Strona 28 z 29

Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

PostNapisane: 20 mar 2018, 16:53
przez MaDin
Witam. Czy słaby aku może być przyczyną nie czytania kodów. Zrobiłem dokładnie jak wskazano:


Przyrządy do testowania

Elementy potrzebne do czujnika

Diodal LED

Rezystor 1000 Ohm (czyli 1kOhm)



Schemat testera:

FEN ----|<|----|1000Ohm|---- +B



Dla ułatwienia dodam, że każda dioda w okrągłej obudowie ma charakterystyczne ścięcie na kołnierzu, które ma być zwrócone w kierunku końcówki np. FEN (odwrotne połączenie spo-woduje zablokowanie przepływu prądu i dioda nie zaświeci się). Aby sprawdzić prawidłowe spolaryzowanie diody, należy koniec próbnika, który ma być połączony do styku FEN przy-łożyć do GND – dioda powinna zaświecić się.



Interpretacja odczytów

Komputer na wyjściach testowych (przykładowy FEN) podaje dwa stany napięć – 0V lub 12V. Krótki sygnał oznacza jedności, długi dziesiątki. Sygnały części dziesiętnych zawsze występują przed sygnałami jedności. Dla przykładu – trzy długie sygnały i cztery krótkie oznaczają błąd numer 34.



Kody silnika – manualna skrzynia biegów

Aby odczytać kody błędów w samochodach wyposażonych w manualną skrzynię biegów, należy:



1. Wyłączyć zapłon.

2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem „DIAGNOSTIC” odnaleźć styki GND i TEN i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).

3. W przypadku samochodów nie posiadających kontrolki MIL, pomiędzy zaciski FEN i B+ należy podłączyć tester diodowy, przygotowany według wcześniej umieszczonego opisu.

4. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.

5. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka MIL) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).

Dioda wycięciem do FEN a rezystor do +B no i mostek TEN z GND. Zastanawiam się czy rezystor musi być w odpowiednią stronę. W trakcie słyszałem tylko jakiś ciągły jakby cykający dźwięk za grodzi silnika jakby z wnętrza. Pomocy koledzy żona jechała i nagle madzia zaczęła słabnąć aż zgasła i do tej pory milczy.

Dopisano 20 mar 2018, 17:35:

Witam ponownie. Spróbowałem jeszcze raz. Tym razem dioda zaświeciła tylko raz ale długo. Potem już zero reakcji nic nie świeciło. Zlokalizowałem ten dźwięk.

PostNapisane: 22 mar 2018, 08:41
przez Marek 161BD081
Ten dźwięk chyba ma każdy użytkownik tego modelu – to pracuje zawór biegu jałowego.
Accu musiałoby być chyba naprawdę słabe aby nie dało się kodów odczytać ale nie zaszkodzi spróbować na innym bądź ten podładować.
Możesz spróbować wymusić jakiś błąd (np. odłączając przepływomierz) i sprawdzić czy się on faktycznie pojawi.

Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

PostNapisane: 24 mar 2018, 12:04
przez MaDin
Witam. Dziś kupiłem nowy aku. podłączyłem kontrolkę led i znowu, zaświeciła raz a długo od razu po przekręceniu kluczyka. Czy można to traktować jako kod nr 10

Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

PostNapisane: 24 mar 2018, 15:27
przez Garbage1989
MaDin napisał(a):Witam. Dziś kupiłem nowy aku. podłączyłem kontrolkę led i znowu, zaświeciła raz a długo od razu po przekręceniu kluczyka. Czy można to traktować jako kod nr 10
Jakbyś przeczytał że zrozumieniem opis procedury to byś wiedział że jeden długi sygnał to rozpoczęcie wyświetlania kodów jeżeli po nim nie dzieje się nic wskazuję to na brak błędów, bo kody błędów są wymrógiwane w kółko wiwc jeżeli miałbyś błąd 10 to mrugałoby długim w kółko

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

PostNapisane: 25 mar 2018, 09:15
przez MaDin
Garbage1989
"Jakbyś przeczytał że zrozumieniem opis procedury to byś wiedział że jeden długi sygnał to rozpoczęcie wyświetlania kodów jeżeli po nim nie dzieje się nic wskazuję to na brak błędów, bo kody błędów są wymrógiwane w kółko więc jeżeli miałbyś błąd 10 to mrugałoby długim w kółko"

Ok moje nie dopatrzenie. Mam rozumieć, że jak odłączyłem stary akumulator i po pewnym czasie podpiłem nowy to kody błędów z pracy silnika zostały zresetowane. I teraz aby je wygenerować muszę odpalić silnik, nota bene którego nie da się uruchomić.

PostNapisane: 25 mar 2018, 09:28
przez Marek 161BD081
Jeśli występuje jakiś konkretny błąd to może on zostać zarejestrowany podczas próby uruchomienia.
Który masz rocznik auta?

PostNapisane: 25 mar 2018, 10:31
przez MaDin
Mazda 1,5 16V 96r. 88KM, Z5. Silnik na nowym aku próbowałem już odpalać parę ładnych razy. Kod próbowałem odczyta po tych nieudanych próbach z myślą, że zacznie mrugać. I tak jak powyżej pisałem nic się nie dzieje. Myślałem że źle wykonałem "przyrząd" do odczytania kodów ale nie nawet kilka razy się upewniałem i nawet mierzyłem rezystor czy aby na pewno ma 1000 omów. Mierzyłem też napięci na FEN mam 0, na TEN i B+ powyżej 12. Nie znam się i nie wiem czy to dobrze.????
Sprawdzałem też jedną ze świec po wymianie i nie widać oznak paliwa. Zdemontowałem też tylne siedzenie i odkręciłem pokrywę nad pompą paliwa żeby słyszeć czy cyka przy przekręcaniu kluczyka. Wynik pompę słychać przy przekręcaniu kluczyka. Zastanawiam się czy nie zdjąć wężyka doprowadzającego paliwo do listwy i zobaczyć czy paliwo dochodzi.

PostNapisane: 25 mar 2018, 11:13
przez Marek 161BD081
Może faktycznie nie ma zadnych błędów.
Część rzeczy jest poza kontrolą kompa tak jak chociażby ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej.

PS. Weź kogoś do pomocy i spróbuj odpalić za pomocą „plaka”.

Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

PostNapisane: 2 maja 2018, 11:08
przez rafal0820
Witam.
Robiłem odczyt błędów mojej Madzi tylko nie wiem czy je dobrze interpretuje. W jakich samochodach są kody dwu- lub cztero- cyfrowe. Po przekręceniu kluczka mignęło raz krótko, a później raz długo i kody 11,12,13. Mam to czytać jako każdy z osobna czy jako 0123?

PostNapisane: 2 maja 2018, 12:07
przez Marek 161BD081
U ciebie to masz kody czterocyfrowe – kody dwucyfrowe występowały przed liftem w okolicach 1996r.
W twoim aucie możesz próbować diagnostyki via ELM327 – poczytaj o tym bo jest to znacznie wygodniejsze od kodów migowych.

PostNapisane: 3 maja 2018, 07:00
przez rafal0820
No właśnie u mnie jest przed lift.

Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

PostNapisane: 3 maja 2018, 09:35
przez Garbage1989
rafal0820 napisał(a):No właśnie u mnie jest przed lift.
Nie czytasz że zrozumieniem w BJ masz 4 cyfrowe kody błędów ale możesz mieć mazdowskie złącze DLC kupujesz przejściówkę z DLC na OBDII i ELM327 który współpracuje z ForScan'em i masz gotową odpowiedź co dręczy twój samochód bez diody i zastanawiania się czy dobrze zrozumiałeś

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

PostNapisane: 3 maja 2018, 13:55
przez rafal0820
A macie któryś sprawdzony czy może być najtańszy taki do 30zł. Myślałem nad tym:
http://allegro.pl/polski-elm327-v3-wifi ... 11777.html
ale czy jest sens kupować za tyle?

Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

PostNapisane: 3 maja 2018, 16:26
przez Garbage1989
Temat walkowany milion razy, jeżeli lubisz ryzyko możesz kupić chiński oto najlepiej bezpośrednio z Chin nie dając zarobić Januszowi biznesu ale czy będzie działać dowiesz się jak przyjdzie. Ten który wkleiłeś jest polskiej produkcji ja osobiście polecam z firmy Viaken bo mają też wsparcie techniczne i trochę się dziwię bo współpracują z klubami motoryzacyjnymi i forami a na naszym forum mimo dużej popularności samodiagnostyki jest pierdyliard wątków który ELM wybrać gdzie na stronie ForScana był wątek w którym opisane były problemy z badziewnymi kluczami diagnostycznymi od majfrendów

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

PostNapisane: 9 maja 2018, 12:17
przez tms323
Garbage1989 napisał(a):Zaatakuj z elma bo po 96 roku masz 4 cyfrowe kody błędów a koszt elma to 15 zeta a program jest darmowy

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Czyli ELM zdiagnozuje też moduł ABS?

Tak jak wcześniej pisałem, przez mostek GND i TBS nie wymruguje nic. Żadnej reakcji. Kontrolka ABS świeci się cały czas światłem ciągłym. Co może być przyczyną?

Dodam, że wcześniej udało mi się wejść w tryb diagnostyczny i kontrolka wyświetliła uszkodzenie jednego czujnika. Wymieniłem go na czujnik z Mazdy BJ, skasowałem błąd, chwilę było dobrze i znowu zaczęła się świecić, ale już nie reaguje na zworę w kostce diagnostycznej. W czym może być problem?

PostNapisane: 9 maja 2018, 13:25
przez Marek 161BD081
ABS'u nie zdiagnozujesz za pomocą ELM'a

Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

PostNapisane: 9 maja 2018, 15:26
przez tms323
To co może oznaczać brak możliwości wejścia w tryb diagnostyczny ABS'u? Uszkodzony sterownik?
Inaczej – jaki moduł odpowiada za tryb diagnostyczny ABS oraz za "przechowywanie" informacji o błędach?

Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

PostNapisane: 9 maja 2018, 19:54
przez Garbage1989
Proponowałbym sprawdzić bo kumplowi w 626 z 2000r w dieslu diagnozowalem który czujnik ma padnięty i normalnie się komunikowało że sterownikiem bo właściwie wskazało ktory czujnik ABS był padnięty

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

PostNapisane: 10 maja 2018, 11:35
przez tms323
Czy przy pompie ABS też jest jakiś sterownik czy tylko ta puszka wewnątrz kabiny nad nogami kierowcy?
Jest jakiś sposób żeby uruchomić pompę aby sprawdzić czy działa? Podać zasilanie na któreś piny?

Re: Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

PostNapisane: 10 maja 2018, 20:04
przez Garbage1989
Schemat w dłoń i działaj na pewno poszczególne elementy są sterowane osobno a sterownik na pewno jest w środku na zewnątrz masz tylko przyłącze elektryczne

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka