Szarpanie (dławienie) sie silnika po nagrzaniu w przedziale niskich obr

Postprzez Lukano » 7 sie 2008, 09:22

Artiks napisał(a):Ja na sprawność aparatu po regeneracji nie narzekam faja

a ja tam ;)
Gdyby ktoś potrzebował to ja mam nową cewkę do M3 ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez BratCukierka » 7 sie 2008, 18:27

Lukano napisał(a):Gdyby ktoś potrzebował to ja mam nową cewkę do M3 oczko


znaczy się do aparatu BP...??

Kurde trochę nie bardzo chce kolega wydawać pieniądze a potem się okaże że to nie cewka... chyba najpierw zrobię tą izolację wg fotorelacji organo
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez BratCukierka » 2 sty 2009, 18:52

To może ja odświeżę...
Kolega miał podobny problem z szarpaniem...
Na codzień nie dało się normalnie jeździć, po dodaniu zbyt mocno gazu na niskich obrotach dławił się i nie chciał jechać.... pomagało odjęcie gazu lub redukcja na niższy bieg...
Dziś postanowiliśmy podjechać do zaprzyjaźnionego autoszrotu i podmieniliśmy aparat zapłonowy... auto odżyło :) jedzie od najniższych obrotów nic nie przerywa :)

Pozostaje jeszcze lekkie falowanie obrotów i ich spadek np. podczas opuszczania elektrycznych szyb... ale z tego co wiem grzebał coś przy śrubce przy przepustnicy... czy tym się reguluje TPS?
Aha poza tym piszczy pasek alternatora który niedługo będzie wymieniał :P
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez skorpek » 2 sty 2009, 19:47

BratCukierka napisał(a):co wiem grzebał coś przy śrubce przy przepustnicy... czy tym się reguluje TPS?

to nie od TPS'u a od obrotow wujek :P a falowanie.. poczysccie krokowy i przepustnice moze pomoc ;)
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez grabu122 » 2 sty 2009, 19:57

....... wiem, że problem wymaglowany kompletnie i to pewnie aparat (zaczęły sie u mnie delikatne poszarpywania przy przyspieszaniu z niskich obrotów na 2, 3 biegu)ale powyżej 3,5tys. obrotów jest już wszytko O.K. i autko sprawnie wkręca sie na 6,5tys Wymieniłem świece i problem znikł, ale tylko na jakiś tydzień. Szerze mi to nawet na razie za bardzo nie przeszkadza (szarpanie jest delikatne i osoba siedząca z boku jak o tym nie wie, nawet tego nie odczuwa) ale denerwuje mnie to troszku, że to sie może pogłębić, a pewnie sie pogłębi???????? Widziałem w internecie używane aparaty do Z5..... ale jaką mam gwarancje,że nie mają takiej samej usterki? Jak szarpanie bedzie sie nasilać to i tak bede skazany na ten używany aparat.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez farciarz » 2 sty 2009, 20:15

BratCukierka

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ulacja+tps

Tu masz wszystko wyjaśnione o regulacji TPS-u :P :D :P
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez organo » 4 sty 2009, 01:17

grabu122

znajdz sobie wolna chwilke przejzyje foto relacje z naprawy slynnego aparatu Z5 i bedzie git bo to poczatki przy okazji sprawdz przewody i swiece maja wiele w spolnego z szarpaniem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez nicek777 » 6 sty 2009, 01:13

Rok tamu padla mi przeplywka po strzale gazu. Dopiero teraz ja wymienilem (jezdzilem caly czas na gazie, ale w baku jest przynajmniej 1/4 benzyny). Samochod jezdzi na gazie w porzadku jedynym problemem jest to, ze gasnie nie rozgrzany ale to normalne. Natomiast gdy przelaczam na benzyne to mi przelacznik odbija spowrotem na gaz i tak w kolko. Czasem jak juz zaskoczy, to wydaje sie, ze jezdzi w miare odpowiednio, ale gasnie przy puszczeniu gazu. Nie gasnie jednak jakos tak nagle, tylko tak, jakby moze obroty minimalne byly ustawione zbyt nisko. Mam kupiony filtr paliwa i postaram sie go w najblizszym czasie wymienic. Dodam, ze przeplywka powinna byc sprawna, bo drucik z niej wystaje. Mozliwe, ze mam nieco nieszczelny dolot. Tylko jakby to sie mialo do tego, ze na gazie jezdzi jak trzeba?? Wogole zauwazylem, ze w obudowie od filtru powietrza ktos zrobil dziure a ten wlot ktory jest pod zderzakiem doprowadzony jest zatkany (samochod gasl przy zatkaniu tego dodatkowego wlotu), czy to tez moze miec jakis wplyw. Sorki za esej bede wdzieczny za jakiekolwiek proby pomocy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez logimen » 8 mar 2009, 13:04

A ja mam nadal problem. Swiece i przewody wymieniane byly doslownie z 1.5 tys km temu. Aparat zaplonowy przekladany od innego egzemplarza, czujniki sprawdzone, dolot szczelny bo zmienialem ta rurke od filtra i nadal szarpie. Mechanik mowi, ze to cos z elektryka. Tylko co ? ECU padlo/pada ? Mecze sie z tym juz ze 3 miechy i szlag mnie trafia.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 23:34
Posty: 361 (1/0)
Skąd: Warszawa Rembertów
Auto: Mazda6 GH 2.5L 2008r.

Postprzez organo » 8 mar 2009, 17:11

logimen
to ze wymieniane nie znaczy ze dobre jakiej firmy zakladales i jak miales mozliwosc przelozenia aparatu to trzeba bylo troszkie wiecej po przekladac przewody i swiece tez (nie polecam sentecha przewodów) mialem nowe i porazka :( jesli elektryka to bym zostal tu przy tych elemetach
podlaczales pod komp. (nasza cudowna dioda wystarczy )
i nic nie piszesz o ukladzie paliwowym tez ma znaczenie
czujniki w jakim stanie

1 podepnij to pod diode (komp ) sprawdz bledy !!
2 nic nie wykarze jeszcze raz pros kogos o przezucenie aparatu przewodow i swiec
3 spradz cisnienie w komorach czy jest rowne moze ktorys cylinder dal ciala
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez logimen » 8 mar 2009, 19:28

organo napisał(a):to ze wymieniane nie znaczy ze dobre jakiej firmy zakladales i jak miales mozliwosc przelozenia aparatu to trzeba bylo troszkie wiecej po przekladac przewody i swiece tez (nie polecam sentecha przewodów) mialem nowe i porazka jesli elektryka to bym zostal tu przy tych elemetach
podlaczales pod komp. (nasza cudowna dioda wystarczy )
i nic nie piszesz o ukladzie paliwowym tez ma znaczenie
czujniki w jakim stanie

1 podepnij to pod diode (komp ) sprawdz bledy
2 nic nie wykarze jeszcze raz pros kogos o przezucenie aparatu przewodow i swiec
3 spradz cisnienie w komorach czy jest rowne moze ktorys cylinder dal ciala

Powrót do góry


Madzia kilka dni temu przeszla wymiane kabli WN (miala Sentech'y a teraz ma NGK) i swiec (NGK BKR5 E-11) przejechala jakies 70km na roznych obrotach ja testowalem na zimno i na cieplo i autko jak nowe po prostu az milo smigac nia teraz xD szarpala do prawie 3000obr a teraz plynnie sie rozpedza od samego dolu bez roznicy czy zimna czy ciepla. odchodzilem od zmyslow juz tak jak nie ktorzy tutaj z forum bo silniczek miala ok sprawdzony i elektryke tez i aparacik tez jest git ale zaden mechanik moj nie kojarzyl ze to moga byc kabelki. nawet mi powiedzial jeden ze to rozrzad zle ustawiony hehe :p DZIEKI ORGANO i reszcie FORUMOWICZOW za wskazowki!!! freszcie madzia jest zdrowa :D
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 23:34
Posty: 361 (1/0)
Skąd: Warszawa Rembertów
Auto: Mazda6 GH 2.5L 2008r.

Postprzez 48889 » 27 mar 2009, 12:14

wlasnie tak>>moja mazdziora szarpala od1500 do 2000 i czasami lecial dym z rury (chyba nie spalala mieszanki) wiec dla mnie bylo oczywiste ze swiece lub przewody WN(w najgorszy wypadku aparat zaplonowy), mechanik nie mial pojecia <lol>>> wymienilem swiece + przewody i oczyscilem w kopulce styki i jezdzi elegancko <faja>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lut 2009, 11:04
Posty: 14
Skąd: Koszalin
Auto: 323f BA Z5 95'

Postprzez logimen » 28 mar 2009, 01:37

wlasnie jeszcze jak ja testowalem przed wymiana kabli WN i swiec to z rury szla czarna chmura i kaluza malutka sie zrobila :P na dodatek cos z wydechu strzelalo a na obroty jakos dziwnie sie wkrecala miala przerwe wskazowka na 5000obr zimny silnik i na 6000obr jak byl cieply juz. na szczescie juz jest po klopocie :D
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 23:34
Posty: 361 (1/0)
Skąd: Warszawa Rembertów
Auto: Mazda6 GH 2.5L 2008r.

Postprzez Face2Face4Race » 5 maja 2009, 20:47

MAM PROBLEM. przejalem Madzie MX-3 1.8 V6 po uzytkowniku "logimen" (moj brat). po wymianie swiec i kabli WN szarpanie do 2500obr ustalo a za to teraz nastalo nowe szarpanie tak do 2000obr/min przy glebszym depnieciu w gaz :| powyzej 2tys obr Madzia smiga zwawo, ma kopa itd ale do 2tys wogole nie ma odejscia, szarpie okropnie, brak mocy kompletny! gdzies tu na forum czytalem ze moga to byc problemy z zapchanym zaworkiem wolnych obrotow. co wy na to? kable WN i swiece mam nowe wiec chyba zostaje mi aparacik zaplonowy, zawor wolnych obrotow... jakies pomysly? POMOCY!!! ;(
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2009, 20:05
Posty: 50
Skąd: Pałac Kultury City
Auto: Madzia MX-3 V6

Postprzez organo » 5 maja 2009, 22:55

Nie jak zalozyles kable sentechy to nowe beda gorsze od starych..
poczytaj caly ten watek o szarpaniu zobaczysz ile to kwesti poruszonych jest i jak ludziska dochodzili do rozwiazania problemu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez Face2Face4Race » 5 maja 2009, 23:37

logimen napisał(a):Madzia kilka dni temu przeszla wymiane kabli WN (miala Sentech'y a teraz ma NGK) i swiec (NGK BKR5 E-11) przejechala jakies 70km na roznych obrotach ja testowalem na zimno i na cieplo i autko jak nowe po prostu az milo smigac nia teraz xD szarpala do prawie 3000obr a teraz plynnie sie rozpedza od samego dolu bez roznicy czy zimna czy ciepla. odchodzilem od zmyslow juz tak jak nie ktorzy tutaj z forum bo silniczek miala ok sprawdzony i elektryke tez i aparacik tez jest git ale zaden mechanik moj nie kojarzyl ze to moga byc kabelki. nawet mi powiedzial jeden ze to rozrzad zle ustawiony hehe :p DZIEKI ORGANO i reszcie FORUMOWICZOW za wskazowki! freszcie madzia jest zdrowa


to wlasnie ja pisalem za logimen'a... bo ja wymienialem te graty w niej a teraz ja mam ta Madzie. forum czytalem juz z 3razy... i szlak mnie trafia kiedy znowu szarpie mi Madzia... coraz cos nowego jej nie pasi :| trace sily... ratunku!
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2009, 20:05
Posty: 50
Skąd: Pałac Kultury City
Auto: Madzia MX-3 V6

Postprzez wentom » 14 maja 2009, 18:35

witam zas ja mam troche inny problem z dlawieniem po rozgrzaniu silnika obroty mam ok 900 po przejechaniu 3 trzech km a moze nawet mniej obotty spadaja do 500 i faluja .nie dawno czyszczona byl przepustnica po czym tlumik mi wysiadl i od tego momentu tak sie dzieje .siedzac w aucie mam wrazenie ze silnik zaraz wyskoczy bo ostro rzuca ,zauwazylem tez ze po odkreceniu wlewu oleju dmucha powietrze nie wiem co to jestale jest zle
prosze o pomoc i rady
Początkujący
 
Od: 7 sie 2008, 20:15
Posty: 5
Auto: mazda 323f 1.5 Z5

Postprzez organo » 14 maja 2009, 23:03

wentom
niewiadomo czy masz gaz jaki silnik itp
segestia moja ze mozliwe ze cos z przepustnica
moze lapac lewe powietrze
i sonda lambda mogla pasc podczas wymiany tlumika
pozaytym nie wiem co tam jeszcze robiles jaki masz silnik.........
kazdy dmucha jak mu zdejmniejsz korek a na zimnym jest ok bo chodzi na tzw ssaniu i ma wyzsze obr pozniej juz cos sie dzieje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez wentom » 18 maja 2009, 12:51

Bylem własnie u mechanika .Okazuje sie ze rura karbowana dolotu poprostu sparciała i jest peknieta wiec silnik dostawal lewego powietrza.przepustnica czysta filtry do wymiany i bedzie jezdzic lece szukac tej rury.dzieki za rade
Początkujący
 
Od: 7 sie 2008, 20:15
Posty: 5
Auto: mazda 323f 1.5 Z5

Postprzez mixR » 22 maja 2009, 19:50

BratCukierka napisał(a):Kolega miał podobny problem z szarpaniem...
Na codzień nie dało się normalnie jeździć, po dodaniu zbyt mocno gazu na niskich obrotach dławił się i nie chciał jechać.... pomagało odjęcie gazu lub redukcja na niższy bieg...

mam podobny problem,robiłem regenerację aparatu wg fotorelacji organo ale nic to nie dało
sytuacja poprawiła się trochę po przekręceniu aparatu maksymalnie w prawą stronę
nadal szarpie na niskich obrotach,ale jakoś da się jechać
czy mogę chwilowo jeździć z tak przestawionym zapłonem,nic się nie stanie??
zamówiłem już nową cewkę,mam nadzieję że pomoże... :(

Edit:
Problem rozwiązany;winna cewka zapłonowa.
dzięki za pomoc ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323