Wyciekajacy plyn chlodniczy

Postprzez rafallg » 18 lis 2008, 14:31

Ostatnio zaobserwowalem ze ubywa plyn ze zbiorniczka wyrównawczego po wnikliwych ogledzinach zauwazylem ze wyciek jest z okolic paska rozrzadu ,czy to wskazuje ze pompa konczy zywot ?Dodam ze w trakcie jazdy nie cieknie tylko jak stoi , znajomy mechanik zasugerował ze przyczyna moze byc jakis syf ktory podszedł pod wirnik i czasem zdaza tak
sie ze wyciek moze ustapic :| Do tej pory dolalem moze niecale 0,5l
I co o tym myslicie ?Wstrzymac sie z wymiana czy rozgladac sie za pompa a jak juz to jakiej firmy podobno dobre sa GMB
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2007, 13:13
Posty: 67
Auto: Mazda CX-7 2,3 07 r.
bylo 323f 1,8 (97r),6 2,0 (02r) benzin :)

Postprzez konrad278 » 18 lis 2008, 21:18

miałem tak samo i okazało sie że to pompa wody
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez rafallg » 20 lis 2008, 19:20

Jakiej firmy pompę założyłeś ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2007, 13:13
Posty: 67
Auto: Mazda CX-7 2,3 07 r.
bylo 323f 1,8 (97r),6 2,0 (02r) benzin :)

Postprzez konrad278 » 20 lis 2008, 19:47

oj stary nie pamietam ale napewno nie JC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez staś » 20 lis 2008, 20:34

zlikwiduj ten problem jak najszybciej bo płyn chłodniczy na 100% zalewa pasek rozrządu a to =przeskoczeniem paska i przestawieniem rozrządu a co to oznacza pisać chyba już nie muszę
pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2007, 16:07
Posty: 180
Skąd: kielce
Auto: 323f 2.0 DITD BJ

Postprzez sps-snipers » 20 lis 2008, 22:53

Ja tak jeżziłem z 1,5 roku i płyn nie zmoczył paska rozrządu ani nic.Niewierz w bajki :) Jak ścieka to po ściance. Ale rozglądaj sie za nową pompą. A jak pompa to cąły rozrząd rób,bo trzeba go demontowac aby sie dostać do pompy. Ja montowąłem z JC i jest OK .Zrobiłem juz 5 tys.kmI dolałem z litr bo lubie przegrzać :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez staś » 20 lis 2008, 23:46

sps-snipers napisał(a):Niewierz w bajki


<dupa> po bajki to do ksiegarni


sps-snipers napisał(a):dolałem z litr bo lubie przegrzać

<zygi> właśnie pompa z JC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2007, 16:07
Posty: 180
Skąd: kielce
Auto: 323f 2.0 DITD BJ

Postprzez rafallg » 21 lis 2008, 20:30

Przebieg efki to 160 tys/km (teoretyczny ) ;) czy to właśnie po takim przebiegu zaczyna puszczać pompa <wow>
Tak na marginesie to w passacie B3 jest teraz 260 tys/km i nikt nie tykal jeszcze pompy :P
Co jest z ta japońską niezawodnością <killer>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2007, 13:13
Posty: 67
Auto: Mazda CX-7 2,3 07 r.
bylo 323f 1,8 (97r),6 2,0 (02r) benzin :)

Postprzez Lazir » 21 lis 2008, 20:33

Podobnie jak u mnie :P Zobacz temat: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 03:11
Posty: 40 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda6 2.3 TOP SPORT 2006

Postprzez Krzysztof Gromadzki » 21 lis 2008, 21:42

Witam!

Ja zakładałem (przy okazji wymiany rozrządu) pompę wody GMB (~120 zł w carspeed.pl) i jak na razie nie mam z nią żadnych kłopotów. Jeżeli jesteś pewny że pompa wody cieknie to nie czekałbym specjalnie długo z jej wymianą (koszt robocizny waha się w Gdańsku w granicach 250 zł), bo chyba nie chciałbyś zostać z unieruchomionym autem gdzieś poza miastem. To że ubywa płynu to jedna zauważalna jej wada. A nikt nie wie co się z nią dzieje oprócz tego że cieknie. Oby się nie zatarła.
Do niedawna Mazda 323F (BA) 1.8 16V DOHC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2006, 14:53
Posty: 32
Skąd: Gdańsk
Auto: Ford Mondeo MK3 1.8 16V DOHC

Postprzez sps-snipers » 21 lis 2008, 22:53

dolałem z litr bo lubie przegrzać


właśnie pompa z JC

Staś---> nie gadaj bzdur. Bo wycieków niema ani ucieka do silnika. czasem trzeba troche dolac jak sie jeżdzi na gazie; Jeżdziłem Punto w gazie trzeba było czasem dolać,w służbowej Cliówce trzeba czasem dolac bo auto tez w gazie, w Mazdzie po wymianie pompy tez czasem trzeba troche dolać. jak sie jeżdzi na gazie to trzeba kontrolować ubytki płynu bo sie bardziej silnik grzeje :)
Firma JC nienależy do najlepszych ale narazie 5 tyś km przejechane po wymianie rozrządu i śmiga w porządku :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez waldii » 21 lis 2008, 23:07

sps-snipers napisał(a):czasem trzeba troche dolac jak sie jeżdzi na gazie

:| <głaszcze> pierwsze slysze.Wytłumacz mi co sie dzieje z tym plynem.Ucieka w atmosfere??


sps-snipers napisał(a):jak sie jeżdzi na gazie to trzeba kontrolować ubytki płynu bo sie bardziej silnik grzeje

plyn ogrzewa parownik czyli ta ciecz sie chlodzi przy ukladach z gazem :P



rafallg napisał(a):Co jest z ta japońską niezawodnością

co???Poczytaj manuala.Wymiana rozrzadu ok.90k km wraz z pompa wody ;) tak wyliczone i koniec
waldii
 

Postprzez bzzyczek » 21 lis 2008, 23:12

Staś---> nie gadaj bzdur. Bo wycieków niema ani ucieka do silnika. czasem trzeba troche dolac jak sie jeżdzi na gazie; Jeżdziłem Punto w gazie trzeba było czasem dolać,w służbowej Cliówce trzeba czasem dolac bo auto tez w gazie, w Mazdzie po wymianie pompy tez czasem trzeba troche dolać. jak sie jeżdzi na gazie to trzeba kontrolować ubytki płynu bo sie bardziej silnik grzeje


Teraz to Ty gadasz bzdury :) To że auto posiada instalacje gazowa nie oznacza że musi ubywać płynu.
Ja mam gaz i jakoś przez cały rok nie musiałem dolewać, zresztą pewnie nie tylko ja.
A z tym że silnik się grzeje to też jakoś nie jestem przekonany, chyba tylko wtedy gdy instalacja jest źle ustawiona i silnik dostaje za ubogą mieszanke wtedy może wzrosnąć temp. spalania :]
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez staś » 21 lis 2008, 23:43

sps-snipers napisał(a):Firma JC nienależy do najlepszych ale narazie 5 tyś km przejechane


tak do najleprzych nie nalezy to fakt wiem bo sam musiałem kupić ich pompe z braku innej i jest napryawde do dup... bo w lato to niewyrabia wytwaza zbyt niskie ciśnienie jej wirnik to to tylko blacha z poprzecznie przyspawanymi łopatami a orginał to stalowy odlew ciasno spasowany

Obrazek

Obrazek

oceńcie sami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2007, 16:07
Posty: 180
Skąd: kielce
Auto: 323f 2.0 DITD BJ

Postprzez waldii » 21 lis 2008, 23:52

staś napisał(a):oceńcie sami

mi to na mieszalnik do wody wygląda <lol> <lol>
waldii
 

Postprzez rafallg » 23 lis 2008, 13:22

Lazir napisał(a):Podobnie jak u mnie :P Zobacz temat: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60017


No az tak zle to nie jest :D
ale predzej czy później tak sie zrobi a wymiana to raczej nie uniknona koniecznosc :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2007, 13:13
Posty: 67
Auto: Mazda CX-7 2,3 07 r.
bylo 323f 1,8 (97r),6 2,0 (02r) benzin :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323