Garbage1989 napisał(a):Proponowałbym sprawdzić bo kumplowi w 626 z 2000r w dieslu diagnozowalem który czujnik ma padnięty i normalnie się komunikowało że sterownikiem bo właściwie wskazało ktory czujnik ABS był padnięty
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Jakim programem sprawdzałeś? Do ELM'a podłączałeś też tylko te trzy piny (GND, +B, MEN)?
Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie
Napisane: 13 maja 2018, 00:11
przez Garbage1989
Do komunikacji użyłem sprawdzonego ELMa v1.4b, program to ForScan a do podłączenia ELMa do samochodu użyłem przejściówki do złącza Mazda DLC kupionej w viakenie, wszystko siedzi pewnie w złączu diagnostycznym i nie było problemów z odczytem danych i kasowaniem awarii
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie
Napisane: 29 sty 2019, 12:40
przez komar601
Witam w mojej mazdzie 626 gf nie ma pinu do wypikania kodow bledow silnika czy w tym przypadku jest jakas inna procedura
Cześć Chciałbym dowiedzieć się co mogłoby się stać bo już rozkładam ręce... -przejściówka do kompa sprawdzona(urwany przewód założony do masy) -bezpieczniki wszystkie sprawdzone -wszystkie masy w komorze silnika przeczyszczone i sprawdzone -reset kompa kilkukrotnie, stała bez założonej klemy ponad 8 dni Stało się to w sobotę 16 Marca... po odpaleniu, chodziła ok pół minuty. Zgasiłem, odczekałem 10 min i chciałem 2 raz zakręcić i już od tg czasu tak się stało i ciągle tak jest... Co to mogło się stać?
Napisane: 29 mar 2019, 14:29
przez Marek 161BD081
A nie zapomniałeś przypadkiem o rezystorze w szereg z diodą? On faktycznie jest potrzebny o ile nie masz diody/lampki ledowej przystosowanej do napięcia zasilającego 12V. Teraz to kto wie czy nie jest już za późno bo to wyjście FEN nie ma dużej obciążalności i nie jest aż tak trudno je uwalić.
Zrób jeszcze mały test – pin złącza TEN połącz z masą lub minusem accu i zobacz czy dioda zacznie migać. Już kiedyś się spotkałem z przypadkiem, gdy łączenie z pinem GND nic nie dawało.
P.S. a pytanie twoje dołączyłem do istniejącej dyskusji – proszę na przyszłość korzystać z wyszukiwarki
Napisane: 21 kwi 2019, 20:19
przez PawelMiros
okej dzięki nie zapomniałem, zawsze mi tak błyskało i byo dobrze... próbowałem i tą metodą i nic, ale na szczęście po zmianach na innego kompa było okej, na k8. Po kilku dniach znów wsadziłem ten sam komp i było dobrze. Już problemu nie ma, auto złożone, jeździ
Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie
Napisane: 12 sty 2020, 19:15
przez Kojoto
Witam Jestem nowy wiec prosze o zrozumienie kupilem z bledem na desce gosc nie wie co i jak poprostu sie zapalilo auto malo uzywane przez dziadka bylo i teraz ... Swieci blad ABS i od spryskiwacza malo plynu a zbiornik pelny Po wlozeniu zworki w kosc tego gniazda diag. na desce kontrolka od abs nie mryga nic sie nie dzieje czy pozostalo tylko z dioda to zrobic czy jest jakis tani kabel zeby sie podpiac Potrzebuje auto dac kobiecie do jazdy prosze o pomoc Troche juz poszukalem zeby nie bylo i ten sposob nie zadzialal u mnie
Napisane: 13 sty 2020, 00:42
przez Marek 161BD081
ABS i silnik to osobne moduły – pamiętaj o tym
Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie
Napisane: 13 sty 2020, 13:09
przez Kojoto
ok a podpowiesz jak ten abs zdiagnozowac koronki wyczyscilem z przodu nie wiem jak tyl bo tam bebny sa to musze chyba rozebrac da rade jakos to w szybki sposob zrobic ? magiki u mnie juz nawet nie chca sie brac za takie stare auto bo nie maja wtyczek dzwonilem do wszystkich to kaza tydzien czekac moze kupi i zrobi i gdyba ... Pomozecie ? i ten plyn pelny zbiornik a swieci ze pusty gdzie tu sa jakies bezpieczniki hahah
Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie
Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie
Napisane: 13 sty 2020, 22:00
przez Kojoto
Rozebalem nadkole od spodu wywloklem czujnik wyczyscilem dalem magnes od dolu plywaka-(moze powinien byc od gory ? ale to by za slaby magnesik chyba zeby to zadzialalo)wtyczka tez wyczyszczona ta przy zbiorniku u gory i nie dziala Po wyjeciu z tej wlasnie wtyczki zgaslo po podaczeniu kabli od czujnika swieci nie wazne czy wtyczka na dole przy czujce wpieta czy nie nic nie zmienia -obstawiam czujnik ale co tam sie moze popsuc Kupie czujnik tylko gdzie ? Abs nie robilem nie bylo juz czasu
Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie
Napisane: 13 sty 2020, 22:10
przez MazdaOwner
Zastanów się, skoro po wyjęciu górnej wtyczki kontrolka gaśnie, a po wyjęciu dolnej wtyczki nie, to dlaczego nie wyczyściłeś dolnej wtyczki?
Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie
Napisane: 13 sty 2020, 23:15
przez Kojoto
dolnej wtyczki ? tam nie ma co czyscic jest zalany magnes i 2 czarne przewody ida do wtyczki u gory i tam sa jeszcze dwa inne i tyle nie wiem co moze sie popsuc w magnesiku wielkosci pineski bo to tak chyba dziala jak sie zbliza czyli opadnie plywak w tej tubce to swieci jak plywak u gory powinno gasnac czyli wyjeta wtyczka z czujki powinna zgasic a tu swieci
Jak mi sie uda wrzucic foty jutro zrobie i pokaze ale to chyba trzea przeniesc gdzes bo nie ten temat tu
Czujniki wyczyscilem wszystkie 4 koronki i sa ok nie wiem co tam moglo pasc jutro sprawdze ta dioda jak kupie
Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie
Napisane: 16 sty 2020, 14:10
przez Kojoto
Problem rozwiazany czujnik abs wymienilem zdiagnozowalem sam swoim sposobem czujnik spryskiwacza winny byl ten kawalek od wtyczki do czujnika w zbiorniku sam plywak ok jak by ktos potrzebowal plywak to mam do sprzedania
Napisane: 12 sty 2022, 11:50
przez Rampi
Witam chciałem odczytać błędy abs z mojej mx3 1.6 95. Znalazłem złącze Diagnostyczne i zwarlem tbs-gnd oraz b+ z fen. I teraz problem. Dioda świeci się stale. To samo gdy zworka jest na ten-gnd(czyli teoretvzynie wnioskuję, że brak błędów silnika. No i tu zasadnicze pytanie. Dlaczego podczas sprawdzania absu diode wkładamy pomiędzy Fen-B+ a nie pomiędzy Fbs-B+. Chciałbym sprobowac takie połączenie ale nie chce ryzykować zwarcia.
Napisane: 12 sty 2022, 12:07
przez Marek 161BD081
Do diagnostyki nie używany pinów FEN czy TEN. TEN i FEN służy do diagnostyki silnika