Strzaly i nie pali na benzynie.

Postprzez drzwifrontowe » 15 lut 2010, 00:57

Witam
Mój problem:
Jadę jadę jadę coś strzeliło, ale nie mocno, strzał powtórzył się 3 razy na trasie 60 km. Auto jechało bez zarzutu. Na drugi dzień rano wsiadam odpalam zapalił i po sekundzie zgasł. Druga próba to samo, piąta próba to samo. Postanowiłem odpalić wcisnąłem szybko pedał gazu mocno i udało mi się wkręcić na wyższe obroty i podtrzymać aż do przełączenia się na LPG (sekwencja). O dziwo na gazie chodzi normalnie, bez zarzutu.

Dodam taką rzecz że wczorajsza, ostatnia dobra jazda na benzynie była na oparach ( zapomniałem zatankować ) i czy przypadkiem nie mogło stać się też tak że jakimś syfem się zapchało i dlatego nie pali na benzynie? (Kiedyś w innym aucie bez LPG tak się stało że syf zapchał filtr i na benzynie się dusił i gasł).

Czytając wątki pisali coś o świecach kablach, jestem laikiem co do instalacji gazowych. Prosiłbym o jakąś pomoc. Wiem że tu trzeba mechanika ale zanim pojadę to mile widziana jakaś rada i pogląd Was fachowców.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 10:17
Posty: 168
Auto: 323c BA 1.3

Postprzez Lesiu » 15 lut 2010, 20:01

przepływomierz na 100000000000000000000000%
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez ROMAN-R87 » 15 lut 2010, 21:15

sprawdz tez pompke paliwa bo moze sie przegrzala i zatarla jak jezdziles na poarach
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez puznies0 » 15 lut 2010, 21:18

Też uważam że to przepływka...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez ROMAN-R87 » 15 lut 2010, 21:58

wogole to dziwne ze na sekwencji miales strzala, chyba strasznie masz rozregulowana instalke, i w kiepskim stanie uklad zaplonowy
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez lenar » 15 lut 2010, 22:20

panowie jest jakies rozwiazanie zapobiegajace zdmuchiwaniu tego drucika w przepływce???????????????????????
Początkujący
 
Od: 11 lut 2010, 20:38
Posty: 15
Skąd: Garwolin
Auto: 323F czerwone szybsze

Postprzez Lesiu » 15 lut 2010, 22:26

można założyć klapkę antystrzałową na rurze dolotu, ale przy dużych pierdnięciach to też raczej nie pomoże, pilnujcie kabli i świec i trzeba wyregulować instalację porządnie Obrazek
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 14:35 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez ROMAN-R87 » 16 lut 2010, 15:29

z tego co widze to kolega nie ma sekwencji tylko zwykla instalacje mieszalnikowa czyli 2 gen, bo sekwencja nie strzela
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez pawelwiecz » 17 lut 2010, 00:31

faktycznie dziwne zeby sekwencja strzelila ale jest to mozliwe lecz nie z powodu uszkodzonego przepływomieża lecz problemow z zapłonem. trzeba by było zdemontowac kopułke i wyczyscic styki ( o ile jest jeszcze co czyscic :) ) nie wiem jak wyglada sama kwestia regulacji zaplonu bo moze coś w tym kierunku.
Początkujący
 
Od: 16 lut 2010, 23:27
Posty: 5

Postprzez drzwifrontowe » 17 lut 2010, 15:13

sprawa jasna. TO JEDNAK NIE JEST SEKWENCJA.

Powiedziano mi w warsztacie że to przepływomierz, dziwi mnie tylko fakt ze auto jeździ dobrze na benzynie, kopa ma, jednak na jedynce przy ruszaniu jak lekko chce wcisnąć gaz to się zdusza i gaśnie, muszę więcej gazu dodać. Więc przy jeździe na benzynie nie gaśnie tylko przy odpalaniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 10:17
Posty: 168
Auto: 323c BA 1.3

Postprzez ROMAN-R87 » 17 lut 2010, 15:19

czujnik polozenia przepustnicy do przeczyszczenia/wymiany
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez drzwifrontowe » 17 lut 2010, 15:23

Myślisz ? ze nie będzie to przepływomierz? Kurde bo byłem u dwóch gości to każdy rozkłada ręce żeby jechać na diagnostykę. Dlatego też pytam tu czy to na 100% jest przepływomierz skoro auto gaśnie przy porannym odpalaniu ale jeździ i trzyma obroty jak jest ciepły tyle że przy lekkim naciśnięciu gazu się przydusza i gaśnie dlatego muszę mocniej gazować .
Ostatnio edytowano 17 lut 2010, 15:31 przez drzwifrontowe, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 10:17
Posty: 168
Auto: 323c BA 1.3

Postprzez ROMAN-R87 » 17 lut 2010, 15:29

jest pare rzeczy zawsze do sprawdzenia, przeplywke podmien u kogos z tym saym silnikiem i zobacz co bedzie ,jak to samo to sprawdz TPS
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez drzwifrontowe » 17 lut 2010, 15:39

Tak z czystej ciekawości, słyszałem że da się przerobić zwykła instalację na sekwencję jednak tak naprawdę pozostają tylko jakieś kable i butla. Czy ktoś coś takiego robił? Ile kosztuje sekwencja do tego silnika? (323 1.4)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 10:17
Posty: 168
Auto: 323c BA 1.3

Postprzez ROMAN-R87 » 17 lut 2010, 16:54

kolego w twoim przypadku to najtaniej bedzie zamontowac BLOSA niz drutowac z tego co masz instalacje wtryskowa, bloskosztuje ok 300zl nie wiem ile motaz i regulacja
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez drzwifrontowe » 17 lut 2010, 17:07

Blos hm.. nie znam się na tym ale czytałem że to nie gwarantuje że nie powtórzy się sytuacja, o ile w ogóle znajdę ten przepływomierz bo na razie marne skutki poszukiwań.
pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 10:17
Posty: 168
Auto: 323c BA 1.3

Postprzez ROMAN-R87 » 17 lut 2010, 17:55

podaj nry przeplywki to poszukam na szrotach w olsztynie, moze beda mieli cos w dobrej cenia
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez drzwifrontowe » 17 lut 2010, 21:27

B3H7 Kurde byłbym wdzięczny. Sam nie wiem co dalej z tym gazem :/


1. Czy ktoś z fachowców wie dokładnie jak działa ten przepływomierz? Czy to jest tak że on wysyła info ile powietrza ma być dostarczone do komory spalania podczas jazdy na benzynie ?

2. W takim razie jeżeli mi auto jeździ na benzynie tylko nie trzyma wolnych obrotów na zimnym silniku i dziwnie reaguje na lekkie wciśnięci gazu (przydusza się) jak mocniej wcisnę pedał gazu jedzie ładnie, to znaczy że coś z nim nie tak ale nie koniecznie padł całkowicie?

3. Jeszcze pytanie czy warto rozkręcać oglądać? Da się tam coś poprawić ewentualnie czy raczej "jednorazówka" ?

4. Czy może mieć jakiś wpływ na jego pracę, to ze spadła mi guma od obudowy filtra powietrza ( co z za tym idzie, jest nieszczelny) ?

5. Na gazie II generacji przepływomierz jest zbędny z tego co wyczytałem? (wiec chyba nie powoduje większego spalania?) (prawda?)

6. Uszkodzony przepływomierz powoduje chyba większe spalanie na benzynie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 10:17
Posty: 168
Auto: 323c BA 1.3

Postprzez ROMAN-R87 » 18 lut 2010, 15:52

na benzynie bez przeplywki to nawet nie utrzymawolnych obrotow
podaj reszte numerow tego przeplywomierza
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez drzwifrontowe » 18 lut 2010, 16:23

Dobra panowie, chyba wszystko jasne. Przejrzałem go, oto zdjęcie:
Obrazek

Ewidentnie, klapka nic nie dała, był wybuch i zdmuchnęło drucik bo zostało coś niebieskiego krótkiego jak widać na zdjęciu, została z niego taka resztka, to i tak chyba sukces że jeździ na benzynie :P tylko na zimnym nie trzyma niskich obrotów. hehe


Oto numery:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 10:17
Posty: 168
Auto: 323c BA 1.3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323