Co wymaga niezbędnej wymiany w rozrządzie?

Postprzez PubliusEnigma » 31 sie 2009, 00:14

Witam,
przeczytałem wątek o rozrządzie do Fki, bo wypadałoby go wymienić po kupnie pojazdu. I tutaj mam zagwozdkę.
Do mojego modelu w skład zestawu wchodzi:
– PASEK rozrządu – 123 zębów (SUN)
– NAPINACZ paska rozrządu
– ROLKA prowadząca gładka
– ROLKA prowadząca zębata
Reszta elementów marki TNT, MRK, Koyo...
Zestaw: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=721193050

Czy po wymianie tych elementów można powiedzieć, że rozrząd jest wymieniony? Całość kosztuje około 290 zł.

Za to z pewnego sklepu internetowego dostałem taki oto zestaw:
– pasek oryginał OE MAZDA w kartoniku mazdy – 125zł/szt lub japoński SUN 69zł
– napinacz OEM MAZDA – NTN (folia)– 89zł/szt
– rolka prowadząca gładka OEM MAZDA – NTN (jw.) – 89zł
– rolka prowadząca zębata SKF – 135zł
– sprężyna napinacza OE MAZDA – 29zł
– pompa wody japońska GMB z uszczelkami – 139zł
– uszczelniacz wału korbowego przód – OE MAZDA -29zł
– uszczelniacze wałków rozrządu OE MAZDA – 43zł/szt x2
– uszczelka pokrywy zaworów OE MAZDA 85zł

Aż boję się podliczać ile łącznie wychodzi. Pytanie:
Czy te wszystkie uszczelniacze i pompa wody musi być koniecznie wymieniona? Pytam, bo nie zdziwiłbym się, jakby polecano przy wymianie rozrządu wymienić przy okazji wszystkie siedzenia, bo i na to znalazłby się argument.
Po prostu nie chcę wkładać w auto więcej, niż jest tego warte. Bardzo proszę o jakieś sugestie, bo wiem, że speców tutaj nie lada :)
Pozdrawiam,
Publius Enigma

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 22:31
Posty: 30
Skąd: Katowice
Auto: było: 323F BA 1.5 DOHC 16V '95

Postprzez marcin255 » 31 sie 2009, 00:17

ja pompę wymieniałem , no i uszczelkę pokrywy zaworów też lepiej wymienić na ori
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez jacobs » 31 sie 2009, 00:21

PubliusEnigma napisał(a):Za to z pewnego sklepu internetowego dostałem taki oto zestaw:
– pasek oryginał OE MAZDA w kartoniku mazdy – 125zł/szt lub japoński SUN 69zł
– napinacz OEM MAZDA – NTN (folia)– 89zł/szt
– rolka prowadząca gładka OEM MAZDA – NTN (jw.) – 89zł
– rolka prowadząca zębata SKF – 135zł
– sprężyna napinacza OE MAZDA – 29zł
– pompa wody japońska GMB z uszczelkami – 139zł
– uszczelniacz wału korbowego przód – OE MAZDA -29zł
– uszczelniacze wałków rozrządu OE MAZDA – 43zł/szt x2
– uszczelka pokrywy zaworów OE MAZDA 85zł

Lista zapewne z Carspeedu ;) Pompę najlepiej zmienić, bo jak ci zacznie później przeciekać to znowu będzie trzeba rozbierać rozrząd, z tej listy mogą odpaść jedynie uszczelniacze wału i wałków – musisz ocenić stan tych które masz, jeżeli są dobre (nie ciekną) to mogą jeździć, ale dla spokoju też można je wymienić.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Grzenio » 31 sie 2009, 00:46

ja wymieniałem pasek z kompletem rolek+ spręzynka napinacza (profilaktycznie) i pompe wody. Wez pod uwage wymiane uszczelki na wale korbowym, bo jezeli juz bedziesz mial tam "rozgrzebane" :P to warto go wymienic, ja niestety tego nie zrobilem i po 2 tys po wymianie pojawil sie wyciek :/
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Saab/9-5/145512
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2009, 18:57
Posty: 71
Skąd: Kraków
Auto: Saab 9-5 aero 2.3t 230KM

Postprzez Godzik » 9 maja 2010, 17:28

Taki mały odkop ale podepnę się pod temat :P Chciałem dziś kupić pasek rozrządu to gość miał 123 ząbki albo jakiś inny (124 czy 125) i mówi że zależy od silnika że różne były... no i co teraz zrobić panowie, bo rozebrać i dopiero szukać mi się nie uśmiecha
Początkujący
 
Od: 2 maja 2010, 08:33
Posty: 13
Skąd: Bieruń Nowy
Auto: 323F BA 96' 1,5 88KM

Postprzez mario1616 » 9 maja 2010, 19:39

Po numerze VIN Ci dopasuja bez problemu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez Borsuk87 » 16 cze 2010, 18:38

Witam, odswiezam temat poniewaz przymiezam sie do wymiany rozrzadu; posiadam pasek; pompe wody; napinacz; rolke gladka. zamierzam jeszcze kupic uszczelke po pokrywe zaworow, uszczelke aparatu zaplonowego.
Chcialem zapytac czy rolka zebata, uszczelka walu korbowego, i (nie wiem czy w moim modelu wystepuje) sprezyna napinacza wymaga niezbednej wymiany??
dodam zde posiadam mazde 323f ba 1,5 16v 96 rok przebie 215000km. prosze o jakies wskazowki, bede wdzieczny.
Borsuk87
 

Postprzez puznies0 » 16 cze 2010, 20:40

pompa wody lepiej wymienić bo cholera wie ile ci wytrzyma ta którą masz... o ile pasek rozrządu i rolki będą w porządku o tyle pompa może ci paść w każdym momencie i będziesz miał ponowne rozbieranie całości a wierz mi że to nic przyjemnego... i koszty podwójne wtedy się robią... jak robisz rozrząd to pompę też wymień za jednym zamachem i będziesz miał z tym spokoj...

wskazówką może być to że przesrana jest to robota...:) ale idzie zrobić nawet samemu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323