Falujące wolne obroty – możliwa przyczyna

Postprzez WALEK! » 9 mar 2010, 00:04

Witam!
Otóż dzisiaj prowizorycznie załatałem rurę dolotu izolacją i rezultaty były rewelacyjne, wcześniej auto w ogóle nie miało mocy i szarpało jak szalone.Zrobiłem parę rundek po dzielnicy i stwierdziłem że jak na razie jest super, ale to rozwiązanie na krótką metę.Jednak uradowany podjechałem pod dom, wjeżdżam na podwórko i zaczęło się... po wciśnięciu sprzęgła obroty zaczęły falowały w przedziale 2500/3000 obr. tak jakbym rytmicznie deptał pedał gazu i tak na okrągło.Po ponownym odpaleniu silnika obroty utrzymywały się na poziomie ~3000 obr. by po chwili znów szaleć na poziomie 2500/3000. Kompa zresetowałem(zdjąłem minusową klemę i deptałem pedał hamulca przez 30s) jednak nic to nie dało.Co najciekawsze po usunięciu izolacji( czyli z dziurawą rurą) po odpaleniu obroty wróciły do normy.Zdemontowałem więc rurę i zakleiłem jeszcze raz, wszystko było ok, przejechałem się i po powrocie znowu te same objawy.Wszystko na pewno podłączone jest prawidłowo, przed dzisiejszym łataniem nigdy nie było problemów z obrotami. Więc co może być przyczyną takiego dziwnego zachowania silnika?
PS.Płyn w chłodnicy "pod korek", układ nie zapowietrzony.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 maja 2008, 17:58
Posty: 20
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda6 GG 2.0 LF17 2003 HB

Postprzez syciu » 9 mar 2010, 08:11

Przepływomierz??
http://www.youtube.com/watch?v=fXAunWUlvkU
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2008, 14:17
Posty: 18
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V

Postprzez arturd » 9 mar 2010, 09:33

No ale gdyby przepływka była całkiem padnięta, to czy zareagowałby na załatanie dziury w dolocie? Czy wtedy nie byłoby wszystko jedno czy rura jest czy jej nie ma i w jakim jest stanie gdyby silnik pracował na nastawach awaryjnych?. Trzeba wyczyścić krokowca, ustawić TPS i wolne obroty na końcu i potem przekonać się czy to coś dało, to kosztuje mniej niż kupno używanej i nie wiadomo jak sprawnej przepływki, chyba że znajdzie kogoś na szybką jej podmiankę i sprawdzenie.
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 10:37
Posty: 129
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.

Postprzez WALEK! » 9 mar 2010, 14:18

Witam!
Panie i Panowie problem rozwiązany.Rozebrałem i przeczyściłem przepustnicę i mazdolina jeździ jak szalona! Teraz pozostało mi tylko trwalsze załatanie rury(na początek przetestuję patent z fotorelacji z opaską) i dalsze cieszenie się maszyną.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 maja 2008, 17:58
Posty: 20
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda6 GG 2.0 LF17 2003 HB

Postprzez arturd » 9 mar 2010, 14:20

No to <soczek> za trafną podpowiedź
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 10:37
Posty: 129
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.

Postprzez mario1616 » 16 kwi 2010, 18:37

Wciaz walcze z falujacymi obrotami, autko bylo juz u kilku mechanikow i elektryka i jest tylko gorzej ;/ rozbierana byla przepustnica, krokowy, czyszczony EGR, sprawdzana szczelnosc( raczej ) wymienione filtry i dalej to samo :( nie mam juz cierpliwosci, do tego jeszcze wszystko mi brzeczy i skrzypi w tym aucie jak w starym autobusie ;/
http://www.youtube.com/watch?v=XuolgOq0BXE
http://www.youtube.com/watch?v=-Ne4bYhNrZM

PS. Jesli to wazne to oleju nie bierze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez mario1616 » 16 kwi 2010, 23:12

Nikt nie pomoze? :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez flywin » 16 kwi 2010, 23:14

@mario też mam ten problem lecz z tego co mi wiadomo wystarczy ustawić TPS.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez mario1616 » 16 kwi 2010, 23:17

Trzeba podpiac pod kompa? Czy da rade samemu? Bo juz nikomu nie ufam ;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez flywin » 16 kwi 2010, 23:21

tu masz instrukcje by xXx

ZRÓB TO SAM!!

TPS-u ciągle za dość.....Może się to komuś przyda


1) Znajdź tzw. ślimak przepustnicy do którego zamocowana jest linka pedału gazu.

2) Na ślimaku odszukaj małą śrubkę na kluczyk ampulowy zapierającą o odbojnik.

3) Wkręć śrubkę minimalnie, aby przepustnica delikatnie wychyliła się na zewnątrz i nie zakleszczała w obudowie.

4) Odszukaj gniazdo diagnostyczne DIAGNOSIS mieszczące się po lewej stronie samochodu, niedaleko lewego kielicha.

5) W gnieździe Diagnosis odszukaj dwa styki TEN i GND

6) Zmostkuj styki za pomocą kawałka drutu w ten sposób wprowadzając ECU w tzw. TRYB TESTU

7) Potrzebny Ci będzie szczelinomierz, a przede wszystkim listki 0,10 mm i 0,50 mm.

8) Włóż listek 0,50 mm pomiędzy śrubę odbojnikową opisywaną wczesniej i odbojnik.

9) Po drugiej stronie przepustnicy patrząc od tzw. ślimaka znajdziesz małe pudełeczko przykręcone dwoma śrubami do przepustnicy.

10) Odkręć obydwie śrubki, aby umożliwić delikatne obracenie tym małym pudełeczkiem (TPS)

11) Uruchom silnik

12) Ustaw Czujnik położenia pzrepustnicy TPS w takiej pozycji, aby podczas, gdy pomiędzy śrubą odbojnikową a odbojnikiem znajduje się listek szczelinomierza o grubośći 0,50 mm pracował wentylator, a gdy włożysz listek o grubośći 0,10 mm wentylator przestawał pracować.

13) Przykręć czujnik położenia przepustnicy uważając, żeby go nie przekręcić.

14) Odszukaj śrubę Bypassu znajdującą się zazwyczaj na górze przepustnicy(Śrubokręt krzyżakowy) i wkręcając lub wykręcając ustaw obroty silnika na odpowiednim poziomie(minimalnie nad kreską określającą 750 RPM)

15) Po ustawieniu obrotów wyjmij zworkę(mostek) ze styków TEN i GND znajdujących się w gdnieździ diagnostycznym Diagnosis.

16) Sprawdź, czy obroty po wyjęciu zworki nie zmieniły się, a jeżeli tak to to powtórz czynność związaną z końcowym ustawieniem prędkośći obrotowej pamiętając o wcześniejszym wejściu w TRYB TESTU(TEN+GND)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez mario1616 » 16 kwi 2010, 23:26

Dzieki, jutro sprobuje o ile bd mial czas
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez flywin » 16 kwi 2010, 23:27

później daj cynk co i jak robiłeś tak z ciekawości :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez mario1616 » 17 kwi 2010, 11:22

Mam jeszcze takie pytanie czy dojezdzajac do skrzyzowan macie np. 1100 obr? Bo u mnie dopiero po zatrzymaniu sie po chwili spadaja obroty do "prawidlowych"
Chodzi mi o to czy po wrzuceniu luzu odrazu macie 800. Wydaje mi sie, ze elektryk probuje mi wcisnac kit mowiac, ze tak ma byc :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez Setop » 17 kwi 2010, 12:23

mario1616 napisał(a):Wciaz walcze z falujacymi obrotami, autko bylo juz u kilku mechanikow i elektryka i jest tylko gorzej ;/ rozbierana byla przepustnica, krokowy, czyszczony EGR, sprawdzana szczelnosc( raczej ) wymienione filtry i dalej to samo :( nie mam juz cierpliwosci, do tego jeszcze wszystko mi brzeczy i skrzypi w tym aucie jak w starym autobusie ;/
http://www.youtube.com/watch?v=XuolgOq0BXE
http://www.youtube.com/watch?v=-Ne4bYhNrZM

PS. Jesli to wazne to oleju nie bierze




Witam, Mario może Cię pocieszę ale z tego co widzę Ty nie masz żadnego problemu, w wolnej chwili nagram ci na telefon co dzieje się u mnie w aucie <glupek2> zakres ruchu obrotów jest pomiedzy 1200 a 100 <diabełek> autem ciska jak by tornado przechodziło :P
Początkujący
 
Od: 10 lip 2009, 09:34
Posty: 12

Postprzez Pantas » 17 kwi 2010, 13:25

U mnie jest tylko problem jak auto się rozgrzeje w upalny dzień, to wtedy obroty się wieszają po wrzuceniu na luz w granicach: 1100-1500, trzeba przegazować i dopiero spadają do 750.

Z czym problem będzie?
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 00:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Postprzez Pioteq25 » 17 kwi 2010, 13:49

Sprawdź czy w trybie serwisowym (zworka) obroty również falują. Kolejno zobacz czy zapłon również w trybie serwisowym jest książkowo ustawiony. ECU cały czas koryguje mieszankę, zapłon i IAC,.. aby usatwić optymalne warunki pracy silnika, a w twoim przypadku "coś się rozjechało".
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez mario1616 » 17 kwi 2010, 21:51

Mysle, ze w polowie tygodnia bede mial troche wiecej czasu to posprawdzam wasze sugestie i dam znac. Dzieki wielkie :)
Czy swiece moga wplywac na taka prace silnika? Samochod mam niecaly rok i ich nie wymienialem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez Pantas » 17 kwi 2010, 22:06

mario1616 napisał(a):Mysle, ze w polowie tygodnia bede mial troche wiecej czasu to posprawdzam wasze sugestie i dam znac. Dzieki wielkie :)
Czy swiece moga wplywac na taka prace silnika? Samochod mam niecaly rok i ich nie wymienialem :P


Świece te ważny element silnika, ale to nie będzie to kolego. Ja już pół silnika wymieniłem i dalej obroty skaczą :D Kupiłem nową przepustnicę z czujnikiem i zobaczymy co będzie teraz ;) Ładnie ją wyczyszczę i wsadzę. Autko co najśmieszniejsze tylko jak jest mocno zagrzane w upały na bardzo długiej trasie to obroty się wieszają, tak normalnie przy jeździe zimą, jest wszystko elegancko.
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 00:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Postprzez mario1616 » 22 kwi 2010, 21:06

Panowie wszystko juz sprawdzone... zostal tylko ten TPS do ustawienia, ale elektryk mi mowil ze to raczej nie to. Rece opadaja :( eh, 0 bledow.

Ktos moze polecic jakiegos magika od mazdy w rejonie Gliwic?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez Pantas » 22 kwi 2010, 22:24

Kolego sprawdz silniczek krokowy jeszcze i sprężyne w nim.
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 00:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323