Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

Postprzez benito » 23 mar 2014, 20:23

Z racji tego, że jestem nowy ta tym forum witam wszystkich kolegów, w sumie jestem też świeżym posiadaczem Mazdy 323F. :D
Przeprowadziłem test wg opisanej tu metody i chciałbym się poradzić was czy dobrze interpretuje wynik.
Chodzi mi o to czy dioda wskazuje na błąd 10 i 8 czyli usterka przepływomierza? <co?>
Ogólnie moją madzie trapią dolegliwości, które mogą wskazywać na przepływke czyli szarpanie przy przyspieszaniu i lekki muł.
Tutaj link do testu
Ostatnio edytowano 24 mar 2014, 07:01 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa linku do filmów
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 19:45
Posty: 5
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda 323F BA 1.8 BP 96r

Postprzez Garbage1989 » 23 mar 2014, 20:29

Uzupełnij w profilu z jakiego roku posiadasz wozidlo gdyż po modernizacji w 97 roku ECU wyświetla błędy w formacie 4 cyfrowym ale jeszcze nie w standardzie OBD2 i od tego trzeba zacząć wywód
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 11:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez benito » 23 mar 2014, 21:10

mój jest z 96
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 19:45
Posty: 5
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda 323F BA 1.8 BP 96r

Postprzez Marek 161BD081 » 24 mar 2014, 07:06

Skasuj błąd, pojeździj trochę i zobacz czy znów się pojawi. To poszarpywanie może zupełnie z czegoś innego się brać.
Taki błąd może sterownik zapamiętać nawet w takie sytuacji, gdy odpalisz auto z odłączonymi przewodami od przepływki czy czujnika temp. powietrza.
Sytuacja często spotykana tuż np. po wymianie filtra powietrza, czyszczeniu/klejeniu dolotu itp. ;)

PS. Uzupełnij też proszę profil o lokalizację.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez benito » 24 mar 2014, 16:19

błędy skasowałem dzień wcześniej przed testem.
Zrobiłem test na samym zapłonie i z włączonym silnikiem. Dioda pokazała to samo.
Dodam jeszcze, że nie dawno wymieniłem świece, bo były tak czarne że autko już nie odpalało, co chyba też świadczy o nie całkowitym spalaniu paliwa przez złe dozowanie powietrza, czy jestem w błędzie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 19:45
Posty: 5
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda 323F BA 1.8 BP 96r

Postprzez Garbage1989 » 24 mar 2014, 17:06

Jeśli ECU cos dozuje to tylko paliwo a kontroluje jedynie ile otrzymuje powietrza i jakie ono ma parametry. Także wziąć jakiś na podmianke i zapiac go jak ma być skasować błędy pojeździć chwile i odczytać błędy ponownie czy się powtarza sytuacja. Można też zajrzeć do dolotu czy filtr czysty, czy przepustnicy nie zakleoja czy kolektor dolotowy czysty bo jak kopci spalajac olej to przez EGR masz to wszystko tez w dolocie. Poza tym niewielkim kosztem można podpiąć samemu do komputera samochód i sprawdzić jak działają podzespoły w trybie live data a jeśli nie wiesz jak to zapraszam na spota do Krakowa :] to zobaczymy co pokaże ewentualnie na JDMowe rozpoczęcie sezonu do Białki o czym masz info w temacie regionalnym
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 11:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez benito » 24 mar 2014, 17:31

no mój błąd oczywiście chodziło mi o dozowaniu paliwa <glupek2>
filtr niedawno wymieniałem a przepustnica wyglądała na czystą, kolektora nie rozbierałem.
Ogólnie mazda kopci tylko przy wyższych obrotach, po wymianie oleju nie sprawdzałem ile ubyło bo było to stosunkowo niedawno. Możesz przybliżyć temat z tym komputerem, albo podesłać jakiś link. No jeśli mi nic nie wypadnie to pewnie wpadnę do Białki :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 19:45
Posty: 5
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda 323F BA 1.8 BP 96r

Postprzez Marek 161BD081 » 24 mar 2014, 19:14

benito – poczytaj proszę FAQ działu BA/BH bo tam znajdziesz sporo istotnych i formami o autku.
A diagnostyka: viewtopic.php?f=116&t=161620 :)

PS. Na przyszłość używaj proszę trochę szukajki.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Garbage1989 » 24 mar 2014, 19:44

benito napisał(a):Możesz przybliżyć temat z tym komputerem, albo podesłać jakiś link. No jeśli mi nic nie wypadnie to pewnie wpadnę do Białki


tutaj dostałeś ogarnięty temat diagnostyki z urzyciem laptopa

Marek 161BD081 napisał(a):diagnostyka: viewtopic.php?f=116&t=161620


jeśli sam nic nie ogarniesz to zapraszam do Białki tylko prosiłbym o potwierdzenie takich zabiegów bo wtedy tez muszę się do tego przygotować
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 11:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez benito » 24 mar 2014, 20:34

Dzięki wielkie mam taki kabelek, w wolnej chwili sprawdzę co pokazuje, zastanawiałem się czy się nie wybrać do Krk na "grupowe hamowanie" ale czy przy takich objawach ma to sens?
Jak sam nic nie zdziałam to na pewno dam ci znać Garbage1989 , jeśli będę się wybierał do Białki :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 19:45
Posty: 5
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda 323F BA 1.8 BP 96r

Postprzez Garbage1989 » 24 mar 2014, 20:40

benito napisał(a):czy przy takich objawach ma to sens?


to zdecydowanie bez sensu najpierw trzeba ogarnąć wszystkie awarie żeby testować osiągi samochodu na hamowni jeśli to ma być początek do jakichś poważniejszych modyfikacji
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 11:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez lan » 11 kwi 2014, 20:47

Witam wszystkich :)

"Prawie" kupiłem swoją pierwszą Madzię i chciałem go przediagnozować. Zrobiłem sobie taki zestaw, choć mam opornik 0,9kOhm (chyba nie ma znaczenia, nie?).
Po podłączeniu zapala się dioda na 1-2 sekundy i tyle, tak jakby nie było błędów, ale gdy chcę włączyć silnik, to nie trzyma obrotów i gaśnie. Wiecie może o co może chodzić?
Poza tym próbowałem podłączyć, żeby sprawdzić błędy ABS (lampka zapala się jak zwykle przy włączeniu zapłonu) i sondy lambda i tutaj w ogóle dioda się nie zapala.

Będę wdzięczny za pomoc :)
A jeżeli takie problemy były poruszane, to proponuję dodać taki FAQ w pierwszym poście :)

Pozdrawiam :)
Były:
Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM + LPG BRC 1992r
Honda Concerto 1.6 16V 122KM + LPG STAG4 1991r
Jest:
Mazda 323P 1.3 16V 73KM 1997r
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2014, 20:38
Posty: 5 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Fiat Tipo 1.6 i.e. 75KM 1992r.
Honda Concerto 1.6 D16A8 122KM 1991r.
Mazda 323P (BA), 1.3 16V 73KM, 1997r.
Peugeot 406 Coupe 2.0 132KM 1997r.
Mazda 626 GF 2.0DiTD 90KM 2000r.
Mazda 6 GY 1.8 120KM 2005r.

Postprzez Marek 161BD081 » 12 kwi 2014, 06:48

Wygląda na to, że faktycznie możesz nie mieć błedów.
Problem wolnych obrotów może mieć nawet podłoże w niewłaściwej regulacji TPS czy też biegu jałowego i komputer nie będzie to traktował jako błąd.

Poczytaj FAQ to znajdziesz tematy dotyczące tego.

Poza tym uzupełnij proszę profil o lokalizację.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez lan » 12 kwi 2014, 08:37

To znaczy silnik siada, gdy zmostkuję GND i TEN, a tak poza tym problemów z biegiem jałowym raczej nie ma.
Były:
Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM + LPG BRC 1992r
Honda Concerto 1.6 16V 122KM + LPG STAG4 1991r
Jest:
Mazda 323P 1.3 16V 73KM 1997r
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2014, 20:38
Posty: 5 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Fiat Tipo 1.6 i.e. 75KM 1992r.
Honda Concerto 1.6 D16A8 122KM 1991r.
Mazda 323P (BA), 1.3 16V 73KM, 1997r.
Peugeot 406 Coupe 2.0 132KM 1997r.
Mazda 626 GF 2.0DiTD 90KM 2000r.
Mazda 6 GY 1.8 120KM 2005r.

Postprzez Przemek323c » 12 kwi 2014, 09:02

Czyli za male obroty, po wejsciu w tryb testowy nie powinienes zaobserwowac zmiany pracy silnika.
Przemek323c
 

Postprzez aaemek » 21 kwi 2014, 12:08

czy ktoś wie jak odczytać te błędy? https://www.youtube.com/watch?v=SOqA1tC7n4M
NO RULES JUST RACING
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 23:11
Posty: 81
Skąd: Poznań
Auto: 626 2.5
mx-5 1.6
H1 2.5crdi

Postprzez Karor » 5 maja 2014, 16:59

Witam, potrzebuje pomocy w odczytaniu błędu
z góry dziękuje za pomoc

Mazda 323 BA 1.5 B+G 1996r.



Czytałem, ale jak liczyłem mrugnięcia nie zgadzało mi sie z w/w kodami, może źle je interpretuje.
Jutro dodam filmik jak auto chodzi. (odpali zgaśnie i tak w kółko), do tego nie zawsze pali na wszystkie cylindry (Palec, kopułka, kable oraz świece zostały wymienione).
Ostatnio edytowano 6 maja 2014, 10:15 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Poprawa linku do filmu
Karor
 

Postprzez krzysek71 » 5 maja 2014, 17:56

Link nie działa popraw lokalizację i rocznik auta a i warto poczytać <czytaj> viewtopic.php?f=116&t=99250
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 20:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez Marek 161BD081 » 6 maja 2014, 10:23

Karor – poprawiłem link do twego filmiku a ty za to uzupełnij profil o lokalizację.
Na przyszłość proszę używać też wyszukiwarki.

Z tego wynika, że twoje auto generuje kody 4-cyfrowe i w/g tego masz kod błędu P0100 czyli ... przepływomierz powietrza.
Niestety – jeśli masz instalację gazową I czy II gen. to wystarczy jeden wystrzał i przepływomierz masz do wymiany :(

EDIT:
Popatrz na przykład błyskania a zrozumiesz zasadę:
Obrazek
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Karor » 6 maja 2014, 11:25

Dziękuje Bardzo za pomoc, Właśnie jak siostra jechała mówiła ze coś jakby stukło/strzeliło.
Dane już poprawione
Karor
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323