Problemy z temperaturą silnika – wspólna dyskusja dla modelu BA/BH

Postprzez ((((SMOKE)))) » 21 sty 2005, 10:34

Od 3 dni nie wyruszam moją Mazdą ponieważ mam problem z temperaturą:|
Miesąc temu był uszczelniany układ chłodzenia i wsadzony nowy termostat

I przez długi czas był spokój, a od jakichś trzech dni temperatura cały czas rośnie, włącza się wiatrak, mimo to nie spada :(

Płyn w zbiorniku wyrównawczym chłodnicy utrzymuje sie cały czas na tym samym poziomie, więc nie może być mowy o wycieku ale dla pewności jeszcze trochę wczoraj dolałem.

Było trochę mało oleju, za 2000 czekała mnie wymiana ale dla pewności wymieniłem wczoraj olej i filtr oleju.

Pomożecie??? :(

EDIT by Marek: Dyskusja wspólna odnośnie problemów związanych z temperaturą silnika w Mazdach 323 BA/BH
Ostatnio edytowano 10 maja 2015, 20:08 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Poprawa tematu
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2005, 13:47
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: Renault Clio 2 ph2, 1.4 16V

Postprzez ravo » 21 sty 2005, 10:40

nie patrz na zbiornik wyrownawczy zobacz czy nie brakuje w chlodnicy poprostu dolej plynu bo mi wyglada to na wyciek ale moge sie mylic
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez ((((SMOKE)))) » 21 sty 2005, 10:49

JAK WCZORAJ GO ROZGRZAŁEM TO OCZYWIŚCIE TEMPERATURA POLECIAŁA DO GÓRY ALE JAK DOTYKALEM CHLODNICY TO BYŁA ZIMNA:| SPRÓBUJĘ DOLAĆ BEZPOŚREDNIO DO CHŁODNICY-MYŚLISZ, ŻE TO MOŻE POMÓC? WYDAJE MI SIĘ,ŻE JEŻELI BYŁBY WYCIEK TO BRAKOWAŁOBY PŁYNU W ZBIORNICZKU WYRÓWNAWCZYM.
Była 323C, jest Renault Clio. Sentyment do marki pozostał.
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2005, 13:47
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: Renault Clio 2 ph2, 1.4 16V

Postprzez ravo » 21 sty 2005, 10:52

jesli mowisz ze byla zimna to nie ma tam plynu dolej bezposrednio do chlodnicy i sie przekonasz czy jest czy nie i daj znac co i jak :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez alinoe » 21 sty 2005, 11:00

Pewnie termostat Ci się zblokował – wymień go i będzie po krzyku – poza tym nie przegrzejesz głowicy :–)
F-ka – diabelskie nasienie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2004, 20:22
Posty: 160
Skąd: Grójec / W-wa
Auto: 323F BJ 2.0DITD
626GECronos 2.5V6

Postprzez ravo » 21 sty 2005, 11:12

raczej nie jestem bardziej za tym ze nie ma plynu
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez ((((SMOKE)))) » 21 sty 2005, 11:24

Termostat był wymieniany miesiąc temu więc nie sądze, żeby to była jego wina. Ravo dzięki za radę zrobię tak jak mówisz a w poniedziałek dam znać. Nie chciałbym zapowietrzyć układu chłodzenia,jest jakieś ryzyko?

Wtedy co był wymieniany termostat to był też uszczelniany układ ale mechanior powiedział, że może zdarzyć się mały wyciek.

Jak zaglądałem do chłodnicy to rzeczywiście płynu było trochę mniej niż zwykle, bo tak to zawsze jak sprawdzałem to aż podchodził do góry. Ale myślałem, że pobierze sobie ze zbiorniczka wyrównawczego.

alinoe napisał(a):poza tym nie przegrzejesz głowicy

czyli raczej nic tragicznego nie powinno się stać? Bo przejechałem kilkanaście km kiedy wskaźnik temperatury wskazywał prawie maxa :|
Była 323C, jest Renault Clio. Sentyment do marki pozostał.
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2005, 13:47
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: Renault Clio 2 ph2, 1.4 16V

Postprzez ravo » 21 sty 2005, 11:31

((((SMOKE)))) napisał(a):czyli raczej nic tragicznego nie powinno się stać?

moze oczywiscie ze moze i dopuki nie uda ci sie znalesc przyczyny to nie jezdzij autem
jesli chodzi o zapowietrzenie dolewaj plynu potem zapal auto nie pochodzi az wlaczy sie wiatrak wtedy znowu dolejesz i jest odpowietrzony jak bedzie ubywalo przed wlaczeniem sie wiatraka to mozesz dolewac, tylko ptrz na wskaznik temp zeby nie doszedl do granicy max
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez ((((SMOKE)))) » 21 sty 2005, 11:36

No właśnie nie jeżdże i bardzo nad tym ubolewam :|

Ale mechanik mi powiedział, że jak odkręcę korek od chłodnicy na rozgrzanym silniku to się zapowietrzy i ciężko będzie potem odpowietrzyć. Powiedział, że korek od chłodnicy mogę odkręcać tylko jak samochód jest zimny.
Była 323C, jest Renault Clio. Sentyment do marki pozostał.
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2005, 13:47
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: Renault Clio 2 ph2, 1.4 16V

Postprzez ravo » 21 sty 2005, 11:42

((((SMOKE)))) napisał(a):Powiedział, że korek od chłodnicy mogę odkręcać tylko jak samochód jest zimny.

nie prawda
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez spec » 21 sty 2005, 11:50

korka nie wolno ruszać gdy silnik jest gorący gdyż jest ciśnienie w układzie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! i może wywalić trochę płynu i troszkie poparzyć <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> a ciśnienie jest bo jakby inaczej wyrzucało do zbiorniczka wyrównawczego <glupek2> <glupek2> <glupek2> <glupek2> <glupek2> <glupek2> <glupek2> <glupek2> <glupek2>
trzymcie się




p.s. jesdnym ze sposobów odpowietrzenia jest pozostawienie pracującego silnika i stopniowe dolewanie płynu, gdyż część wciągnie po otworzeniu termostatu, ale jeżeli stan jest ok to nie ryzykowałbym otwierania korka na goerącym silniku
Ostatnio edytowano 21 sty 2005, 11:55 przez spec, łącznie edytowano 1 raz
ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
?????????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ??????????????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2004, 16:52
Posty: 245
Skąd: RADOM
Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI

Postprzez alinoe » 21 sty 2005, 11:55

((((SMOKE)))) napisał(a):Termostat był wymieniany miesiąc temu więc nie sądze, żeby to była jego wina. :|

Wiedziałem że tak powiesz – mimo to polecałbym sprawdzić termostat – to że tak krótko go masz to nie znaczy że jest ok. Zdarza się jednak, że psują się po rozgrzaniu i wystygnięciu blokują się na stałe.
F-ka – diabelskie nasienie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2004, 20:22
Posty: 160
Skąd: Grójec / W-wa
Auto: 323F BJ 2.0DITD
626GECronos 2.5V6

Postprzez ravo » 21 sty 2005, 11:56

spec napisał(a):korka nie wolno ruszać gdy silnik jest gorący gdyż jest ciśnienie w układzie!

mowie o tym zeby ja silnik jest zomny ruszyc korek zapalic auto i dolewac plynu !!!!!!!!!!!!!!!!
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez spec » 21 sty 2005, 11:59

a tak to jak najbardziej :P :P :P :P
Ostatnio edytowano 21 sty 2005, 11:59 przez spec, łącznie edytowano 1 raz
ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
?????????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ??????????????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2004, 16:52
Posty: 245
Skąd: RADOM
Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI

Postprzez ((((SMOKE)))) » 21 sty 2005, 11:59

no właśnie, nie chcę być poparzony :|
Była 323C, jest Renault Clio. Sentyment do marki pozostał.
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2005, 13:47
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: Renault Clio 2 ph2, 1.4 16V

Postprzez alinoe » 21 sty 2005, 12:27

Jeśli w zbiorniczku wyrównawczym masz stan niezmienny, w chłodnicy mniej plynu i jest zimna – mimo że wiatrak już się włącza to na 100% stoi w pozycji "zamknięty" termos.
A dolewanie i takie tam nic Ci nie da.
<glupek2>
F-ka – diabelskie nasienie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2004, 20:22
Posty: 160
Skąd: Grójec / W-wa
Auto: 323F BJ 2.0DITD
626GECronos 2.5V6

Postprzez polnik@studio » 21 sty 2005, 12:32

hmm a może to wina czujnika, który wskazuję temperaturę ? Poprostu się popsuł i mimo, że włącza się dmuchawa to i tak wskazuje jak by dalej się grzał :] .
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez GofNet » 21 sty 2005, 12:32

Informacje o termostacie oraz instrukcja odpowietrzania układu jest (między innymi) TUTAJ.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez ((((SMOKE)))) » 21 sty 2005, 12:41

alinoe napisał(a):Jeśli w zbiorniczku wyrównawczym masz stan niezmienny, w chłodnicy mniej plynu i jest zimna – mimo że wiatrak już się włącza to na 100% stoi w pozycji "zamknięty" termos.
A dolewanie i takie tam nic Ci nie da.


alinoe
Dokładnie tak jest:)

Jeszcze byłbym wdzięczny jakbyś napisał mi łopatologicznie jak znaleźć termostat(gdzie szukać, jak wygląda) i jak go wymontować. I czy poradzę sobie z tym sam, tzn. z wymontowaniem i założeniem nuffki sztuki.

Dzięki!


polnik@studio napisał(a):hmm a może to wina czujnika, który wskazuję temperaturę ? Poprostu się popsuł i mimo, że włącza się dmuchawa to i tak wskazuje jak by dalej się grzał

raczej nie, bo chłodnica pozostaje zimna.

Wszytsko wskazuje na to,że mi się zjepał termostat po miesiącu. Może to od mojej jazdy,bo lubię sobie przycisnąć pedał z prawej strony :D <glupek2>
Była 323C, jest Renault Clio. Sentyment do marki pozostał.
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2005, 13:47
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: Renault Clio 2 ph2, 1.4 16V

Postprzez GofNet » 21 sty 2005, 12:45

((((SMOKE)))) napisał(a): Może to od mojej jazdy,bo lubię sobie przycisnąć pedał z prawej strony
Jedno i drugie nie ma nic do siebie.

Jeśli nie masz choć bladego pojęcia o silniku (jego podstawowej obsłudze), to nie rób tego sam. Możesz uszkodzić kopułkę termostatu i będziesz miał wydatek 70-150zł.

Jak będzie mi się chciało, to napiszę, jak to zrobić. Szkoda, że nie mam zdjęć :(
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323