Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

Postprzez flywin » 14 lis 2013, 19:49

może brak styku jak tak miałem przy teście ECU?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez atamusex » 21 lis 2013, 20:28

Pomóżcie błędy 11 i 13?
11-Czujnik temperatury powietrza
13-Czujnik ciśnienia powietrza w dolocie
Dobrze to rozumiem?
mazda 323f ba z5 1.5

ten pierwszy to ten w filtrze tak/
a ten drugi tego ciśnienia to gdzie niby jest?
chyba nie chodzi tu o przepływke?
Początkujący
 
Od: 21 lis 2013, 20:24
Posty: 4
Auto: Mazda 323f BA 1997 1.5

Postprzez Garbage1989 » 21 lis 2013, 20:50

tak czujnik temperatury dolotu jest osobnym czujnikiem ale mam wrażenie że jako że masz model z '97 więc z dużym prawdopodobieństwem stwierdzam że masz model poliftowy i masz kody błędów 4cyfrowe więc radze powtórzyć odczyt albo podpiąć się do jakiegoś kompa. No chyba że czujesz się na siłach odczytanie tego z diody

w razie czegoś załączam zdjęcie z zaznaczonym na zielono czujnikiem temperatury
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez atamusex » 22 lis 2013, 13:22

A gdzie jest ten czujnik ciśnienia niby? hm kody są dwucyfrowe bo bez problemu namierzylo mi zepsutego EGRa, ktorego kiedys mialem w rekach i nie dzialal. Wykazalo tez sonde lambda, ale sonda na zimnym nie pracuje, po rozgrzaniu silnika kod sie nie powtorzyl.
Początkujący
 
Od: 21 lis 2013, 20:24
Posty: 4
Auto: Mazda 323f BA 1997 1.5

Postprzez Garbage1989 » 22 lis 2013, 14:35

szukałem w EPC czujnika ciśnienia dla BA z Z5 ale takiej części mi nie znalazło być może jest zintegrowana np z przeplywomierzem bądź nie ma go wogóle tylko parametr w kompie jest na stałe wpisany do mapy lub wyliczany z innych odczytów
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Marek 161BD081 » 22 lis 2013, 15:15

Czy te błędy powracają po ich skasowaniu?
Często po zmianie filtra powietrza niektórzy zapominają podłączyć wtyczki od czujników na obudowie filtra i stąd zapamiętane błędy 11 i 12

Swoja drogą to masz pewność, że to był błąd nr 13 a nie 12?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Przemek323c » 22 lis 2013, 15:23

Nie ma map sensora, jest MAF.
Przemek323c
 

Postprzez atamusex » 22 lis 2013, 20:22

Tak pewność mam, błędy
10 Intake air temperature (IAT) sensor
11 Intake air temperature (IAT) sensor
13-?
16 Exhaust gas recirculation (EGR) sensor
17 Oxygen sensor (02S)/heated oxygen sensor (H02S)

Po skasowaniu i zagrzaniu silnika odpadł błąd 17 z czego sie ciesze bo sonda nowa :)

Błąd 12 u mnie nie wystąpił wcale.

Pozostaje wujek google i znalezienie ch-ki czujnika... Bo jeśli 13 to przepływomierz... To napewno lepiej zacząć od czujnika temp. pow. ...
Początkujący
 
Od: 21 lis 2013, 20:24
Posty: 4
Auto: Mazda 323f BA 1997 1.5

Postprzez Marek 161BD081 » 22 lis 2013, 21:40

Uuupsss – pisałem z pamięci i ... trochę sie pomyliłem z tymi błędami.
Błąd 12 zupełnie czego innego dotyczy.

Weź może spryskaj złącza czymś do styków (ostatecznie WD40) i zobacz czy pomogło.
Czy możesz zmierzyć rezystancję tego czujnika temperatury?

PS. Nie masz instalacji gazowej I lub II gen.?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Garbage1989 » 8 gru 2013, 00:13

atamusex napisał(a):Tak pewność mam, błędy
10 Intake air temperature (IAT) sensor
11 Intake air temperature (IAT) sensor
13-?
16 Exhaust gas recirculation (EGR) sensor
17 Oxygen sensor (02S)/heated oxygen sensor (H02S)

Po skasowaniu i zagrzaniu silnika odpadł błąd 17 z czego sie ciesze bo sonda nowa

Błąd 12 u mnie nie wystąpił wcale.

Pozostaje wujek google i znalezienie ch-ki czujnika... Bo jeśli 13 to przepływomierz... To napewno lepiej zacząć od czujnika temp. pow. ...


jeśli masz dostęp do kabelka na ELM327 to polecam program FORScan który udostepniany jest na otwartej darmowej licencji i gada z naszymi wózkami sprawdziłem dziś jego działanie i na kabelku w wersji 1.4b łaczy się do modułu PCM czyli sterowania silnikiem i odczytuje błędy bez wątpliwości wraz z opisem oraz ma możliwość logowania danych

dołączam kilka SCReenów bo może to być pomocne w diagnostyce:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
ostatni SCReen to próba wykrywania błędów na czujniku temperatury w dolocie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez mr_willow » 10 gru 2013, 00:14

Witam...
mazda 323f '97 Z5 +lpg

Proszę o pomoc... w dziwnej sytuacji a mianowicie w odczytaniu błędów, robiłem to wielokrotnie
tester z diody między pin +B i FEN to zawsze działało...
ale dzisiaj podpinam diodę i świeci... świeci... nie gaśnie (wiem że chwile ma świecić) ale nie cały czas..
robię reset, podpinam diodę i znowu to samo.... włączam tryb zapamiętywania "mostek" znowu reset... próbuję na różne sposoby i nic nie pomaga...
jako diodę używam kawałek paska led zawsze świetnie się sprawdzał

o co chodzi ???

jakieś propozycje??

pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc...
Początkujący
 
Od: 26 sie 2009, 16:55
Posty: 20
Skąd: Krynica

Postprzez Marek 161BD081 » 10 gru 2013, 11:15

Mogłeś wcześniej przez nieuwagę coś zewrzeć?
Może z tego powodu nie możesz zdiagnozować silnika? :(

Uzupełnij poza tym profil o typ auta.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Przemek323c » 10 gru 2013, 11:29

Ma sie rozumiec ze zworke ten-gnd robisz poprawnie ?
Przemek323c
 

Postprzez mr_willow » 10 gru 2013, 14:59

Witam...

mazda 323f rok produkcji '97 16V Z5

nic nie zwarłem... chyba ze zwarcie jest cały czas na kostce diagnostycznej ? tego nie wiem niczego tam nie ruszałem...


pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 sie 2009, 16:55
Posty: 20
Skąd: Krynica

Postprzez Marek 161BD081 » 10 gru 2013, 15:19

Ja pisałem o uzupełnieniu PROFILU o model auta.

Przemek zaś zapytał czy w czasie tego testu założyłeś zworkę między GND a TEN.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Sawinio » 14 sty 2014, 15:59

Witam,

Mam poważny problem i proszę o pomoc.
Ostatnio Mazda zaczęła bardzo dużo palić. <beczy>
Około 14 litrów gazu na 100km.
Nie wiem co jest przyczyną.
Puściłem diagnostykę silnika ale niestety nie wiem jak odczytać te błędy.
Wydaje mi się że jest: 10,11,17

Prosiłbym o potwierdzenie:



Dziękuję za pomoc.
Sawinio Płock

Mazda 323C BA 1.5 –> 1998
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 12:10
Posty: 49 (5/0)
Skąd: Płock
Auto: JEST –> Mazda 5 CR 2.0 RF-7J 143 KM –> 2008 rok
JEST –> Mazda 323F BJ 1.6 ZM 90 KM –> 2003 rok
BYŁA –> Mazda 323C BA 1.5 Z5 88 KM –> 1998 rok

Postprzez flywin » 14 sty 2014, 21:06

P0117 -Engine Coolant Temperature (ECT) Circuit Low Input

czyli coś z czujnikiem Temperatury
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Sawinio » 15 sty 2014, 10:43

Dzięki wielkie.

Czyli to jest jeden błąd?

Ja myślałem że w Mazdach 323 są 2 cyfrowe błędy.

Ten czujnik odpowiada za wskazanie temperatury na wskaźniku na desce.
To wydaje się ok. Wskazania mam jakby dobre.
Ostatnio edytowano 15 sty 2014, 10:50 przez Sawinio, łącznie edytowano 1 raz
Sawinio Płock

Mazda 323C BA 1.5 –> 1998
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 12:10
Posty: 49 (5/0)
Skąd: Płock
Auto: JEST –> Mazda 5 CR 2.0 RF-7J 143 KM –> 2008 rok
JEST –> Mazda 323F BJ 1.6 ZM 90 KM –> 2003 rok
BYŁA –> Mazda 323C BA 1.5 Z5 88 KM –> 1998 rok

Postprzez Przemek323c » 15 sty 2014, 10:47

Najlepiej sprobuj podlaczyc sie elmem i forscanem, wtedy nie bedziesz mial watpliwosci.
Przemek323c
 

Postprzez Sawinio » 15 sty 2014, 10:52

No to teraz mi zadałeś.

Ja nie mam pojęcia o co chodzi :(

Podejrzewam, że i tak ten błąd nie ma wpływu na moc silnika i spalanie.
Sawinio Płock

Mazda 323C BA 1.5 –> 1998
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 12:10
Posty: 49 (5/0)
Skąd: Płock
Auto: JEST –> Mazda 5 CR 2.0 RF-7J 143 KM –> 2008 rok
JEST –> Mazda 323F BJ 1.6 ZM 90 KM –> 2003 rok
BYŁA –> Mazda 323C BA 1.5 Z5 88 KM –> 1998 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323