Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

Postprzez Garbage1989 » 8 kwi 2015, 18:19

po '97 ECU mazdy gadały w 4 cyfrowych kodach błędów dlatego pewniej jest się podpiąć pod ELMa i odczytać forscanem bo na diodzie bardzo łatwo jest się pomylić przy takich długich kodach, tym bardziej że ELM327 bez problemu gada przez FORScana z ECU od Z5 bo u mnie nie ma najmniejszych problemów
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez jarkke1 » 6 maja 2015, 13:09

Dzięki temu wątkowi zmontowałem odpowiednią diodę z rezystorem i udało mi się ustalić mignięcia przy wyłączonym silniku. Mam problem z interpretacją sygnału:

Albo było tak:
długi krótki krótki krótki
przerwa
długi krótki krótki krótki krótki
przerwa
długi
przerwa ?
długi krótki

Albo tak:
długi krótki krótki krótki
przerwa
długi krótki krótki krótki krótki
przerwa
długi długi krótki

Z logiki wydaje mi się że to nie mogą być kody 4 cyfrowe, bowiem musiałyby wg mojej diagnozy zaczynać się od 3xxx, a to chyba nie możliwe.

Zatem to raczej:
13 Pressure Sensor
14 Atmospheric Pressure Sensor
21?

Proszę o pomoc – czy dobrze to rozumiem?

P.S. Dziurę mam w dolocie powietrza – jutro zakleję.
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 22:30
Posty: 30
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BA 1.5 96' (włożony silnik z 98')

Postprzez Garbage1989 » 6 maja 2015, 18:00

Miałeś zmieniane ECU razem z silnikiem czy tylko słupek przekladales? Bo po 96 był lifting i tamto ECU gada 4 cyfrowymi kodami błędów
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez jarkke1 » 6 maja 2015, 18:55

Goły silnik był zmieniany z paroma elementami. Wierzyć mi się nie chce żeby gościu, który to robił wrzucił także komputer. Także raczej został oryginalny, tym bardziej, że jest powiązany z immo, stacyjką – na pewno tego nie ruszali.
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 22:30
Posty: 30
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BA 1.5 96' (włożony silnik z 98')

Postprzez Marek 161BD081 » 6 maja 2015, 21:44

Skasuj błąd, przejedź się trochę i zobacz czy błąd pojawi się znów.
Ew. nagraj filmik z migania diody.
Swoją drogą to u ciebie zawsze możesz jeszcze Forscan'em się podłączyć – odsyłam do lektury właściwego tematu.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kolok » 17 maja 2015, 12:44

Panowie mam problem :( w tygodniu zapaliły mi się kontrolki od abs,tcs,tcs off. Poczytałem klika postów podjechałem do sklepu i zakupiłem to skomplikowane urządzenie diagnostyczne za całe 0,60zł :P
Jednak po podłączeniu dioda zapala się zaraz po przekręceniu kluczyka i nie gaśnie, cały czas się świeci ciągłym światłem.
Podłączyłem tak:

mostek między GND-TBS
i FBS – dioda – rezystor – +B

Wie koś może co może być na rzeczy?
Początkujący
 
Od: 13 lis 2013, 20:42
Posty: 5
Skąd: Żary
Auto: 323f BJ 1.5 1999

Postprzez krzysek71 » 17 maja 2015, 15:25

Mostek między gnd a ten
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez kolok » 17 maja 2015, 17:54

niestety to samo dioda świeci się cały czas :( bez różnicy czy mostek z TBS czy z TEN
Początkujący
 
Od: 13 lis 2013, 20:42
Posty: 5
Skąd: Żary
Auto: 323f BJ 1.5 1999

Postprzez Marek 161BD081 » 17 maja 2015, 23:04

krzysek71 napisał(a):Mostek między gnd a ten

Ten mostek zakładamy tylko przy diagnostyce silnika a nie ABS'u

kolok – lampka od ABS'u i TCS'u nadal się świeci?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kolok » 18 maja 2015, 09:32

na desce palą się trzy kontrolki abs, tcs i tcs off, chciałem odczytać gdzie występuje błąd żeby wiedzieć za które koło się zabrać ale po podłączeniu diody(testera) pali się ona cały czas nie wystukując błędów :(
Początkujący
 
Od: 13 lis 2013, 20:42
Posty: 5
Skąd: Żary
Auto: 323f BJ 1.5 1999

Postprzez Marek 161BD081 » 18 maja 2015, 10:59

Po założeniu mostka lampka od ABS'u zapewne też nie chce migać?

W zasadzie w jakim momencie się to stało?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kolok » 18 maja 2015, 11:41

niestety nic nie miga :( sytuacja dziwna mazda od roku stoi na dworze i do tej pory nic jej nie było, z powodu wyjazdu drugim autem mazda trafiła na tydzień czasu do garażu bez żadnych objaw. Po powrocie odpaliłem, wszystko ok, wyjechałem z garażu poszedłem zamknąć bramę wracam do auta a tu piękna choinka
Początkujący
 
Od: 13 lis 2013, 20:42
Posty: 5
Skąd: Żary
Auto: 323f BJ 1.5 1999

Postprzez Marek 161BD081 » 18 maja 2015, 13:22

Głupi pomysł ale .... spróbuj dać mostek między TBS a masą auta (lub ujemnym biegunem accu) i zobacz czy zacznie migać błędami (zapłon oczywiście włączony!).
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kolok » 23 maja 2015, 15:22

kilka dni mnie nie było ale niestety problem pozostał :( ma ktoś może jeszcze jakieś propozycje?
Początkujący
 
Od: 13 lis 2013, 20:42
Posty: 5
Skąd: Żary
Auto: 323f BJ 1.5 1999

Postprzez rafał88 » 12 cze 2015, 22:48



Mazda wypluła bledy z czego sie bardzo ciesze, bo juz rozkladalem rece ...
jesli dobrze odczytuje mmam bledy :
10
11/12 ?? <co?>
15.
Tutaj filmik po odpaleniu, chyba nic wiecej nie ma.

Jesli ktos lepiej to odczytuje niech wali na PW odrazu :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 13 cze 2015, 11:16

Paaanie arafal21 – to nic innego jak P0115 czyli czujnik temperatury płynu chłodzącego :)
Masz polifta więc kody są 4-cyfrowe

Czytasz to tak:
– jeden długi błysk i .... przerwa -------> cyfra 0
– jeden długi błysk i jeden krótki -------> cyfra 1
– jeden długi błysk i jeden krótki -------> cyfra 1
– jeden długi błysk i pięć krótkich ------> cyfra 5
Po tej sekwencji masz ciut dłuższą przerwę aby oddzielić do następnej sekwencji.
Trochę gorzej się czyta jak jest na raz kilka różnych błędów.
Teraz myślę, że i Ty zrozumiesz idee tego wyświetlania kodów.

P.S. widać jaka jest "aktywność" ludzi na Forum :(
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 13 cze 2015, 13:59

Dziekuje Marku <spoko> a ja szukalbym dziury w calym:) Chodzi o ten czujnik temp 2 pinowy w glowicy?? Bo wiecej raczej nie ma czujnikow tempma.
No jest troche kiepsko ale zawsze sie ktos znajdzie;)

Dopisano 13 cze 2015, 14:08:

Dosyc opcja <czarodziej> Silnik jest przedlift i czujnik 3pinowy a ja mam polift 2 pinowy :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 13 cze 2015, 14:49

W każdym razie problem dotyczy czujnika temperatury.
Ile ma (lub powinien mieć) pinów to zależy m.in. od wersji sterownika.
W starszych (przedliftowych) konstrukcjach są dwa czujniki (1 i 2 pinowy) a później zmienili to na jeden czujnik.
Jak znam życie to nie zdziwię się jak oba zestawy elektrycznie będą równoważne.
Swoją drogą to przecież u siebie możesz się podłączyć kompem do auta i tak diagnozować go. Jest to o tyle lepsze, że masz podgląd "live data" czego nie odczytasz diodą LED.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez karolh90 » 18 lip 2015, 19:47

Panowie dziś podjąłem się sprawdzenia błędów w Madzi i tak na silniku wszystko ok. Po przelaczeniu zapłonu dioda się zaswiecila i zgasla a później już nic nie mrugala i po odpaleniu silnika też cisza :)
Problem się pojawia przy ABS dioda się zaswieca i świeci cały czas. Wie ktoś dlaczego tak jest?
Dodam że kontrolka też się swiecila cały czas więc ja wyjalem i czy to może ma jakiś wpływ na to ze dioda diagnostyczna świeci ciągłe?
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2013, 14:58
Posty: 75
Skąd: Brzesko (Małopolska)
Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998

Postprzez Garbage1989 » 18 lip 2015, 19:52

Masz wersje polift wiec ELM327 gada z nią aż miło sprawdzasz w FORSCANIE co dolega Twojemu modułowi ABS
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323