Silnik się dławi, 323F 1.5 97r.

Postprzez Joker1989 » 7 kwi 2010, 13:04

Witam wszystkich zakupiłem sobie moją wymarzoną Mazdę 323F 1.5 z 976 roku i mam z nią taki problem iż mianowicie:
Gdy wciskam maksymalnie do podłogi pedał gazu, autko traci na obrotach, spadają w dół, lecz gdy tylko lekko odpuszczę idzie bardzo ładnie, a gdy stoję wcisnę do podłogi to gaśnie mi i rano kiedy silnik jest zimny autu strasznie skaczą obroty, najpierw stoją na 1500 i spadają do 500 i tak już się utrzymują cały czas, przy czym na początku jazdy autko dość znacząco szarpie, nie ma takiej płynności, zastanawiam się czy po prostu silnik nie jest zarżnięty i do wymiany, co wy o tym myślicie?

Z góry dzięki za pomoc ;)
Joker1989
 

Postprzez rafał88 » 7 kwi 2010, 13:34

Odrazu silnik gosciu na luzie :) ja tez mam madzie z tego rocznika:D a wiec wyczysc sobie silnik krokowy ustaw obroty chyba ze nie masz o tym zielonego pojecia jedz do mechanika powiedz co i jak:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez ROMAN-R87 » 7 kwi 2010, 16:47

warto by bylo zerkna tez w przeplywkie i sonde lambda
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez Lorne » 7 kwi 2010, 18:53

A wieć tak ja tez tak mialem do wczoraj :D Wkurzylem sie i poradzilem sie naszego PR na spotkaniu :D I od razu wiedzial co jest :D

Sprawdz sobie rurke karbowaną idąca od filtra powietrza (taka gruba) do silnika :D Pewnie Pęknieta jest .... 20cm tasmy wystarczy .. na jakis czas.
Pozdrawiam
Lorne
 

Postprzez Joker1989 » 8 kwi 2010, 08:18

Dzięki wielkie tak zrobię, sprawdziłem tą rurkę i faktycznie jest popękana trochę więc idzie do wymiany, ale nie zaszkodzi wyczyścić silniczka krokowego ;)
A świece czy przewody do silnika nie mają tutaj znaczenia?
Wielkie dzięki za pomoc ;)
Joker1989
 

Postprzez MazdaOvner » 8 kwi 2010, 08:46

U mnie był podobny przypadek i okazało się ze spadł kabel WN z aparatu zapłonowego i silnik chodził na 3 garach, wiec przyczyna tego wszystkiego mogą być również kable bądź świece. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2009, 19:13
Posty: 48
Skąd: Płock
Auto: Mx-3 1,6 16v SOHC

Postprzez mirzyg » 8 kwi 2010, 12:15

Witam wszystkich.Miałem to samo ,odkąd mam V-ke(kupiona dwa lata temu)dławienie powoli posępowało aż do momętu kiedy zaczęła gasnąć.Od ponad tygodnia ślidziłem forum Mazdy i NIC,byłem w paru warsztatach i co się dowiedziałem?Ano to że należy zacząć od FILTRA PALIWA i żeczywiście jak go zdemontowałem to się okazało że był okropnie zasyfiony,paliwo które z niego wylałem było strasznie brudne i od razu przestrzegam-wymontowanie tej "łajzy" to niestety podrapane ręce,ot i całe zamieszanie wokół dławienia się silnika.Madzia zbiera się jak nowa.Musze przyznać że ludziska zapominają o tym filrze a niestety okazuje się że jest bardz ważny...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 11:11
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BA'97 2.0 V6 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323