Strona 29 z 29

PostNapisane: 12 maja 2018, 21:51
przez tms323
Garbage1989 napisał(a):Proponowałbym sprawdzić bo kumplowi w 626 z 2000r w dieslu diagnozowalem który czujnik ma padnięty i normalnie się komunikowało że sterownikiem bo właściwie wskazało ktory czujnik ABS był padnięty

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

Jakim programem sprawdzałeś? Do ELM'a podłączałeś też tylko te trzy piny (GND, +B, MEN)?

Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

PostNapisane: 13 maja 2018, 00:11
przez Garbage1989
Do komunikacji użyłem sprawdzonego ELMa v1.4b, program to ForScan a do podłączenia ELMa do samochodu użyłem przejściówki do złącza Mazda DLC kupionej w viakenie, wszystko siedzi pewnie w złączu diagnostycznym i nie było problemów z odczytem danych i kasowaniem awarii

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

PostNapisane: 29 sty 2019, 12:40
przez komar601
Witam w mojej mazdzie 626 gf nie ma pinu do wypikania kodow bledow silnika czy w tym przypadku jest jakas inna procedura

PostNapisane: 29 sty 2019, 14:02
przez Marek 161BD081
komar601 – to jest Dział BA/BH a nie GF/GW <oczko>
Poczytaj o diagnostyce za pomocą komputera lub smartfonu i ELM327 ale zerknij też ten temat: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 25&t=19384

Problem Diagnosis

PostNapisane: 25 mar 2019, 20:19
przez PawelMiros
Cześć :) Chciałbym dowiedzieć się co mogłoby się stać bo już rozkładam ręce...
-przejściówka do kompa sprawdzona(urwany przewód założony do masy)
-bezpieczniki wszystkie sprawdzone
-wszystkie masy w komorze silnika przeczyszczone i sprawdzone
-reset kompa kilkukrotnie, stała bez założonej klemy ponad 8 dni
Stało się to w sobotę 16 Marca... po odpaleniu, chodziła ok pół minuty. Zgasiłem, odczekałem 10 min i chciałem 2 raz zakręcić i już od tg czasu tak się stało i ciągle tak jest...
Co to mogło się stać?

PostNapisane: 29 mar 2019, 14:29
przez Marek 161BD081
A nie zapomniałeś przypadkiem o rezystorze w szereg z diodą?
On faktycznie jest potrzebny o ile nie masz diody/lampki ledowej przystosowanej do napięcia zasilającego 12V.
Teraz to kto wie czy nie jest już za późno bo to wyjście FEN nie ma dużej obciążalności i nie jest aż tak trudno je uwalić.

Zrób jeszcze mały test – pin złącza TEN połącz z masą lub minusem accu i zobacz czy dioda zacznie migać.
Już kiedyś się spotkałem z przypadkiem, gdy łączenie z pinem GND nic nie dawało.

P.S. a pytanie twoje dołączyłem do istniejącej dyskusji – proszę na przyszłość korzystać z wyszukiwarki

PostNapisane: 21 kwi 2019, 20:19
przez PawelMiros
okej dzięki ;) nie zapomniałem, zawsze mi tak błyskało i byo dobrze... próbowałem i tą metodą i nic, ale na szczęście po zmianach na innego kompa było okej, na k8. Po kilku dniach znów wsadziłem ten sam komp i było dobrze. Już problemu nie ma, auto złożone, jeździ :)

Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

PostNapisane: 12 sty 2020, 19:15
przez Kojoto
Witam
Jestem nowy wiec prosze o zrozumienie kupilem z bledem na desce gosc nie wie co i jak poprostu sie zapalilo auto malo uzywane przez dziadka bylo i teraz ...
Swieci blad ABS i od spryskiwacza malo plynu a zbiornik pelny
Po wlozeniu zworki w kosc tego gniazda diag. na desce kontrolka od abs nie mryga nic sie nie dzieje czy pozostalo tylko z dioda to zrobic czy jest jakis tani kabel zeby sie podpiac
Potrzebuje auto dac kobiecie do jazdy prosze o pomoc
Troche juz poszukalem zeby nie bylo i ten sposob nie zadzialal u mnie

PostNapisane: 13 sty 2020, 00:42
przez Marek 161BD081
ABS i silnik to osobne moduły – pamiętaj o tym

Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

PostNapisane: 13 sty 2020, 13:09
przez Kojoto
ok a podpowiesz jak ten abs zdiagnozowac koronki wyczyscilem z przodu nie wiem jak tyl bo tam bebny sa to musze chyba rozebrac da rade jakos to w szybki sposob zrobic ? magiki u mnie juz nawet nie chca sie brac za takie stare auto bo nie maja wtyczek dzwonilem do wszystkich to kaza tydzien czekac moze kupi i zrobi i gdyba ...
Pomozecie ?
i ten plyn pelny zbiornik a swieci ze pusty
gdzie tu sa jakies bezpieczniki hahah

Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

PostNapisane: 13 sty 2020, 13:32
przez MazdaOwner
Sprawdzałeś w ten sposób czy inaczej?

Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

PostNapisane: 13 sty 2020, 13:37
przez Kojoto
zworka tylko bez diody musze jechac gdzies kupic
na zworce kontrolki nie migaly nic

zworke zrobilem GND I TBS =nie zadzialalu kontrolki a jak podpiac z dioda bo juz ktorys film obejrzalem i zglupialem




A co moze byc z tym od plynu ?

Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

PostNapisane: 13 sty 2020, 14:44
przez MazdaOwner
Zaglądnij tutaj

Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

PostNapisane: 13 sty 2020, 22:00
przez Kojoto
Rozebalem nadkole od spodu wywloklem czujnik wyczyscilem dalem magnes od dolu plywaka-(moze powinien byc od gory ? ale to by za slaby magnesik chyba zeby to zadzialalo)wtyczka tez wyczyszczona ta przy zbiorniku u gory i nie dziala
Po wyjeciu z tej wlasnie wtyczki zgaslo po podaczeniu kabli od czujnika swieci nie wazne czy wtyczka na dole przy czujce wpieta czy nie nic nie zmienia -obstawiam czujnik ale co tam sie moze popsuc ??
Kupie czujnik tylko gdzie ?
Abs nie robilem nie bylo juz czasu

Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

PostNapisane: 13 sty 2020, 22:10
przez MazdaOwner
Zastanów się, skoro po wyjęciu górnej wtyczki kontrolka gaśnie, a po wyjęciu dolnej wtyczki nie, to dlaczego nie wyczyściłeś dolnej wtyczki?

Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

PostNapisane: 13 sty 2020, 23:15
przez Kojoto
dolnej wtyczki ? tam nie ma co czyscic jest zalany magnes i 2 czarne przewody ida do wtyczki u gory i tam sa jeszcze dwa inne i tyle nie wiem co moze sie popsuc w magnesiku wielkosci pineski bo to tak chyba dziala jak sie zbliza czyli opadnie plywak w tej tubce to swieci jak plywak u gory powinno gasnac czyli wyjeta wtyczka z czujki powinna zgasic a tu swieci

Jak mi sie uda wrzucic foty jutro zrobie i pokaze ale to chyba trzea przeniesc gdzes bo nie ten temat tu

Czujniki wyczyscilem wszystkie 4 koronki i sa ok nie wiem co tam moglo pasc jutro sprawdze ta dioda jak kupie

Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

PostNapisane: 16 sty 2020, 14:10
przez Kojoto
Problem rozwiazany
czujnik abs wymienilem zdiagnozowalem sam swoim sposobem
czujnik spryskiwacza winny byl ten kawalek od wtyczki do czujnika w zbiorniku sam plywak ok
jak by ktos potrzebowal plywak to mam do sprzedania

PostNapisane: 12 sty 2022, 11:50
przez Rampi
Witam chciałem odczytać błędy abs z mojej mx3 1.6 95. Znalazłem złącze Diagnostyczne i zwarlem tbs-gnd oraz b+ z fen. I teraz problem. Dioda świeci się stale. To samo gdy zworka jest na ten-gnd(czyli teoretvzynie wnioskuję, że brak błędów silnika. No i tu zasadnicze pytanie. Dlaczego podczas sprawdzania absu diode wkładamy pomiędzy Fen-B+ a nie pomiędzy Fbs-B+. Chciałbym sprobowac takie połączenie ale nie chce ryzykować zwarcia.

PostNapisane: 12 sty 2022, 12:07
przez Marek 161BD081
Do diagnostyki nie używany pinów FEN czy TEN.
TEN i FEN służy do diagnostyki silnika

FBS i TBS – ABS
FAT i TAT – skrzynia automat
itd.