Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie
Odczyt kodów błędów (samochody z interfejsem OBD-I)
Wprowadzenie
Elektroniczny Moduł Sterujący w sposób ciągły sprawdza sygnały pochodzące z poszczegól-nych czujników układu silnika, skrzyni biegów, ABSu, poduszek powietrznych i innych ele-mentów samochodu. Prawidłowość odczytywanego sygnału porównywana jest z wzorcami zapisanymi w pamięci stałej sterownika. W przypadku wykrycia usterki – braku sygnału, uru-chamiany zostaje program awaryjny pozwalający na dojechanie do punktu serwisowego, a kod usterki DTC (Diagnostic Trouble Code) zostaje przekazany do pamięci w celu odczytania przez serwis. Kierowca powiadamiany jest o wystąpieniu uszkodzenia przez zapalenie kontro-lki MIL (Malfunction Indication Light), którą może być np. kontrolka silnika "Check Engi-ne", automatycznej skrzyni biegów „HOLD” lub „O/D” oraz np. układu antypoślizgowego „ABS”.
Przyrządy do testowania
Elementy potrzebne do czujnika
Diodal LED
Rezystor 1000 Ohm (czyli 1kOhm)
Schemat testera:
FEN ----|<|----|1000Ohm|---- +B
Dla ułatwienia dodam, że każda dioda w okrągłej obudowie ma charakterystyczne ścięcie na kołnierzu, które ma być zwrócone w kierunku końcówki np. FEN (odwrotne połączenie spo-woduje zablokowanie przepływu prądu i dioda nie zaświeci się). Aby sprawdzić prawidłowe spolaryzowanie diody, należy koniec próbnika, który ma być połączony do styku FEN przy-łożyć do GND – dioda powinna zaświecić się.
Interpretacja odczytów
Komputer na wyjściach testowych (przykładowy FEN) podaje dwa stany napięć – 0V lub 12V. Krótki sygnał oznacza jedności, długi dziesiątki. Sygnały części dziesiętnych zawsze występują przed sygnałami jedności. Dla przykładu – trzy długie sygnały i cztery krótkie oznaczają błąd numer 34.
Kody silnika – manualna skrzynia biegów
Aby odczytać kody błędów w samochodach wyposażonych w manualną skrzynię biegów, należy:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem „DIAGNOSTIC” odnaleźć styki GND i TEN i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. W przypadku samochodów nie posiadających kontrolki MIL, pomiędzy zaciski FEN i B+ należy podłączyć tester diodowy, przygotowany według wcześniej umieszczonego opisu.
4. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
5. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka MIL) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
6. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer przetestuje silnik podczas jego pracy i być może wyświetli dodatkowe komunikaty, zakończone kodem określającym rodzaj silnika (2 błyski – I4, 3 błyski – V6).
Kody silnika i skrzyni biegów – automatyczna skrzynia biegów
Aby odczytać kody błędów w samochodach wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów, nie posiadających konektora TEN w gnieździe diagnostycznym należy:
1. Wyłączyć zapłon.
2. Pomiędzy akumulatorem, a błotnikiem odszukać wiszące na kablu trapezoidalne złą-cze oraz pojedyncze gniazdo STI (Self Test Input) – złącza te normalnie podłącza się do komputera czytającego kody błędów.
(Obok znajduje się także zmostkowane gniazdo SPOUT, które po rozłączeniu służy do ustawiania zapłonu oraz prędkości obrotowej silnika na biegu jałowym.)
3. Zmostkować gniazdo STI z GND lub ujemnym biegunem akumulatora.
4. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
5. Po około 30 sekundach kontrolka MIL powinna zacząć mrugać, przekazując kody za-pamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
6. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer przetestuje silnik podczas jego pracy i być może wyświetli dodatkowe komunikaty, zakończone kodem określającym rodzaj silnika (2 błyski – I4, 3 błyski – V6).
Uwaga: W niektórych samochodach, do odczytu błędów skrzyni automatycznej, służą złącza FAT i TAT, ulokowane w złączu diagnostycznym. Aby odczytać kody błędów należy zmost-kować złącza TAT z GND, a sygnały odczytać z kontrolki MIL lub testera włączonego po-między złącza FAT i B+.
Kasowanie pamięci kodów silnika i skrzyni biegów
W celu skasowania zawartych w pamięci usterek, po uprzednim naprawieniu uszkodzeń nale-ży:
1. Rozłączyć kabel masowy od akumulatora i wcisnąć pedał hamulca na około 20 se-kund.
2. Podłączyć kabel masowy, uruchomić silnik i utrzymywać obroty na poziomie 2000min-1 w celu nagrzania go.
3. Przeprowadzić ponowny test pamięci usterek.
Kody błędów DTC dla silników Mazda EGI
Kody błędów z gwiazdką obowiązują dla silnika B6 DOHC w rocznikach 1987/1989 dla mo-delu 323 Turbo 4x4.
01 – Impuls zapłonu
02 – Czujnik położenia wału / Przepływomierz powietrza*
03 – Czujnik położenia wału / Czujnik temp. silnika*
04 – Czujnik położenia wału / Czujnik temp. powietrza. zasysanego*
05 – Czujnik spalania stukowego / Układ sprzężenia zwrotnego*
06 – Czujnik prędkości własnej pojazdu / Przełącznik przepustnicy*
08 – Przepływomierz powietrza
09 – Czujnik temp. silnika / Czujnik ciśnienia atmosferycznego*
10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego
12 – Czujnik położenia przepustnicy
14 – Czujnik ciśnienia atmosferycznego – EMS
15 – Czujnik lambda / Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym*
16 – Czujnik EGR
17 – Układ sprzężenia zwrotnego
22 – Sygnał zapłonu na wejściu EMS*
23 – Czujnik lambda
24 – Układ sprzężenia zwrotnego
25 – Elektrozawór regulacji ciśnienia
26 – Elektrozawór pojemnika z węglem aktywnym
28 – Elektrozawór podciśnienia w EGR
29 – Elektrozawór przewietrzania w EGR
34 – Elektrozawór regulacji wolnych obrotów A
25 – Elektrozawór regulacji wolnych obrotów B
41 – Elektrozawór
46 – Elektrozawór
55 – Czujnik prędkości własnej pojazdu
56 – Czujnik temp. oleju w skrzyni A/T
60 – Elektrozawór biegu 1/2 w skrzyni A/T
61 – Elektrozawór biegu 2/3 w skrzyni A/T
62 – Elektrozawór biegu 3/4 w skrzyni A/T
63 – Elektrozawór Lock-Up w skrzyni A/T
64 – Elektrozawór biegu 3/2 w skrzyni A/T
65 – Elektrozawór Lock-Up w skrzyni A/T
66 – Elektrozawór ciśnienia w skrzyni A/T
67 – Przekaźnik dmuchawy pierwszego stopnia
68 – Przekaźnik dmuchawy drugiego stopnia
69 – Czujnik termiczny układu chłodzenia
Przykładowy test
Należy odłączyć wiązkę od czujnika temperatury cieczy chłodzącej (jest on dogodnie do tego celu umieszczony – w V6 znajduje się na górze silnika). Spowoduje to zapalenie się kontrolki MIL. Przy sprawdzaniu kodów powinien pojawić się błąd nr 69. Wiązkę należy ponownie podłączyć do czujnika. Kod błędu powinien zniknąć po skasowaniu pamięci błędów.
Kody układu ABS
Aby odczytać kody błędów zarejestrowane przez system ABS, należy:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem „DIAGNOSTIC” odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wy-świetli dodatkowe komunikaty.
Kody błędów DTC dla układu ABS
11 – czujnik obrotów koła PP
12 – czujnik obrotów koła LP
13 – czujnik obrotów koła PT
14 – czujnik obrotów koła LT
15 – czujnik obrotów koła
22 – elektryka rozdzielacza / elektrozawór PP
24 – elektrozawór LP
26 – elektrozawór PT
27 – elektrozawór LT
29 – obwód PP-LT
30 – obwód LP-PT
51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
53 – przekaźnik silnika pompy / silnik
61 – jednostka sterująca
63 – zasilanie
Schemat złącza diagnostycznego:
Wprowadzenie
Elektroniczny Moduł Sterujący w sposób ciągły sprawdza sygnały pochodzące z poszczegól-nych czujników układu silnika, skrzyni biegów, ABSu, poduszek powietrznych i innych ele-mentów samochodu. Prawidłowość odczytywanego sygnału porównywana jest z wzorcami zapisanymi w pamięci stałej sterownika. W przypadku wykrycia usterki – braku sygnału, uru-chamiany zostaje program awaryjny pozwalający na dojechanie do punktu serwisowego, a kod usterki DTC (Diagnostic Trouble Code) zostaje przekazany do pamięci w celu odczytania przez serwis. Kierowca powiadamiany jest o wystąpieniu uszkodzenia przez zapalenie kontro-lki MIL (Malfunction Indication Light), którą może być np. kontrolka silnika "Check Engi-ne", automatycznej skrzyni biegów „HOLD” lub „O/D” oraz np. układu antypoślizgowego „ABS”.
Przyrządy do testowania
Elementy potrzebne do czujnika
Diodal LED
Rezystor 1000 Ohm (czyli 1kOhm)
Schemat testera:
FEN ----|<|----|1000Ohm|---- +B
Dla ułatwienia dodam, że każda dioda w okrągłej obudowie ma charakterystyczne ścięcie na kołnierzu, które ma być zwrócone w kierunku końcówki np. FEN (odwrotne połączenie spo-woduje zablokowanie przepływu prądu i dioda nie zaświeci się). Aby sprawdzić prawidłowe spolaryzowanie diody, należy koniec próbnika, który ma być połączony do styku FEN przy-łożyć do GND – dioda powinna zaświecić się.
Interpretacja odczytów
Komputer na wyjściach testowych (przykładowy FEN) podaje dwa stany napięć – 0V lub 12V. Krótki sygnał oznacza jedności, długi dziesiątki. Sygnały części dziesiętnych zawsze występują przed sygnałami jedności. Dla przykładu – trzy długie sygnały i cztery krótkie oznaczają błąd numer 34.
Kody silnika – manualna skrzynia biegów
Aby odczytać kody błędów w samochodach wyposażonych w manualną skrzynię biegów, należy:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem „DIAGNOSTIC” odnaleźć styki GND i TEN i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. W przypadku samochodów nie posiadających kontrolki MIL, pomiędzy zaciski FEN i B+ należy podłączyć tester diodowy, przygotowany według wcześniej umieszczonego opisu.
4. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
5. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka MIL) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
6. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer przetestuje silnik podczas jego pracy i być może wyświetli dodatkowe komunikaty, zakończone kodem określającym rodzaj silnika (2 błyski – I4, 3 błyski – V6).
Kody silnika i skrzyni biegów – automatyczna skrzynia biegów
Aby odczytać kody błędów w samochodach wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów, nie posiadających konektora TEN w gnieździe diagnostycznym należy:
1. Wyłączyć zapłon.
2. Pomiędzy akumulatorem, a błotnikiem odszukać wiszące na kablu trapezoidalne złą-cze oraz pojedyncze gniazdo STI (Self Test Input) – złącza te normalnie podłącza się do komputera czytającego kody błędów.
(Obok znajduje się także zmostkowane gniazdo SPOUT, które po rozłączeniu służy do ustawiania zapłonu oraz prędkości obrotowej silnika na biegu jałowym.)
3. Zmostkować gniazdo STI z GND lub ujemnym biegunem akumulatora.
4. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
5. Po około 30 sekundach kontrolka MIL powinna zacząć mrugać, przekazując kody za-pamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
6. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer przetestuje silnik podczas jego pracy i być może wyświetli dodatkowe komunikaty, zakończone kodem określającym rodzaj silnika (2 błyski – I4, 3 błyski – V6).
Uwaga: W niektórych samochodach, do odczytu błędów skrzyni automatycznej, służą złącza FAT i TAT, ulokowane w złączu diagnostycznym. Aby odczytać kody błędów należy zmost-kować złącza TAT z GND, a sygnały odczytać z kontrolki MIL lub testera włączonego po-między złącza FAT i B+.
Kasowanie pamięci kodów silnika i skrzyni biegów
W celu skasowania zawartych w pamięci usterek, po uprzednim naprawieniu uszkodzeń nale-ży:
1. Rozłączyć kabel masowy od akumulatora i wcisnąć pedał hamulca na około 20 se-kund.
2. Podłączyć kabel masowy, uruchomić silnik i utrzymywać obroty na poziomie 2000min-1 w celu nagrzania go.
3. Przeprowadzić ponowny test pamięci usterek.
Kody błędów DTC dla silników Mazda EGI
Kody błędów z gwiazdką obowiązują dla silnika B6 DOHC w rocznikach 1987/1989 dla mo-delu 323 Turbo 4x4.
01 – Impuls zapłonu
02 – Czujnik położenia wału / Przepływomierz powietrza*
03 – Czujnik położenia wału / Czujnik temp. silnika*
04 – Czujnik położenia wału / Czujnik temp. powietrza. zasysanego*
05 – Czujnik spalania stukowego / Układ sprzężenia zwrotnego*
06 – Czujnik prędkości własnej pojazdu / Przełącznik przepustnicy*
08 – Przepływomierz powietrza
09 – Czujnik temp. silnika / Czujnik ciśnienia atmosferycznego*
10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego
12 – Czujnik położenia przepustnicy
14 – Czujnik ciśnienia atmosferycznego – EMS
15 – Czujnik lambda / Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym*
16 – Czujnik EGR
17 – Układ sprzężenia zwrotnego
22 – Sygnał zapłonu na wejściu EMS*
23 – Czujnik lambda
24 – Układ sprzężenia zwrotnego
25 – Elektrozawór regulacji ciśnienia
26 – Elektrozawór pojemnika z węglem aktywnym
28 – Elektrozawór podciśnienia w EGR
29 – Elektrozawór przewietrzania w EGR
34 – Elektrozawór regulacji wolnych obrotów A
25 – Elektrozawór regulacji wolnych obrotów B
41 – Elektrozawór
46 – Elektrozawór
55 – Czujnik prędkości własnej pojazdu
56 – Czujnik temp. oleju w skrzyni A/T
60 – Elektrozawór biegu 1/2 w skrzyni A/T
61 – Elektrozawór biegu 2/3 w skrzyni A/T
62 – Elektrozawór biegu 3/4 w skrzyni A/T
63 – Elektrozawór Lock-Up w skrzyni A/T
64 – Elektrozawór biegu 3/2 w skrzyni A/T
65 – Elektrozawór Lock-Up w skrzyni A/T
66 – Elektrozawór ciśnienia w skrzyni A/T
67 – Przekaźnik dmuchawy pierwszego stopnia
68 – Przekaźnik dmuchawy drugiego stopnia
69 – Czujnik termiczny układu chłodzenia
Przykładowy test
Należy odłączyć wiązkę od czujnika temperatury cieczy chłodzącej (jest on dogodnie do tego celu umieszczony – w V6 znajduje się na górze silnika). Spowoduje to zapalenie się kontrolki MIL. Przy sprawdzaniu kodów powinien pojawić się błąd nr 69. Wiązkę należy ponownie podłączyć do czujnika. Kod błędu powinien zniknąć po skasowaniu pamięci błędów.
Kody układu ABS
Aby odczytać kody błędów zarejestrowane przez system ABS, należy:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem „DIAGNOSTIC” odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wy-świetli dodatkowe komunikaty.
Kody błędów DTC dla układu ABS
11 – czujnik obrotów koła PP
12 – czujnik obrotów koła LP
13 – czujnik obrotów koła PT
14 – czujnik obrotów koła LT
15 – czujnik obrotów koła
22 – elektryka rozdzielacza / elektrozawór PP
24 – elektrozawór LP
26 – elektrozawór PT
27 – elektrozawór LT
29 – obwód PP-LT
30 – obwód LP-PT
51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
53 – przekaźnik silnika pompy / silnik
61 – jednostka sterująca
63 – zasilanie
Schemat złącza diagnostycznego:
witam! wyskoczył mi w mx-3 1,6 SOHC błąd nr 23, zarówno na zapalonym silniku jak i na samym przekręceniu zapłonu. Oznacza to uszkodzoną sondę lambda?
- Od: 23 maja 2009, 19:20
- Posty: 450
- Skąd: Włocławek/Konin
- Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport
skrzaty napisał(a):wyswietla mi zarowno na wylaczonym silniku jak i wlaczonym blady 11 11 17
bledu 11 nie ma na tej liscie, jak to odczytac? auto to mazda 323f BA 1.5 96r
Kody błędów w/g AutoData do 323F BA silnik Z5:
01 Ignition pulse
02 Engine speed (RPM) sensor/crankshaft position (CKP) sensor- No-signal
03 Camshaft position (CMP) sensor- G-signal
04 Camshaft position (CMP) sensor- G-signal
05 Knock sensor (KS)
06 Vehicle speed sensor (VSS)
08 Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor
09 Engine coolant temperature (ECT) sensor
10 Intake air temperature (IAT) sensor
11 Intake air temperature (IAT) sensor
12 Throttle position (TP) sensor
14 Barometric pressure (BARO) sensor
15 Heated oxygen sensor (H02S) – LH
16 Exhaust gas recirculation (EGR) sensor
17 Oxygen sensor (02S)/heated oxygen sensor (H02S)
23 Heated oxygen sensor (H02S) – RH
24 Heated oxygen sensor (H02S) – RH
25 Fuel pressure regulator control solenoid
26 Evaporative emission (EVAP) canister purge valve
28 Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid – vacuum
29 Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid – vent
34 Idie air control (IAC) valve
35 Fuel pressure regulator control solenoid 2
41 Intake manifold air control solenoid 1
46 Intake manifold air control solenoid 2
55 Speed sensor- AT torque converter
56 Temperature sensor- AT
60 Solenoid valve-1-2 shift AT
61 Solenoid valve-2-3 shift AT
62 Solenoid valve-3-4 shift AT
63 Solenoid valve-lock-up shift AT
64 Solenoid valve-3-2 shift AT
65 Lock-up control solenoid valve (AT)
66 Line pressure solenoid (AT)
67 Engine coolant blower motor relay – 1/low temperature
68 Engine coolant blower motor relay – high temperature
69 Engine coolant blower motor temperature sensor
- Od: 30 wrz 2009, 18:50
- Posty: 140
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: 323F BA
esina napisał(a):11- czujnik temperatury powietrza zasysanego ...sprawdź ten co jest w puszcze z filtrem powietrza.
17 – sonda lambda
co wy tu chlopakowi sciemniacie. Masz blad 17 zapisany w twoim roczniku 1170 czyli wymrugalo 11 11 17 10 z tego spisujesz jednosaci i wychodzi 1170 czyli 17 sonda lambda inversion czyli sprzezenie zwrotne. Poprostu chlopaku ustawiales wolne obroty i za bardzo odkreciles ustawianie wolnych obrotow lub masz problem z przeplywka, wtryskami = cisnienie paliwa, regulator cisnienia, pompa, lub swiece, zaplon. Czyszczenie nic ci nie da po skasowaniu znow bedziesz mial ten problem. pozdro
- Od: 20 lut 2007, 23:59
- Posty: 183
- Skąd: WARSZAWA
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.
flywin napisał(a):nie do końca seba u mnie był ten sam błąd pamiętasz ?
wystarczyło wymienić Sundę i błędu nie ma
zapomnialem dodac ale jak sama nazwa wskazuje rowniez a 16 blad??? czym sie rozni od 17???
sonde sie sprawdza nie trzeba odrazu wymieniac dobry mechanik ma sprzet do tego lub wystarczy podpiac miernik do ECU oraz dane z manuala i wiadomo ze nie sada czyszczenie nic nie da.
- Od: 20 lut 2007, 23:59
- Posty: 183
- Skąd: WARSZAWA
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.
Witam!! od nie dawna jestem posiadaczem Madzi Poprzedni właściciel powiedział mi ze wiatrak od chłodnicy nie chodzi i jest zrobiony na włącznik na zegarach zawsze wskazówka stoi troszkę ponad połową. Dziś chciałem sprawdzić błędy( dioda 12v) po podłączeniu diody i przekręceniu kluczyka w pozycji ON, dioda na chwile zaświeciła i zgasła i cisza! Co to oznacza ze nie ma błędów?? W trybie serwisowym wiatrak się załącza. Proszę o jakieś porady. Z góry dziękuje Pozdrawiam kosa1061
- Od: 15 sie 2010, 12:06
- Posty: 52
- Skąd: Zarszyn
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 r.95
niestety, bledy wrocily
10, 11, 13, 14
10 Intake Air Thermosensor (AFM) – Intake air fixed at 68F
11 Intake Air Thermosensor (Engine) – Intake air fixed at 68F
13 Pressure Sensor (intake manifold pressure) – Fixed at 29.9 inHg
14 Atmospheric (Barometric) Pressure Sensor (Inside of ECU) – Fixed at 29.9 inHg
wymienic tylko czujnik powietrza w dolocie? reszta wydaje sie powiazana
10, 11, 13, 14
10 Intake Air Thermosensor (AFM) – Intake air fixed at 68F
11 Intake Air Thermosensor (Engine) – Intake air fixed at 68F
13 Pressure Sensor (intake manifold pressure) – Fixed at 29.9 inHg
14 Atmospheric (Barometric) Pressure Sensor (Inside of ECU) – Fixed at 29.9 inHg
wymienic tylko czujnik powietrza w dolocie? reszta wydaje sie powiazana
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Moja 323C
- Od: 16 maja 2007, 15:02
- Posty: 787
- Skąd: Nowy Dwor Maz.
- Auto: Mazda MX-3 white V6
kolego sympatyczny sam doszedlem jaki masz rocznik wychodzi ze po 96r czyli blad 4 cyfrowy wychodzi 15. sonda lambda brak activation ten blad jest powiazany z przeplywka, sonda, wtryski czy nie leja oraz czujnik tem. silnika i cisnienie paliwa musi byc 2.2 psi
- Od: 20 lut 2007, 23:59
- Posty: 183
- Skąd: WARSZAWA
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.
Rok produkcji 1996, czyli sprzed FL, kody powinny byc 2- cyfrowe.
Byc moze silnik byl wymieniany w przeszlosci, bo mam na pokrywie zaworow markerem napisany przebieg i "silnik ok, skrzynia ok"
Hmm nagralem ostatni odczyt, ale tak na szybko, znowu niestety nie od poczatku, aktualnie bledy skasowalem, jak wroca to zrobie porzadne nagranie
Wg odczytu starego typu wypikalo bledy 10,11,13, 14 (i chyba 12, ale tego nie jestem peweny), troche duzo, ale wyglada to logicznie (bledne odczyty z czujnika powietrza w dolocie)
Byc moze silnik byl wymieniany w przeszlosci, bo mam na pokrywie zaworow markerem napisany przebieg i "silnik ok, skrzynia ok"
Hmm nagralem ostatni odczyt, ale tak na szybko, znowu niestety nie od poczatku, aktualnie bledy skasowalem, jak wroca to zrobie porzadne nagranie
Wg odczytu starego typu wypikalo bledy 10,11,13, 14 (i chyba 12, ale tego nie jestem peweny), troche duzo, ale wyglada to logicznie (bledne odczyty z czujnika powietrza w dolocie)
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Moja 323C
- Od: 16 maja 2007, 15:02
- Posty: 787
- Skąd: Nowy Dwor Maz.
- Auto: Mazda MX-3 white V6
po przejechaniu 500-600km bledy wracaja
nagralem odczyt od poczatku, tak jak nalezalo to zrobic wczesniej
http://www.youtube.com/watch?v=RIgSAQ_ht18
petla 11, 13, 14. mi to wyglada na OBD-1, bledy dwucyfrowe, ale niech to jeszcze raz zweryfikuje fachowiec
rok prod. 1996 czerwiec, wiec jest to II generacja, III byl lift
Silnik 1.5, przepustnica Z4
vin JMZBA135200378344
z boku silnika, przy aparacie jest wytloczone Z5 0
Aparat M3 (jest przekrecony do skrajnego polozenia w kierunku budy)
Rezystencja czujnika powietrza na zimnym silniku 22.2, gdzie prawidlowy zakres wg manulu zaczyna sie od 29.7, wiec chyba faktyczngo cos trafilo (wyglada na ori – Denso)
nagralem odczyt od poczatku, tak jak nalezalo to zrobic wczesniej
http://www.youtube.com/watch?v=RIgSAQ_ht18
petla 11, 13, 14. mi to wyglada na OBD-1, bledy dwucyfrowe, ale niech to jeszcze raz zweryfikuje fachowiec
rok prod. 1996 czerwiec, wiec jest to II generacja, III byl lift
Silnik 1.5, przepustnica Z4
vin JMZBA135200378344
z boku silnika, przy aparacie jest wytloczone Z5 0
Aparat M3 (jest przekrecony do skrajnego polozenia w kierunku budy)
Rezystencja czujnika powietrza na zimnym silniku 22.2, gdzie prawidlowy zakres wg manulu zaczyna sie od 29.7, wiec chyba faktyczngo cos trafilo (wyglada na ori – Denso)
Ostatnio edytowano 10 wrz 2010, 14:24 przez andrzej-w, łącznie edytowano 1 raz
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Moja 323C
- Od: 16 maja 2007, 15:02
- Posty: 787
- Skąd: Nowy Dwor Maz.
- Auto: Mazda MX-3 white V6
Tak jak pisał wcześniej kolega wychodzi na błędy czterocyfrowe czyli błąd 0134 O2 Sensor Circuit No Activity Detected czyli coś z sonda lambda lub jej obwodem, ale na 100% nie jestem pewny.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości