Strona 1 z 1

Olej na fajce WN i świecy

PostNapisane: 16 lis 2009, 17:26
przez nicek777
Nie znalazlem podobnego tematu ( choc pewnie juz jakis podobny byl) dlatego założyłem nowy. Dzisiejsze proby odpalenia auta po wczorajszym przyjezdzie okazaly sie nieskuteczne, co mnie bardzo zdziwilo, bo ogolnie auto pali dobrze. Sciagnalem kable i okazalo sie ze 3cia fajka plywala w oleju :/. Co to moze oznaczac? Martwie sie, ze sie kroja grubsze koszty. Jezeli tak to mam kolejne pytanie ile moze kosztowac silnik BP w dobrym stanie i ile kosztuje jego przekladka? Z gory dzieki za odpowiedzi.

PostNapisane: 16 lis 2009, 17:47
przez Borys
Masz racje, było. Potem to gdzies dokleję.
Olej w gniazdach może oznaczać uszkodzenie pierścieni tłokowych, prowadnic zaworów lub uszczelek trzonków zaworów i tu nieciekawie to wygląda, ale równie dobrze może cieknać spod dekla i tu wystarczy wymiana uszczelki. Obstawiałbym za uszczelką jednak, skoro mówisz, że olej był na fajce, a nie na świecy od spodu.
Uszczelkę pamiętaj wymienić na oryginał.

PostNapisane: 16 lis 2009, 17:55
przez nicek777
Uszczelka mi cieknie juz od dawna. W sumie to po 3 miesiach od wymiany juz mi zaczela przeciekac. Ok powiedzmy ze to ona jest winowajczynia oleju. Czy jest mozliwe, ze przez to auto nie odpala?
Uszczelka jaka posiadam obecnie to elring. Ktos mi jednak proponowal ze warto jest pasta reinza czy czyms takim potraktowac ta uszczelke i wtedy podobno nia ma prawa przeciekac. Czy ktos moze to potwierdzic?

PostNapisane: 16 lis 2009, 18:42
przez Suloo
nicek777 napisał(a):Czy jest mozliwe, ze przez to auto nie odpala

mozliwe skoro zachlapalo fajke olejem.sprobuj wszystko ladnie oczyscic i odpalic auto.

PostNapisane: 16 lis 2009, 18:51
przez nicek777
Moj tok rozumowania jest podobny. Kable przeczyszczone susza sie na grzejniku. Jutro odsacze ten olej jakas szmata podepne kable i zobaczymy. TAk czy siak uszczelke trzebe wymienic. Przy okazji tez swiece wymienie w sumie do kabli sie juz z rok przymierzam wiec moze tez wymienie.

PostNapisane: 16 lis 2009, 23:04
przez awruk
na moje oko to na 99% przez uszczelke pod pokrywa zaworow... lepiej zabierz sie za to szybko jesli nie masz zamiaru wymieniac kabli... bo inaczej diabli wezma kable tam gdzie ci podcieka olej... uszczelka pod pokrywe tylko oryginal... wiem z wlasnego doswiadczenia... uszczelka reinz-a 30zl oryginal 60zl ale uwierz mi ze sie oplaca bo ta reinza trzymala moze z 1000km i zaczelo ciec... zreszta jest o tym caly obszerny temat gdzies...:D ktory powinien cie do oryginalu przekonac...:D

PostNapisane: 17 lis 2009, 00:35
przez nicek777
Zrozum ze 30zl to nie pieniadz. Po prostu powiedz mi jak ona sie nazywa i gdzie ja dostane na slasku. Szukalem juz i nie wiem jak sie nazywa oryginalna no przeciez chyba nie Mazda. Prosze o nazwe.

PostNapisane: 17 lis 2009, 00:38
przez Borys
nicek777 taka, którą kupisz w ASO mazda (pewnie Katowice i Dąbrowa G.), ewentualnie wysyłkowo np. w carspeed.pl

PostNapisane: 17 lis 2009, 00:54
przez nicek777
Ok dzieki.

Edit. Auto odpalilo po usunieciu oleju z komory swiecy. Uszczelka zalozona Reinza(55zl) z robocizna 95zl.Za oryginal chcieli 125zl :/. Przy okazji wymienilem swiece i powinien byc spokoj na dlugo. Dzieki za rady.