Problemy z temperaturą silnika – wspólna dyskusja dla modelu BA/BH

Postprzez rafał88 » 7 paź 2014, 18:09

Hmm , ale po co? Przeciez uszczelka idzie guma wewantrz naciagana na termostat, powinno trzymac jak skru..yn.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Przemek323c » 7 paź 2014, 18:28

Niekoniecznie. Ori termostat nie ma uszczelki okraglej tylko pomiedzy obudowa/kroccem, a glowica. Z tego co pamietam kiedys uszczelka kosztowala kolo 10zl i kupowalem, ale pozniej zaczalem ludziom dorabiac z chyba pluma biedronkowego i nikt nie narzekal do tej pory.

Obrazek
Ostatnio edytowano 7 paź 2014, 19:31 przez Przemek323c, łącznie edytowano 1 raz
Przemek323c
 

Postprzez tomek141 » 7 paź 2014, 19:29

z czego dorabiałeś ???

a czy jeszcze gdzie można kupić tą uszczelkę
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2013, 20:08
Posty: 56
Skąd: wielkopolska Wągrowiec
Auto: Mazda 323f BA
1.5 1996

Postprzez Przemek323c » 7 paź 2014, 19:33

Soku plum z biedronki czy czegos podobnego. Nie byl to papier i trzymalo bardzo dobrze.
Przemek323c
 

Postprzez tomek141 » 7 paź 2014, 19:38

a sylikonem ta uszczelkę smarowałeś ??
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2013, 20:08
Posty: 56
Skąd: wielkopolska Wągrowiec
Auto: Mazda 323f BA
1.5 1996

Postprzez Przemek323c » 7 paź 2014, 19:41

Na grubosc zyletki. Wazny jest tez odpowiedni moment dokrecenia. Nie ma co dusic sokow.
Przemek323c
 

Postprzez tomek141 » 8 paź 2014, 15:12

będę dokręcał kluczem dynamometrycznym to na ile mam ustawić


a i jeśli mam ten sylikon nałożyć to z obu stron na uszczelce??
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2013, 20:08
Posty: 56
Skąd: wielkopolska Wągrowiec
Auto: Mazda 323f BA
1.5 1996

Postprzez Przemek323c » 8 paź 2014, 16:18

Przemek323c napisał(a):
Obrazek


Moment na rysunku. Pierwsze wartosci sa w Nm. Silikon z obu.
Przemek323c
 

Postprzez Arek323f » 20 paź 2014, 13:14

Witam,
mam pewien problem po przejechaniu paru km ( okolo 7) zaczyna rosnąć temperatura, dochodzi do 3/4 wysokości i po chwili zaczyna powoli spadać do normalnego poziomu. Co moze byc przyczyna? Termostat?
Początkujący
 
Od: 20 paź 2014, 12:55
Posty: 4 (2/0)
Auto: Mazda 323f BA V, 1,5 Z5, 1997r

Postprzez Przemek323c » 20 paź 2014, 13:31

Uklad prawidlowo odpowietrzony ? Jesli tak to termostat jest pierwszym podejrzanym. Na probe pojezdzij chwile bez.
Przemek323c
 

Postprzez Arek323f » 20 paź 2014, 15:36

A jak sprawdzić czy jest prawidłowo odpowietrzony? Dodam że w jeździe w tempie miejskim temperatura nie wzrasta, wentylator się załącza ale temperatura nie rośnie. Dopiero jak zaczynam jechać szybciej wzrasta.
Początkujący
 
Od: 20 paź 2014, 12:55
Posty: 4 (2/0)
Auto: Mazda 323f BA V, 1,5 Z5, 1997r

Postprzez Marek 161BD081 » 21 paź 2014, 07:34

Termostat może nie otwierać się całkiem i też efekt będzie podobny. Podczas szybszej jazdy silnik "produkuje" więcej ciepła, które trzeba gdzieś oddać a jeśli przepływ przez chłodnicę jest za mały z powodu przymkniętego termostatu to ... wnioski wyciągnij sobie sam.
Zdemontuj na razie termostat tak jak pisze Przemek i zobacz jak będzie.

Poza tym uzupełnij proszę profil o lokalizację bo bywa to przydatne i na przyszłość zwracaj uwagę na dział, w którym zakładasz temat.
Temat twój dołączyłem do istniejącej dyskusji – proszę na przyszłość korzystać z wyszukiwarki.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Markoz1993 » 1 maja 2015, 12:03

Witam, przeglądałem fora i nie zauważyłem by był zakładany już taki post jednak mogło mi coś umknąć :)

Wcześniej nie zwracałem na to uwagi jednak wydaje mi się że inaczej to wyglądało.
Chodzi o to że moja madzia szybko łapie temperaturę. Po przejechaniu około 2-3km auto jest rozgrzane do odpowiedniej temperatury :( Wskazówka nie przekracza normy po prostu dochodzi prawie do środa i stoi.
Martwi mnie to że po takim małym dystansie jest już rozgrzany silnik :(
Olej wymieniony płyn chłodniczy również, termostat sprawny... Jakieś propozycje?

Z góry dzięki za każda odpowiedz :)
Początkujący
 
Od: 26 gru 2013, 14:45
Posty: 8
Auto: Mazda 6 GH 2.5

Postprzez rafał88 » 1 maja 2015, 15:39

Norma dla tego silnik;) Powinienes sie cieszyc ,ze tak szybko sie dogrzewa a nie martwic, gorzej jakby sie przegrzewal a jak temp stoi w miejscu nic tylko jezdzic:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Markoz1993 » 1 maja 2015, 15:57

Wiesz noo... wole dmuchać na zimno :] wielkie dzięki za odpowiedz ;)
Początkujący
 
Od: 26 gru 2013, 14:45
Posty: 8
Auto: Mazda 6 GH 2.5

Postprzez Marek 161BD081 » 2 maja 2015, 20:53

Markoz1993 – coś chyba słabo (albo wcale) szukałeś podchodzących tematów.
Ten twój "objaw" to jest całkiem normalny i nie masz powodów się martwić skoro temperatura nie wzrasta powyżej normy.

Temat dodałem do istniejącej dyskusji a Ty uzupełnij proszę profil o lokalizację.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez AdrianFe » 16 cze 2016, 19:57

<faja> Witam.
Jestem posiadaczem Mazdy 323f BA 1.5 1997.
Problem wygląda następująco podczas postoju silnik nagrzewa się w prost ekspresowo i utrzymuje temperaturę. Podczas jazdy juz tak kolorowo nie jest. Temperatura wzrasta i dochodzi prawie do maxa. Wąż górny od chłodnicy pod rozdzielaczem puchnie. Dodatkowo ubywa płynu. A gdy silnik się nagrzeje to w zbiorniku wyrównawczym jest dużo płynu a jak ostygnie to tak jak by brakowało.


http://www.fotosik.pl/zdjecie/a74d438a9a236701
AdrianFe
 

Postprzez rafał88 » 17 cze 2016, 07:13

Zacznij od wymiany temrmostatu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Sawinio » 17 cze 2016, 07:17

AdrianFe napisał(a):<faja> Witam.
Jestem posiadaczem Mazdy 323f BA 1.5 1997.
Problem wygląda następująco podczas postoju silnik nagrzewa się w prost ekspresowo i utrzymuje temperaturę. Podczas jazdy juz tak kolorowo nie jest. Temperatura wzrasta i dochodzi prawie do maxa. Wąż górny od chłodnicy pod rozdzielaczem puchnie. Dodatkowo ubywa płynu. A gdy silnik się nagrzeje to w zbiorniku wyrównawczym jest dużo płynu a jak ostygnie to tak jak by brakowało.


http://www.fotosik.pl/zdjecie/a74d438a9a236701


Tak jak pisze Rafał.
Zacznij od wymiany termostatu.
Chyba nie "otwiera"
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 11:10
Posty: 49 (5/0)
Skąd: Płock
Auto: JEST –> Mazda 5 CR 2.0 RF-7J 143 KM –> 2008 rok
JEST –> Mazda 323F BJ 1.6 ZM 90 KM –> 2003 rok
BYŁA –> Mazda 323C BA 1.5 Z5 88 KM –> 1998 rok

Postprzez AdrianFe » 17 cze 2016, 07:22

Witam.
Dzięki za odpowiedź. A co jeżeli to nie będzie termostat? Pompa wody?
AdrianFe
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323