Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

Postprzez karolh90 » 18 lip 2015, 20:03

Właśnie próbowałem elmem i nie chciał mi się połączyć z Madzia więc go zwrócilem do sklepu.
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2013, 14:58
Posty: 75
Skąd: Brzesko (Małopolska)
Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998

Postprzez Garbage1989 » 18 lip 2015, 20:19

Ale jaki elm?? Bo wersja 2.1 to przecież całkiem nieudana podróbka i ona nie działa z FORScan em jest cały alternatywa to bardzo dobra kopia 1.4b albo coś bliżej ori ze wsparciem typu OBDLink sam się zastanawiam czy sobie nie kupić takiego wynalazku z BT
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez karolh90 » 18 lip 2015, 20:27

Elm 327 ver. 1.5 i forscan i nic nie połączył mi się z autem.
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2013, 14:58
Posty: 75
Skąd: Brzesko (Małopolska)
Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998

Postprzez Garbage1989 » 18 lip 2015, 20:56

Dziwne chyba ze ktoś grzebal z silnikiem i jego instalacja albo wymieniali sterownik i trafiło na przedlift ewentualnie jest jakiś problem z konfiguracja na kompie bo tak też się zdarza próbowałeś podłączyć się do innego samochodu??
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez karolh90 » 18 lip 2015, 21:15

W sklepie mi powiedzieli że tak one mają że raz działa a raz nie. Więc może jakiś wadliwy ten elm był.
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2013, 14:58
Posty: 75
Skąd: Brzesko (Małopolska)
Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998

Postprzez Garbage1989 » 18 lip 2015, 21:40

No niestety tak jest z chińskimi klonami można na stronie viakena poszukać polskiej odmiany na prosku STN bo to odpowiednik ori ELMa z tym ze szybszy i z większą ilością pamięci niestety również zdecydowanie droższy nie mówiąc nawet o OBDLink z tym ze to juz powinno banglać chyba że spróbujesz ogarnąć kogoś z działającym ELMem ja teoretycznie z kolo Bochni mieszkam i mam ELMa który z moja Madzia z 97 bangla elegancko z tym ze dysk w laptopie mi się wykrzaczyl i musiałbym skonfigurować połączenie z ELMem
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez karolh90 » 18 lip 2015, 22:50

O to jak byś to ogarnął to moglibyśmy się ustawić kiedyś i przeswietlil byś mi Madzie :)
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2013, 14:58
Posty: 75
Skąd: Brzesko (Małopolska)
Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998

Postprzez karolh90 » 22 lip 2015, 16:00

W nikt więcej nie ma pomysłu dlaczego po zmostkowaniu GDN i TBS dioda świeci ciągłe a nie mruga?
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2013, 14:58
Posty: 75
Skąd: Brzesko (Małopolska)
Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998

Postprzez rafał88 » 22 lip 2015, 18:01

Hmm a probowales sam kabelekiem zmostkowac zeby sie kontrolka swiecila???
Sprawdzales czy na odplaonym tez nic nie mruga???
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez karolh90 » 22 lip 2015, 20:14

Nie próbowałem bo nie mam kontrolki :) jutro wloze kontrolke i spróbuję i sprawdzę też na zapalonym.
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2013, 14:58
Posty: 75
Skąd: Brzesko (Małopolska)
Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998

Postprzez karolh90 » 31 lip 2015, 11:56

Dziś podjąłem kolejna próbę zdiagnozowania abs-u i dalej nic. Włożyłem kontrolke i zmostkowalem GDN i TBS i swiecila cały czas i po odpaleniu to samo a jak podpialem diodę to na zgaszonym świeci cały czas a po odpaleniu gaśnie.
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2013, 14:58
Posty: 75
Skąd: Brzesko (Małopolska)
Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998

Postprzez duklo » 25 sie 2015, 18:10

Witam, Braciak poprosił mnie o naprawę jego Madzi. Objawy – brak ogrzewania, gotujący się płyn w chłodnicy. Wymieniłem pompę wody i przy okazji rozrząd. Autko odpaliło i śmigało, aż miło na benzynie jak i na gazie. Niestety do czasu.
Po przejechaniu niespełna 100 km samochodem zaczęło nagle szarpać , silnik zaczął się dławić i zgasł.
Niestety po odpaleniu musiałem go trzymać na wysokich obrotach bo inaczej gasł. Rozebrałem kopułkę i przeczyściłem styki – poprawiło się o tyle, że silnik pracuje na wolnych obrotach, jednak przy ruszaniu szarpie, dusi się i gaśnie. Jak go wkręcę powyżej 2000obr to jedzie.

Podłączyłem diodę do gniazda diagnostycznego i coś wymrugało, niestety nie bardzo wiem jak to odczytać.
Proszę bardzo o pomoc, bo załamka.
Filmik jest dość długi, ponieważ nie wiedziałem kiedy kończy się sekwencja. poniżej link

http://youtu.be/L36SaJlnZEw.
Proszę od razu wyciszyć fonię.
Początkujący
 
Od: 25 sie 2015, 17:19
Posty: 8
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323 1.3 16v 1997r

Postprzez Mr_Bartek » 25 sie 2015, 18:23

P0100 z tego co widzę czyli przepływomierz. Jednak na szybko obejrzałem filmik to mogę się mylić.

Yard napisał(a):Jeśli komputer zarejestrował błędy układu, kontrolka zapala się. Kod ma postać liczby czterocyfrowej. Cyfry podawane są jako odpowiednia liczba krótkich mignięć (0,4 sekundy). Przed podaniem każdej cyfry kontrolka zapala się na 1,2 sekundy. Między kolejnymi cyframi nastepują 4 sekundowa przerwy. Między kolejnymi kodami przerwa wynosi 8 sekund.

np. kod 0120
długi błysk (żadnych krótkich – jest "0")
4 sekundy przerwy
długi błysk i jeden krótki (jest "1")
4 sekundy przerwy
długi błysk i dwa krótkie (jest "2")
4 sekundy przerwy
długi błysk (żadnych krótkich – jest "0")
8 sekund przerwy
kolejny kod lub powtórzenie poprzedniego
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez duklo » 25 sie 2015, 19:33

Czytałem ten opis, ale zastanawiam się, czy dotyczy to tego modelu. W początkowej części tego posta było napisane, że dotyczy auta po lifcie.
Oczywiście dziękuje za szybką odpowiedź.
Może ktoś jeszcze się wypowie?
Ostatnio edytowano 25 sie 2015, 22:33 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Usunięcie zbędnego OT
Początkujący
 
Od: 25 sie 2015, 17:19
Posty: 8
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323 1.3 16v 1997r

Postprzez Marek 161BD081 » 25 sie 2015, 22:35

Potwierdzam, że i ja tez tam widzę kod błędu P0100 ale należy pamiętać, że taki błąd może być zapamietany w pamięci sterownika nawet dłuuugi czas.
Dlatego proponuję go skasować i zobaczyć czy pojawi się ponownie.
Jak to zrobić pisze na Forum :)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Garbage1989 » 26 sie 2015, 01:36

jeśli to polift to powinien juz gadać z FORScanem przez ELMa 327 a to naprawde ułatwia odczytywanie błedów
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez duklo » 26 sie 2015, 06:52

Zdemontowałem obudowę filtra z rurą dolotową, wyczyściłem i całą rurę okleiłem taśmą izolacyjną. Skasowałem błędy i ponownie zczytałem po przyjeździe do pracy.
Po włączeniu zapłonu dioda zapala się na 3-4sekundy po czym gaśnie i więcej nie zapala. Jak to zinterpretować? Jako brak błędów.
Dodam, że całą drogę ok.8 km przejechałem na pb i tylko ze dwa razy było czuć delikatne przydławienie. Drogę powrotną przejadę na gazie i zobaczę czy też tak będzie.
Początkujący
 
Od: 25 sie 2015, 17:19
Posty: 8
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323 1.3 16v 1997r

Postprzez krzysek71 » 26 sie 2015, 08:32

Tak jak piszesz błędów brak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez karolh90 » 28 sie 2015, 09:59

A Panowie macie jakiś pomysł dlaczego jak próbuje odczytać błędy ABS-u to dioda i kontrolka świecą cały czas?
I ma może ktoś z okolic Brzeska (max 50km) sprawdzonego elma?
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2013, 14:58
Posty: 75
Skąd: Brzesko (Małopolska)
Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998

Postprzez Sizar95 » 28 sie 2015, 15:05

Czy może mi ktoś powiedzieć od czego jest ta kostka wraz z jej rurką która wchodzi pod przepustnicą? Dodam że zakładam układ dolotowy do airboxa.
Załączniki
CAM01625.jpg
Początkujący
 
Od: 4 sie 2015, 19:30
Posty: 5
Auto: Mazda 323F BA 1.5 1996

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323