Strona 1 z 3

Testy diagnostyczne KOEO, KOER.

PostNapisane: 29 mar 2004, 10:20
przez Grzechot
Mam problemy z diagnostyką komputra w mojej Mazdzie.
Pali się lampka Check. A ostatnio zaczęła nawet mrugać...

Jak mogę to zdiagnozować?
Jakie są kody kody błędów do mojego modelu?

Proszę pomóżcie !!

PostNapisane: 29 mar 2004, 20:13
przez Jaksa
Podłączyć tester :P może padła sonda?

PostNapisane: 30 mar 2004, 01:24
przez Paweł
Czy masz złącze diagnostyczne jak opisano na stronie klubowej? Sprobuj tamtej procedury. Jesli masz OBD-I (sądzac po roczniku wlasnie tak jest), to powinno udać się bez problemów.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 30 mar 2004, 08:11
przez Grzechot
Mam złącze opisane "Diagnostic" jest styk GND i TEN. Rozumiem że mam je zmostkować...
Zrobiłem nawet sobie opisany tester.
Niestety w złączu "Diagnostyk" nie mam styku FEN. A może u mnie ma mrugać kontrolka "Check"?

No i skąd wziąć kody błędów do mojego modelu – o ile coś zacznie mi mrugać i uda mi się to policzyć???

nie moge też odszukać "trapezoidalnego" złącza ani gniazda STI.... pomiędzy akumulatorem a błotnikiem nic mi nie "dynda"....

Pozdrowionka

PostNapisane: 30 mar 2004, 08:19
przez Paweł
Jesli masz kontrolke "check engine", to nie musisz sie martwic sygnalem na zlaczu FEN, poniewaz wszystko powinna pokazac wspomniana lampka.

Najprawdopodobniej nie masz trapezoidalnego zlacza (EEC TEST), poniewaz jest to wynalazek Forda i znajduje sie tylko w tych mazdach, ktore maja skrzynie biegow (CD4E) tej firmy, czyli 626 i byc moze MX-3.

Zgrubny opis kodow masz na stronie klubowej, jesli uda Ci sie cos odczytac, napisz na forum – na pewno ktos opisze na co wskazuja poszczegolne kody.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 30 mar 2004, 08:56
przez Grzechot
Dzięki. Pobawię się dziś wieczorkiem i jutro dam znać...

PostNapisane: 30 mar 2004, 10:22
przez Paweł
Witam,

Kolega @-tech mowi, ze najprawdopodobniej masz OBD-II (system sterujacy silnikiem, zwiazany z ochrona srodowiska), co oznacza, ze nie odczytasz kodow bez testera. Wnioskuje tak z objawow migajacej kontrolki, gdzie stale zapalona kontrolka oznacza jakis blad, natomiast migajaca niska wydajnosc katalizatora. System OBD-II tym rozni sie od OBD-I, ze ma druga sonde za katem i dzieki niej jest w stanie sprawdzic jego efektywnosc.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 30 mar 2004, 11:59
przez Grzechot
Z tego co wiem to właśnie mam dwie sondy....
i ponoć obie dobre.

Czyli wynika, że katalizator do du...? :(

PostNapisane: 31 mar 2004, 08:29
przez Grzechot
No i niestety...
pomimo postępowania zgodnie z instrukcją opisaną w dziale "obsługa" nic nie chciało mi mrugać...
ani lapka "check" ani tester...
jedyne co udało mi się zrobić, to zresetować alarmy poprzez odłączenie aku. Choć jak znam życie za dzień lub dwa lapka check znowu się zapali...

Co jeszcze mogę zrobić?
Czy jest w okolicach Poznania jakiś warsztacik który może to zdiagnozować?

Pozdrawiam

Testy diagnostyczne KOEO,KOER

PostNapisane: 25 lut 2005, 09:25
przez ra77
Witam!
Wczoraj próbowałem zrobić w/w testy zgodnie z procedurą opisaną na stronie, ale niestety nic z tego nie wyszło. Złącze diagnosis mam, wszystkie styki opisane rowniez!
Podpiąłem tester, zwore i .... nic się nie działo w obu testach, oprócz tego, że w pozycji stacyjki ON zapalała się dioda na 3 s i gasała. Dodatkowo na teście pracy silnika pracował on na bardzo niskich obrotach ( prawie gasł) więc trzymałem wciśnięty lekko pedał gazu.
Jekieś sugestie ? może mam złącze obd II ?

Pozdrawiam,

PostNapisane: 25 lut 2005, 10:16
przez marek
ra77 napisał(a):w pozycji stacyjki ON zapalała się dioda na 3 s i gasała


Czyli brak błędów.
Zbyt niskie obroty zapewne są winą złej regulacji, wtedy się błąd nie pojawi. A nie włącza się wentylator ?

PostNapisane: 25 lut 2005, 11:34
przez ra77
marek napisał(a):
ra77 napisał(a):w pozycji stacyjki ON zapalała się dioda na 3 s i gasała


Czyli brak błędów.
Zbyt niskie obroty zapewne są winą złej regulacji, wtedy się błąd nie pojawi. A nie włącza się wentylator ?


Jeśli chodzi o wentylator to nie wiem, muszę sprawdzić – a jeżeli by się włączał to co by to oznaczało ?
Po wyjęciu zwory ze złącza, obroty wróciły do stanu normalengo, tzn takiego jak przy ssaniu (próba była wykonana na zimnym silniku).
"winą złej regulacji" obrotów ?

PostNapisane: 25 lut 2005, 11:40
przez marek
ra77 napisał(a):była wykonana na zimnym silniku


Wykonaj próbę przy ciepłym silniku...

PostNapisane: 25 lut 2005, 14:19
przez ra77
Ile czasu zajmuje komputerowi przeprowadzenie pierwszego i drugiego testu ?

PostNapisane: 26 lut 2005, 20:06
przez ra77
Właśnie zrobiłem test na ciepłym silniu.Tester dalej nic nie pokazuje, ale była pewna różnica!
Silnik miał jakby dalej bardzo niskie obroty ale nie gasł.Natomiast nawe po minimalnym naciśnięciu pedału przyspieszenia, włączał się wentylator.
Co to może oznaczać? czy mam za niskie obroty ?
Jak mam rozoznać czy komputer wykonuje test pracy silnika ? Ile trwa to czasu i kiedy wiem że, test się już zakończył ?

PostNapisane: 27 lut 2005, 23:57
przez marek
ra77 napisał(a):Natomiast nawe po minimalnym naciśnięciu pedału przyspieszenia, włączał się wentylator


To ok.
ra77 napisał(a):Silnik miał jakby dalej bardzo niskie obroty ale nie gasł


ale mial nizsze niz normalnie?
A zapłon masz dobrze ustawiony?

PostNapisane: 28 lut 2005, 12:43
przez ra77
ale mial nizsze niz normalnie?
A zapłon masz dobrze ustawiony


Tak, były niższe niż normalnie!
Wyczytałem na forum, że obroty auta ustawia się też w trybie diagnostycznym, więc je trochę podkręciłem i teraz w trybie diagnostyczny też jest ok. Mam nadzieję, że zrobiłem dobrze ?
Jeśli chodzi o zapłon to sądzę, że jest ok, osad na wszystkich świecach jest prawidłowy.Mogę się oczywiście mylić ?

Dzięki,
Pozdrawaim,

PostNapisane: 28 lut 2005, 12:53
przez marek
ra77 napisał(a):Mam nadzieję, że zrobiłem dobrze


Jesli w trybie diagnostycznym i w normalnym są takie same to ok.

ra77 napisał(a):jest ok, osad na wszystkich świecach jest prawidłowy


Nie jest to 100% sposób sprawdzenia zapłonu, warto sprawdzić lampą stroboskopową. Źle ustawiony ma wpływ na zużycie paliwa, moc itd itp

Zapłon w B3 elektroniczny

PostNapisane: 1 mar 2005, 13:04
przez ra77
Znalazłem w archiwum że Yard podał adres stronki z pdf'em dotyczącym kąta wyprzedzenia złonu oraz opisu jak to wykonać. Może ktoś wie, gdzie mogę jeszcze znaleźć ten opis lub może ktoś mógłby mi go przesłać na maila?
Z góry wielkie dzięki,
Pozdro

PostNapisane: 1 mar 2005, 13:56
przez marek
Wykonanie jest bardzo proste, podłączasz lampę na kabel pierwszej świecy i w trybie serwisowym zapalasz silnik. Patrzysz na znacznik na kole pasowym i ustawiasz zapłon kręcąc aparatem. Niestety nie powiem Ci jaki powinien być w silniku B3 prawidłowy kąt wyprzedzenia zaplonu.