Strona 1 z 2

Wymiana uszczelniaczy zaworów

PostNapisane: 7 lip 2009, 20:18
przez tomek.m
Witam, chciałbym się dowiedzieć czy trzeba zdejmować głowicę aby wymienić uszczelniacze zaworów w silniku 1.5 16v? Jakie mniej więcej koszty się z tym wiążą?

PostNapisane: 7 lip 2009, 22:35
przez gregorius 323 F
Można to zrobić bez zdejmowania głowicy przy pomocy odpowiednio wygiętego śrubokręta lub przy pomocy poduszki powietrznej.Koszt części tj. uszczelniacze Takoma nie badziewie z JC około 80 pln.
P.S uzupełnij profil

PostNapisane: 7 lip 2009, 23:03
przez marcin5644
Tak trzeba ściągać cały rozrząd... Mam też z tym problem dlatego się orientowałem :)

PostNapisane: 8 lip 2009, 11:18
przez gregorius 323 F
Marcin rozrządu nie trzeba rozpinać trzeba tylko trochę wprawy kilka kluczy, śrubokrętów i magnes.
Pozdrawiam

PostNapisane: 8 lip 2009, 11:53
przez bzzyczek
gregorius 323 F napisał(a):Marcin rozrządu nie trzeba rozpinać trzeba tylko trochę wprawy kilka kluczy, śrubokrętów i magnes.


Możesz powiedzieć jak to robiłeś? Tzn. wałków też nie odkręcałeś?

PostNapisane: 9 lip 2009, 12:56
przez tomek.m
Właśnie gregorius możesz podać trochę więcej szczegółów?

PostNapisane: 9 lip 2009, 18:07
przez gregorius 323 F
Chłopaki nie mam teraz jak ale wieczorkiem napiszę wam co i jak.
Pozdrawiam

PostNapisane: 10 lip 2009, 11:34
przez podmuch
gregorius 323 F napisał(a):Można to zrobić bez zdejmowania głowicy

To jeszcze OK

gregorius 323 F napisał(a):przy pomocy odpowiednio wygiętego śrubokręta

<lol>
to tak jak generalka silnika przez wydech
Pozdrawiam :)

PostNapisane: 10 lip 2009, 15:50
przez luki88
jak w każdym aucie – bez zdejmowania wałków rozrządu się neiobejdzie. w naszych mazdach jest o tyle dobrze obydwa wałki rozrzadu sa spiete lancuszkiem

ps trzeba przerobic swiece na dysze do napompowania cylindrów

PostNapisane: 10 lip 2009, 20:53
przez gregorius 323 F
Oj luki nic nie trzeba zdejmować.
Własnoręcznie regulowałem luzy bez zdejmowania wałków.
Procedura wygląda tak.
Zdejmujemy dekiel – osłone aluminiową rozrządu.
Bierzemy dużą kartkę i podpisujemy sobie 16 zaworów np puste kółeczka w które wpiszemy bieżące luzy i obliczymy brakujące wymiary.
Następnie kluczem płaskim chyba 27 łapiemy za górny wałek i ostrożnie obracamy rozrządem tak aby na którymś cylindrze krzywki wychyliły się ku górze – mierzymy luz szczelinomierzem i zapisujemy.
Po przemierzeniu wszystkich luzów obliczamy poprawne i już wiemy czy potrzebujemy cieńsze czy grubsze podkładki regulacyjne.
Jeżeli cieńsze to możemy stare zeszlifować na magnesówce u ślusarza jeżeli zaś grubsze to trzeba je kupić .
Aby wyjąć poszczególne płytki należy unieść daną parę krzywek do góry obracając wałkiem .
Następnie przy pomocy równo zaostrzonego śrubokręta płaskiego naciskamy przy krawedzi szklankę popychacza i magnesikiem wyjmujemy płytkę( trochę kłopotu ale można nabrać wprawy).
Montaż w sposób odwrotny.
Pozdrawiam

PostNapisane: 10 lip 2009, 23:07
przez luki88
gregorius 323 F
ale temat jest o wymianie uszczelniaczy a nie o regulowaniu zaworów :) tak to jest skonstruowane ze zeby zdjac uszczelniacz to musisz rozebrac zawory "od tylu"

PostNapisane: 10 lip 2009, 23:43
przez gregorius 323 F
Cholera jaśnista ale żem posty pomieszał.
Luki zwracam honor.
Przemęczenie robi swoje.
Oczywiście należy zdjąć wałki tak jak piszesz innaczej się nie da.
Pozdrawiam

PostNapisane: 11 lip 2009, 11:40
przez tomek.m
Macie może jakiś schemacik/przekrój głowicy – do Mazdy jeszcze nie zaglądałem a chciałbym wiedzieć przed otwarciem co mnie tam czeka :) .
Z góry dzięki.

PostNapisane: 11 lip 2009, 16:24
przez gregorius 323 F
Jest angielski service manual do silnika Z5 wygooglujesz sobie.
Pozdrawiam

PostNapisane: 12 lip 2009, 16:36
przez luki88
tomek.m napisał(a):Macie może jakiś schemacik/przekrój głowicy – do Mazdy jeszcze nie zaglądałem a chciałbym wiedzieć przed otwarciem co mnie tam czeka .
Z góry dzięki.


najlepiej wszystkie czesci ktore odkrecasz ustawiaj na jakims duzym stole w takiej kolejnosci w jakiej to wszystko wyjmowales – jezeli pomieszasz elementy poszczegolnych zaworow to mozesz sobie narobic sporo problemow
ps pamietaj o czystości podczas pracy bo kazda drobinka piasku moze byc powodem pozniejszego uszkodzenia silnika

Re: Wymiana uszczelniaczy zaworów

PostNapisane: 17 lis 2009, 20:53
przez metek323
tomek.m napisał(a):Witam, chciałbym się dowiedzieć czy trzeba zdejmować głowicę aby wymienić uszczelniacze zaworów w silniku 1.5 16v? Jakie mniej więcej koszty się z tym wiążą?

Re: Wymiana uszczelniaczy zaworów

PostNapisane: 17 lis 2009, 21:39
przez MariuS
metek323 napisał(a):
tomek.m napisał(a):Witam, chciałbym się dowiedzieć czy trzeba zdejmować głowicę aby wymienić uszczelniacze zaworów w silniku 1.5 16v? Jakie mniej więcej koszty się z tym wiążą?


niektórzy potrafią,

a chodzi Ci o silnik 1.5 w BA czyli słynny Z5?

bo jeśli Ci łyka olej i kopci to nie wierz w bajki ze same uszczelniacze pomogą :P Pierścienie jak nic!

PostNapisane: 17 lis 2009, 23:37
przez Maciek90
Ja szukam kogoś kto da mi gwarancję, że po wymianie uszczelniaczy i PIERŚCIENI mój Z5 przestanie łykać olej. mariusz_sti dasz mi taką gwarancję, bo przeraża mnie myśl, że wyrzucę na remont ponad 1 tys. zł. a rezultatów może nie być.

PostNapisane: 18 lis 2009, 11:46
przez gregorius 323 F
Kolego Maciek90 1000pln to dasz za remont całego silnika a nie samych uszczelniaczy.

Za wymiane uszczelniaczy to zapłacisz do 300 pln nie więcej.
Poza tym i tak byś je wymieniał przy całym remoncie.
Warto spróbować- mi pomogło.
Pozdrawiam

PostNapisane: 18 lis 2009, 20:08
przez iceman150
Takiej gwarancji nikt ci nie da ;)
Ja właśnie robię remont i się okarze co on dał :) Przy okazji okazało się że miałem pęknięty tłok.