Silnik po remoncie kopci.

Postprzez jojek-1990 » 19 wrz 2009, 11:34

Witam.

Panowie mam problem, ponieważ złożyłem silniczek wszystko ładnie pięknie a po odpaleniu kopcić na biało, z początku myślałem że to pierwszy roruch i że ma prawo sobie pokopcić, ale potem zaczeło wybijać płyn chłodniczy ze zbiorniczka , tylko że ten płyn był zimny! A teraz jest tak że autko na jałowych obrotach nagrzewa sie do 90 stopni i jest dobrze nie kopci, ale jak zaczne nim jeżdzić to nagle temp. wskakuje wyrzej i zaczyna się grzać i w tym momencie zaczyna kopcic znowu na bialo.
Więc tak czy może to być możliwość taka że jest źle podpięty lub zamieniony jakis wężyk i przez to może się np. dostawać płyn chłodniczy do kolektora ssącego albo jakimś innym sposobem? powiem na starcie że wykluczam uszczelke pod głowicą ponieważ zostały wymienione , głowice też miały spr. szczelność i są w bdb stanie.
Silniczek to 2.0 v6
Za odp. z góry dzięki.

Poprawiłem temat na prawidłowy. KyRy
Ostatnio edytowano 20 wrz 2009, 21:38 przez jojek-1990, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 19:23
Posty: 144
Skąd: Lędziny/Tychy
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)

Postprzez wonski » 19 wrz 2009, 14:27

Moze glowica została zle dokrecona i woda wybija teraz do gory
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 11:36
Posty: 98
Skąd: Gorzów Wlkp./Okolice
Auto: mx3

Postprzez jojek-1990 » 19 wrz 2009, 14:37

głowica jest dobrze dokręcona była dokręcana 40, 60 , 80 , 80 Nm więc to odpada:P moge jeszcze przypuszczać że jest to spowodowane przez to że auto stało 1,5 miesiąca i może wilgoć sie dostała do wydechu i przez to dymi jak się nagrzeje bo wsumie jak by nie mówiąc to przejechalem dopiero 15km heh zobaczy sie w czasie :p a grzać sie może prze źle odpowietrzony ukł.chłodzenia ponieważ nie wiem gdzie są odpowitrziki wszystkie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 19:23
Posty: 144
Skąd: Lędziny/Tychy
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)

Postprzez gregorius 323 F » 19 wrz 2009, 17:13

To mówisz że szpilki dostały po 260 Nm to ja w to nie wierzę.
Szpilki się dokręca wstępnie na jakiś tam określony moment a później przekręca się o określoną ilość obrotów a nie na odpowiedni moment.
Ja obstawiam źle złożone głowice.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez Jacek176 » 19 wrz 2009, 19:00

gregorius 323 F napisał(a):To mówisz że szpilki dostały po 260 Nm to ja w to nie wierzę.
Szpilki się dokręca wstępnie na jakiś tam określony moment a później przekręca się o określoną ilość obrotów a nie na odpowiedni moment.

Co za herezje :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jojek-1990 » 19 wrz 2009, 19:44

gregorius 323 F chłopie naucz się czytac! napisalem przeciez ze w takich kolejnościach dokręcałem czyli najpierw wszystkie śruby 40Nm potem znowu wszystkie śruby 60 Nm a następnie 80Nm a na koniec powtórzyłem ostatni etap dla pewnosci , kapujesz czy mam ci to wytłumaczyc jak mełemu dziecku. Widac że nie masz zielonego pojęcia bo jeśli byś miał to byś wiedział że głowice dokręca się w kilku etapach! A tak na marginesie to są normy zalecane przez producenta. A jak bym miał śrube dokręcic 260Nm to by się prędzej ukręciła !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 19:23
Posty: 144
Skąd: Lędziny/Tychy
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)

Postprzez gregorius 323 F » 19 wrz 2009, 20:16

Kolego uważaj do kogo tak klepiesz .
Po pierwsze to ci nie wjeżdżam więc uważaj jak sam się zachowujesz.
Zacznij sam dokładnie czytać bo nie pisałem że kręcisz tyle za jednym razem a napisane było tak jakbyś dodawał za każdym razem po ileś Nm.
Pojęcie to mam pewnie o wiele większe od ciebie więc się nie wychylaj.
Jeżeli dobrze odczytuję z profilu to trochę jestem od ciebie starszy i jak by nie było więcej rzeczy zdążyłem zepsuć ;P
Pozdrawiam Heretycy
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez realski » 19 wrz 2009, 21:27

tak mniejwiecej kolego to idzie tak

Głowica 13 – 16 Nm
2 etap, 23 – 26 Nm tu polecam 30Nm
3 etap, 90 stopni (kąt)
4 etap, 90 stopni

to tak mniejwiecej ^^
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez gregorius 323 F » 19 wrz 2009, 21:44

No i tu realski podaje dokładnie parametry i potwierdza to o czym pisałem wcześniej – dociskanie ostateczne wg obrotu (kąt) a nie wg klucza (Nm).
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez jojek-1990 » 19 wrz 2009, 21:51

nie klepie do ciebie choć moze i tak to wygląda! nic już poprostu niebede mówic bo to nie na temat! (a i jeszcze jedno nigdy nikogogo nie strasz bo tym nikogo nie przestraszysz)
[/b]realski[/b] ja z książki wyczytałem że producent podaje 40,60,80 nawet gdzieś temat jest na forum z tymi danymi a to co ty napisałeś to pierwszy raz widze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 19:23
Posty: 144
Skąd: Lędziny/Tychy
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)

Postprzez Jacek176 » 19 wrz 2009, 21:53

Widać są różne szkoły, ja stosowałem się do zaleceń zawartych w książce napraw Mazdy 323 BG. Tam jest napisane, żeby dokręcać w trzech etapach, ostatni z momentem od 77 do 83Nm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez gregorius 323 F » 19 wrz 2009, 21:56

Jojek
Primo – nikogo nie straszę, poza tym jest jakaś kultura na tym forum.
Powodzeniu w szukaniu przyczyny dymienia.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez jojek-1990 » 19 wrz 2009, 21:57

tutaj podaje linka do dyskusji co do momentów http://forum.mazdaspeed.pl/
viewtopic.php?t=52578&postdays=0&postorder=asc&start=60

a co do problemu to napewno wiem że mam cały ukł. chłodzenia zapowietrzony i musze go odpowietrzyć a później się będzie myśleć jak problem nie ustąpi :P

gregorius 323 F
Spoko ja tam nic do ciebie nie mam a jeżeli cie uraziłem to sory, ale nie było to celowe!
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 19:23
Posty: 144
Skąd: Lędziny/Tychy
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)

Postprzez gregorius 323 F » 19 wrz 2009, 22:14

Jojek spoko rozumiesz jeszcze nigdy się nie spotkałem z opisem żeby kończyć dociskanie z jakimś momentem.
Zawsze była mowa o odpowiednim obróceniu wg kąta.
Wiem co piszę bo robiłem więcej diesli ale i w benzyniakach zawsze tak było.
Tak czy inaczej sprawdziłeś że było przed złożeniem po 80Nm na śrubę.
Jeżeli tak to wydaje mi się że to ciut przy mało.
Napisz do kolegi waldii lub Romana R-87 oni dokładnie robili kapitalki swoich V-łek tak więc mogą ci coś jeszcze podpowiedzieć
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez Borys » 19 wrz 2009, 22:16

Panowie grzeczniej ;)
jojek-1990: Popraw temat. Trochę już na forum jesteś, więc pewnie wiesz jak.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez gregorius 323 F » 19 wrz 2009, 22:42

Tak to wygląda wg Autodata 3.18
Na końcu chodziło o kąt mogły cię zmylić te uproszczone opisy
Obrazek
By gregorius323f
Ostatnio edytowano 21 wrz 2009, 22:13 przez gregorius 323 F, łącznie edytowano 5 razy
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez marcin255 » 20 wrz 2009, 06:52

file 404 – Not Found -sam szukam instrukcj bo chcę wymienić uszczelkę -ma ktoś ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez gregorius 323 F » 20 wrz 2009, 12:14

marcin 255 jeżeli masz zamiar zmieniać uszczelkę w Z5 to ściągnij całą serwisówkę do tego silnika ze stronki

http://www.mazda-auto.ru/docs/Z5_DOHC_e ... manual.pdf

Link do V-łki już działa ale nie wiem czemu nie wyświetla się zdjęcie na forum- zrobiłem tak jak należy tzn wkleiłem link z imageshack'a zaznaczyłem i kliknęłem img i coś nie działczy.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez marcin255 » 21 wrz 2009, 18:09

ok ,dzieki
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez gregorius 323 F » 21 wrz 2009, 22:18

Żebyście długo nie szukali macie tutaj schemat do naszej kochanej Z5-ki


Obrazek
By gregorius323f
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323