Słabo rusza przy klimie i upale

Postprzez beata26 » 10 cze 2010, 14:15

Witam

Mam mazdę 323f BA z silnikiem 1.5 oraz sprawną klimatyzacją. Problem w tym, że przy ostatnich upałach zaczęłam często korzystać z klimatyzacji, załączając ją na 3 i 4 moc obrotow oraz włączając wewnętrzny obieg powietrza dla szybszego wychłodzenia kabiny. Niestety, zauważyłam, że przy ruszaniu (obroty do 2000, zwlaszcza przy 1000) mazda strasznie muli – ciężko rusza z miejsca i wyraźnie ją coś przytyka. Kolo 2000 odblokowuje sie i sunie do przodu. Trzeba mocno dodawać gazu, a raz prawie by mi zgasła. Czy jest to normalne, zważywszy na duże obciążenie w sumie słabego silnika?
W zasadzie nie jestem pewna, czy problem występuje tylko przy włączonej klimie, czy też jest zależny od temperatury powietrza na zewnatrz (teraz 30 stopni+). Jeszcze się temu nie przyjrzałam, znaczy jeździe przy WYłączonej klimie na takich upałach – nie wiem czy wtedy tez muli...
Wiem jedynie, ze na zimnym silniku nie ma problemu z przyspieszeniem.
Prosze o wypowiedz uzytkownikow mazdy z silnikiem 1.5 i klima.
PS: Przeplywomierz – komputer wyswietlal bledy, ale przeplywomierz zostal przeczyszony a bledy wykasowane.
Wiekszosc newralgicznych elementow samochodu zostalo wymienionych (wszystkie filtry (w tym paliwa), plyny, kable, swiece, kopulka i palec).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2009, 13:59
Posty: 127
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f BA 1.5 (1996)

Postprzez semenjr » 10 cze 2010, 14:44

mialem dzisiaj to samo wydaje mi sie ze silnik ma za slabe chlodzenie zamiast zimnego powietrza dostaje gorace
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 16:22
Posty: 51
Skąd: Chełm
Auto: była mazda 323f BA 1.5 98

Postprzez mario1616 » 10 cze 2010, 14:54

tez tak mam :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez beata26 » 10 cze 2010, 14:59

Semenjr, byc moze. Ja nie jestem w stanie tego stwierdzic, gdzy u mnie wskazowka temperatury silnika zawsze zatrzymuje sie nieco przed 90 stopniami czy w lecie czy w zimie. Zapewne sie zacina, bo czujnik temperatury silnika zostal wymieniony. Wiec nie jestem w stanie stwierdzic czy temperatura silnika mocno wzrasta, choc wiatrak zalacza sie prawidlowo, a chlodnica jest w b.d. stanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2009, 13:59
Posty: 127
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f BA 1.5 (1996)

Postprzez lesiux » 10 cze 2010, 17:56

u mnie mam podobnie ale tylko jak odpalę ciepły silnik i trwa to około minuty a później już idzie normalnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez wm1979 » 11 cze 2010, 21:26

W ogóle mam wrażenie, że w lecie Madzia czuje się trochę ospała i rzeczywiście szczegónie z włączoną klimą trzeba ją bardziej dusić. Do mniej więcej 2 tysięcy obrotów idzie znacznie wolniej niż zimą, czy wczesną wiosną (czyli bez klimy), ale to chyba normalne (Mazda też człowiek – nam "obroty" też przy +30 spadają :–)).
wm1979
 

Postprzez andrzejq » 11 cze 2010, 22:42

Normalka, przy takim upale i klimie działającej na pełnych obrotach Z5 nie daje rady – niestety – jak się rozbuja to jakoś jedzie ale przyśpieszenia nie ma. Teraz mam V6 i też czuć wyraźny spadek mocy przy załączonej klimie ale troszeczkę więcej jej zostaje. Proponuję wybrać się na przejażdżkę późnym wieczorem z otwartymi szybami – autko odzyska wigor :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 22:15
Posty: 330
Skąd: Twierdza Przemyśl
Auto: ex Mazda 323F BA KF&Z5 user

Postprzez Adaś » 13 cze 2010, 10:48

Kiedyś na DynoDay w Warszawie robiliśmy pomiary z klimatyzacją – włączona zabiera od 10 do 15KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez soul » 13 cze 2010, 11:23

od czasu gdy zamontowałem w swojej v6 dolot zimnego powietrza na rurach alu – w tym tygodniu gdy były upały, jazda w korkach z klimą to katorga dla silnika, z włączoną klimą wentylatory wieją ciepłem non stop na silnik i dolot , rury dolotu rozgrzewają sie do takiej temperatury ze cięzko jest je dotknac, przy takiej temperaturze pod maską temperatura zasysanego powietrza jest pewnie kosmiczna – mam wtedy wrazenie ze jade z5 :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Enduro » 13 cze 2010, 13:32

Adaś napisał(a):Kiedyś na DynoDay w Warszawie robiliśmy pomiary z klimatyzacją – włączona zabiera od 10 do 15KM

sporo , w dodatku jesli silnik ma ich ok. 90..!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez esina » 13 cze 2010, 15:28

obciążenie słabego silnika ?!?! :|

samochody z silnikiem 1.2 mają kilmatyzacje i jakoś nie mulą po wł. klimy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez Enduro » 13 cze 2010, 15:49

esina napisał(a):obciążenie słabego silnika ?!?! :|

samochody z silnikiem 1.2 mają kilmatyzacje i jakoś nie mulą po wł. klimy.

wynika to z rodzaju klimatyzacji no i z przelozen skrzyni biegow...
ale byc moze, ze mazdy jest dosc czula na klime?!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Kubeu » 13 cze 2010, 18:29

Ja w swojej magdzie zauważyłem właśnie taką zależność że jak jest gorąco na dworze nie ważne czy z klimą czy bez to idzie słabiej niż jak jest chłodno no czuć różnicę jak diabli.
Sprawiedliwość bez siły to nieudolność, siła bez sprawiedliwości to przemoc.

Masutatsu Oyama
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2010, 15:53
Posty: 66
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323F 97r Z5

Postprzez esina » 13 cze 2010, 19:10

Enduro napisał(a):
esina napisał(a):obciążenie słabego silnika ?!?! :|

samochody z silnikiem 1.2 mają kilmatyzacje i jakoś nie mulą po wł. klimy.

wynika to z rodzaju klimatyzacji no i z przelozen skrzyni biegow...
ale byc moze, ze mazdy jest dosc czula na klime?!
pozdr.
E.


Jaki rodzaj klimatyzacji ma Mazda ?
Nie widzę żadnego powiązania skrzyni biegów z klimatyzacją.
Czuła na kimatyzacje ?!?!?! ...co przez to rozumiesz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez semenjr » 13 cze 2010, 19:14

znajomi maja ten sam problem w toyocie yaris, porada autoryzowanego serwisu: przed rozpoczeciem manewru wyprzedzania nalezy wylaczy klimatyzacje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 16:22
Posty: 51
Skąd: Chełm
Auto: była mazda 323f BA 1.5 98

Postprzez Bartg » 13 cze 2010, 19:22

LOl auto z 1.2 nie muli po wlaczeniu klimy, to wsiadz do takiego 60 konnego potwora i wlacz klime na max, zobaczymy jak super bedzie sie rozpedzal. Nie ma co sie doszukiwac jakis awarii, to absolutnie normalne.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Enduro » 13 cze 2010, 19:54

esina napisał(a):Nie widzę żadnego powiązania skrzyni biegów z klimatyzacją.
Czuła na kimatyzacje ?!?!?! ...co przez to rozumiesz?

jest, absoltunie, bo jesli auto ma krotkie/mocne przelozenia, to nie odczujesz klimy zbytnio...
bo to tak jak w rowerze:
duzy tryb z tylu lub maly z przodu,
-i nawet pod gorke lzej podjechac..
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez andrzejq » 13 cze 2010, 22:55

semenjr napisał(a):przed rozpoczeciem manewru wyprzedzania nalezy wylaczy klimatyzacje :)
dokładnie to taki ukryty NOS :D
esina napisał(a):samochody z silnikiem 1.2 mają kilmatyzacje i jakoś nie mulą po wł. klimy.

hmm, cóż to za samochody?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 22:15
Posty: 330
Skąd: Twierdza Przemyśl
Auto: ex Mazda 323F BA KF&Z5 user

Postprzez korytarz4 » 14 cze 2010, 12:55

ABSOLUTNIE NORMALNE ZJAWISKO!!!! auto po załączeniu klimy traci ok 10% mocy – jest to sprawdzane na hamowni przez nie jedno czasopismo motoryzacyjne, więc pitolenie że po włączeniu klimy auto idzie tak samo jest śmieszne. Sam mam mazdę 1.5 i po załączeniu klimy auto zdecydowanie słabiej się zbiera, gdyż jest to normalne i logiczne. Jeżeli ktoś nie odróżnia jazdy z klimą lub bez to głębokie współczucia...
Pozdrawiam Kuba[color=#0080BF][/color]
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2009, 23:18
Posty: 101
Skąd: Poznan\Luboń
Auto: Jest: 323C 1.5 16v 98r – LIFT
była mx-3: 1.6 16v 94r – LIFT

Postprzez Artiks » 18 cze 2010, 09:37

Kubeu napisał(a):Ja w swojej magdzie zauważyłem właśnie taką zależność że jak jest gorąco na dworze nie ważne czy z klimą czy bez to idzie słabiej niż jak jest chłodno no czuć różnicę jak diabli.
To jest normalne, przy wyższych temperaturach masz mniejszą gęstość powietrza. Przejrzyj dokładnie układ dolotowy +połączenie z puszką rezonansową czy nie ma nieszczelności,polecam zamontowanie wkładki K&N do ori puszki, poprawia wyczuwalnie dół obrotów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323