Strona 1 z 1

Co wymaga niezbędnej wymiany w rozrządzie?

PostNapisane: 31 sie 2009, 00:14
przez PubliusEnigma
Witam,
przeczytałem wątek o rozrządzie do Fki, bo wypadałoby go wymienić po kupnie pojazdu. I tutaj mam zagwozdkę.
Do mojego modelu w skład zestawu wchodzi:
– PASEK rozrządu – 123 zębów (SUN)
– NAPINACZ paska rozrządu
– ROLKA prowadząca gładka
– ROLKA prowadząca zębata
Reszta elementów marki TNT, MRK, Koyo...
Zestaw: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=721193050

Czy po wymianie tych elementów można powiedzieć, że rozrząd jest wymieniony? Całość kosztuje około 290 zł.

Za to z pewnego sklepu internetowego dostałem taki oto zestaw:
– pasek oryginał OE MAZDA w kartoniku mazdy – 125zł/szt lub japoński SUN 69zł
– napinacz OEM MAZDA – NTN (folia)– 89zł/szt
– rolka prowadząca gładka OEM MAZDA – NTN (jw.) – 89zł
– rolka prowadząca zębata SKF – 135zł
– sprężyna napinacza OE MAZDA – 29zł
– pompa wody japońska GMB z uszczelkami – 139zł
– uszczelniacz wału korbowego przód – OE MAZDA -29zł
– uszczelniacze wałków rozrządu OE MAZDA – 43zł/szt x2
– uszczelka pokrywy zaworów OE MAZDA 85zł

Aż boję się podliczać ile łącznie wychodzi. Pytanie:
Czy te wszystkie uszczelniacze i pompa wody musi być koniecznie wymieniona? Pytam, bo nie zdziwiłbym się, jakby polecano przy wymianie rozrządu wymienić przy okazji wszystkie siedzenia, bo i na to znalazłby się argument.
Po prostu nie chcę wkładać w auto więcej, niż jest tego warte. Bardzo proszę o jakieś sugestie, bo wiem, że speców tutaj nie lada :)

PostNapisane: 31 sie 2009, 00:17
przez marcin255
ja pompę wymieniałem , no i uszczelkę pokrywy zaworów też lepiej wymienić na ori

PostNapisane: 31 sie 2009, 00:21
przez jacobs
PubliusEnigma napisał(a):Za to z pewnego sklepu internetowego dostałem taki oto zestaw:
– pasek oryginał OE MAZDA w kartoniku mazdy – 125zł/szt lub japoński SUN 69zł
– napinacz OEM MAZDA – NTN (folia)– 89zł/szt
– rolka prowadząca gładka OEM MAZDA – NTN (jw.) – 89zł
– rolka prowadząca zębata SKF – 135zł
– sprężyna napinacza OE MAZDA – 29zł
– pompa wody japońska GMB z uszczelkami – 139zł
– uszczelniacz wału korbowego przód – OE MAZDA -29zł
– uszczelniacze wałków rozrządu OE MAZDA – 43zł/szt x2
– uszczelka pokrywy zaworów OE MAZDA 85zł

Lista zapewne z Carspeedu ;) Pompę najlepiej zmienić, bo jak ci zacznie później przeciekać to znowu będzie trzeba rozbierać rozrząd, z tej listy mogą odpaść jedynie uszczelniacze wału i wałków – musisz ocenić stan tych które masz, jeżeli są dobre (nie ciekną) to mogą jeździć, ale dla spokoju też można je wymienić.

PostNapisane: 31 sie 2009, 00:46
przez Grzenio
ja wymieniałem pasek z kompletem rolek+ spręzynka napinacza (profilaktycznie) i pompe wody. Wez pod uwage wymiane uszczelki na wale korbowym, bo jezeli juz bedziesz mial tam "rozgrzebane" :P to warto go wymienic, ja niestety tego nie zrobilem i po 2 tys po wymianie pojawil sie wyciek :/

Re: Co wymaga niezbędnej wymiany w rozrządzie?

PostNapisane: 9 maja 2010, 17:28
przez Godzik
Taki mały odkop ale podepnę się pod temat :P Chciałem dziś kupić pasek rozrządu to gość miał 123 ząbki albo jakiś inny (124 czy 125) i mówi że zależy od silnika że różne były... no i co teraz zrobić panowie, bo rozebrać i dopiero szukać mi się nie uśmiecha

Re: Co wymaga niezbędnej wymiany w rozrządzie?

PostNapisane: 9 maja 2010, 19:39
przez mario1616
Po numerze VIN Ci dopasuja bez problemu :)

Re: Co wymaga niezbędnej wymiany w rozrządzie?

PostNapisane: 16 cze 2010, 18:38
przez Borsuk87
Witam, odswiezam temat poniewaz przymiezam sie do wymiany rozrzadu; posiadam pasek; pompe wody; napinacz; rolke gladka. zamierzam jeszcze kupic uszczelke po pokrywe zaworow, uszczelke aparatu zaplonowego.
Chcialem zapytac czy rolka zebata, uszczelka walu korbowego, i (nie wiem czy w moim modelu wystepuje) sprezyna napinacza wymaga niezbednej wymiany??
dodam zde posiadam mazde 323f ba 1,5 16v 96 rok przebie 215000km. prosze o jakies wskazowki, bede wdzieczny.

Re: Co wymaga niezbędnej wymiany w rozrządzie?

PostNapisane: 16 cze 2010, 20:40
przez puznies0
pompa wody lepiej wymienić bo cholera wie ile ci wytrzyma ta którą masz... o ile pasek rozrządu i rolki będą w porządku o tyle pompa może ci paść w każdym momencie i będziesz miał ponowne rozbieranie całości a wierz mi że to nic przyjemnego... i koszty podwójne wtedy się robią... jak robisz rozrząd to pompę też wymień za jednym zamachem i będziesz miał z tym spokoj...

wskazówką może być to że przesrana jest to robota...:) ale idzie zrobić nawet samemu...