Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

Postprzez flywin » 30 sie 2015, 22:19

dodatkowy rezonator powietrza dla przepustnicy działa to tylko na ssaniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 19:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez caroleck » 4 paź 2015, 12:21

Siemka. Po wymianie silnika w mojej madzi na początku auto nie miało mocy. Wymieniłem aparat i madzia już jeździ ale nie równo chodzi na biegu jałowym. Lekko faluje na benzynie i czasami lubi szarpnąć.
Na gazie chodzi troche lepiej ale i tak musze jeszcze raz go wyregulować :(


Prosiłbym o pomocy w odczytaniu błędów:
na zapłonie:


na pracującym silniku:


Mi się wydaje, że będzie 16 czyli egr i 08 przepływówka <co?>
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 12:47
Posty: 1394 (3/6)
Skąd: Olsztyn
Auto: była: 323F BA Z5 '97R Ben + LPG
jest: 323F BA KF '96R Ben + LPG

Postprzez handuner » 28 gru 2015, 16:07

Cześć. Nazywam się Dawid, jest to mój pierwszy post. :)

Bryka: Mazda 323F BA 98r (bez ABS) 1.5 DOHC Z5 + LPG.
Oczywiście po odpaleniu samochodu kontrolki gasną wszystkie.

Tak o! Chciałem sprawdzić czy moja mazda ma jakieś zapisane błędy, czy tylko zamruga działanie i koniec. Jednak ku mojemu zaskoczeniu LED rozpoczął coś migać. Zabrałem się za nagranie tego i sprawdzenie w tabeli bo widziałem gdzieś na forum. Aczkolwiek patrząc na częstotliwość i różne długości mrugnięć nie jestem pewien jak to powinienem odczytywać. jedno ledwo mrygnie tak zgaśnie, gdzie następnie zaświeci na dłuższy momencik i zgaśnie. Gdyby ktoś ogarnął ten temat i powiedział na czym stoję. Jakoś tydzień temu miałem poprawiane progi ku czemu był odpinany akumulator by móc spawać, tak że tydzień temu został zresetowany komputer bo jak rozumiem chodzi o całkowite rozładowanie instalacji w samochodzie.

Dodam że w filmiku był włączony zapłon na początku, wyłączam całkowicie i od 0:10 włączam zapłon

handuner
 

Postprzez rafał88 » 28 gru 2015, 16:29

Jesli dobrze odczytuje to 0117 :)Jesli sie myle niech mnie ktos poprawi :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez handuner » 28 gru 2015, 16:51

Rure dolotu powietrza (tą taka harmonijke grubą dość) mam poklejoną szeroką srebrną taśmą jakąś. Czy to może mieć związek z tym? Czy to coś głębiej gdzie indziej szukać?
handuner
 

Postprzez rafał88 » 28 gru 2015, 17:13

jak mialbys nieszcczlnosc to auto nie jechaloby tak jak powinnoo jezdzic ;)

Kod 0117 – Engine coolant temperature (ECT) sensor-low input

Czyli to chyba sonda;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 29 gru 2015, 14:01

rafał88 napisał(a):....
Kod 0117 – Engine coolant temperature (ECT) sensor-low input

Czyli to chyba sonda;)


Raczej czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnik ;)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 29 gru 2015, 15:47

Yyyy ale ja mialem inny kod:P A tez man polift:P p0115 i to tez niby czujnik temp:–) Takze juz sam nie wiem ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 29 gru 2015, 23:31

ECU rozróżnia stany takie jak odłączony czujnik (przerwa w obwodzie) od stanu zwarcia.
Zapewne tym to się różni.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez MateoV6 » 31 mar 2016, 14:24

2.0 kf ....mam takie błędy 16.17.23.24. ... 23 która sonda do wymiany? :) i o co chodzi z 17 i 24 bo nie rozumiem czego dotyczą?
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2015, 11:24
Posty: 44
Skąd: okolice rzeszowa
Auto: Mazda 323f 2.0 V6
1995r.

Postprzez Marek 161BD081 » 1 kwi 2016, 07:42

Sprawdź sondę "prawą" (RH) czyli tą od strony cylindrów nieparzystych (od strony ściany grodziowej).
Popatrz na nieco inny opis: viewtopic.php?f=97&t=11514&start=455
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez jatza » 16 kwi 2016, 23:44

Witam,

U mnie forscan wyświetla błąd "P1170 – elektrozawór odcinający dopływ paliwa do pompy wtryskowej".
Gdzie ten elektrozawór się znajduje?
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2014, 23:46
Posty: 9 (0/1)
Auto: 323F 1,5 BA Z5 '96

Postprzez Garbage1989 » 17 kwi 2016, 06:44

To co najmniej dziwne bo ten błąd odpowiada defektowi sondy lambda, inna sprawa że nie kojarzę elektrozaworu a jedynym zaworem jest zawór regulacji ciśnienia na listownie wtryskowej ale on nie ma osprzętu elektrycznego jest mechaniczny
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 11:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Marek 161BD081 » 17 kwi 2016, 13:14

jatza – masz LPG?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez jatza » 17 kwi 2016, 13:40

Nie, nie mam.

Z tego co wiem to ECU w tych rocznikach nie za bardzo chcą współpracować z ELM'em, więc możliwe, że forscan jakieś głupoty pokazuje. W takim razie wybłyskam sobie błędy diodą i sprawdzę czy wyjdzie na to samo.
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2014, 23:46
Posty: 9 (0/1)
Auto: 323F 1,5 BA Z5 '96

Postprzez jatza » 2 maja 2016, 19:32

Witam ponownie.

Tak jak wcześniej pisałem, wygląda to tak:

forscan1.jpg
forscan2.jpg


Błąd po skasowaniu pojawia się znowu.

No więc wybłyskałem sobie błędy diodą i wyszło mi tak:

Najpierw jeden długi sygnał, później dwa razy błąd 11, a na koniec błąd 17 (to samo na uruchomionym silniku). Jak mam to interpretować?
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2014, 23:46
Posty: 9 (0/1)
Auto: 323F 1,5 BA Z5 '96

Postprzez Marek 161BD081 » 2 maja 2016, 22:39

jatza – weź pod uwagę, że kody masz 4-cyfrowe a nie 2.
W takim razie tez masz kod P1170 co wskazuje na problem z lambdą.

jatza napisał(a):Najpierw jeden długi sygnał, później dwa razy błąd 11, a na koniec błąd 17 (to samo na uruchomionym silniku). Jak mam to interpretować?

Interpretujesz:
0 – jeden długi błysk i brak krótkich (akurat ta cyfra jest na końcu kodu)
1 – długi błysk + 1 x krótki
1 – długi błysk + 1 x krótki
7 – długi błysk + 7 x krótki

Podłącz miernik pod wyjście sondy a zobaczysz czy w ogóle ona żyje.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Bo_Lo » 9 maja 2016, 07:36

Szukam i nie mogę znależć.Wszędzie podane są opisy kodów dwucyfrowych a u mnie mruga chyba czterocyfrowe(przedlift 96r. 1.8 114) długie,długie,krótkie,długie czyli wychodzi wg dwucyfrowych 10 i 11-ale nie ma takiego błędu jak 11 a 10 to czujnik temp powietrz zasysanego którego u mnie chyba ne ma.Natomiast jeśli dobrze interpretuję to wg systemu czterocyfrowego byłoby to 0010.Tylko co to oznacza?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Marssss » 9 maja 2016, 19:22

Kiedyś się tym bawiłem co nieco pamiętam jeszcze. Jeśli masz sygnał długi i przerwa to jest cyfra 0, potem masz długi i jedno krótkie mignięcie i przerwa to jest 1, potem długi i przerwa i długi i przerwa czyli bład P0100 Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction. Czyli krótko mówiąc przepływomierz. Kody błędów znalazłem tu na forum nie jestem do końca pewny czy pasują do BA. Łap viewtopic.php?t=67424
:)
Jeśli coś pomieszałem to proszę niech mnie ktoś poprawi :)
Początkujący
 
Od: 7 maja 2016, 17:57
Posty: 4 (1/0)
Auto: Mazda 323f BA '98r. 1.5

Postprzez Bo_Lo » 9 maja 2016, 20:48

Dzieki wielkie
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323