Strona 1 z 1

1.5 16V – nierówna praca

PostNapisane: 7 cze 2010, 18:44
przez Zwirz
Dnia wczorajszego po wyprawie do hipermarketu na C, moja strzała dostała dziwnej czkawki. Nierówna praca silnika, skoki obrotów, wibracje porównywalne z jazdą autobusem MZK. Autko ogólnie ma bardzo duże trudności z pracą na niskich obrotach, a dopiero koło 2,500 – 3,000 dostaje "kopa" (zrywa się jakby dostało mocy / puściło sprzęgło). Osobiście obstawiałem filtry (jutro wymiana miała być). U mechaniora po podłączeniu do komputera, maszyna ta zasugerowała że jest problem z sondą lambdą.

Czy prócz tego, zwrócić jeszcze na coś uwagę? (Sonda zamówiona, jutro najprawdopodobniej będzie wymieniona)

zapomniałem napisać że autko jest z 1997 roku

Re: 1.5 16V – nierówna praca

PostNapisane: 8 cze 2010, 15:57
przez go_wisnia
Miałem podobne objawy w swojej mazdzie dwa razy. W pierwszym wypadku świece były do wymiany a później kable. Kiedy ostatnio wymieniałeś te części?

Re: 1.5 16V – nierówna praca

PostNapisane: 8 cze 2010, 17:20
przez Zwirz
Nie wymieniałem ani jednego ani drugiego od kupna (dwa tygodnie). Jutro bądź pojutrze wymienię sondę i filtry. Czyli już wiem gdzie zaglądać jak objawy nie znikną :)

Re: 1.5 16V – nierówna praca

PostNapisane: 8 cze 2010, 19:54
przez nicek777
Koniecznie wymien swiece. Oprocz poprawy kultury pracy silnika moze sie okazac, ze Ci spalanie spadnie nawet o 20% ( o ile duzo pali) ja tak mialem np. Koszt swiec NGK 36zl u mnie w Sosnowcu. Najlepsze sa NGK.

Re: 1.5 16V – nierówna praca

PostNapisane: 8 cze 2010, 22:34
przez yogi99925
Witam morze również być wina przepustnicy morze być mocno zasyfiona

Re: 1.5 16V – nierówna praca

PostNapisane: 10 cze 2010, 20:36
przez Zwirz
Przepustnica wyczyszczona była zaraz po zakupie. Wina świec. Obecnie siedzi komplet NGK. Wymieniłem przy okazji filtr powietrza i jutro filtr paliwa. Świece poszły w "domowym zaciszu". Teraz chodzi równo, przyśpiesza płynnie, bez szarpnięć. I czkawki :D Wszystko wróciło do normy. teraz czas na wymianę amortyzatorów. Bo te trochę za miękko pracują.

Re: 1.5 16V – nierówna praca

PostNapisane: 10 cze 2010, 23:34
przez lukaszwnw
Zwirz napisał(a):Przepustnica wyczyszczona była zaraz po zakupie. Wina świec. Obecnie siedzi komplet NGK. Wymieniłem przy okazji filtr powietrza i jutro filtr paliwa. Świece poszły w "domowym zaciszu". Teraz chodzi równo, przyśpiesza płynnie, bez szarpnięć. I czkawki :D Wszystko wróciło do normy. teraz czas na wymianę amortyzatorów. Bo te trochę za miękko pracują.


W mojej Madzi mam takie same objawy . Muszę coś z tym zrobić bo jest to dosyć irytujące. Szczególnie te szarpanie .
Filtry mam wymienione. Wymiana świec pomoże ?

Re: 1.5 16V – nierówna praca

PostNapisane: 10 cze 2010, 23:53
przez scheinwerfer
pomoże na tydzień dwa, a później znowu problem powróci i będziesz szukał aparatu zapłonowego

Re: 1.5 16V – nierówna praca

PostNapisane: 12 cze 2010, 11:08
przez lukaszwnw
Co myślicie o tym zestawie:?
http://moto.allegro.pl/item1047628604_przewody_swiece_zaplonowe_mazda_323_323f_1_5.html

Czy lepiej kupić kable i świece NGK .? ;)
Poza tym na razie chce kupić same kable i świece ,być może aparat zapłonowy (P5) jest cały . <zawstydzony>

Re: 1.5 16V – nierówna praca

PostNapisane: 12 cze 2010, 11:18
przez rafał88
O to jest okazja fessssssst, ja za same przewody nie wiem czy tej samej firmy placilem okolo 130 plnow a tu jeszcze masz swiece takze sie oplaca.

Re: 1.5 16V – nierówna praca

PostNapisane: 12 cze 2010, 20:06
przez świeżak
Jak zaczyna szarpać lub gdy mazda zbiera się powiedzmy od 3 tys. obr. to sprawdź najpierw może czy lewego powietrza nie bierze gdzieś. Co z tego, że wymienisz kable, świece i nie daj boże aparat, jeśli będzie pęknięta rura dolotu powietrza. To się sprawdza w pierwszej kolejności, bo jest to najprostszy sposób ;) A ta promocja z tymi kablami i świecami to rzeczywiście ;] Może sam sobie kupię na zapas :P
Pozdrawiam!

Re: 1.5 16V – nierówna praca

PostNapisane: 13 cze 2010, 18:49
przez HABER
Ja u mnie zauważyłem że jak włącze światła to obroty spadaja do 500 a potem sie podnosza do 700 a podczas jazdy jak wcisne sprzeglo to obroty tez spadaja do 500 a potem na 700, bez swiateł tego nie ma i obroty mam 750. Wyczyścilem przepustnice i zastanawiam sie czy nie jest to wina kabli WN i np.swiec bo dawno nie byly wymieniane.. Doradzcie cos.. <głaszcze>

Re: 1.5 16V – nierówna praca

PostNapisane: 13 cze 2010, 19:04
przez esina
HABER napisał(a):Ja u mnie zauważyłem że jak włącze światła to obroty spadaja do 500 a potem sie podnosza do 700 a podczas jazdy jak wcisne sprzeglo to obroty tez spadaja do 500 a potem na 700, bez swiateł tego nie ma i obroty mam 750. Wyczyścilem przepustnice i zastanawiam sie czy nie jest to wina kabli WN i np.swiec bo dawno nie byly wymieniane.. Doradzcie cos.. <głaszcze>


Mam podobnie, jak wymienisz świece i kable WN daj znać czy jest poprawa.

Re: 1.5 16V – nierówna praca

PostNapisane: 13 cze 2010, 19:05
przez esina
esina napisał(a):
HABER napisał(a):Ja u mnie zauważyłem że jak włącze światła to obroty spadaja do 500 a potem sie podnosza do 700 a podczas jazdy jak wcisne sprzeglo to obroty tez spadaja do 500 a potem na 700, bez swiateł tego nie ma i obroty mam 750. Wyczyścilem przepustnice i zastanawiam sie czy nie jest to wina kabli WN i np.swiec bo dawno nie byly wymieniane.. Doradzcie cos.. <głaszcze>


Mam podobnie, jak wymienisz świece i kable WN daj znać czy jest poprawa.

świece jakie będą lepsze ? NGK Vline 14 czy Vline 33 ?

Re: 1.5 16V – nierówna praca

PostNapisane: 13 cze 2010, 20:44
przez mario1616
poprawy nie bedzie, mam u siebie to samo.

Re: 1.5 16V – nierówna praca

PostNapisane: 14 cze 2010, 15:57
przez świeżak
No normalne, że obroty falują w momencie włączenia świateł, opuszczania szyb itp rzeczy, gdy jest potrzebny prąd ;)

Re: 1.5 16V – nierówna praca

PostNapisane: 14 cze 2010, 17:30
przez mario1616
Na biegu jalowym bez wlaczonych urzadzen mam tak ze 850 i skacza o 100, po wlaczeniu swiatel mam 750 ( caly czas) po wlaczeniu dmuchawy czy czegokolwiek spadaja mi np. do 200 na kilka sekund, podbijaja sie do 750 po czym znowu spadaja do 500 :D i takie tam :) Mam drugi samochod i wiem jak powinno byc :P U mnie bylo robione : przepustnica ( 3 razy w tym raz przez ASO ) krokowy ( 2 razy, raz przez ASO) EGR, podcisnienia alternator, wymieniane filtry, swiece, kable, lambda sprawdzana... hm moze cos pominalem :) W kazdym badz razie ASO zarzeklo sie, ze za 120zl beda walczyc do skutku. Jutro oddaje kolejny raz autko do nich :)

Re: 1.5 16V – nierówna praca

PostNapisane: 6 lis 2010, 20:43
przez Sebaa
I jak zakończyła się ta walka ASO znaleźli problem???