Falujące wolne obroty – możliwa przyczyna
Witam.
Mam podobny problem, obroty nie raz spadają na około 700 i nie wracają na wyższe, dzieje się to podczas postoju. Czasem jest ok, a czasem spadają, zarówno na benzynie jak i na gazie. Zdarza się też że spadną przy użyciu elektryki np. szyba.
Dodam że są 2 kwestie:
1. Za niskie ładowanie na poziomie 13,7
2. Przewód powietrza taki mały idący od rury powietrza do pokrywy zaworów jest pęknięty, zakleję go narazie izolacją. Jak się on nazywa i można go kupić osobno?
Czy najpierw wypada zmienić filtr powietrza i sprawdzić? Jest już trochę zasyfiony...
Czy coś z tych rzecz może powodować spadające obroty?
Dodam że przepustnica została wyczyszczona...
Jaką kolejność obrać? Ustawienie czujnika położenia przepustnicy?
Mam podobny problem, obroty nie raz spadają na około 700 i nie wracają na wyższe, dzieje się to podczas postoju. Czasem jest ok, a czasem spadają, zarówno na benzynie jak i na gazie. Zdarza się też że spadną przy użyciu elektryki np. szyba.
Dodam że są 2 kwestie:
1. Za niskie ładowanie na poziomie 13,7
2. Przewód powietrza taki mały idący od rury powietrza do pokrywy zaworów jest pęknięty, zakleję go narazie izolacją. Jak się on nazywa i można go kupić osobno?
Czy najpierw wypada zmienić filtr powietrza i sprawdzić? Jest już trochę zasyfiony...
Czy coś z tych rzecz może powodować spadające obroty?
Dodam że przepustnica została wyczyszczona...
Jaką kolejność obrać? Ustawienie czujnika położenia przepustnicy?
- Od: 22 paź 2015, 10:06
- Posty: 18
- Auto: 323F BA Z5
Czy po czyszczeniu przepustnicy zrobiłeś reset, ustawiłeś TPS i obroty biegu jałowego w trybie serwisowym?
- Od: 21 lis 2014, 00:27
- Posty: 202 (8/5)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95
Jak filtr kiepski to wymienić. Jeśli czujnikiem nikt nie kręcił to nic nie ustawiać. Rurkę kupisz w oryginale i jako zamienniki ale w całości tzn. całą tę rurę dolotu wraz z tą małą rurką która idzie do pokrywy zaworów. Możesz taką rurkę zrobić z innej byle było szczelne. Tamtędy dostaje się za dużo powietrza i stąd mogą być takie objawy.
Witam, mam pytanie dziś wziąłem się za czyszczenie solniczka krokowego i sprawdzając czy działa zauważyłem że jak się zamyka to i lekko ruszyłem ten grzybek to się otwierał dość lekko więc postanowiłem wkręcić regulacje imbusowe na max i teraz mocna trzyma jak jest zamknięty, tylko pytanie ile ma się otwierać bo jak się otworzy to robi się mała luka tak ja wiem na 3mm i czy to jest wystarczająco? Dodatkowo ustawiłem tps i obroty,przepustnica czysta, nowe kable i świece,palec i kopulka ok. A obroty nadal faluja. Zresetowalem kompa i teraz poczekam na efekty.
- Od: 28 maja 2013, 14:58
- Posty: 75
- Skąd: Brzesko (Małopolska)
- Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998
Nie zawsze faluja. Ale często się zdarza że faluja i najbardziej jak włączę klimatyzację albo np sam nawiew lub podgrzewanie tylnej szyby to pływają w dół tak z 150-200 i czyli osiągają około 500. No już wiem o tym i wykrecilem ja i udało mi się to tak w miarę ustawić i dalej lekko faluja ale już nie tak jak wcześniej i może też dlatego że je podniosłem na około 850 i wszystko oczywiście w trybie serwisowym. A i jeszcze jedno w trybie serwisowym mam wyższe obroty niż normalnie i to o jakieś 300.
- Od: 28 maja 2013, 14:58
- Posty: 75
- Skąd: Brzesko (Małopolska)
- Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998
No to sprawdz błedy czy są na kompie i moze coś "powie" ALbo żaslep egr, wystajaca rurka z kolektora wydechowego idziąca do pod szybia. Wykrecasz kluczem 22 albo 24 nie pamietam. Wkladam 2 albo 5 gr i dobrze dokręc.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Ok sprawdzę jeszcze raz błędy. A tym kroków em coś jeszcze kręcić czy już go zostawić? I czy tego imbusa od regulacji dać na kleju czy zostawić tak jak jest i nie będzie się wykrecal od drgań? Spróbuję z tym egr. Zawór egr czyscilem i nawet próbowałem odpiac ale to nic nie dawało.
- Od: 28 maja 2013, 14:58
- Posty: 75
- Skąd: Brzesko (Małopolska)
- Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998
To zalezy jak sie obroty zachowuje w sensie przy schodzeniu , czy sie wieszaja czy lecą gwałtownie w dół, nic sie nie powinno wykrecać.
Dlatego sie zaślepia i spokoj z egrem, to nic dobrego dla silnika.
Dlatego sie zaślepia i spokoj z egrem, to nic dobrego dla silnika.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Przy tym ustawieniu to się przywieszaja na sekundę przy 1000 i płyną w dół a później czasem delikatnie faluja. Ok bo zauważyłem że fabrycznie jest na kleju. Mam nadzieję że pomoże to zaslepienie egr bo autko ma 110000 tys przejechane a tu takie denerwujące rzeczy się dzieją a i jak włączę klimatyzację to w momencie załączenia się sprężarki obroty skaczą tak o 300-400 czy to normalne?
- Od: 28 maja 2013, 14:58
- Posty: 75
- Skąd: Brzesko (Małopolska)
- Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998
Czyli przy krokowcu już nic nie regulować? Jeszcze sprawdzę na ssania jakie będą obroty. No tak mi się wydaje bo ciężko się kręciło tym ślimaczkiem i wyszło z gwintu czerwony klej
Dopisano N, 5 cze 2016, 10:11:
I zastanawia mnie jeszcze dlaczego w trybie serwisowym mam wyższe obroty niż normalnie? I czy jak reguluje krokowca to też w trybie serwisowym?
Dopisano N, 5 cze 2016, 10:11:
I zastanawia mnie jeszcze dlaczego w trybie serwisowym mam wyższe obroty niż normalnie? I czy jak reguluje krokowca to też w trybie serwisowym?
- Od: 28 maja 2013, 14:58
- Posty: 75
- Skąd: Brzesko (Małopolska)
- Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998
Oczywiście że wszystko się robi w trybie serwisowym. Wyższe obroty w serwisowym to normalne zjawisko.
Po co żeś regulował ten elektrozawor to ja nie rozumiem. Wystarczyło to rozebrać i wyczyścić i sprawdzić czy dobrze przylega do gniazda owy 'grzybek'.
Po co żeś regulował ten elektrozawor to ja nie rozumiem. Wystarczyło to rozebrać i wyczyścić i sprawdzić czy dobrze przylega do gniazda owy 'grzybek'.
Już wiem że nie potrzebnie to robiłem i teraz go wykrece i ustawie tak żeby się najbardziej otwierał i dobrze domykal. Tylko teraz tak jak pisałem czy ta sprężyna musi mocno domykać ten grzybek czy wystarczy żeby się domykal?
- Od: 28 maja 2013, 14:58
- Posty: 75
- Skąd: Brzesko (Małopolska)
- Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998
Wystarczy żeby się tylko domykał. Powiem tak. Ja jak wkładałem ten zawór z powrotem do przepustnicy to zawór mi wisiał ponad korpus przepustnicy około 3mm no może 4. Więc około tyle ustaw śrubę by wisiał w takiej odległości a następnie palcem przyciśnij do przepustnicy i przykręć śrubami. I to na tyle. Czy to jest mocno słabo? Moim zdaniem umiarkowanie.
Ok jutro się wezmę za ustawianie tego krokowca i zaslepie egr i dam znać co i jak. A jeszcze jedno pytanko bo pisałeś że muszę to ustawiać w trybie serwisowym więc jak go będę miał na wierzchu i później przykrece to będzie dobrze czy np zrobić zworke i dopiero odpalić i niech chwilę pochodzi?
- Od: 28 maja 2013, 14:58
- Posty: 75
- Skąd: Brzesko (Małopolska)
- Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998
Rozłącz akumulator. Zrób robotę i podłącz z powrotem. Ja zawsze robię tak kiedy rozłączam elektryczne elementy z różnych układów. Po prostu taką mam zasadę pracy przy aucie. Ustaw jak trzeba złóż do kupy następnie odpal. Po pełnym nagrzaniu silnika (tj. tak by chłodnica była gorąca) sprawdź jakie masz obroty na jałowym bez obciążeń tzn. wyłączone światła, radio, dmuchawa itp itd. i jeżeli trzeba zrób korektę w trybie serwisowym na pracującym silniku.
Falowaniem podczas zadawania obciążeń się nie przejmuj. Lekkie zawsze mogą być. Od tego jest właśnie elektrozawór (krokowiec) by obroty znormalizować. No i tak jak gdzieś tu wyżej było już napisane, sprawdź czy układ dolotu powietrza jest szczelny.
A! i jeszcze jedna uwaga. Warto sprawdzić czy układ chłodzenia jest odpowietrzony. Objawy przy zapowietrzonym układzie to również falowanie obrotów.
Falowaniem podczas zadawania obciążeń się nie przejmuj. Lekkie zawsze mogą być. Od tego jest właśnie elektrozawór (krokowiec) by obroty znormalizować. No i tak jak gdzieś tu wyżej było już napisane, sprawdź czy układ dolotu powietrza jest szczelny.
A! i jeszcze jedna uwaga. Warto sprawdzić czy układ chłodzenia jest odpowietrzony. Objawy przy zapowietrzonym układzie to również falowanie obrotów.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości