Strona 1 z 3
FOTORELACJA – Termostat [BA Z5]

Napisane:
31 paź 2009, 11:51
przez Myaron
silnik pali dobrze, jednak podczas jazdy mam tylko zimny nawiew (wskaźnik temperatury martwy). Zmiana następuje kiedy stoję dłużej na światłach, zaczyna lecieć coraz cieplejsze powietrze i wskaźnik podnosi się. Jednak parę min po ponownej jeździe sytuacja powtarza się. Czy to termostat, czy jest inny powód??

Napisane:
31 paź 2009, 12:14
przez adamax4
Według mnie to właśnie termostat. Albo jest on cały czas otwarty, albo ktoś go wymontował.

Napisane:
31 paź 2009, 13:11
przez Kluska
aron007
też wydaje mi się że to termostat
podepnę się pod temat
wymieniłem termostat, ale autko długo się grzeje, potrafię przejechać 5km i dopiero wskazówka drgnie, ale jak się nagrzeje to już jest dobrze, podczas jazdy nie opada wskazówka, z nawiewu leci ciepłe [gorące] powietrze,
dlaczego tak długo grzeje się silnik

Napisane:
31 paź 2009, 16:15
przez adamax4
Kluska napisał(a):wymieniłem termostat, ale autko długo się grzeje, potrafię przejechać 5km i dopiero wskazówka drgnie, ale jak się nagrzeje to już jest dobrze, podczas jazdy nie opada wskazówka, z nawiewu leci ciepłe [gorące] powietrze,
dlaczego tak długo grzeje się silnik
Zapowietrzony układ, za mało płynu.

Napisane:
31 paź 2009, 16:36
przez Kluska
zapomniałem dodać,
układ odpowietrzony, płyn dolewany był 2 razy, teraz jest już stan wiec raczej coś innego,
a czy jest możliwość zanotowania odwrotnie termostatu, podczas wymiany nowy zamontowałem identycznie jak stary, ale wtedy też autko długo się nagrzewało [termostat był walnięty]

Napisane:
31 paź 2009, 23:54
przez dino1984

identyczny problem mam
jednak ni bardzo mi pasowal termostat

ale sprawdze.i tak plyn wymienic musze.
wie ktos ile tego plynu trzeba???????????

Napisane:
1 lis 2009, 17:20
przez ROMAN-R87
ok 5l

Napisane:
2 lis 2009, 10:05
przez niedzwiadek833
Kluska napisał(a):czy jest możliwość zanotowania odwrotnie termostatu
nie ma takiej opcji żeby montować termostat odwrotnie. zazwyczaj obudowa termostatu jest tak zkonstruowana że nie idzie go włożyć odwrotnie, a jeśli nawet da się to zrobić to tego nie rub gdyż w takim przypadku termostat sie nie otworzy z ugotujesz silnik

Napisane:
2 lis 2009, 11:15
przez Kluska
celowo bym nie odwrócił, tylko chodzi mi o to że jak kiedyś ktoś wymieniał termostat i mógł go odwrócić
a czy ktoś może powiedzieć dlaczego tak długo się nagrzewa silnik?

Napisane:
2 lis 2009, 11:42
przez niedzwiadek833
Raczej nie idzie obrucić termostatu.
A jaki kupiłeś termostat??

Napisane:
2 lis 2009, 12:11
przez Kluska
Vernet
termostat pasował bez żadnych uszczelek dołączonych do paczki

Napisane:
2 lis 2009, 12:40
przez Bohun 323f
323F BG 1.6 16v
No to moze jak juz przy termostatach jesteśmy to nie będe zakładał nowego tematu tylko opowiem o swoim problemie.....
a polega on na....
Po nocnym postoju na komopletnie zimnym silniku po przejechaniu około 500M temperatura sie podnosi do połowy... i stoi... oraz kompletny brak ogrzewania. Czasami letnie poleci

i własnie nie wiem kompletnie od czego zacząc. (słyszałem że prawdopodbnie termostat) Mazde mam dopiero 3 Tydzień... 323F BG 1.6 16v

Napisane:
2 lis 2009, 13:24
przez niedzwiadek833
Kluska napisał(a):Vernet
Może być tak że termostat jest nieszczelny i powoduje to przepływ wody przez termostat i lekkie otwarcie dużego obiegu i wolniejsze ogrzewanie się silnika.
Bohun 323f dolej płyn do układu i go odpowietrz i sprawdz czy nie masz wycieków

Napisane:
2 lis 2009, 15:19
przez no_fear
no to ja dorzucę swoją zagadkę z ogrzewaniem
– termostat rok temu wymieniany (jakiś "japoński" zamiennik) i jest raczej sprawny (przy temp otoczenia np. 0st silnik po ok.5-6km jazdy osiąga temp ~90st i nawet nie drgnie)
– układ odpowietrzony i szczelny (brak ubytków)
– nagrzewnica rok temu przepłukana z syfu (wodą pod ciśnieniem) – więc myślę, że jest drożna
Lekko ciepłe powietrze zaczyna dmuchać dopiero jak wskazówka zbliża się do ~90st.
I generalnie wszystko na co mogę liczyć to lekko ciepłe...

o gorącym można zapomnieć...
Jakieś pomysły ?

Napisane:
2 lis 2009, 15:26
przez niedzwiadek833
sprawdz czy działają klapy regulacji ogrzewania klapa może sie nie otwierać do końca i leci gorące i zimne powietrze co razem daje ciepłe

Napisane:
2 lis 2009, 16:06
przez Bohun 323f
wode na płyn zmieniłem i nicc.

Napisane:
2 lis 2009, 16:38
przez Lesiu
Bohun 323f kup termostat i wymień zapłacisz z 50zł wymiana zajmie ci hmmm z godzine i bedziesz mial jasność. a jak to nawet nie termostat to będziesz miał nowy i napewno cie nie zawiedzie


Napisane:
2 lis 2009, 23:02
przez Bohun 323f
No też racja

brak ogrzewania słabe ogrzewanie :)

Napisane:
9 lis 2009, 02:27
przez krzysiek1024
stawiam na odpowietrzenie układu w mojej Madzi odpowietrzałem układ 40 min , poprzez poluzowanie węża dochodzącego do chłodnicy od dołu co jakiś czas co 5 min kilka razy i za każdym razem poleciało nieco powietrza. teraz Madzia grzeje na maksa

polecam nieco cierpliwości wcześniej też twierdziłem ze mam układ odpowietrzony . POzdrawiam

Re: czy to termostat?

Napisane:
3 mar 2010, 01:43
przez Raver
Sorki że odświeżam temat, ale skoro już jest to po co następny

Mam problem, nie wiem czy to termostat czy nie – auto dość długo się nagrzewa z 5KM minimum żeby wskazówka była na środku, dopiero zaczyna lecieć ciepłe powietrze z nawiewu... Górny wąż od chłodnicy nagrzewa się równo z silnikiem... Jeśli to termostat, to jaki mam kupić bo widziałem ze są jakieś pojedyncze i podwójne i przy okazji jakiej firmy?