Strona 1 z 1

Problem z temperaturą i ogrzewaniem

PostNapisane: 7 sty 2010, 16:50
przez colaa3
Mam problem od pewnego czasu ze swoją Mazdą...Chodzi o to, że jak jade to spada mi temperatura wody.. Im zimniej tym bardziej spada a wraz z tym i temperatura ogrzewania... Miałem problemy ze szczelnością systemu chłodzenia.. Ktoś polecił mi proszek K2 który wspypałem do chłodnicy z 2 razy.. Wszystko było ok kiedy zaopserwowałem we wrześniu na trasie właśnie taką reakcje....

Też z ogrzewaniem problem jest bo nawet jak stoje i auto sie nagrzeje to musze trzymac wysokie obroty żeby ciepło w miare leciało.... Zwłaszcza teraz jak jest mróz..

Rożne opinie słyszałem.. Termostat do wymiany, Proszek zalepił termostat i nagrzewnice...

Termostat mam kupiony, chociaż nie mam zielonego pojęcia gdzie go szukać i jak go wymienić.. Planuje też czyszczenie systemu chłodzenia Płynem do czyszczenia K2.. LIcze sie z tym iż znowu pojawią sie wycieki, ale wtedy wymienie napewno np. chłodnice, bądż gume.... Też nie mam zaufania do korka w chłodnicy bo mam wrażenie że ciaagle tam para właśnie ucieka i to cały wyciek, bo nie zaobserwowałęm jakiegoś wiekszego wycieku z dołu...
Jak nagrzewnica zapieprzona, to pewnie środek ja nie wyczysci i trzeba bedzie deske sciagać chyba ...żeby sie do niej dobrać?
Dajcie znać co wy na to...? Z góry dziekuje...

PostNapisane: 7 sty 2010, 20:52
przez Marcin1990
wymień temostat bo to przez niego, masz ciągle duży obieg i silnik się nie może rozgrzać. i z tymi srodkami uszczelnia to uwazaj bo zapchasz sobie kanały w głowicy i zagotujesz silnik

PostNapisane: 7 sty 2010, 20:56
przez colaa3
A gdzie ten termostat tak a propos siedzi??

PostNapisane: 7 sty 2010, 21:09
przez kawa323fba
Ja mam trochę podobny problem, mianowicie jak na przykład teraz rano odpalam fure i miedzy czasie skrobie szyby odgarniam śnieg to temperatura się lekko podnosi zaraz jak ruszam spada ale cieple powietrze napierdziela. Raz jak bylem na jakimś parkingu "pobawić się ręcznym" <lol> na śniegu to przez godzinę katowania temp. podniosła się normalnie do połowy i jak tylko wyjechałem na ulicę znów spadła, nie mam pojęcia o co chodzi...

PostNapisane: 24 sty 2010, 22:46
przez MOTOR_L
Witam, moj problem, odpalajac samochód wskazówka temp, stoi na dole.. jesli stoje z 10 min na wlączonym silniku.. to drgnie, ale jadąc cały czas stoi na dole... wczoraj jadac do chelma... w samochodzie mimo. właczonego ogrzewania zimno... nie dało sie go inaczej ogrzać niż stając na poboczu.. i dogrzewając go stojąc.. do tego pojawiły sie problemy z gazem.. tak jakby szarpanie,, (zamarzanie gazu) ?? mam sekwencje Tomatesto, w czasie drogi było tak 2 razy.. i 2 razy na powrocie.. bylo to bardzo uciązliwe.. z braku ciepła warunki jazdy były bardzo slabe.. nawiew dzialal.. ale ciepła nie było... co może byc przyczyną??
Pozdrawiam i czekam na odp.
Pozdrawiam cieplo w ten ziąb u nas -22

PostNapisane: 25 sty 2010, 02:03
przez korbiarz
Mam podobny problem, odpalam autko, nagrzewam i temperatura ladnie podskakuje do polowy, ruszam przejade kawalek i juz jest przy samym dole. W trakcie postoju elegancko sie podnosi i trzyma temp przy polowie. Problem utworzyl sie gdy temperatury na zewnatrz zaczely sie wachac w okolicach zera, teraz to juz wogole tragedia. Tak jak czytam to wszyscy pisza zeby termostat kupic, ale ja wole sie upewnic zeby w bloto hajsu nie wywalac. Czekam na jakies rady. pozdrawiam.

PostNapisane: 25 sty 2010, 10:28
przez Yellowmen
colaa3 mam korek od chłodnicy do opylenia :)
patrz tutaj http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=90369
sory za OT

PostNapisane: 25 sty 2010, 18:00
przez scrabi
witam wszystkie te wasze opisy objawów wskazuja na jedno niesprawny termostat ciagle macie duze obiegi w cłodzenie płyn goni przez cłodnice a powiniein omijac na krótkim obiegu przy takim mrozie przynajmniej jesli nie osiagnie 90stopni powyzej sie załaczy duzy obieg i wtedy przez chłodnice poleci płyn
najłatwiej sprawdzic jes to tak
odpalic autko jak jest zimne i po kilku minutach dotknac dolnej gumowej rury co wychodzi od chłodnicy powinna byc zimna ew lekko ciepła jesli bedzie bardzo ciepła czyli jes ciągle duzy obieg zyli zwalony termostat!!!!
TYLE W TYM TEMACIE

PostNapisane: 25 sty 2010, 18:01
przez scrabi
witam wszystkie te wasze opisy objawów wskazuja na jedno niesprawny termostat ciagle macie duze obiegi w cłodzenie płyn goni przez cłodnice a powiniein omijac na krótkim obiegu przy takim mrozie przynajmniej jesli nie osiagnie 90stopni powyzej sie załaczy duzy obieg i wtedy przez chłodnice poleci płyn
najłatwiej sprawdzic jes to tak
odpalic autko jak jest zimne i po kilku minutach dotknac dolnej gumowej rury co wychodzi od chłodnicy powinna byc zimna ew lekko ciepła jesli bedzie bardzo ciepła czyli jes ciągle duzy obieg zyli zwalony termostat!!!!
TYLE W TYM TEMACIE

PostNapisane: 27 sty 2010, 01:20
przez korbiarz
Ale czy jezeli termostat mialbym walniety to autko by mi sie ladnie szybko nagrzewalo w miejscu, czy przy odpalaniu z rana na przyklad? Jutro z rana sprawdze ten pomysl z ta rura i zobacze... Dzieki sliczne jak cos, jutro dam znac co z ta rura, pozdrawiam...

PostNapisane: 27 sty 2010, 11:16
przez Bart86r
Witam,
mam podobny problem. Sprawdzałem węże od chłodnicy i wygląda to tak, że górny jest ciepły a dolny lekko, lekko ciepły – rozumiem, że termostat do wymiany? gdzieś wyczytałem, że koszt NIPPARTS czy jakoś tak to około 60zł – polecacie jakieś inne czy celować w ten model? Jaka temperatura 82 czy 88 stopni?

termo dobry

PostNapisane: 29 sty 2010, 19:35
przez scrabi
Bart86r napisał(a):Witam,
mam podobny problem. Sprawdzałem węże od chłodnicy i wygląda to tak, że górny jest ciepły a dolny lekko, lekko ciepły – rozumiem, że termostat do wymiany? gdzieś wyczytałem, że koszt NIPPARTS czy jakoś tak to około 60zł – polecacie jakieś inne czy celować w ten model? Jaka temperatura 82 czy 88 stopni?




jesli jest tak jak opisujesz to termostat jest dobry

PostNapisane: 29 sty 2010, 19:39
przez scrabi
korbiarz napisał(a):Ale czy jezeli termostat mialbym walniety to autko by mi sie ladnie szybko nagrzewalo w miejscu, czy przy odpalaniu z rana na przyklad? Jutro z rana sprawdze ten pomysl z ta rura i zobacze... Dzieki sliczne jak cos, jutro dam znac co z ta rura, pozdrawiam...


nie jesli to na bank masz walniety termostat jesli odpalisz auto z rana i po 5 min masz ciepły waz dolny to znaczy ze masz duzy obieg czyli termostat nie trzyma dolny waz powinien byc ciepły dopiero gdy temp dojdzie do ok 93stopni a o takiej potrze to raczej zadko chyba ze stoi odpalone auto 30 min bo podczas jazdy niepowienien właczac sie wentlator przy takich mrozach ppozdrawiam
ps daj znac co i jak zrobiłes
:)

Re: termo dobry

PostNapisane: 29 sty 2010, 22:04
przez Bart86r
scrabi napisał(a):
Bart86r napisał(a):Witam,
mam podobny problem. Sprawdzałem węże od chłodnicy i wygląda to tak, że górny jest ciepły a dolny lekko, lekko ciepły – rozumiem, że termostat do wymiany? gdzieś wyczytałem, że koszt NIPPARTS czy jakoś tak to około 60zł – polecacie jakieś inne czy celować w ten model? Jaka temperatura 82 czy 88 stopni?




jesli jest tak jak opisujesz to termostat jest dobry


w takim razie nie rozumiem do końca – termostat jest umieszczony przy górnym wężu, jeżeli się zawiesił i jest otwarty to górny wąż jest ciepły bo termostat puszcza ciepło od silnika, gdyby termostat był sprawny to byłby zamknięty i wtedy ciepło nie dostawało by się do górnego węża sprawdzając zaraz przy chłodnicy. Jeżeli pomyliłem to proszę o wyjaśnienie jak to działa.

PostNapisane: 29 sty 2010, 22:57
przez jaro23
Wiec tak
rozwieje wątpliwości który waz sprawdzać.
przy nie sprawnym termostacie to waz u góry miałem ciepły po odpaleniu auta
opadający płyn tak szybko się chłodził ze dolny był zimny ;p
po wymianie, zanim termostat się otworzy dolny waz zawsze mam pierwszy ciepły ciśnienie nagrzewającej się cieczy cofa się, bo krotki obieg zamyka się w okolicy dolnego węza a tam jak wiadomo termostatu nie ma.
Termostat 83 stopnie 30zl 20 min i wymienione w Mazdzie 323 Bg silnik 1.6
Wymiana przy warunkach: wieczór i mroź ; p z latarka w buzi ; p