
- Od: 12 paź 2008, 22:43
- Posty: 478 (0/4)
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96
Być może gdybym miał mazdę dłużej wiedziałbym o czym piszesz:( łapię się najprostszych sposobów na sprawdzenie sprawności wentylatora.Czujnik znalazłem zmostkowałem,na krótko i dalej nie załączył sie wentylator,z tego co widziałem w przekazniku zastosowano rezystor nie wiem tylko poco,życie nauczyło mnie aby sprawdzać takie patenty.Przed mazdą miałem corse w której zagotowało sie chłodziwo,escorta któremu rozerwało zbiornik wyrównawczy własnie od temperatury.Teraz jestem uczulony na sprawdzanie stanu chłodzenia...dlatego drążę temat
Znalałem.........przerwany kabel od czujnika,czerwono czarny przerwany był w osłonie plastikowej i nie było tego widać.Jak to kolega pisał zawsze można sobie ponaciskać sutki........albo jechać do serwisu asso żeby zdiagnozowali problem
Znalałem.........przerwany kabel od czujnika,czerwono czarny przerwany był w osłonie plastikowej i nie było tego widać.Jak to kolega pisał zawsze można sobie ponaciskać sutki........albo jechać do serwisu asso żeby zdiagnozowali problem

- Od: 4 sty 2009, 18:28
- Posty: 13
- Skąd: Bydgoszcz - Fordon
Po przeczutaniu kilku odpowiedzi to aż się włosy na głowie jeżą
szczególnie chodzi mi tu o odpowiedzi domorosłych elektryków
. W mojej Madzi po wymianie czujnika temperatury który po liftingu miał 3-piny i miał szarą wtyczke (niefartownie bo jest bardzo drogi znacznie droższy od 2-pinowego) temperatura nie osiąga połowy skali na desce rodzielczej ale to kwestia kalibracji, bo coś mi się wydaje że ten kto ją przywiuzł coś tam majstrował. Wracając do sprawy gdy włacze klimatyzacje to obydwa wiatraki działają ciągle, gdy się wyłączy A/C to jeden (ten po stronie kierowcy) włacza się naprawde sporadycznie co oznacza, że układ chłodzenia jest wydolny. Trzeba wspomnieć, że jak czujnik jest 3-pinowy to odpowiada jednocześnie za sterowanie wiatrakami jak i wskazanie w kabinie, przynajmniej tak jest to wspomniane w EPC.
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Kurde chopy jak to jest ? Chodzi mi o te dwa wentylatory przy chłodnicach. Ten z lewej strony ( od strony kierowcy ) jest od chłodzenia silnika tak? A ten z prawej od klimy tak? Jak tak to jak sprawdzić czy działa ten z prawej? Byłem nabić klimę i okazało się ,że mam zmasarowaną chłodnice klimy. Dobra będe wymieniał ,szukam. Na ten czas mam pustą klimę. Jak odpalam klimę to chłodzi tak jakby wcale, a wentylator ani drgnie ( wciskałem A/C lub zamknięty obieg). Czy to ,że mam pustą klimę ma jakiś związek z nie działającym wentylatorem ? I jeszcze jedno pytanko Jak odpalam klimę to nie zapala mi się kontrolka klimy na desce. Z góry dzięki za odp.
Moja Madzia to : 323f 98r. BA 1.5 DOHC 16v ( LIMITED EDITION ) – ZIELONA
Moja Madzia to : 323f 98r. BA 1.5 DOHC 16v ( LIMITED EDITION ) – ZIELONA

- Od: 12 lut 2010, 21:05
- Posty: 9
Co do wiatraków.... ostatnio znalazłem przyczynę nie działania wiatraków – mialem to samo co Wy, ani od klimy nie chodzil mimo, ze nabilem czynnikiem ani glowny od chlodnicy wody. Powod niedzialania byl banalny – rozpialem kostki przy wiatrakach a tam na stykach gruba warstwa sniedzi. Wszystko spryskałem, dodatkowo srubokretem sciagnalem osad i oba wiatraki chodza jak malowane. Moze warto od tego zaczac – zaznaczam, ze moja mazda stala u niemca ok. 1 roku zanim ja przywiozlem do PL wiec moze dlatego wszystko bylo zasniedziale.
pozdro.
pozdro.
- Od: 20 mar 2010, 22:50
- Posty: 14
Cechna33 napisał(a):Jak tak to jak sprawdzić czy działa ten z prawej?
jeśli chodzi o sprawdzenie czy sam wentylator jest sprawny to wystarczy mu na krótko podać z akumulatora napięcie i sprawdzić czy startuje
Cechna33 napisał(a):Na ten czas mam pustą klimę. Jak odpalam klimę to chłodzi tak jakby wcale, a wentylator ani drgnie ( wciskałem A/C lub zamknięty obieg). Czy to ,że mam pustą klimę ma jakiś związek z nie działającym wentylatorem ? I jeszcze jedno pytanko Jak odpalam klimę to nie zapala mi się kontrolka klimy na desce.
muszę pogratulować pomysłowości otóż gaz wprowadzany do obiegu klimy jeśli serwis jest na prawde dobry ma również małą dawkę pewnego rodzaju smarowidłą (czy innej cieczy smarującej) która ma chronić kompresor przed zatarciem, a zimne powietrze nie poleci na pustej klimie choćbyś cały miesiąc miał załączoną ponieważ to tak samo jakbyś lodówkę bez czynnika chłodniczego próbował uruchomić i dziwił się, że nie chłodzi chodzi o właściwości fizyczne na ściskanie powietrza i czynnika chłodniczego i czynnik zwyczajnie przy ściskaniu osiąga dużo niższą temperaturę. Na koniec dodam że jeśli nie świeci kontrolka w przycisku A/C to znaczy że przekaźnik nie łapie więc automatycznie wentylator też nie odpali bo nie ma na nim napięcia polecam sprawdzić w skrzynce bezpiecznikowej przyczyn i sprawdzić przekaźniki bądź same połączenia na nich.
P.S. zamknięty obieg nie ma nic wspólnego z samym załączaniem klimy przydaje się przy jedzie za jakimś kopciuchem i przyśpiesza ochładzanie się wnętrza bo do owiewania wymiennika jest kierowane chłodniejsze już powietrze z wnętrza kabiny
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości