Strona 1 z 2

Uszczelka pokrywy zaworow.

PostNapisane: 29 mar 2005, 21:51
przez w1lko
w weekend bede zmienial uszczelke pod pokrywa zaworow, jakiej firmy uszczelke proponujecie ?? Czy jest jakas instrukcja co do dokrecania dekla ?? Moze mi ktos podeslac ksiazke w wersji elektronicznej do mazdy 323 ?? Z gory dzieki

P.s. Dowiem sie w koncu ilu zaworowy mam silnik :D (tzn upewnie sie ;–) )

PostNapisane: 29 mar 2005, 22:22
przez XsiX
o uszczelkach było 100x
jeżeli nie chcesz stresów to tylko oryginał :]

PostNapisane: 29 mar 2005, 22:32
przez Alexs
a przepraszam w jakim celu zmiana? cieknie olej??? co do firmy to sie nie wypowiadam ,sama zamiennik kupowałam ale nie była ona dobra,oryginał chyba najlepszy. Co do dekla to nie dokreca sie zbyt mocno bo można przekręcić :) a przy zakładaniu dobrze uszczleke namoczyć w jakimś slilikonie czy czymś takim wtedy jest pewnośc,ze sie dobrze ułoży, mi sie nie ułożyła dobrze z a pierwszym razem.
A silnik masz pewnie 8 zaworowy,z reszta na pokrywie sa cyferki, ale nie wydaje mnie się,zeby on miał 144 km no chyba,ze rasowany :)
pozdro

PostNapisane: 30 mar 2005, 00:41
przez GofNet
<czytaj> Jeśli nie cieknie spod dekla zaworów, to zapomnij o temacie. Dopiero po wymianie uszczelki mogą zacząć się problemy z przeciekaniem.
<czytaj> Jeśli cieknie, to jakiekolwiek uszczelki do silnika nabywaj jedynie oryginalne. Za inne zapłacisz pozornie taniej, ale co kilka tysięcy kilometrów będziesz wymieniał je ponowien. Zwłaszcze uszczelkę pod głowicę stosować należy wyłącznie oryginalną.
<czytaj> Przed założeniem nowej uszczelki, dokładnie oczyść miejsca styku elementów na pokrywie zaworów oraz na głowicy. Powtarzam. Bardzo dokładnie !!!!!! Jeśli są resztki silikonu, to zdrap go do ostatniego plasterka. Zwłaszcza dokladnie oczyść miejsca przy "oczkach" na sruby. Jak nie bedziesz już widział "szczątków" silikonu, lub/i innych zanieczyszczeń, to warto zastosować preparat odtłuszczający, celem polepszenia styku obu powierzchni.
<czytaj> Jeśli tak dobrze przygotujesz powierzchnię (jeśli był stary silikon, to może Ci to zająć nawet 2 godziny), to uszczelki nie musisz smarować mazidłami, czy silikonem. I bez niego będzie bardzo dobrze się wszystko trzymało, zaś przy ewentualnej przyszłej jej wymianie (np. po naprawie elementów rozrządu, czy po innej renowacji) nie będziesz miał problemów z jej wymianą (ponownym czyszczeniem, itp).

Powodzenia.

PostNapisane: 30 mar 2005, 00:50
przez driver1980
ja załozyłem zamiennik :D za 25 zeta niczym nie smarowałem wyczyscic trza dokładnie i srubki dociagac stopniowo nie dojebywac na chama !!delikatnie :)zobaczymy ile pojezdzi ten zamiennik:)pozdrawim

PostNapisane: 30 mar 2005, 12:23
przez Alexs
no to ja powiedziłam to samo co GofNet, nie ma sensu nic ruszac jeśli nie ma wycieków a co do skrobania i czyszczenia to dla leniuchów opcja z silikonem, tak było u mnie :)

PostNapisane: 30 mar 2005, 13:57
przez b2
Alexs napisał(a):A silnik masz pewnie 8 zaworowy,z reszta na pokrywie sa cyferki, ale nie wydaje mnie się,zeby on miał 144 km no chyba,ze rasowany :)
pozdro


144k km to je przebieg ;)

PostNapisane: 30 mar 2005, 14:20
przez Anade
w1lko napisał(a):Moze mi ktos podeslac ksiazke w wersji elektronicznej do mazdy 323 Z gory dzieki


hej
wysyłam ci książkę z opisem silników do madzi :)

pozdrawiam

:)

PostNapisane: 30 mar 2005, 17:59
przez Alexs
b2 napisał(a):144k km to je przebieg

a no to ja ślepa i nie zauważyłam jednegon "k" i sobie myśle co to musi być za rakieta??? :D

PostNapisane: 30 mar 2005, 22:04
przez Jaksa
driver1980 napisał(a):zobaczymy ile pojezdzi ten zamiennik:)
2-3 tygodnie :P

PostNapisane: 31 mar 2005, 00:29
przez Alexs
Jaksa napisał(a):
driver1980 napisał(a):zobaczymy ile pojezdzi ten zamiennik:)
2-3 tygodnie :P


ej...expercie troszku więcej chyba, ja też jeżdze na zamienikach :|

PostNapisane: 31 mar 2005, 00:41
przez driver1980
nie kracz, testuje nie :D trza wszystkiego popróbowac a wymienic nie problem:)

PostNapisane: 31 mar 2005, 00:45
przez GofNet
Alexs napisał(a):nie zauważyłam jednegon "k" i sobie myśle co to musi być za rakieta?
Mimo, iż zaszło nieporozumienie co do omawianej wartości, to jednak faktycznie istnieją takie silniki jak 1.6, które mają 140, 148 i 150KM. Są to silniki wyposażone w turbinę. Oto specyfikacja:
<czytaj> 1986-1987; 1.6 Turbo (kat.); 140 KM; 16V; 4/DOHC; B6-DOHC
<czytaj> 1986-1987; 1.6 Turbo; 150 KM; 16V; 4/DOHC; B6-DOHC
<czytaj> 1987-1989; 1.6i Turbo; 148 KM; 16V; 4/DOHC; B6-DOHC
Tak to wygląda w Mazdach.

Jednak Honda prześcignęła wszystkich pod względem wyduszenia mocy z silnika o pojemności 1600ccm. Honda Civic VTi posiada silnik VTEC o mocy 160KM uzyskiwanej przy 7600obr. i to bez turbiny !!!!!! Są to silniki wysokoobrotowe, więc słysząc przeciąganie silnika mamy wrażenie, że kierowca już dawno powinien zmienić bieg a on jeszcze ciągnie. Z tego co pamiętam mają obrotomierz do 9.000 obr !!!!!! Silnik ten montowany jest również w Honda Type-R, gdzie rozpędza pojazd do 100 w 6,9 sek. Extra, prawda ??

Przepraszam, za OFF'a, ale nie mogłem się powstrzymać :)

Co do uszczelek, to zapomniałem dodać, iż czyszcząc dekiel i górny rant głowicy należy przykryć komorę zaworową czymś, aby nie dostały się tam fragmenty zdrapywanego silikonu.

Powodzenia.

PostNapisane: 31 mar 2005, 21:47
przez Jaksa
Alexs napisał(a):...expercie troszku więcej chyba,
No dobra,miesiąc :P

PostNapisane: 31 mar 2005, 22:59
przez Alexs
Jaksa napisał(a):No dobra,miesiąc


no nie wydaje mnie się... bywało kilka dni dłużej :)
zobaczysz jaki ładny niebawem przywiozę paseczek rozrządu zamienniczek, już sobie upatrzyłam w konkurencyjnej cenie ;) ciekawe ile wytrzyma... ;)

PostNapisane: 31 mar 2005, 23:09
przez Jaksa
Alexs napisał(a):ładny niebawem przywiozę paseczek rozrządu zamienniczek
Pasek moze być ale uszczelki ,uszczelniacze to nieporozumienie
Alexs napisał(a):no nie wydaje mnie się... bywało kilka dni dłużej
Niech będzie ..... ;) <klotnia>

PostNapisane: 31 mar 2005, 23:19
przez Alexs
Jaksa napisał(a):Pasek moze być ale uszczelki ,uszczelniacze to nieporozumienie


no ja kupiłam uszczelke pod dekiel zamiennik i od poczatku było zle,lał sie olej litrami, nie wiem czy wina mechaników,może zle założyli a może po prostu taka uszczelka :( silikonem trzeba było ratować

PostNapisane: 31 mar 2005, 23:34
przez Sokool
A ile kosztuje oryginalna uszczelka? Bo gdzie nie pytam to wszędzie tylko zamienniki mają za 20 zeta.

PostNapisane: 1 kwi 2005, 18:15
przez mrdok
U sebie w Szczecinie zaplacilem za orginal 34 zika.

PostNapisane: 1 kwi 2005, 18:48
przez Jaksa
mrdok napisał(a):orginal 34 zika.

:D :D ale to ostatnie podrygi takich cen . W połowie miesiąca zobaczymy jak dilerzy będą kosić za oryginały :D W całym kraju będzie tylko 12 stacji ktore mogą oficjalnie importowac częsci .