Sprawdzenie działania i regulacja przepustnicy (BA Z5)

Postprzez esina » 15 paź 2012, 15:28

mam to co kolega wyzej...
wysokie obroty powyżej 2200 na zimnym silniku.
gdy obroty spadną do normalnych to wszystko jest ok,,, nie falują ani nic podobnego.

jest sposób by tylko wyregulować te wysokie oboty na zimnym silniku bez zdejmowania przepustnicy ?! Zaślepić coś?!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez Alerzam » 15 paź 2012, 17:01

Nie da rady, są 3 opcje. Kupujesz krokowca z przepustnicą od wersji po liftowej i podmieniasz, regulujesz zaworek lub go zatykasz. Wszystkie wymagają demontażu co nie jest trudne.
Alerzam
 

Postprzez Gonta19 » 5 lis 2012, 23:10

Czy nie domykanie się zaworu z ta sprężynką bimetaliczną może mieć wpływ na większe spalanie ?
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 18:25
Posty: 67 (1/0)
Skąd: Budzisław Kościelny/Konin
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V 97r. , Mazda Rx-8 1.3B 2006r.

Postprzez rider143 » 6 lis 2012, 21:14

Gonta19 napisał(a):Czy nie domykanie się zaworu z ta sprężynką bimetaliczną może mieć wpływ na większe spalanie ?
Tak,auto dłużej pracuje na ssaniu gdzie wtryskiwacze się praktycznie nie zamykają :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 20:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Przemek323c » 7 lis 2012, 09:32

Czy wg ciebie czasy wtrysku w okolicach 6ms = "gdzie wtryskiwacze się praktycznie nie zamykają" ?:p
Przemek323c
 

Postprzez rider143 » 7 lis 2012, 16:31

Przemek323c napisał(a):Czy wg ciebie czasy wtrysku w okolicach 6ms = "gdzie wtryskiwacze się praktycznie nie zamykają" ?:p
na jałowym owszem, podczas jazdy jest zupełnie co innego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 20:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez bartosz9670 » 20 mar 2013, 09:53

A to nie ma być przypadkiem tak, ze kiedy silnik jest zimny to ten zawor bimetaliczny jest zamkniety? Bo skoro chodzi na ssaniu to ma mieć ograniczony dostęp powietrza czyli bogatszą mieszankę
mazda jest the best!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2007, 21:06
Posty: 19
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f BA
1996
1.5 16V

Postprzez rider143 » 20 mar 2013, 10:24

bartosz9670 napisał(a):kiedy silnik jest zimny to ten zawor bimetaliczny jest zamkniety?
ma być otwarty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 20:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez gcu » 23 mar 2013, 11:05

bartosz9670 napisał(a):A to nie ma być przypadkiem tak, ze kiedy silnik jest zimny to ten zawor bimetaliczny jest zamkniety? Bo skoro chodzi na ssaniu to ma mieć ograniczony dostęp powietrza czyli bogatszą mieszankę



W teorii inżynierów Mazdy/Mitsubishi tak powinno być, ale w praktyce obrotami steruje komp poprzez elektrozawór.

Kiedy jest zimno te zaworki się dublują (oba otwarte) i mamy szalone obroty.

Róbta co chceta, ale bimetal powinien być tak uszczelniony żeby nie przepuszczał powietrza.
Można go dokręcić mocno, ale z wyczuciem żeby nie zerwać gwintu (ja tak zrobiłem) lub tak jak ktoś pisał stronę wcześniej zaślepić kanał w którym znajduje się bimetal (w przemyślany sposób).


A tak odbiegając od tematu:

Najbardziej kłopotliwe części to przepustnica i aparat które są od Mitsubishi.
Ciekawe kto robił pierścienie olejowe, które tak bardzo lubią się zapiekać :)
Początkujący
 
Od: 20 sie 2009, 09:32
Posty: 14 (0/1)
Skąd: Wałcz
Auto: Była: Mazda 323F BA 1.5L Z5 95r.
Jest: Mazda 3 BK 1.6L Z6 05/06r.

Postprzez gcu » 28 mar 2013, 22:22

Po regulacji bimetalu, czyli jego uszczelnieniu obroty się wieszają <co?>

No chyba, że przepustnica jest teraz tak czysta...
...że tylko trzeba wyregulować w serwisowym :)
Początkujący
 
Od: 20 sie 2009, 09:32
Posty: 14 (0/1)
Skąd: Wałcz
Auto: Była: Mazda 323F BA 1.5L Z5 95r.
Jest: Mazda 3 BK 1.6L Z6 05/06r.

Postprzez rider143 » 28 mar 2013, 22:46

Po czyszczeniu przepustnicy obroty idle mogą się zmienić-syf zawsze ją doszczelnia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 20:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez bartosz9670 » 29 mar 2013, 08:17

Bimetal też szczelny na ciepłym. Muszę jeszcze sprawdzić chyba elektrozawór bo jakieś dziwne bzyczenie z niego dochodzi...Ale sprawdzałem go to normalnie jest szczelny i działa po podłączeniu napięcia...
Może on się jeszcze gdzieś zacina bo raz obroty spadają normalnie na 800 a raz zostają na 1200. Przejade znowu kawałek i spadają na 800.
mazda jest the best!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2007, 21:06
Posty: 19
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f BA
1996
1.5 16V

Postprzez gcu » 29 mar 2013, 22:51

Przy szczelnym układzie regulacja obrotów na jałowym w trybie serwisowym powinna odnieść pożądany efekt, ale autko ma 17 lat więc ruszysz jedno to odezwie się drugie...
Możesz spodziewać się nieszczelności w miejscu innym niż mógłbyś się spodziewać (po czyszczeniu przepustnicy).

Regulując obroty staraj się obracać śrubą o 1/4 obrotu albo i mniej.


Koledzy nauczycie się rozpoznawać pory roku przy tej przepustnicy ;)

Ja już testowałem eliminację podgrzewania przepustnicy i jedna rada nie próbujcie tego na swoim aucie bo bardzo szybko podłączycie z powrotem wężyk od chłodnicy;) Nawet latem przy dużych temperaturach jest nie do opanowania.


Więc jedna prosta rada:
jeżeli regulacja obrotów nic nie daje to szukaj nieszczelności.

(przez brak efektów regulacji mam na myśli:
zbyt niskie obroty – silnik prawie lub gaśnie – spróbuj podwyższyć obroty w serwisowym
zbyt wysokie – w stylu 1000-1200 – spróbuj zmniejszyć obroty w trybie serwisowym
i jeżeli nie możesz znaleźć złotego środka szukaj tej nieszczelności).


Dasz radę dojechać do mnie? To ci ustawię autko.
Początkujący
 
Od: 20 sie 2009, 09:32
Posty: 14 (0/1)
Skąd: Wałcz
Auto: Była: Mazda 323F BA 1.5L Z5 95r.
Jest: Mazda 3 BK 1.6L Z6 05/06r.

Postprzez sebawo » 28 maja 2013, 13:20

A czy ktoś może podać dokłądne wymiary tego korka, który należałoby dorobić? Nie mam na tyle czasu, żeby zdemontować i jechać gdzieś dorobić. Tak to możnaby dorobić najpierw, a potem bawić się w rozkręcanie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2012, 18:11
Posty: 46
Skąd: Ruda Śląska
Auto: '96 323C BA 1.5 (Z5)

Postprzez Dzidek » 9 paź 2013, 13:22

Co do odkręcania tego "korka", który sie niszczy i należy go dorabiać... ja go odkręciłem bez wiekszych problemów. Wcześniej rozgrzałem przepustnice palnikiem w okolicach korka a za klucz posłuzyły mi 2 wiertła trójki i klucz francuski, no chyba że ktoś posiada kluczyk pasujący do korka :)
Początkujący
 
Od: 11 lis 2012, 11:13
Posty: 10
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323f 1.5 BA 95r.

Postprzez Wojciks » 19 gru 2013, 14:07

Witam, szukałem na forum ale niestety nie znalazłem mam te same objawy co w temacie wysokie ssanie oraz skaczą obroty. Chciałem zapytać czy przepustnica z wersji po liftingu 97,98 rok jest bez bimetalu i czy bez problemu podejdzie do wersji przed liftem rok 95. Mowa o silniku 1.5. Czy poprawi się na lepsze po takiej wymianie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2010, 11:30
Posty: 68
Skąd: okolice krakowa
Auto: Mazda 323f Ba 1.5 16v

Postprzez krzysek71 » 19 gru 2013, 15:57

Wojciks jest bez bimetalu . masz szukajkę :D to zobacz jest nawet fotorelacja jak zniwelować wysokie obroty na zimnym silniku w Z5 przed liftem :P i po problemie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 20:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez farciarz » 20 gru 2013, 00:36

krzysek71 napisał(a):Wojciks jest bez bimetalu . masz szukajkę :D to zobacz jest nawet fotorelacja jak zniwelować wysokie obroty na zimnym silniku w Z5 przed liftem :P i po problemie


Ale fotorelacja ze zniwelowaniem problemu z obrotami na ssaniu jest właśnie tutaj na pierwszej strone wątku, więc nie wiem o co biega. <faja>

Jest jeszcze jeden temacik dotyczących zniwelowania wysokich obrotów na ssaniu

viewtopic.php?f=454&t=32195

Starajmy się panowie czasami naprowadzić kolegów, a nie odsyłać tylko do szukajki ;P
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 20:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Wojciks » 20 gru 2013, 05:32

Wiem wiem Koledzy czytałem ten wątek cały tylko problem mam z tym korkiem plastikowym (jednorazowym) ponieważ nie orientuje się gdzie w pobliżu jest jakiś tokarz co by mi mógł dorobić taki korek i ile by to potrwalo ponieważ samochód jest mi potrzebny w tyg wiec zostaje tylko week :( Odkrecilem ostatnio całą przepustnice wyczyscilem specjalnym preparatem do przepustnic tak mi doradzil jeden mechanik. I jeżeli bez odkrecania tego plastikowego korka się obejdzie bo jego niestety nie ruszyłem to jak dobrze myślę pozostaje mi regulacja tylko
nie wiem od czego zacząć czy najpierw regulować wolne obroty (w trybie serwisowym i normalnie) czy najpierw zaworek wyregulować?

A co do tej przepustnicy po lifcie jest lepsza? I czy podejdzie bez problemu? Opłaca się ją zmienić? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2010, 11:30
Posty: 68
Skąd: okolice krakowa
Auto: Mazda 323f Ba 1.5 16v

Postprzez malik81 » 23 lut 2014, 13:32

Niedawno też czyściłem przepustnice bo wariowały mi obroty. Na zimnym silniku miałem 3000 a na ciepłym pojawiały się spadki po dodatkowym włączaniu urządzeń i falowanie na luzie. Oczywiście nie odbyło się bez odkręcenia tej plastikowej zaślepki żeby wyregulować zawór bimetaliczny ale rozwiązałem to inaczej niż zastąpić go metalowym od tokarza. Kupilem Klej Auto Weld CX-80 – spawanie na zimno, oczywiscie próbowałem wszystkiego i opalarka i rozpuszczalniki nawet gotowałem go :D i nic wiec zrobiłem klucz
1-c5f8bc1d7c2dd903gen.jpg


Zrobiłem 4 otwory na wylot wiertlem 5mm i odkręciłem za pomocą malego młoteczka u mnie sie nie rozleciało wiec uważajcie nie daje gwarancji, ze u was tak samo będzie, jest to kruchy plastik. U mnie zawór był nieszczelny już w temperaturze pokojowej wiec wystawiłem go za okno temp. 0 i ta czarna kontra co na początku postu jest wyjaśnione doszczelniłem zawór .Oczywiście wcześniej wszystko umyłem benzyną. Dalej wziąłem się za krokowca. Śrubę naprzeciwległą wykręciłem i wyczyściłem żeby chodziła trochę luźniej bo jest zabezpieczona przed wykreceniem. Zawór elektryczny miałem nieszczelny więc trochę rozciągnałem sprężynke i ustawiłem śrubkę mniej więcej w połowie regulacji. Wszystko skręciłem do kupy i tak ustawiłem żeby zawór był szczelny, dla pewności zasilaczem 12V sprawdziłem czy zawór się otwiera. Teraz przyszedł czas na naprawę plastikowej zaślepki. Klej jest dwuskładnikowy i po utwardzeniu jest jak beton. Na zdjęciu pokazałem wam patent jak zrobić żeby była mozliwosc wielokrotnego zaglądania do zaworka w razie poprawiania regulacji .Teraz trzeba wypełnić powstałe dziurki po kluczu i nakleić dużą nakrętkę i wypełnić ja po brzegi. Tasma zabezpieczcie gwint bo ta masa jest jak miód i będzie się rozpływać. Zaślepkę już wkręcałem na drugi dzień jedynie nie wiem do końca czy trzeba ją uszczelnić w 100% bo przepuszcza powietrze, ale wolał bym tego uniknąć bo znów będzie ją ciężko odkręcić możne wypowie się ktoś kto wie w 100% jak powinno być

2-e63b9e419551c3f0gen.jpg


3-4eb22d709ab704c6gen.jpg


4-5bacd1c1bec00f47gen.jpg


Już pozostał tylko montaż najlepiej to zrobić na zimnym silniku. Odpalić samochód i śrubką od krokowca wyregulować obroty. Ja narazie ustawiłem 1500 obr. teraz czekamy na zagrzanie sie silnika mostkujemy TEN GND i ustawiamy obroty na 750 obr. i powinno być ok. Ja na razie muszę poczekać do jutra o 6:00 będę jechał do pracy i zobaczymy czy na zimny silniku ssanie będzie już na normalnych obrotach. Na razie obroty nie falują, załączanie innych urządzeń nie wpływa na spadek obrotów wiec i czyszczenie i regulacja pomogła tylko zostało jeszcze ssanie mam nadzieje ze jakoś połapaliście się w tym co napisałem mile widziane korekty mojego postu cześć.
Ostatnio edytowano 2 kwi 2015, 13:19 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Przeniesienie obrazków na serwer MS
malik81
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323