Falujące wolne obroty – możliwa przyczyna

Postprzez kucharsp » 2 maja 2016, 11:27

Witam.

Mam podobny problem, obroty nie raz spadają na około 700 i nie wracają na wyższe, dzieje się to podczas postoju. Czasem jest ok, a czasem spadają, zarówno na benzynie jak i na gazie. Zdarza się też że spadną przy użyciu elektryki np. szyba.

Dodam że są 2 kwestie:

1. Za niskie ładowanie na poziomie 13,7

2. Przewód powietrza taki mały idący od rury powietrza do pokrywy zaworów jest pęknięty, zakleję go narazie izolacją. Jak się on nazywa i można go kupić osobno?

Czy najpierw wypada zmienić filtr powietrza i sprawdzić? Jest już trochę zasyfiony...

Czy coś z tych rzecz może powodować spadające obroty?

Dodam że przepustnica została wyczyszczona...

Jaką kolejność obrać? Ustawienie czujnika położenia przepustnicy?
Początkujący
 
Od: 22 paź 2015, 10:06
Posty: 18
Auto: 323F BA Z5

Postprzez adamowski10 » 2 maja 2016, 11:41

Czy po czyszczeniu przepustnicy zrobiłeś reset, ustawiłeś TPS i obroty biegu jałowego w trybie serwisowym?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2014, 00:27
Posty: 202 (8/5)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95

Postprzez kucharsp » 2 maja 2016, 11:58

Mechanik czyścił, ustawić nie ustawiał i nie wiem czy robił reset... a jak się go robi?

Proszę o nakierowanie co warto najpierw zrobić to przekażę instrukcję mechanikowi :)
Początkujący
 
Od: 22 paź 2015, 10:06
Posty: 18
Auto: 323F BA Z5

Postprzez Andrzej414 » 2 maja 2016, 12:12

Jak filtr kiepski to wymienić. Jeśli czujnikiem nikt nie kręcił to nic nie ustawiać. Rurkę kupisz w oryginale i jako zamienniki ale w całości tzn. całą tę rurę dolotu wraz z tą małą rurką która idzie do pokrywy zaworów. Możesz taką rurkę zrobić z innej byle było szczelne. Tamtędy dostaje się za dużo powietrza i stąd mogą być takie objawy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez karolh90 » 4 cze 2016, 15:50

Witam, mam pytanie dziś wziąłem się za czyszczenie solniczka krokowego i sprawdzając czy działa zauważyłem że jak się zamyka to i lekko ruszyłem ten grzybek to się otwierał dość lekko więc postanowiłem wkręcić regulacje imbusowe na max i teraz mocna trzyma jak jest zamknięty, tylko pytanie ile ma się otwierać bo jak się otworzy to robi się mała luka tak ja wiem na 3mm i czy to jest wystarczająco? Dodatkowo ustawiłem tps i obroty,przepustnica czysta, nowe kable i świece,palec i kopulka ok. A obroty nadal faluja. Zresetowalem kompa i teraz poczekam na efekty.
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2013, 14:58
Posty: 75
Skąd: Brzesko (Małopolska)
Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998

Postprzez rafał88 » 4 cze 2016, 20:56

Jak bardzo faluja?? Zrobiles to w trybie serwis?? To wkrecenie imbusa w krokowym to wielki blad.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez karolh90 » 4 cze 2016, 21:36

Nie zawsze faluja. Ale często się zdarza że faluja i najbardziej jak włączę klimatyzację albo np sam nawiew lub podgrzewanie tylnej szyby to pływają w dół tak z 150-200 i czyli osiągają około 500. No już wiem o tym i wykrecilem ja i udało mi się to tak w miarę ustawić i dalej lekko faluja ale już nie tak jak wcześniej i może też dlatego że je podniosłem na około 850 i wszystko oczywiście w trybie serwisowym. A i jeszcze jedno w trybie serwisowym mam wyższe obroty niż normalnie i to o jakieś 300.
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2013, 14:58
Posty: 75
Skąd: Brzesko (Małopolska)
Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998

Postprzez rafał88 » 4 cze 2016, 21:38

A szczelnosc dolotu ?? Bledy sprawdzales czy są na kompie?? Moze zaślepienie egr cos da.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez karolh90 » 4 cze 2016, 23:09

Dolot szczelny. I dla pewności zaizolowany. Sprawdzałem i czysto.
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2013, 14:58
Posty: 75
Skąd: Brzesko (Małopolska)
Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998

Postprzez rafał88 » 5 cze 2016, 08:16

No to sprawdz błedy czy są na kompie i moze coś "powie" :) ALbo żaslep egr, wystajaca rurka z kolektora wydechowego idziąca do pod szybia. Wykrecasz kluczem 22 albo 24 nie pamietam. Wkladam 2 albo 5 gr i dobrze dokręc.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez karolh90 » 5 cze 2016, 08:56

Ok sprawdzę jeszcze raz błędy. A tym kroków em coś jeszcze kręcić czy już go zostawić? I czy tego imbusa od regulacji dać na kleju czy zostawić tak jak jest i nie będzie się wykrecal od drgań? Spróbuję z tym egr. Zawór egr czyscilem i nawet próbowałem odpiac ale to nic nie dawało.
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2013, 14:58
Posty: 75
Skąd: Brzesko (Małopolska)
Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998

Postprzez rafał88 » 5 cze 2016, 09:09

To zalezy jak sie obroty zachowuje w sensie przy schodzeniu , czy sie wieszaja czy lecą gwałtownie w dół, nic sie nie powinno wykrecać.
Dlatego sie zaślepia i spokoj z egrem, to nic dobrego dla silnika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez karolh90 » 5 cze 2016, 09:28

Przy tym ustawieniu to się przywieszaja na sekundę przy 1000 i płyną w dół a później czasem delikatnie faluja. Ok bo zauważyłem że fabrycznie jest na kleju. Mam nadzieję że pomoże to zaslepienie egr bo autko ma 110000 tys przejechane a tu takie denerwujące rzeczy się dzieją :) a i jak włączę klimatyzację to w momencie załączenia się sprężarki obroty skaczą tak o 300-400 czy to normalne?
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2013, 14:58
Posty: 75
Skąd: Brzesko (Małopolska)
Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998

Postprzez rafał88 » 5 cze 2016, 09:36

Normlane ,ze podbija obroty w gore i powolutku schodza w doł.

Hmm na kleju mowisz, aż u siebie sprawdze :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez karolh90 » 5 cze 2016, 10:01

Czyli przy krokowcu już nic nie regulować? Jeszcze sprawdzę na ssania jakie będą obroty. No tak mi się wydaje bo ciężko się kręciło tym ślimaczkiem i wyszło z gwintu czerwony klej :)

Dopisano N, 5 cze 2016, 10:11:

I zastanawia mnie jeszcze dlaczego w trybie serwisowym mam wyższe obroty niż normalnie? I czy jak reguluje krokowca to też w trybie serwisowym?
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2013, 14:58
Posty: 75
Skąd: Brzesko (Małopolska)
Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998

Postprzez Andrzej414 » 5 cze 2016, 14:17

Oczywiście że wszystko się robi w trybie serwisowym. Wyższe obroty w serwisowym to normalne zjawisko.
Po co żeś regulował ten elektrozawor to ja nie rozumiem. Wystarczyło to rozebrać i wyczyścić i sprawdzić czy dobrze przylega do gniazda owy 'grzybek'.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez karolh90 » 5 cze 2016, 15:34

Już wiem że nie potrzebnie to robiłem i teraz go wykrece i ustawie tak żeby się najbardziej otwierał i dobrze domykal. Tylko teraz tak jak pisałem czy ta sprężyna musi mocno domykać ten grzybek czy wystarczy żeby się domykal?
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2013, 14:58
Posty: 75
Skąd: Brzesko (Małopolska)
Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998

Postprzez Andrzej414 » 5 cze 2016, 17:31

Wystarczy żeby się tylko domykał. Powiem tak. Ja jak wkładałem ten zawór z powrotem do przepustnicy to zawór mi wisiał ponad korpus przepustnicy około 3mm no może 4. Więc około tyle ustaw śrubę by wisiał w takiej odległości a następnie palcem przyciśnij do przepustnicy i przykręć śrubami. I to na tyle. Czy to jest mocno słabo? Moim zdaniem umiarkowanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez karolh90 » 5 cze 2016, 18:08

Ok jutro się wezmę za ustawianie tego krokowca i zaslepie egr i dam znać co i jak. A jeszcze jedno pytanko bo pisałeś że muszę to ustawiać w trybie serwisowym więc jak go będę miał na wierzchu i później przykrece to będzie dobrze czy np zrobić zworke i dopiero odpalić i niech chwilę pochodzi?
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2013, 14:58
Posty: 75
Skąd: Brzesko (Małopolska)
Auto: Mazda 323f BA
silnik:1.5 16v Z5 88km LPG
rok produkcji:1998

Postprzez Andrzej414 » 5 cze 2016, 21:15

Rozłącz akumulator. Zrób robotę i podłącz z powrotem. Ja zawsze robię tak kiedy rozłączam elektryczne elementy z różnych układów. Po prostu taką mam zasadę pracy przy aucie. Ustaw jak trzeba złóż do kupy następnie odpal. Po pełnym nagrzaniu silnika (tj. tak by chłodnica była gorąca) sprawdź jakie masz obroty na jałowym bez obciążeń tzn. wyłączone światła, radio, dmuchawa itp itd. i jeżeli trzeba zrób korektę w trybie serwisowym na pracującym silniku.
Falowaniem podczas zadawania obciążeń się nie przejmuj. Lekkie zawsze mogą być. Od tego jest właśnie elektrozawór (krokowiec) by obroty znormalizować. No i tak jak gdzieś tu wyżej było już napisane, sprawdź czy układ dolotu powietrza jest szczelny.
A! i jeszcze jedna uwaga. Warto sprawdzić czy układ chłodzenia jest odpowietrzony. Objawy przy zapowietrzonym układzie to również falowanie obrotów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323