Brak ładowania

Postprzez Mariusz1988 » 8 sie 2009, 23:49

siema wszystkim.

mam wielki problem poniewaz dzisiaj ni z tyłka padł mi akumulator gdy jechałem, objawy były takie, ze radio mi przerywało słabe było światło awaryjne prawie wogole, bez świateł wieczorem jakos dojechałem i nie wiem co teraz robic.
Może to problem z alternatorem???

Co o to moze byc??
Ostatnio edytowano 12 sie 2009, 07:43 przez Mariusz1988, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 maja 2009, 13:55
Posty: 23
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F 1.8 DOHC 16V BA

Postprzez Marcin1990 » 9 sie 2009, 12:47

uruchom silik, wlacz swiatla i sprawdz na akumulatorze ile masz napiecia. jak masz 14,4V jest oki, a jak owiele mniej to alternator, regulator napiecia, to posprawdzaj
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:58
Posty: 155
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V

Postprzez Mariusz1988 » 9 sie 2009, 15:25

auto wogole mi nie pali, poprzez brak prądu, ale wczoraj jak właczyłem światła to praktycznie ich nie widzialem ze świecą, raczej napewno nie bd takiego napięcia.

czym sprawdzić napiecie??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 maja 2009, 13:55
Posty: 23
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F 1.8 DOHC 16V BA

Postprzez nieznaszmnie » 9 sie 2009, 21:24

najlepiej miernikiem kolego plus do plusa minus do minusa :) a tak z doświadczenia to padł Ci raczej regulator napięcia na alternatorze lub układ diodowy, sprawdzając te rzeczy sprawdz rowniez stan szczotek i lozysk na alternatorze i wymien za wczasu bo pozniej bedziesz 2 razy placil, a moze to tylko pasek Ci pękł ??:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 15:40
Posty: 87
Skąd: Sush
Auto: Mazda 323F 1.8 BA BP

Postprzez mdubik » 9 sie 2009, 21:43

jak jechałeś to zaświeciła się kontrolka od ładowania bo może padł akumulator.
Nasze madzie są najlepsze
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 00:08
Posty: 74
Skąd: hrubieszow
Auto: 323f/95r/1.5-z5/

Postprzez fazzi » 9 sie 2009, 22:57

Mariusz1988 na sam początek sprawdź czy klemy nie są zaśniedziałe i dobrze trzymają. To podstawa. Reszta jak już napisane...
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Mariusz1988 » 10 sie 2009, 21:46

kontrolka sie nie świeciła. zaświecił sie tylko ABS i nic wiecej, mechanik mi powiedział ze to alternator i wogole nie ładuje. mam go oddac do regeneracji. zobaczymy co z tego wyjdzie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 maja 2009, 13:55
Posty: 23
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F 1.8 DOHC 16V BA

Postprzez KyRy » 11 sie 2009, 14:30

Mariusz1988 popraw temat na zgodny z regulaminem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez Mariusz1988 » 12 sie 2009, 21:53

problem dalej aktualny, alternator jest po regeneracji wszystkie przewody bezpieczniki przekaźniki + sprawdzanie napięcia było sprawdzane i dalej nie ma ładowania.

Macie jakieś jeszcze pomysły co do tego??


dzieki KyRy za poprawe tematu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 maja 2009, 13:55
Posty: 23
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F 1.8 DOHC 16V BA

Postprzez tommy88 » 16 lis 2010, 00:53

Gdy jechałem dziś do domu nagle zapaliła się kontrolka baterii, akumulator zaczął padać, w trakcie jazdy zauważyłem że silnik się przegrzewa! obroty zaczęły falować, co się mogło stać?
tommy88
 

Postprzez Pioteq25 » 16 lis 2010, 08:09

Mógł strzelić pasek napędzający alternator i pompę płynu chłodzącego.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez urwis » 16 lis 2010, 13:18

Raczej to, ale sprawdź jeszcze przewód przy alternatorze bo on się trzęsie razem z silnikiem w twoim modelu i często zdarza mu się ukruszyć pod izolacją albo poluzować we wtyczce.
pozdrawiam
Madzia 323f BG
http://img4.imageshack.us/img4/1212/1199326653.jpg
Ciemność widzę, widzę ciemność! :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2010, 08:23
Posty: 22
Skąd: Radom/Warszawa
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V

Postprzez Kuklex » 16 lis 2010, 22:13

a jak nie kable to moze problem z altkiem (mi ostatnio padly diody prostownicze i objaw podobny: zapalila sie kontrolka, wszystko zaczelo przygasac a na koniec pompa przestala podawac paliwo i zgasl silnik). wystarczy ze stal w korku a wiatrak sie juz nie mial sily wlaczyc i stad wzrost temperatury.
no ale na poczatek najlepiej sprawdzic opcje Pioteq'a.
pozdro
Moja Madzia
Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2010, 20:10
Posty: 80
Skąd: Galway - IRL
Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow

Postprzez tommy88 » 17 lis 2010, 00:01

dzięki za odpowiedź chłopaki :)
tommy88
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323