Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

Postprzez bizzy » 22 wrz 2016, 23:08

Forumowicz
 
Od: 29 sie 2016, 14:35
Posty: 111 (12/3)
Skąd: Łódź
Auto: 323f BA Z5 97' + BLOS

Postprzez Marek 161BD081 » 23 wrz 2016, 06:17

Tak – to jest właściwie odczytany błąd. Było zresztą parę postów wcześniej to samo.
Sondę lambda musisz wymienić to i przy okazji spalanie spadnie.
A jaką konkretnie sondę itd to już znajdziesz w innym temacie.

P.S. I proszę więcej nie dublować postów w różnych tematach.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez lucky-luciano » 29 paź 2016, 12:18

"Wymrugałem" dzisiaj kody w mojej KL i jak na dłoni mam: 15, 17, 24. Prosiłbym tylko o potwierdzenie – te wszystkie kody są tylko od sondy lambda?

Robiłem też test ABS. Najpierw wymrugało 11, 12, 13, 14, więc zrobiłem reset pedałem. Po ponownym teście jest tylko 15, ruszałem kilkukrotnie, ale ciągle tylko 15.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez Marek 161BD081 » 29 paź 2016, 15:21

Sonda lambda od strony ściany groszowej – sprawdź i ew. wymień.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez lucky-luciano » 29 paź 2016, 17:50

Tak sądziłem, dziękuję za upewnienie kolego :) A błąd ABS 15? Przeglądałem forum i kilka osób o niego pytało, ale nie widziałem żadnego rozwiązania. Tak przypuszczam, że to błąd ogólny i po prostu za mało przejechałem autem, żeby wyłapał uszkodzony czujnik konkretnego koła?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez Garbage1989 » 31 paź 2016, 11:49

Wg wszystkich znalezionych w sieci opisów do kodów dla instalacji ABS numer 15 to wheel speed sensor więc tak jakby sterownik ABS nie miał sygnału z impulsatora może być błąd w kablach lub brak styku błędy od kół mają inne numery
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 11:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez pulkownik » 4 lut 2017, 16:15

Witam, dzisiaj sprawdziłem kody błędów po wcześniejszym resecie komputera i wyszło mi
0120
0115

Niestety nie doszukałem się wyjaśnienia kodów czterocyfrowych.
Mojej madzi dolega gaśnięcie silnika nierówne obroty – czasem wskakuje na 1k5-2k obrotów i tak przez kilka sekund.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 13:42
Posty: 155 (3/0)
Skąd: Bielsko-Biała

Postprzez Garbage1989 » 4 lut 2017, 17:40

po lifcie są już normalnie kody OBDII wystarczy poszukać bo opisów jest pełno, oczywiście żeby coś znaleźć należy dopisać z jakiego działu masz odczytane kody i do kodów odczytanych ze sterownika trzeba dodać P (powertrain) przed numerem i wszystko znajdziesz

P0120 TPS A Circuit Malfunction (problem z obwodem czujnika położenia przepustnicy)

P0115 Engine Coolant Temperature Sensor Circuit Malfunction (problem w obwodzie czujnika temperatury płynu chłodniczego)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 11:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez rafał88 » 5 lut 2017, 09:36

Tps to trzeba sprawdzic czy wogole dziala i czy styki sa ok, i dac najwyzej miedziaka.
Ten drugi to nie czujnik temp. Bardziej mi to pod sonde podchodzi.

Do tps miernik w reke i sprawdz jakie ma wartosci. Wszystko jest opisane tutaj viewtopic.php?f=454&t=1527&p=3220723#p3220723
Odrazu z gory napisze nie zadnym szczelinomierzem tylko miernikiem w z5 sie ustawia tps.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez pulkownik » 15 lut 2017, 19:47

Próbowałem skasować błędy dołączając aku, ale u mnie to nie działa. Mechanik doradził odłączenie kompa na 15 minut i w ten sposób pozbyłem się błędu czujnika położenia przepustnicy ale błąd czujnika temperatury cieczy chłodzącej pozostał.
To mi przypomniało że podczas składania silnika ułamałem wtyczkę tego czujnika i kolega elektryk dolutował przewody. Nowy czujnik dzisiaj zamontowałem i jak na razie błedu nie wyrzucił.
Jutro jade do roboty moją Madzia to zobaczymy.

Dzięki wszystkim za pomoc.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 13:42
Posty: 155 (3/0)
Skąd: Bielsko-Biała

Postprzez tms323 » 27 cze 2017, 09:39

Mam taki problem, że nie mogę odczytać ani skasować błędów ABS.

Robię wszystko zgodnie z poniższą procedurą:

1. Wyłączyć zapłon.

2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem „DIAGNOSTIC” odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).

3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.

4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).

5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wy-świetli dodatkowe komunikaty.


Wcześniej udało mi się odczytać błąd – tylny prawy czujnik był uszkodzony. Po wymianie czujnika ABS, kontrolka nie zgasła, więc założyłem zworkę jeszcze raz i chciałem odczytać błędy i je skasować, ale kontrolka świeci się cały czas – nie mruga.

Co może być przyczyną? Brak połączenia gniazda DIAGNOSTIC z jakimś sterownikiem ABS lub uszkodzony jakiś sterownik ABS, który odpowiada za zbieranie, zapamiętywanie i kasowanie błędów oraz za samą procedurę testową? Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.
Początkujący
 
Od: 27 cze 2017, 09:17
Posty: 7

Postprzez dayman » 6 paź 2017, 16:49

Pomoze ktos ogarnac moj wymrugany blad? Jesli dobrze interpretuje jest to kod 11... czyli? Silnik 1.8 1998r.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2012, 16:36
Posty: 111 (2/0)
Skąd: Norway, Drammen
Auto: Mazda 323 BA 1.8 1998

Postprzez Garbage1989 » 6 paź 2017, 17:25

Zaatakuj z elma bo po 96 roku masz 4 cyfrowe kody błędów a koszt elma to 15 zeta a program jest darmowy

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 11:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez rafał88 » 14 sty 2018, 07:47

Nie wiem czy ktos miał taki przypadek czy nie. Mialem w tym tygodniu BA z uwalonym ABS'em. Ecu nie chcial wyrzucić błedu w żaden sposob , ktory czujnik/czujniki siedzią. Ale sprawdzilem miernikiem wszystkie czujniki i wyszedł LT totalnie zero obowodu, nic nie pokazywał. Po zamontowaniu sprawnego czujnika Ecu dopiero zaczał mruga bład lewego koła. Czujnik oczywiscie z bj/gf/cp nowy za 30zl. Troche zabawy jest ,zeby ustawic czujnik dla poprawnej pracy i uzyskania wartosci w omah , ale abs działa prawidłowo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez pulkownik » 6 mar 2018, 20:35

Czy jest możliwość śledzenia wartości z czujników w samochodzie Mazda 323f BA?
Mam błąd P0117 – przynajmniej tak mi się wydaje, i z tego co wyczytałem jest to problem ze zbyt niskim sygnałem z czujnika temperatury. Chciałbym na żywo sprawdzić wskazania z tego czujnika.

Objawy to wysokie obroty 2-2,5k. Po nagrzaniu spadają, czasem do 1k, czasem do 800.

Czujnik był wymieniany jakiś czas temu i może styki są zaśniedziałe. Ponad rok było to naprawione poprzez wsadzenie dolutowanych przewodów we wtyczkę od tego czujnika.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 13:42
Posty: 155 (3/0)
Skąd: Bielsko-Biała

Postprzez Marek 161BD081 » 7 mar 2018, 08:09

A nie lepiej byłoby ten czujnik wymienić skoro dalej on generuje taki błąd?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez pulkownik » 7 mar 2018, 11:11

Marek 161BD081 napisał(a):A nie lepiej byłoby ten czujnik wymienić skoro dalej on generuje taki błąd?


Może to być jego wina choć mam wątpliwości.
Dlatego chciałbym mieć możliwość sprawdzenia danych z tego czujnika na żywo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 13:42
Posty: 155 (3/0)
Skąd: Bielsko-Biała

Postprzez Marek 161BD081 » 7 mar 2018, 13:45

W poliftowym BA raczej da się podłączyć ELM'a i mieć podgląd "live" a skoro masz kody 4-cyfrowe tym bardziej jest taka możliwość.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez pulkownik » 15 mar 2018, 18:14

Dzisiaj podłączyłem interfejs z Viakena, Forscan podłączył się do pojazdu ale niestety nie rozponał modelu "Unknow ISO Vechicle".
Później wyrzucił błąd odczytu DTC.
Jak podłączam diodę to mam kody czterocyfrowe.

Jakaś dobra rada?

Dodam, że mam przejściówkę też od Viakena – na kabelkach nie wykrywało wogóle pojazdu.

BTW: jak ktoś z Bielska-Białej potrzebuje sprawdzić swoje autko to zapraszam do kontaktu.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 13:42
Posty: 155 (3/0)
Skąd: Bielsko-Biała

Postprzez Garbage1989 » 15 mar 2018, 18:40

pulkownik napisał(a):Dzisiaj podłączyłem interfejs z Viakena, Forscan podłączył się do pojazdu ale niestety nie rozponał modelu "Unknow ISO Vechicle".
Później wyrzucił błąd odczytu DTC.
Jak podłączam diodę to mam kody czterocyfrowe.

Jakaś dobra rada?

Dodam, że mam przejściówkę też od Viakena – na kabelkach nie wykrywało wogóle pojazdu.

BTW: jak ktoś z Bielska-Białej potrzebuje sprawdzić swoje autko to zapraszam do kontaktu.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Pomieszaj w ustawieniach portu COM albo napisz do viakena jakie ustawienia zalecają dla tego kabla, skoro próbuje się łączyć to zasilanie wgniezdzie jest tylko nie może ustabilizować połączenia danych

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 11:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323